Zware aanrijding trams in Den Haag

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Zware aanrijding trams in Den Haag

Bericht door Anne »

Over de situatie ter plaatse het volgende.

Volgens een berichtje op honderprocenthaags was het spoor op moment aanrijding droog.
dejanj | 11-9-2012
Ik zou graag uit de ervaring van mijn aanwezigheid willen spreken:

Toen ik aankwam, had het niet geregend, pas toen het wat rustiger werd met het aantal hulpverleningsvoertuigen op de Parallelweg is het gaan regenen.

De betrokken reizigers krijgen een bloemetje, de trams worden op remise verder onderzocht door de HTM, VOA en ORvV. Gewonden zijn met ambulances naar het ziekenhuis gependeld, allen die door de ambulancebroeders als `T3` classficatie hebben gekregen (wel gewond maar niet ernstig) zijn door HTM bussen naar Ziekenhuis Leyenburg en Westeinde vervoerd.
Het is in de richting HS. Tramspoor is daar na het viaduct van "De Put" aflopend en ligt in een flauwe boog.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Zware aanrijding trams in Den Haag

Bericht door iljitsch »

In dat geval reden ze sinds de vorige halte, Wouwermanstraat, achter elkaar. Voor degenen die het daar niet kennen: er is hier een halte van lijn 11 en ernaast een halte van lijn 9, en direct na de dubbelhalte komen de sporen bij elkaar en gaat een en ander gezamelijk verder richting Hollands Spoor. (Dit alles ter hoogte van het Haags OV museum.)

Toen ik hoorde van de botsing dacht ik in eerste instantie dat het hier was. Je kan hier in principe een frontale botsing tussen twee trams hebben.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Zware aanrijding trams in Den Haag

Bericht door Anne »

Vast staat dat beide trams in dezelfde richting reden. Maar op grond van de tot nu gegeven info kan ik niet nagaan of ze achter elkaar reden. De lijn 9 kan al ruim voor de lijn 11 hebben gezeten zodat de bestuurder van de 11 de 9 pas zag bij het naderen van de halte.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Zware aanrijding trams in Den Haag

Bericht door iljitsch »

Als die 9 al weg was bij de Wouwermanstraat toen 11 daar aankwam, ja. En dan zou de bestuurder van lijn 11 'm pas zien als-ie bovenop het viadukt zat, een afstand van zo'n 300 meter.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten