Sterabonnementen / Regionale reisproducten

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Sterabonnementen / Regionale reisproducten

Bericht door huibf »

Inderdaad. Gemiddeld kostenneutraal. Ik ben bijvoorbeeld stukken goedkoper uit in Brabant op mijn reis in eindhoven. Ook wat betreft een sterabonnement.
Mark Knoester
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 05 apr 2009, 15:20
Locatie: Roodeschool

Re: Sterabonnementen / Regionale reisproducten

Bericht door Mark Knoester »

Gaan echt alle sterabonnementen eruit of blijft de N-ster wel bestaan? Hiervoor hoeven de vervoerders geen zones in te vullen in hun systeem. En is er naast de OV-jaarkaart nog steeds een manier om reisrecht voor heel NL af te kopen...
Ik was tot aan mijn SOV altijd dankbaar gebruiker van mijn N-ster(hier geldig in ook geldig in de trein en zelfs tot aan Leer(D)).
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Sterabonnementen / Regionale reisproducten

Bericht door Tristan »

Heeft iemand al iets gezien van de nieuwe abonnementen van Connexxion? Volgens deze website zou men vandaag inzicht krijgen in het nieuwe assortiment en kan men vanaf maandag de nieuwe abonnementen bestellen, maar ik kan (nog) niks vinden -o-
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Yup
Berichten: 6
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 18:49
Locatie: Wilnis

Re: Sterabonnementen / Regionale reisproducten

Bericht door Yup »

Connexxion heeft nu wel de nieuwe abonnementsvormen in haar winkel. Als je net als ik op de grens van drie provincies woont, met meerdere vervoersbedrijven rijst, of over andere randen van bepaalde regios reis, dan is het nu wel flink lastiger dan de landelijke sterabonnementen.

- Regio Vrij Provincie Utrecht
Reizen met de lijnen van Connexxion en GVU in de Provincie Utrecht.
- Regio abonnement (Randstad Zuid)
Reizen in regio Den Haag en Rotterdam met Connexxion, HTM, HTMbuzz, RET en Veolia.
- Randstad Noord Zone Abonnement Maand
Onbeperkt reizen op alle busijnen in Noord-Holland en Almere stad/streek. (voor Persoonlijke OV-chipkaart)
Informatie & bestellen
- Amstelland Vrij Maand
Onbeperkt reizen met alle Connexxion buslijnen in regio Amstelland / Amsterdam. (voor persoonlijke OV-chipkaart)
- Meerrittenkaart Zaanstreek
- Altijd Korting heeft u altijd voordeel. (voor persoonlijke OV-chipkaart)
- Netabonnement
Onbeperkt reizen met bus, tram en metro in heel Nederland.

http://shop.connexxion.nl/ovchipkaart/5 ... tproducten

Je hebt wel meer keus, maar goedkoper en eenvoudiger is het allemaal niet. -o-

--------------------------------------------------

In mijn situatie:

Voorheen had ik aan een NS kaart met stad-/streeksupplement genoeg. Nu moet drie abonnementen regelen. Een bij de de NS en nog twee andere abonnementen.

Onhandig is dat de informatie op de website van Connexxion over het Randstad Noord Zone abonnement niet hetzelfde is als die van het GVB.
Het GVB schrijft:
"Hoe werkt het Randstad Noord Zone abonnement?

Zolang uw centrumzone binnen het Randstad Noord-gebied ligt, is het abonnement geldig
op alle daglijnen van GVB, Connexxion en EBS. Het abonnement is ook geldig op alle nachtlijnen van GVB en EBS en de Connexxion nachtlijnen N30, N61, N62, N63, N70, N71, N92, N94 en N97."
http://www.gvb.nl/reisinformatie/dienst ... ement.aspx"


Connexxion schrijft:
"Met het Randstad Noord Zone abonnement reist u voor een vast bedrag een maand lang onbeperkt op de buslijnen van Connexxion, EBS en GVB in Noord-Holland en Almere (stad/streek).

Voor wie?
Het abonnement is geschikt voor iedereen die in een bepaalde periode vaak (dagelijks) reist naar bijvoorbeeld werk of school. En als u binnen de provincie Noord Holland blijft met Connexxion, GVB of EBS.

Waar te gebruiken en waar geldig?
Het Randstad-Noord Zone Abonnement is geldig in heel Noord-Holland en Almere op alle bussen, trams en metro’s van Connexxion, GVB (Amsterdam) en EBS (Waterland), binnen het geldigheidsgebied van uw centrumzone en sterwaarde."


