Ontzie conducteur bij zelfdoding trein

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Ontzie conducteur bij zelfdoding trein

Bericht door R-Flow »

Ennes schreef:Je kan het mooi vertellen, maar op zo´n gebeurtenis kan je gewoonweg niet voorbereid worden.
Ambulancepersoneel, doctoren, politie, brandweer, soldaten etc. worden volgens jou op hoop van zegen de straat op gestuurd en we zien verder wel wat er gebeurd? Je hoort mij trouwens niet zeggen dat theorie en praktijk hetzelfde zijn.
Ennes schreef:Natuurlijk leer je hoe te handelen, en onbewust handel je ook gewoon, maar op de beelden die je te zien krijgt, kan je gewoonweg op geen enkele manier voorbereid worden, en dan zijn dat niet alleen de beelden van de stoffelijke resten, maar ook dingen zoals een fiets met een schooltas met een afscheidsbriefje tussen de snelbinders, die netjes in de berm op de standaard staat bijvoorbeeld.
Een begeleidend traject na afloop van dergelijke situaties is daarom erg belangrijk.
Ennes schreef:Ook dit is geheel afhankelijk van de situatie en locatie, als het geheel duidelijk is dat er een persoon frontaal door een trein is gekopt, dan is de kans dat zo iemand het overleefd nihil. En dan kan je jezelf ook echt de vraag stellen of het meerwaarde heeft om iemand voor het leven te traumatiseren, terwijl hij verder toch niets kan uitrichten.
Dit weet jij erg leuk te brengen, feit is dat je dit gewoon niet met zekerheid kunt inschatten. In een fractie van een seconde kan toch het achterwiel van een fietser enkel geraakt zijn, de fietser zelf van z'n fiets gelanceerd en zo de fatale klap misgelopen. Dit laatste is trouwens een scenario wat ik zelf heb zien gebeuren.
Laatst gewijzigd door R-Flow op ma 03 sep 2012, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Ontzie conducteur bij zelfdoding trein

Bericht door Dagren »

Het is zo jammer dat je mensen die zelfmoord hebben gepleegd niet meer kan straffen. Ik vind dat zulke hufters.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Ontzie conducteur bij zelfdoding trein

Bericht door R-Flow »

Dagren schreef:Het is zo jammer dat je mensen die zelfmoord hebben gepleegd niet meer kan straffen. Ik vind dat zulke hufters.
Verschrikkelijk jammer! Een persoon die zelfmoord pleegt zat namelijk nog niet genoeg in een levende hel dat hij/zij tot zo'n drastisch besluit komt. Dat iemand vroegtijdig z'n leven kwijt is is absoluut niet straf genoeg, daar moet zeker nog meer bij. Misschien naaste familie martelen of zo?

:roll:
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Ontzie conducteur bij zelfdoding trein

Bericht door Ennes »

R-Flow schreef:
Ennes schreef:Je kan het mooi vertellen, maar op zo´n gebeurtenis kan je gewoonweg niet voorbereid worden.
Ambulancepersoneel, doctoren, politie, brandweer, soldaten etc. worden volgens jou op hoop van zegen de straat op gestuurd en we zien verder wel wat er gebeurd? Je hoort mij trouwens niet zeggen dat theorie en praktijk hetzelfde zijn.
Er is toch wel even iets verschil in opleiding en begeleiding voor mensen in een functie bij wie het een groot deel van hun werkzaamheden behelst, en ook daar zijn er genoeg mensen die ondanks een veel intensiever opleidings- en begeleidingsprogramma, met een trauma thuis zitten, omdat ze er na een aantal gebeurtenissen niet meer tegen kunnen.
Ennes schreef:Natuurlijk leer je hoe te handelen, en onbewust handel je ook gewoon, maar op de beelden die je te zien krijgt, kan je gewoonweg op geen enkele manier voorbereid worden, en dan zijn dat niet alleen de beelden van de stoffelijke resten, maar ook dingen zoals een fiets met een schooltas met een afscheidsbriefje tussen de snelbinders, die netjes in de berm op de standaard staat bijvoorbeeld.
Een begeleidend traject na afloop van dergelijke situaties is daarom erg belangrijk.
Volgens mij hoef je mij dat niet te vertellen, en helaas gaat dat in de praktijk niet altijd even goed.
Ennes schreef:Ook dit is geheel afhankelijk van de situatie en locatie, als het geheel duidelijk is dat er een persoon frontaal door een trein is gekopt, dan is de kans dat zo iemand het overleefd nihil. En dan kan je jezelf ook echt de vraag stellen of het meerwaarde heeft om iemand voor het leven te traumatiseren, terwijl hij verder toch niets kan uitrichten.
Dit weet jij erg leuk te brengen, feit is dat je dit gewoon niet met zekerheid kunt inschatten. In een fractie van een seconde kan toch het achterwiel van een fietser enkel geraakt zijn, de fietser zelf van z'n fiets gelanceerd en zo de fatale klap misgelopen. Dit laatste is trouwens een scenario wat ik zelf heb zien gebeuren.
Als je gewoon leest wat ik schrijf en niet bij je eigen koppige mening blijft, heb ik ook vermeld dat het afhankelijk is van de situatie. En ga mij, (na iets teveel aanrijdingen) nou niet proberen te vertellen wat ik wel en niet kan inschatten, in een bepaalde situatie. Iemand vol op de neus krijgen geeft toch een iets ander effect als iemand schampen, zowel qua beeld, geluid als resultaat.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Ontzie conducteur bij zelfdoding trein

