OVer je reiservaringen in september 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door TheKnitter »

hauptbahnhof schreef:Normaal zou ik zeggen, ietsjes eerder richting de halte lopen kan geen kwaad, maar -7 is ook wel te gortig! Goeie service van Arriva!
Het is een minuut of hoogstens 2 naar de halte lopen. Plein af, linksom en dan zijn wij er. Wij lopen er altijd vroeg heen... -7 of vergelijkbaar komt hier vaker voor. En dan heb je onderweg nog diverse "tijd-haltes" ook(bijna om de 3 haltes door heel Zwijndrecht voor lijn 11 of 12 waaronder ook Fazantplein). Die door de chauffeurs in het driedubbele kwadraat niet opgevolgd worden :|
En hier heb je nog een halfuursdienst overdag, en een uursdienst vanaf 18u en in het weekend (dacht ik). Ik reis om die reden amper met de bus hier (lijn 11 of 12). De aansluitingen tussen bus en trein of trein en bus zijn echt prachtig :N
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Daniel »

Achja, 'tis Arriva maar he :P Ooit geprobeert in Dordrecht van de trein uit Rotterdam op een bus naar de oostelijke wijken over te stappen? Lukt je met name op zondag ook niet echt: IC en Sprinter komen vrijwel tegelijk aan, bus vertrekt precies ertussenin en haal je dus nevernooitniet (Uit de Sprinter heb je 2 min., maar die stopt wel op de A-fase en dus op maximale afstand van de perrontunnel wat de uitgang het dichtst bij de bussen is)
Andere kant op haal je de Sprinter sowieso nooit en de IC is alleen vanuit Dubbeldam te halen (vanuit andere oostelijke wijken heb je 3 tot 0 minuten om de longen uit je lijf te rennen)

De zuidwestkant van de stad heeft dan weer wel redelijke aansluitingen op aankomende treinen, maar de vertrekkende mis je ook net (oftewel, dan heb je een kwartier overstaptijd zodra de s2200 gaat rijden. Op de vroege uren dat die nog niet rijdt is er ook zo'n 30 minuten wachttijd)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door ODRAIL »

fogeltje schreef:
Thom91 schreef:
KM46 schreef:
fogeltje schreef:Matig begin van de week.
Zeg dat wel ja :? . In Rotterdam liep ik vanmiddag zo rond 12:30 vijf minuten vertraging op bij de RET door een seinstoring bij de metro.

Een seinstoring ... he die hadden we in 2012 nog niet gehad :wink: .
5 HELE MINUTEN!
Nou meid.. :')
Als je daardoor net je aansluiting mist van iets wat maar 1x per half uur rijdt ... Ik had vanmorgen ook "maar" vijf minuten aankomstvertraging maar zag alleen nog een wolk uitlaatgassen.
Precies ja :wink: .

En ook je statistieken springen weer een klein beetje omhoog.

Alleen de maand mei is tot nu toe geheel vertragingsvrij geweest, en september gaat het ook weer niet halen :? .
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door fogeltje »

Ik zag de bui alweer hangen. 9292 gaf geen vertraging aan om 6:40 maar om 6:44 (vertrektijd) was het opeens +10. De chauffeur van de 121 verontschuldigde zich meteen bij aankomst. Zijn bus bleek niet getankt toen hij in Eindhoven wilde wegrijden bij de stalling :') Hij gaf flink gas, dus uiteindelijk was het +5,5 in Uden (dat is +3,5 voor de retourrit), eigenlijk net niet genoeg om de touringcar 99 te halen, maar die wachtte nog even, scheelde voor zo'n 10-15 man (inclusief een slaperige fogeltje) wachttijd :)

Hulde aan chauffeur van de 121 voor het doorrijden en voor de dame van Diamond voor het wachten. *bus*
"Een touringcar is geen bus"
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Thom91 »

fogeltje schreef:Als je daardoor net je aansluiting mist van iets wat maar 1x per half uur rijdt ... Ik had vanmorgen ook "maar" vijf minuten aankomstvertraging maar zag alleen nog een wolk uitlaatgassen.
Eeerder op reis gaan? 5 minuten overstap is nou niet echt een hele ruime..
Laatst gewijzigd door Wubbo op di 11 sep 2012, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door fogeltje »

Thom91 schreef:
fogeltje schreef:Als je daardoor net je aansluiting mist van iets wat maar 1x per half uur rijdt ... Ik had vanmorgen ook "maar" vijf minuten aankomstvertraging maar zag alleen nog een wolk uitlaatgassen.
Eeerder op reis gaan? 5 minuten overstap is nou niet echt een hele ruime..
Ik pak al de eerste bus.
Laatst gewijzigd door Wubbo op di 11 sep 2012, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort
"Een touringcar is geen bus"
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Karl »

Thom91 schreef:Eeerder op reis gaan? 5 minuten overstap is nou niet echt een hele ruime..
Dat vind ik zo'n dooddoener, vaak kom je met een bus eerder, een trein eerder aan en dan heb je ook vijf minuten voor de eerdere trein. Iedereen die niet 35 overstap wil hebben, probeert dan alsnog die eerdere aansluiting te halen.
Het is een spectrum.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door TheKnitter »

Vanmiddag had ik de bus vanaf station Zwijndrecht naar het Fazantplein in Zwijndrecht. Lijntje 12 van 15:29 als ik mij niet vergis. De bus kwam met +4 aan, maar had bij Fazantplein alweer -5 te pakken. En toen ik uitgestapt was, peerde hij hem gelijk weer.
Ik vraag mij dan toch af waar al die tijdhaltes hier in Zwijndrecht voor dienen. Of uberhaupt de dienstregeling. Kunnen ze niet beter zetten "De bus komt tussen x.36 en x.50 langs" :? :')
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door TheKnitter »

Oja. Tevens trof ik om 8:10 bij de Anthony Fokkerweg een leuke combi: 2x Den Oudsten op de 68. Beide bussen zaten stampvol. De tweede bus bleek een standaard 'spitsochtendrit' te zijn, daar er dan 2 bussen achter elkaar aan rijden waarbij één van de 2 eindbestemming bij de halte 'Anthony Fokkerweg' heeft. Die keert dan weer leeg terug, daar de andere bus gewoon naar de Heijplaat doortuft. Reden: Alle VMBO-scholiertjes naar het STC aldaar.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Thom91 »

Karl schreef:
Thom91 schreef:Eeerder op reis gaan? 5 minuten overstap is nou niet echt een hele ruime..
Dat vind ik zo'n dooddoener, vaak kom je met een bus eerder, een trein eerder aan en dan heb je ook vijf minuten voor de eerdere trein. Iedereen die niet 35 overstap wil hebben, probeert dan alsnog die eerdere aansluiting te halen.
Bij de RET in de stad heb je geen halfuursdiensten...
Komt wel goed schatje.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Thom91 »

fogeltje schreef:Ik pak al de eerste bus.
Dan kan ik er niks aan doen, verhuizen wellicht? ;)
Laatst gewijzigd door Wubbo op di 11 sep 2012, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Vinny »

off topic: kan er iets gedaan worden aan de ingeneste citaten? Dit is zo lelijk en storend...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Frank »

Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik van de nieuwe dienstregeling in Elst hier vindt (tijden zijn wat aangepast). De s3600 vertrekt nog om dezelfde tijd uit Nijmegen maar liefst drie minuten later uit Elst. Resultaat: de trein vertrok vandaag drie minuten te vroeg... Aankomst te Arnhem met -4.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Daniel »

Vanmiddag kwam in Utrecht de t21759 binnen op spoor 9b en daarna... niks meer. De reizigers begonnen al bijna te vloeken toen zonder enig bericht ineens frontseinen verschenen op het bewuste stel, de deuren sloten en het wegreed. Maar dat was nergens voor nodig: het bleek dat door de eerdere aanrijding bij Gouda er niks uit Den Haag kwam en het deel uit Rotterdam reed slechts een stukje naar voren om aan de achterzijde een zesje bij te plaatsen dat men nog op OZ had gevonden :wink:

Netjes opgelost zo, al zal het in Deventer wat volksverhuizingen opgeleverd hebben. Iedereen die vooraan stond zal immers, gezien hoe vol het viertje uit Rotterdam zat, hebben plaatsgenomen in het bijgeplaatste zesje, maar volgens de omroep in de trein zou wel gewoon zoals gebruikelijk het vooroplopende stel doorgaan naar Enschede.

In Amersfoort vervolgens ook nog een soort van verkeersinfarct op het perron. De roltrap van perron 1/2 is tijdelijk buiten werking met als gevolg een heuse file voor de vaste trap. Langzaamlopend en stilstaand verkeer werd dat, heb er uiteindelijk maarliefst vijf minuten over gedaan om van onderaan de trap bovenaan de trap te komen :shock:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Jef400 »

Het is mijn op de heenrit gelukt om zowel de bus van 702 te missen op Purmerend, Linnaueslaan de trein van 733 te missen op Amsterdam CS en de metro van 741 te missen op Amsterdam Sloterdijk. Allen op 1 minuut.

Voor de rest was er weer een metroprobleempje op Amsterdam Sloterdijk. Ding deed het niet meer. Waardoor die van 756 op het linkerspoor moest. En het meest kolderieke. We gelijk op met de rechter reden. Handig, metroreizen in Amsterdam.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Wat is er voor kolderieks aan?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door ODRAIL »

KM46 schreef:In Rotterdam liep ik vanmiddag zo rond 12:30 vijf minuten vertraging op bij de RET door een seinstoring bij de metro.
En vanochtend was de seinstoring nog niet helemaal opgelost, en dus wederom vijf minuten vertraging.