Ook na het lezen van de FAQ's weet ik nog niet 100% zeker of het nu wel of niet geldig is als van Amsterdam naar provincie Utrecht reist, buiten het gebied op de kaart van de website van het GVB. (natuurlijk wel met centrum in het Randstad-Noord gebied)

Als ik mijn woonplaats invoer, geeft hun tool het abonnement niet een aan. Om maar een voorbeeld te geven hoe niet goed uitgewerkt het geheel is. http://www.connexxion.nl/abonnementswijzer/833

Nogmaals, als je alleen binnen bepaalde regio's een abonnement nodig hebt. :pos:
Zo niet. Dikke :neg:
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Sterabonnementen / Regionale reisproducten

Bericht door Klaasje »

Het Randstad-noord zoneabonnement kan je alleen met een centrumzone in die regio krijgen maar als het goed is werkt het op alle Connexxion-bussen.

Trouwens:
Connexxion schreef:Randstad Noord Zone Abonnement
Hebben ze bij Connexxion last van de engelse ziekte ofzo? :X
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Sterabonnementen / Regionale reisproducten

Bericht door Suus »

Het RNZ-abonnement kan alleen verkocht worden met centrumzones die in Noord-Holland of de gemeente Almere liggen, maar als je met een bus rijdt van een van de vervoerders die in het gebied rijden die het gebied verlaat maar wat nog wel binnen je sterwaarde ligt, dan kan het gebruikt worden, behalve dus bij Arriva Zuid-Holland

Als je dus van Mijdrecht (gelegen in de provincie Utrecht) naar Amsterdam pendelt dan kan je dus een RNZ-abonnement kopen met een centrumzone in Noord-Holland en dus je gehele reis met een abonnement overbruggen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Sterabonnementen / Regionale reisproducten

Bericht door M57 »

Mark Knoester schreef:Gaan echt alle sterabonnementen eruit of blijft de N-ster wel bestaan? Hiervoor hoeven de vervoerders geen zones in te vullen in hun systeem. En is er naast de OV-jaarkaart nog steeds een manier om reisrecht voor heel NL af te kopen...
Ik was tot aan mijn SOV altijd dankbaar gebruiker van mijn N-ster(hier geldig in ook geldig in de trein en zelfs tot aan Leer(D)).
N-sterabonnement blijft bestaan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Sterabonnementen / Regionale reisproducten

Bericht door Daniel »

En naast dat het N-sterabonnement blijft hebben de vervoerders natuurlijk nog zones nodig voor hun nieuwe abonnementen (behalve Arriva dan).

Prijzen vallen me alleszins mee trouwens gezien de eerdere reacties na een vraagje erover in een ander topic... een 1-ster RegioVrij van de provincie Utrecht zit qua prijs gewoon vergelijkbaar met het vroegere 1-sterabonnement met een inflatiecorrectie erover (uit m'n hoofd scheelt het iets van 17 euro op jaarbasis t.o.v. het tarief van 2012)
Alleen jammer dat ik er niks aan heb in lijn 81 binnen Utrecht, maargoed, de kans dat ik precies die bus tref is behoorlijk klein en vaak zit er een Connexxion bus vlak achter. (Pas als de lijnen in zuidelijke richting vanaf Utrecht C. naar Busstation West gaan zou ik echt wat aan de 81 kunnen hebben)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Sterabonnementen / Regionale reisproducten

Bericht door Tristan »

Yup schreef:Connexxion heeft nu wel de nieuwe abonnementsvormen in haar winkel. Als je net als ik op de grens van drie provincies woont, met meerdere vervoersbedrijven rijst, of over andere randen van bepaalde regios reis, dan is het nu wel flink lastiger dan de landelijke sterabonnementen.
En dan vergeet je nog de reizigers die reizen op een lijn die door twee vervoerders gereden wordt.

Voor mij zou gelden:
Met het Regio Vrij jaarabonnement kunt u in het gekozen geldigheidsgebied in de Provincie Utrecht onbeperkt reizen met de lijnen van Connexxion en GVU.

Voor wie?
Het abonnement is geschikt voor iedereen die in een bepaalde periode vaak (dagelijks) reist naar bijvoorbeeld werk of school.


Maar helaas staat dit er ook bij:
Reist u met buslijn 195/295?
Deze buslijn wordt gereden door Connexxion en Arriva. U kunt dan het Regio Vrij abonnement niet gebruiken. Wij adviseren dan: Altijd Korting.
En laat dat nou net de lijnen zijn waarmee ik reis.

Als ik het advies opvolg door Altijd Korting te gebruiken, ben ik per jaar maar liefst ca. 40 % duurder uit! Dat wordt dus deels grijs- en zwartrijden -o-
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Sterabonnementen / Regionale reisproducten

Bericht door Daniel »

Kan je op de 195/295 RegioVrij trouwens alleen in de Arriva-bussen niet gebruiken, of geldt het op die lijnen ook niet in de Connexxion bussen?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Sterabonnementen / Regionale reisproducten

Bericht door Tristan »

Daniel schreef:Kan je op de 195/295 RegioVrij trouwens alleen in de Arriva-bussen niet gebruiken, of geldt het op die lijnen ook niet in de Connexxion bussen?
Die vraag heb ik inmiddels ook gesteld aan Connexxion. De tekst op de site lijkt echter te zeggen dat het helemaal niet te gebruiken is, maar ik wacht ondertussen af. Gelukkig heb ik nog een sterabonnement tot 9 januari.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Yup
Berichten: 6
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 18:49
Locatie: Wilnis

Re: Sterabonnementen / Regionale reisproducten

Bericht door Yup »

Bee schreef:Het RNZ-abonnement kan alleen verkocht worden met centrumzones die in Noord-Holland of de gemeente Almere liggen, maar als je met een bus rijdt van een van de vervoerders die in het gebied rijden die het gebied verlaat maar wat nog wel binnen je sterwaarde ligt, dan kan het gebruikt worden, behalve dus bij Arriva Zuid-Holland

Als je dus van Mijdrecht (gelegen in de provincie Utrecht) naar Amsterdam pendelt dan kan je dus een RNZ-abonnement kopen met een centrumzone in Noord-Holland en dus je gehele reis met een abonnement overbruggen.
Ja, zo heb ik het ook begrepen. Connexxion presenteert de info wel heel anders dan het GVB. Connexxion probeert de klant te helpen via een soort advies via een wizard. (geen slimme, want je moet alsnog eerst zelf een centrumzone nummer opzoeken) Het GVB geeft zowel een lijst als een kaart met het gebied:
http://www.gvb.nl/service_en_verkoop/re ... ement.aspx
Vind ik zelf prettiger. Maar als ze nou samen hadden gewerkt. Of zeg ik nou iets heel raars. (A)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Sterabonnementen / Regionale reisproducten

Bericht door Daniel »

Wordt ik nou gek of... ik weet toch zeker dat toen ik vanmorgen op 't werk keek de jaarversie van RegioVrij Utrecht in de Connexxion Webshop aanwezig was. Maar als ik nu kijk staat er wel wat over jaarabonnementen in de introductietekst, maar zie ik van alles wat er beschikbaar is uitsluitend de maandversies :?
(Volgens de folders in de bussen moet er wel een jaarvariant zijn in ieder geval)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Yup
Berichten: 6
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 18:49
Locatie: Wilnis

Re: Sterabonnementen / Regionale reisproducten

Bericht door Yup »

Daniel schreef:Wordt ik nou gek of... ik weet toch zeker dat toen ik vanmorgen op 't werk keek de jaarversie van RegioVrij Utrecht in de Connexxion Webshop aanwezig was. Maar als ik nu kijk staat er wel wat over jaarabonnementen in de introductietekst, maar zie ik van alles wat er beschikbaar is uitsluitend de maandversies :?
(Volgens de folders in de bussen moet er wel een jaarvariant zijn in ieder geval)
Ligt niet aan jou hoor. Voor mijn post van 18:07 heb ik maand en jaar weggehaald. Ze stonden wel in de webshop. Nu inderdaad niet meer. De info over een bepaald regioabonnement op de website van het GVB is vandaag ook een keer tussentijds aangepast zag ik. Blijven volgen de komende dagen :roll:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Sterabonnementen / Regionale reisproducten

Bericht door Daniel »

Jaarabonnementen staan er nu weer bij. Ook handig dat ze pas vanaf nu de nieuwe abo´s voor vanaf 1 januari aanbieden en dan op het formulier hebben staan dat je rekening moet houden met drie weken verwerkingstijd. Sowieso, drie weken om een product klaar te zetten is wel belachelijk lang.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Sterabonnementen / Regionale reisproducten

Bericht door Tristan »

Tristan schreef:
Daniel schreef:Kan je op de 195/295 RegioVrij trouwens alleen in de Arriva-bussen niet gebruiken, of geldt het op die lijnen ook niet in de Connexxion bussen?
Die vraag heb ik inmiddels ook gesteld aan Connexxion. De tekst op de site lijkt echter te zeggen dat het helemaal niet te gebruiken is, maar ik wacht ondertussen af. Gelukkig heb ik nog een sterabonnement tot 9 januari.
Inmiddels antwoord van Connexxion ontvangen:
connexxion schreef: Dank u voor uw reactie. Onze excuses voor de gerezen onduidelijkheden.

Wanneer u gebruik maakt van de lijnen 195/295 adviseren wij u om op saldo te reizen met het altijd korting product.

Omdat het Regio Vrij provincie Utrecht niet wordt geaccepteerd op de de lijnen 195/295.
-o-
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Sterabonnementen / Regionale reisproducten

Bericht door Freek »

Daniel schreef:Prijzen vallen me alleszins mee trouwens gezien de eerdere reacties na een vraagje erover in een ander topic... een 1-ster RegioVrij van de provincie Utrecht zit qua prijs gewoon vergelijkbaar met het vroegere 1-sterabonnement met een inflatiecorrectie erover (uit m'n hoofd scheelt het iets van 17 euro op jaarbasis t.o.v. het tarief van 2012)
Alleen jammer dat ik er niks aan heb in lijn 81 binnen Utrecht, maargoed, de kans dat ik precies die bus tref is behoorlijk klein en vaak zit er een Connexxion bus vlak achter. (Pas als de lijnen in zuidelijke richting vanaf Utrecht C. naar Busstation West gaan zou ik echt wat aan de 81 kunnen hebben)
Let wel op de onzekerheidsmarge die ik in dat topic aangaf hè. En juist net in die marge introduceert CXX voor Utrecht haar abonnementen.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Sterabonnementen / Regionale reisproducten

Bericht door Justin »

Nja, ik kon bij arriva geen maand ster abo nemen voor Rivierenland met ingangsdatum na 31-12-2012 (dus op 27e in laten gaan, moet de 27e tenslotte nog werken)... Hopelijk krijg ik er allemaal geen gedonder mee...

En ik mis het supplement nu ook best wel, nu ik 2 x € 73.40 moet betalen voor mijn voor- en natransport :\.

Vooralsnog mis ik nog een goed en betaalbaar alternatief... sowieso tijd om de auto maar in te stappen... (maar eerst mijn rijlessen hervatten)
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Sterabonnementen / Regionale reisproducten

Bericht door Tristan »

Inmiddels heb ik via Provincie Utrecht een antwoord gekregen op mijn klacht over het niet meer accepteren van abonnementen op lijn 195/295 door Connexxion:
De overgang naar de regionale sterabonnementen heeft verschillende effecten. Sommige reizigers hebben er voordeel bij en andere reizigers ondervinden er nadeel van. Voor u is deze overgang nadelig gebleken. Momenteel worden deze effecten en eventuele maatregelen onderzocht. Wij nemen uw situatie hierin mee, waarbij wij u nu niet toe kunnen zeggen dat er een oplossing komt voor uw specifieke probleem.
Kortom: daar hoor ik dus niks meer van :evil: :neg:

Gisteren was Wilma de Jong van het OV-Loket te gast bij VARA Kassa. En de uiteindelijke conclusie is dat veel reizigers de sterabonnementen zo snel mogelijk weer terug willen zien en daar kan ik het alleen maar roerend mee eens zijn, want dat is dé oplossing voor het probleem op lijn 195/295.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Sterabonnementen / Regionale reisproducten

Bericht door Somoht »

Er staat ook een zonekaart voor heel NL op http://openov.nl/zones/ en http://kaart.openov.nl/ heeft ook nog de haltes erop staan.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Sterabonnementen / Regionale reisproducten

Bericht door nvdw »

Nee, dat is niet de oplossing. Het probleem is dat provincies eilandjes van hun concessies maken, compleet met eigen tarieven en kortingsproducten. Als je de tariefstructuur landelijk gelijktrekt ben je van het meeste gedoe af. Waarschijnlijk kan de kilometerprijs dan ook nog eens omlaag.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten