NMa neemt klacht over NS in behandeling
NMa neemt klacht over NS in behandeling
NMa neemt klacht over NS in behandeling
RIJSWIJK - De Nederlandse Mededingingsautoriteit neemt een klacht van de Maatschappij Voor Beter OV over de NS in behandeling.
Klik hier om verder te lezen
RIJSWIJK - De Nederlandse Mededingingsautoriteit neemt een klacht van de Maatschappij Voor Beter OV over de NS in behandeling.
Klik hier om verder te lezen
Re: NMa neemt klacht over NS in behandeling
Zijn ze niet een tikkeltje laat met deze klacht?
Daarnaast, was het niet altijd een heel hoop gedoe, aangezien de s600 en de s1900 richtng Rotterdam vanaf Den Haag HS dezelfde vertrektijden hadden?
Daarnaast, was het niet altijd een heel hoop gedoe, aangezien de s600 en de s1900 richtng Rotterdam vanaf Den Haag HS dezelfde vertrektijden hadden?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: NMa neemt klacht over NS in behandeling
Dit is al de tweede keer dat ze erover klagen.
Komt wel goed schatje.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: NMa neemt klacht over NS in behandeling
Precies, en omdat dat blijkbaar niet geholpen heeft proberen ze het dus nog een keer.
Daarnaast, ik zou het niet "een heel hoop gedoe" willen noemen, dat die s600 eventjes geduld moet hebben na vertrek uit HS, ja je moet een stukje wat langzamer rijden omdat er een andere trein vlak voor zit maar dat is alles. Met de Benelux gaat het precies zo en die rijdt gewoon nog steeds.
Daarnaast, ik zou het niet "een heel hoop gedoe" willen noemen, dat die s600 eventjes geduld moet hebben na vertrek uit HS, ja je moet een stukje wat langzamer rijden omdat er een andere trein vlak voor zit maar dat is alles. Met de Benelux gaat het precies zo en die rijdt gewoon nog steeds.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: NMa neemt klacht over NS in behandeling
Als die extra Fyra gewoon elk uur rijdt, snap ik best dat de NS de s600 opheffen.
Echter, zolang die extra Fyra nog niet elk uur kan rijden, ben ik het eens met de Maatschappij voor beter OV.
Echter, zolang die extra Fyra nog niet elk uur kan rijden, ben ik het eens met de Maatschappij voor beter OV.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: NMa neemt klacht over NS in behandeling
Het bestaan van de s600 was voor veel reizigers een van de grootste mysteries die ons spoorwegennet kende. De meeste reizigers vonden het een vreemde intercity die niet in Leiden kwam en bovendien ook nog eens traag achter andere intercities aansukkelde.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: NMa neemt klacht over NS in behandeling
Erg populair was-ie in ieder geval niet.
Re: NMa neemt klacht over NS in behandeling
Waarom zou NS een onrendabele trein van de NMa niet op mogen heffen? :?
Re: NMa neemt klacht over NS in behandeling
Had de NMa niet moeten ingrijpen bij het verlenen van de concessie aan HSA?
Het is een spectrum.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: NMa neemt klacht over NS in behandeling
NMa heeft nog niets besloten, het mag niet van de MVBOV.Wubbo schreef:Waarom zou NS een onrendabele trein van de NMa niet op mogen heffen? :?
Re: NMa neemt klacht over NS in behandeling
Ik begrijp de NS-site niet voor de serie 600.
In de dienstregeling tabel die ik net op vraag staat elk uur op .13 de directe IC serie 600.
Als ik de reisplanner vraag voor de relatie Adam-Rdam ontbreekt die.
- - - - - - - -
Voor de relatie tussen Adam en Rdam is de 600 niet zo interessant.
Vertrekt 1 minuut later dan de serie 2200 en 3 min eerder aan.
Verschil van 1.06 en 1.10 is niet zo groot (Benelux doet het in 1.03).
Trein is alleen van belang voor Schiphol - Rdam.
En daar rijdt nu net de HSL die meer moet opbrengen.
Als de HSL bijv. door Arriva of Virgin gereden zou worden zou NS wel zorgen voor een goede trein via de Schiphollijn.
In de dienstregeling tabel die ik net op vraag staat elk uur op .13 de directe IC serie 600.
Als ik de reisplanner vraag voor de relatie Adam-Rdam ontbreekt die.
- - - - - - - -
Voor de relatie tussen Adam en Rdam is de 600 niet zo interessant.
Vertrekt 1 minuut later dan de serie 2200 en 3 min eerder aan.
Verschil van 1.06 en 1.10 is niet zo groot (Benelux doet het in 1.03).
Trein is alleen van belang voor Schiphol - Rdam.
En daar rijdt nu net de HSL die meer moet opbrengen.
Als de HSL bijv. door Arriva of Virgin gereden zou worden zou NS wel zorgen voor een goede trein via de Schiphollijn.
Re: NMa neemt klacht over NS in behandeling
Ik reis niet zo vaak tussen Shl/Asd en Rtd, maar àls ik dat deed, dan probeerde ik altijd wel de s600 te nemen. Niet zo zeer vanwege de reistijdminimalisatie, maar meer vanwege de comfortbeleving. Als een trein alleen stopt te Shl, Gv, geeft dat veel meer rust in de trein en een hoger comfort.
Het is een spectrum.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: NMa neemt klacht over NS in behandeling
De vraag was neem ik aan waarom de MVBOV denkt dat de NMa hier iets over zou moeten beslissen.Geert schreef:NMa heeft nog niets besloten, het mag niet van de MVBOV.Wubbo schreef:Waarom zou NS een onrendabele trein van de NMa niet op mogen heffen? :?
Nu is het wel zo dat NS de belofte niet nakomt dat er altijd 4x/uur een trein zou rijden tussen Amsterdam, Schiphol en Rotterdam, al dan niet over de HSL. Maar ja, echt een harde afspraak is zoiets vast niet.
De titel van die tabel is toch vrij duidelijk? "Dienstregeling tijdelijke Intercity Rotterdam - Schiphol t/m 9 september", dat is dus een overzicht van de treinen die vanaf 10 september niet meer rijden.avl schreef:Ik begrijp de NS-site niet voor de serie 600.
In de dienstregeling tabel die ik net op vraag staat elk uur op .13 de directe IC serie 600.
Als ik de reisplanner vraag voor de relatie Adam-Rdam ontbreekt die.
Waarom ze nu op het laatste moment met dat overzicht kwamen is mij ook een raadsel.
Niet alleen, hij is ook van belang voor de verbinding Schiphol - Den Haag HS. Dat is de belangrijkste reden dat het LOCOV die verbinding wilde behouden.avl schreef:Trein is alleen van belang voor Schiphol - Rdam.
avl schreef:En daar rijdt nu net de HSL die meer moet opbrengen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: NMa neemt klacht over NS in behandeling
Titel van de door mij aangehaalde tabel is daarin juist niet duidelijk.reisthijs schreef:[De titel van die tabel is toch vrij duidelijk? "Dienstregeling tijdelijke Intercity Rotterdam - Schiphol t/m 9 september", dat is dus een overzicht van de treinen die vanaf 10 september niet meer rijden.avl schreef:Ik begrijp de NS-site niet voor de serie 600.
In de dienstregeling tabel die ik net op vraag staat elk uur op .13 de directe IC serie 600.
Als ik de reisplanner vraag voor de relatie Adam-Rdam ontbreekt die.
Waarom ze nu op het laatste moment met dat overzicht kwamen is mij ook een raadsel.
Voor het zoeken de reismogelijkheden tussen Adam en Rdam neem je de tabel:
Dit is de tabel Ba waar alle IC's op deze route in staan.Amsterdam–Haarlem/Schiphol Ö–Rotterdam–Breda/Roosendaal–Vlissingen
Nergens bij de serie 600 een voetnoot dat die tijdelijk is.
Re: NMa neemt klacht over NS in behandeling
Nu draai je oorzaak en gevolg om. De s600 heeft zo'n slecht pad gekregen om twee redenen, 1) om de toeslagvrije verbinding tussen Schiphol en Rotterdam zo'n 12 minuten trager te maken, 2) omdat de trein toch opgeheven zou worden later in het jaar. Het 'gedoe' was er dus opzettelijk.VIRM schreef:Zijn ze niet een tikkeltje laat met deze klacht?
Daarnaast, was het niet altijd een heel hoop gedoe, aangezien de s600 en de s1900 richtng Rotterdam vanaf Den Haag HS dezelfde vertrektijden hadden?
Re: NMa neemt klacht over NS in behandeling
Nee nou draai jij de zaak om ;) Het slechte pad van de 600 serie is het gevolg van het feit dat deze trein als allerlaatste repareerserie is ingelegd. Als het aan ProRail had gelegen was de serie gewoon van het spoorwegnet geknikkerd. :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 766
- Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
- Locatie: Zwijndrecht
Re: NMa neemt klacht over NS in behandeling
De serie 600 ligt gewoon in het andere halfuur als de serie 9200. En die beide series zijn tussen Amsterdam en Rotterdam beroerd, helemaal tussen Den Haag HS en Rotterdam door die 1900 die er voorlangs moet.
Gelijk extra promotie voor de Fyra wordt er zo gemaakt. Ik stap daarom ook altijd over op de 1900 te Gvc omdat mij dat naar Zwd met gemak een minuut of 7 bespaart
Gelijk extra promotie voor de Fyra wordt er zo gemaakt. Ik stap daarom ook altijd over op de 1900 te Gvc omdat mij dat naar Zwd met gemak een minuut of 7 bespaart
Re: NMa neemt klacht over NS in behandeling
Die Benelux is in 2012 trouwens bewust vertraagd, omdat de voorheen geplande korte stationnementen regelmatig niet gehaald werden. De Benelux is nogal een koffergevoelige serie... Tel daarbij op dat je tijd aan de grens 'heilig' is en je in de Schipholtunnel, op de Westtak en op Amsterdam Centraal dit jaar heel weinig mogelijkheden hebt, dan krijg je dit soort constructies.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 170 gasten