Bericht door Ennes »

Dagren schreef:Het is zo jammer dat je mensen die zelfmoord hebben gepleegd niet meer kan straffen. Ik vind dat zulke hufters.
Ik vind mensen die dergelijke opmerkingen maken hufters, en hele grote ook!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Ontzie conducteur bij zelfdoding trein

Bericht door Fles »

Dagren schreef:Het is zo jammer dat je mensen die zelfmoord hebben gepleegd niet meer kan straffen. Ik vind dat zulke hufters.
Jij snapt er maar weinig van geloof ik he :') Dwaas figuur.
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Ontzie conducteur bij zelfdoding trein

Bericht door Dagren »

R-Flow schreef:
Dagren schreef:Het is zo jammer dat je mensen die zelfmoord hebben gepleegd niet meer kan straffen. Ik vind dat zulke hufters.
Verschrikkelijk jammer! Een persoon die zelfmoord pleegt zat namelijk nog niet genoeg in een levende hel dat hij/zij tot zo'n drastisch besluit komt. Dat iemand vroegtijdig z'n leven kwijt is is absoluut niet straf genoeg, daar moet zeker nog meer bij. Misschien naaste familie martelen of zo?

:roll:
Nee, de naaste familie is juist al hard genoeg getroffen door de daden van de zelfmoordenaar. Dat is een van de redenen waarom ik zelfmoord zo asociaal vind. Een ander is het leed dat je mensen zoals deze machinist aan doet. Het kan heel vervelend zijn dat iemand vind dat hij zelf in een levende hel zit, maar dat is zijn levende hel en daar hoeft hij anderen niet in mee te slepen en mee te belasten.
Fles schreef:
Dagren schreef:Het is zo jammer dat je mensen die zelfmoord hebben gepleegd niet meer kan straffen. Ik vind dat zulke hufters.
Jij snapt er maar weinig van geloof ik he :') Dwaas figuur.
Klopt, ik kan mensen die dit soort afschuwelijke dingen doen niet begrijpen.
Ennes schreef:
Dagren schreef:Het is zo jammer dat je mensen die zelfmoord hebben gepleegd niet meer kan straffen. Ik vind dat zulke hufters.
Ik vind mensen die dergelijke opmerkingen maken hufters, en hele grote ook!
Dergelijke opmerkingen traumatiseren in ieder geval geen onschuldige mensen. Dit zal er niet toe leiden dat iemand twee jaar niet kan werken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ontzie conducteur bij zelfdoding trein

Bericht door Suus »

In België stuurt de NMBS een rekening naar de familie van de persoon die voor de trein is gesprongen voor de opruim- en schoonmaakkosten. In Nederland hebben we in ieder geval nog genoeg menselijkheid in ons om niet met dat soort flauwekul bezig te zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Ontzie conducteur bij zelfdoding trein

Bericht door iljitsch »

Dagren schreef:de naaste familie is juist al hard genoeg getroffen door de daden van de zelfmoordenaar. Dat is een van de redenen waarom ik zelfmoord zo asociaal vind.
100% mee eens. Wat het nog erger maakt is dat het naast asociaal ook zo onnodig is. Maar weinig zelfmoordenaars zitten objectief gezien in een uitzichtloze situatie.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Ontzie conducteur bij zelfdoding trein

Bericht door R-Flow »

Ennes schreef:Volgens mij hoef je mij dat niet te vertellen, en helaas gaat dat in de praktijk niet altijd even goed.

Als je gewoon leest wat ik schrijf en niet bij je eigen koppige mening blijft, heb ik ook vermeld dat het afhankelijk is van de situatie. En ga mij, (na iets teveel aanrijdingen) nou niet proberen te vertellen wat ik wel en niet kan inschatten, in een bepaalde situatie. Iemand vol op de neus krijgen geeft toch een iets ander effect als iemand schampen, zowel qua beeld, geluid als resultaat.
Ik merk dat je het gesprek graag in je eentje wilt voeren. Is goed, ik knik braaf mee... :Y
Bee schreef:In België stuurt de NMBS een rekening naar de familie van de persoon die voor de trein is gesprongen voor de opruim- en schoonmaakkosten. In Nederland hebben we in ieder geval nog genoeg menselijkheid in ons om niet met dat soort flauwekul bezig te zijn.
Mee eensch.
Dagren schreef:Dergelijke opmerkingen traumatiseren in ieder geval geen onschuldige mensen. Dit zal er niet toe leiden dat iemand twee jaar niet kan werken.
Ik vind het eerlijk gezegd vrij storend dat je het oprecht jammer vindt dat je iemand die net zelfmoord heeft gepleegd niet nog meer kan straffen. Trauma loop ik er inderdaad niet van op, het stelt me wel somber.
iljitsch schreef:100% mee eens. Wat het nog erger maakt is dat het naast asociaal ook zo onnodig is. Maar weinig zelfmoordenaars zitten objectief gezien in een uitzichtloze situatie.
Dat is erg makkelijk om te zeggen van een afstandje.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Ontzie conducteur bij zelfdoding trein

Bericht door iljitsch »

R-Flow schreef:Ik vind het eerlijk gezegd vrij storend dat je het oprecht jammer vindt dat je iemand die net zelfmoord heeft gepleegd niet nog meer kan straffen.
Dat is toch heel menselijk, hoor, om uit te halen naar iemand die jou groot leed berokkend heeft. Het feit dat die persoon zelf een nog groter slachtoffer van die daad is maakt het wel ingewikkelder, maar wil niet zeggen dat die eerdere impuls niet aanwezig is.
iljitsch schreef:100% mee eens. Wat het nog erger maakt is dat het naast asociaal ook zo onnodig is. Maar weinig zelfmoordenaars zitten objectief gezien in een uitzichtloze situatie.
R-Flow schreef:Dat is erg makkelijk om te zeggen van een afstandje.
Wil je daarmee zeggen dat het omgekeerde waar is?
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Ontzie conducteur bij zelfdoding trein

Bericht door R-Flow »

iljitsch schreef:Dat is toch heel menselijk, hoor, om uit te halen naar iemand die jou groot leed berokkend heeft. Het feit dat die persoon zelf een nog groter slachtoffer van die daad is maakt het wel ingewikkelder, maar wil niet zeggen dat die eerdere impuls niet aanwezig is.
Ik heb duidelijk iets gemist. Heeft iemand zelfmoord gepleegd door voor Dagren's voertuig te springen?
iljitsch schreef:Wil je daarmee zeggen dat het omgekeerde waar is?
Ik zeg dat het voor diegene zelf heel anders aanvoelt en dat pure objectiviteit (voor zover dat mogelijk is) hier niet altijd van toepassing is. Ieder gaat anders met dingen om en daarbij spelen een hele hoop factoren een rol: karakter, emoties, omgeving, opvoeding, etc. Wat voor jou een drama zou zijn, kan de ander in vergelijkbare situatie weer de schouders voor ophalen (ik chargeer).
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Ontzie conducteur bij zelfdoding trein

Bericht door Fles »

Bee schreef:In België stuurt de NMBS een rekening naar de familie van de persoon die voor de trein is gesprongen voor de opruim- en schoonmaakkosten. In Nederland hebben we in ieder geval nog genoeg menselijkheid in ons om niet met dat soort flauwekul bezig te zijn.
Dat was tot een paar jaar geleden zo. Die brief begon ook met een weinig subtiel
Beste,

De NMBS heeft schade geleden..
Tegenwoordig lijken zelfs de Belgen bij zinnen te kunnen komen: Deze praktijken behoren tot het verleden.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Ontzie conducteur bij zelfdoding trein

Bericht door Ennes »

Dagren schreef:
R-Flow schreef:
Dagren schreef:Het is zo jammer dat je mensen die zelfmoord hebben gepleegd niet meer kan straffen. Ik vind dat zulke hufters.
Verschrikkelijk jammer! Een persoon die zelfmoord pleegt zat namelijk nog niet genoeg in een levende hel dat hij/zij tot zo'n drastisch besluit komt. Dat iemand vroegtijdig z'n leven kwijt is is absoluut niet straf genoeg, daar moet zeker nog meer bij. Misschien naaste familie martelen of zo?

:roll:
Nee, de naaste familie is juist al hard genoeg getroffen door de daden van de zelfmoordenaar. Dat is een van de redenen waarom ik zelfmoord zo asociaal vind. Een ander is het leed dat je mensen zoals deze machinist aan doet. Het kan heel vervelend zijn dat iemand vind dat hij zelf in een levende hel zit, maar dat is zijn levende hel en daar hoeft hij anderen niet in mee te slepen en mee te belasten.
En hoe bepaal jij of de situatie voor die persoon niet dusdanig uitzichtloos is dat hij/zij geen andere weg meer ziet?
In veel gevallen schieten hulpverlening en/of eventueel humanere manieren tot levensbeëindiging behoorlijk tekort.
Fles schreef:
Dagren schreef:Het is zo jammer dat je mensen die zelfmoord hebben gepleegd niet meer kan straffen. Ik vind dat zulke hufters.
Jij snapt er maar weinig van geloof ik he :') Dwaas figuur.
Klopt, ik kan mensen die dit soort afschuwelijke dingen doen niet begrijpen.
Ik kan mensen die dergelijke uitlatingen doen totaal niet begrijpen. Maar misschien kom je ooit in een situatie waardoor je anders gaat denken.
Ennes schreef:
Dagren schreef:Het is zo jammer dat je mensen die zelfmoord hebben gepleegd niet meer kan straffen. Ik vind dat zulke hufters.
Ik vind mensen die dergelijke opmerkingen maken hufters, en hele grote ook!
Dergelijke opmerkingen traumatiseren in ieder geval geen onschuldige mensen. Dit zal er niet toe leiden dat iemand twee jaar niet kan werken.
Wat denk je dat dergelijke opmerkingen voor bijvoorbeeld nabestaanden kunnen betekenen? Dergelijke opmerkingen kunnen een grotere impact hebben als jij je kan voorstellen.

Gelukkig denkt niet iedereen zo hufterig, en kan nog wel gewoon begrip opbrengen voor mensen die in een situatie komen, waardoor ze het uitstappen nog slechts als enige uitweg zien.

En nee het is geen pretje om mee te maken, maar ik heb de slachtoffers nog nooit verweten dat ze mij leed hebben aangedaan
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Ontzie conducteur bij zelfdoding trein

Bericht door Anne »

Vanavond in DWDD een interview met Viktor Staudt de auteur van het boek "Het verhaal van mijn zelfmoord"
Hij is op Adam RAI voor een IC gesprongen maar heeft dat overleefd; wel mist hij beide benen.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Ontzie conducteur bij zelfdoding trein

Bericht door deadlock »

Ik ben voor. Als een trein zelfmoord pleegt moet je de conducteur inderdaad ontzien.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Ontzie conducteur bij zelfdoding trein

Bericht door STF »

Plegen treinen dan weleens zelfmoord, deadlock?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Ontzie conducteur bij zelfdoding trein

Bericht door deadlock »

STF schreef:Plegen treinen dan weleens zelfmoord, deadlock?
Volgens de nogal debiele krantenkop wel.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Ontzie conducteur bij zelfdoding trein

Bericht door Thom91 »

deadlock schreef:Ik ben voor. Als een trein zelfmoord pleegt moet je de conducteur inderdaad ontzien.
Ik moest hard lachen :P
Komt wel goed schatje.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Ontzie conducteur bij zelfdoding trein

Bericht door Ennes »

STF schreef:Plegen treinen dan weleens zelfmoord, deadlock?
Dat verklaart waarschijnlijk het grote aantal meldingen van defecte treinen, die onderweg stranden!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Ontzie conducteur bij zelfdoding trein

Bericht door Ennes »

Even een schopje.

Vanavond bij EenVandaag een item over dit onderwerp.

Linkje

18.15 uur Ned.1
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten