Je hebt daar wel een fikse hoeveelheid goederenpaden. Dat een goederenPAD iets anders is dan een goederenTREIN kan een verklaring zijn voor je beleving dat het er (in de praktijk) niet zo druk is.reisthijs schreef:Dat het niet zou passen ten zuiden van Dordrecht vind ik ook nog steeds zo'n raar verhaal. Zo druk is het daar toch ook weer niet?
Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS
Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS
Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS
Er is zelfs technisch onderzoek naar gedaan of het kon, omdat het gebruikte materieel maar liefst een uur onder 1,5 kV staat.KM46 schreef:Pardon !Bee schreef:Door de fantastische plankunsten van de NMBS houdt de stoptrein Roosendaal - Antwerpen vanaf december maar liefst 43 minuten per uur spoor 3a bezet in Roosendaal :X
Je gaat toch niet vertellen dat een kering 43 minuten gaat duren?
In het weekend keert de trein trouwens ook nog eens twintig minuten op Antwerpen-Centraal, doordeweeks zal de trein doorrijden naar Puurs. Voor deze dienst zijn alle stellen van het type 800 nodig waar nog geen TBL1+ is ingebouwd, de stellen waar het wel is ingebouwd zijn niet welkom op het Nederlandse net.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS
Ehm, heb je het nu over spoorlijn 12 (Antwerpen - Roosendaal)?Bee schreef:4 IC's, 2 tot 4 sprinters, een behoorlijke hoeveelheid cargo's, dat zit wel vol hoor.
4 IC's kan ik me daar namelijk niet voorstellen, maar jij reageert wel op reisthijs die reageert op jouw opmerking over spoorlijn 12.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS
Worden er dus bewust stellen "vrij" gehouden van TBL1+ voor de diensten Essen-Roosendaal en Luik-Maastricht? Of krijgen we op termijn het probleem dat er geen geschikt materieel meer is voor deze verbindingen? Ik neem aan dat er wel over nagedacht wordt (nou ja, dat zég ik nu wel :X )Bee schreef:Voor deze dienst zijn alle stellen van het type 800 nodig waar nog geen TBL1+ is ingebouwd, de stellen waar het wel is ingebouwd zijn niet welkom op het Nederlandse net.
Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS
Bij de stellen in de 800-serie is dat inderdaad bewust gebeurd. Hoe het zit met ander materieel weet ik niet.
Nee, ik heb het over de Moerdijk.Meltrain schreef:Ehm, heb je het nu over spoorlijn 12 (Antwerpen - Roosendaal)?Bee schreef:4 IC's, 2 tot 4 sprinters, een behoorlijke hoeveelheid cargo's, dat zit wel vol hoor.
4 IC's kan ik me daar namelijk niet voorstellen, maar jij reageert wel op reisthijs die reageert op jouw opmerking over spoorlijn 12.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS
Wat je ook doet met het eventueel weer over de Oude Lijn leggen, je zal altijd NS-treinen aan moeten passen. Het is een illusie om te denken dat het zonder aanpassingen kan. Daarnaast zal wellicht het een en ander aan goederenpaden moeten worden aangepast, en weet ik niet hoe busaansluitingen in Zeeland geregeld zijn. Bovendien zullen brugopeningen aangepast moeten worden, ook daar zijn afspraken over. Het is in ieder geval duidelijk dat dat niet morgen geregeld is.
Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS
In Zeeland spreek je alleen over de Vlakebrug en de draaibrug bij Arnemuiden. Verder geen problemen qua bruggen. En met nog meer sysmetrische tijden zal het helemaal geen probleem meer zijn.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS
Maar die treinen komen op meer plekken dan alleen in Zeeland. De brug over de Oude Maas bij Dordrecht heeft bv. ook nog een opening die krap tussen de treinen door gefrommeld zit (daarvoor bleven ooit in de daluren zelfs Sprinters in Zwijndrecht wachten, zodat een brugopening mogelijk was).
Het Beneluxpad ri. Rotterdam zat daar altijd vlak na de brugopening, maar dat wil niet zeggen dat het nogsteeds past als je ook meer ICs ten zuiden van Dordrecht hebt rijden. Niet voor niets kon de wijziging in Zeeland pas plaatsvinden zodra de Benelux naar de HSL was.
Het Beneluxpad ri. Rotterdam zat daar altijd vlak na de brugopening, maar dat wil niet zeggen dat het nogsteeds past als je ook meer ICs ten zuiden van Dordrecht hebt rijden. Niet voor niets kon de wijziging in Zeeland pas plaatsvinden zodra de Benelux naar de HSL was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS
Symmetrische tijden maken niet perse een brugopening makkelijker: als de treinen elkaar precies op de brug tegenkomen wel, maar als ze elkaar daar juist niet tegenkomen kan het nog best lastig worden. En 2013 is juist symmetrischer dan 2012, met 2 overal stoppende IC's per uur in Zeeland.groningen schreef:In Zeeland spreek je alleen over de Vlakebrug en de draaibrug bij Arnemuiden. Verder geen problemen qua bruggen. En met nog meer sysmetrische tijden zal het helemaal geen probleem meer zijn.
Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS
Volgens mij komen er in Arnemuiden haast geen goederentreinen en die Vlakebrug ligt vrij hoog met 9,50 meter.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS
Ik begrijp even niet waarom iedereen het ineens over Zeeland heeft terwijl het knelpunt tussen Dordrecht en Roosendaal ligt?
De wijziging in Zeeland (alle treinen op alle stations laten stoppen) kan best wel plaatsvinden terwijl de Benelux gewoon nog via Roosendaal rijdt. NS vindt het alleen ongewenst om die wijziging door te voeren zolang de bestaande stopper niet aan een IC geknoopt kan worden.Daniel schreef:Niet voor niets kon de wijziging in Zeeland pas plaatsvinden zodra de Benelux naar de HSL was.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS
en wat wordt er zoals zo vaak weer eens enorm afgedwaald van het topic/onderwerp.
Dan toch maar meedoen: de Belzen hebben wel degelijk nagedacht over de 43"keertijd van de L-trein helemaal van/naar Puurs: dan sluiten ze heel leuk aan op de Vlissingse IC's- van/naar randstad dan, en tevens ook nog wel op de VLssingse stoppers-voor de vele loodsen die telkens weer Antwerpen-Vlissingen aftreinen. En door ze te knopen aan de L-trein naar Puurs hoeft er niet eens extra materieel te worden gevonden-al zouden uiteraard de Belse bonden dat hogelijk op prijs hebben gesteld-meer tewerkstelling en meer stakingskansen!
Dan toch maar meedoen: de Belzen hebben wel degelijk nagedacht over de 43"keertijd van de L-trein helemaal van/naar Puurs: dan sluiten ze heel leuk aan op de Vlissingse IC's- van/naar randstad dan, en tevens ook nog wel op de VLssingse stoppers-voor de vele loodsen die telkens weer Antwerpen-Vlissingen aftreinen. En door ze te knopen aan de L-trein naar Puurs hoeft er niet eens extra materieel te worden gevonden-al zouden uiteraard de Belse bonden dat hogelijk op prijs hebben gesteld-meer tewerkstelling en meer stakingskansen!
Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS
Lieve Midnet, ondanks de koppeling van de L-trein Antwerpen - Puurs aan de L-trein Roosendaal - Antwerpen zal er voor de nieuwe dienstregeling een extra omloop nodig zijn om de kering in Roosendaal te kunnen bewerkstelligen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS
En die genoemde aansluitingen in Roosendaal zijn natuurlijk gewoon hetzelfde bij een kering van 13 minuten. Daar is die lange kering dus niet voor nodig.
Dit lijkt dan ook eerder een typische NMBS-oplossing om grote vertragingen in te kunnen lopen.
Dit lijkt dan ook eerder een typische NMBS-oplossing om grote vertragingen in te kunnen lopen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS
Vanuit internationaal opzicht wordt er erg vreemd gekeken naar al die Nederlandse keringen die korter dan een half uur duren. Voor de NMBS is het dus ook gewoon hun eigen manier van doen om 43 minuten te gaan keren.
Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS
Tja, daarom keert de IC Brussel-Vise in het Waalse plaatsje in plaats van het nabijgelegen Maastricht...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS
Hij schijnt met de dienstregeling van 2014 weer te gaan keren in Maastricht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS
Consistentie en NMBS moet je klaarblijkelijk niet in een zin tegelijk gebruiken...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS
Wezet [Visé] ja.Vinny schreef:Tja, daarom keert de IC Brussel-Vise in het Waalse plaatsje in plaats van het nabijgelegen Maastricht...
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS
Nou, voor 2014 wordt een volledig nieuwe dienstregeling ontworpen in België en dan is het wellicht mogelijk om een IC naar Maastricht in een andere tijdsligging in te leggen. Wel hebben ze in België last van Infrabel, dat overdag werkvensters opeist op de vier HSL-lijnen, waardoor er problemen kunnen ontstaan op lijn 2.Vinny schreef:Consistentie en NMBS moet je klaarblijkelijk niet in een zin tegelijk gebruiken...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS
Als ik het even snel zo uitreken klopt dat dus toch niet, je wint immers tijd doordat de keringen in Antwerpen vervallen. Daarbij ga ik er wel van uit dat er een korte stop is in Antwerpen.Bee schreef:Lieve Midnet, ondanks de koppeling van de L-trein Antwerpen - Puurs aan de L-trein Roosendaal - Antwerpen zal er voor de nieuwe dienstregeling een extra omloop nodig zijn om de kering in Roosendaal te kunnen bewerkstelligen.
Er zijn nu 2 omlopen nodig voor Antwerpen-Roosendaal (dankzij de korte kering in Rsd) en nog eens 2 voor Antwerpen-Puurs. Voor Roosendaal-Puurs zijn er 4 nodig.
Heeft dat niet alles te maken met de vanuit internationaal opzicht extreem hoge frequenties in Nederland?Klaasje schreef:Vanuit internationaal opzicht wordt er erg vreemd gekeken naar al die Nederlandse keringen die korter dan een half uur duren.
Nou, dat valt wel mee hoor, de stoppers Antwerpen-Roosendaal en Antwerpen-Puurs keren al jaren aan beide eindpunten in minder dan een half uur. Is dat niet hun eigen manier van doen?Klaasje schreef:Voor de NMBS is het dus ook gewoon hun eigen manier van doen om 43 minuten te gaan keren.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS
Is het misschien een mogelijkheid dat het stel wordt af gerangeerd. In Leer gebeurde dit een paar jaar geleden ook. Ik weet niet of dit vandaag de dag ook nog gebeurd. Maar wat ik wel weet is dat de treinen daar een keertijd hebben van 45 minuten. En dat is toch twee minuten langer als in Roosendaal.Bee schreef:Door de fantastische plankunsten van de NMBS houdt de stoptrein Roosendaal - Antwerpen vanaf december maar liefst 43 minuten per uur spoor 3a bezet in Roosendaal :X
Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS
Hoewel keren niet hetzelfde is als kopmaken, denk ik dat het voor de handelingen die de machinist uitvoert toch niet veel hoeft uit te maken: op Zurich HB wordt meestal in 8 tot 12 minuten kop gemaakt, en als de machinist zin heeft (lees: een vertraging moet inlopen - dan kan het ook in 4).Klaasje schreef:Vanuit internationaal opzicht wordt er erg vreemd gekeken naar al die Nederlandse keringen die korter dan een half uur duren
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS
Maar is het ook niet afhankelijk van de rijtijd van de serie. Van, laten we zeggen, Hamburg naar München is iets langer dan van Lelystad naar Schiphol... Is het dan niet logisch dat de keertijd navenant afneemt?
Het is een spectrum.
Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS
Zeker, maar dat geldt natuurlijk niet voor Roosendaal - Puurs. Dat er in Nederland ook met relatief lange series kort gekeerd wordt heeft te maken met de speling. Als je het vergelijkt met het buitenland heeft Nederland erg veel rijtijdspeling en lange stationnementen. Als je meer speling onderweg hebt heb je natuurlijk minder speling op de eindpunten nodig.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 59 gasten