Vanmiddag gelukkig geen vertraging.

Die vijf minuten zorgden er overigens voor dat ik nu alleen bij de RET op precies 4 uur vertraging stana vandaag.

Met dezelfde periode in (tot en met 11 september) 2011 vergeleken valt dit nog mee. Toen had ik maarliefst 6 uur vertraging. Dus we gaan vooruit :wink: .

@ Thom91: aub geen commentaar graag.
Laatst gewijzigd door Wubbo op di 11 sep 2012, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Wubbo »

Quotes ingekort. Graag weer aandacht voor de opmaak van de berichten
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Jef400 »

Ik heb mijn vanmorgen verstapt op Amsterdam CS. Oneffenheden in de vloer in combinatie met zo'n mega stationshal blijven tricky.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door visgraat »

Zondag zijn er werkzaamheden bij Baarn. Reizigers van verder dan Amersfoort zijn maar liefst 20 minuten langer onderweg naar Amsterdam, grotendeels door een naar mijn mening waardeloze aansluiting in Utrecht. Daar moet volgens iets beters voor te verzinnen zijn.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Vinny »

visgraat schreef:Zondag zijn er werkzaamheden bij Baarn. Reizigers van verder dan Amersfoort zijn maar liefst 20 minuten langer onderweg naar Amsterdam, grotendeels door een naar mijn mening waardeloze aansluiting in Utrecht. Daar moet volgens iets beters voor te verzinnen zijn.
Bedankt voor de waarschuwing. In dat geval neig ik er helemaal naar om zaterdag al naar Groningen af te reizen en me een nachtje in het uitgaansleven van deze bruisende Noordelijke stad te storten.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door visgraat »

Is een leuke stad, veel plezier!
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door The best »

Weer een paar leuke ervaringen gehad met de bus in Groningen.

Eerst was lijn 5 (zoals zovaak de laatste dagen) weer meer dan 5 minuten te laat. Vervolgens heb ik rond half vijf op het Zernike 55 minuten gewacht op de bus. Iets van 9 volle bussen voorbij zien rijden is zeer frustrerend. Vervolgens 's avonds ook nog een lijn 3 die je gewoon voorbij rijdt.

Normaal gesproken rijden alle bussen in Groningen prima, maar de laatste tijd zijn ze toch niet heel lekker bezig.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door STF »

Vanmiddag weer eens meegereden met lijn 1 van die twee speciale toeristenlijnen hier in het Mullerthal; ongeloofelijk, weer een nieuwe route gezien... Echt elke chauffeur heeft namelijk een andere manier om alle haltes aan te doen. :lol:

Het zit hem vooral in het aandoen van de haltes bij de dorpjes Scheidgen en Bech, dat kan alleen door onderweg te keren, de route tussen de dorpen in deels in tegengestelde richting te rijden of de volgorde van de dorpen om te draaien. Maar deze chauffeur kwam zelfs bij het dorpje Altrier vanuit de andere richting, de halte ligt daar precies op een T-splitsing dus je moet als reiziger drie richtingen op kijken of de bus er al aan komt, maargoed er staat nog nooit iemand op die halte te wachten.

Vaak reageren chauffeurs heel verbaasd als ik opmerk dat ze er wel een erg speciale route op nahouden; OW RIJDEN MIJN COLLEGA'S DAN NIET OOK ZO? :shock:

De witte lampjes aan de zijkant van die fietsenrekken bij de toeristenbussen zijn er onderhand echt al tientallen keren afgereden, steken veel te ver uit, je raakt er in scherpe bochten bermpaaltjes, verkeersborden en bomen mee.

Bij lijn 2 heb ik nog geen enkele chauffeur gezien die de route zo weet te rijden, dat de bus niet in zijn achteruitversnelling hoeft te worden gezet.
En ja, het is mogelijk om de hele route vooruitrijdend af te leggen, kost je alleen dermate veel tijd dat de standaard-vertraging van 3 minuten oploopt naar 6 tot 10 minuten.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door iljitsch »

Gister na het stemmen in Noordwijk even doorgefietst naar Sassenheim. Da's wel een stationnetje van niks, zeg, de naam staat er nieteens op. Heeft wel wat van RR-halte Nootdorp. Toen met mijn fiets in de trein naar Delft, waar ik vanmorgen moest zijn.

Vanmorgen om 8 u in de nogal volle tram naar Den Haag HS, waar omgeroepen werd dat de Benelux een andere route rijdt, en dat je via Rotterdam naar Breda moest om daar richting België over te stappen??? (Het woord Thalys werd hierbij niet genoemd.)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten