OVer je reiservaringen in september 2012
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2012
Was een aanrijding bij Zevenbergen, daar komt de Benelux wel en de Thalys niet Naar het schijnt stopt de benelux trouwens alleen extra in Utrecht, dus wie naar Breda gereist is om ´m te nemen komt bedrogen uit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in september 2012
Gisteren op Leiden Centraal een confrontatie gehad met ener van een maffe ouwe taart.
Op spoor 8b/9b op Leiden kwamen ongeveer tegelijkertijd twee treinen aan, waardoor het onwijs druk was op de trap aan de b-zijde.
Ik loop voorzichtig de trap af, blindenstok voor mij uit om die treden te voelen. Tik ik per ongeluk een of twee keer de voet van een vrouw aan. Mevrouw werd gelijk helemaal hysterisch: "Wat heeft dit te betekenen? Ben je nu helemaal bedonderd?" Uitleggen dat ik slechtziend was had ook helemaal geen effect, want ze tierde lekker door (om eerlijk te zijn verwachtte ik nog iets van "De jeugd van tegenwoordig!" aangezien ik maar 23 was). Toen maar afscheid genomen met de woorden "Mevrouw, ga toch ergens anders chagrijnig doen" en ben doorgelopen. Ze riep nog na, zodat ongetwijfeld het halve station het kon horen: "Dat zal ik onthouden! Blablablabla".
Maf mens. -o-
Op spoor 8b/9b op Leiden kwamen ongeveer tegelijkertijd twee treinen aan, waardoor het onwijs druk was op de trap aan de b-zijde.
Ik loop voorzichtig de trap af, blindenstok voor mij uit om die treden te voelen. Tik ik per ongeluk een of twee keer de voet van een vrouw aan. Mevrouw werd gelijk helemaal hysterisch: "Wat heeft dit te betekenen? Ben je nu helemaal bedonderd?" Uitleggen dat ik slechtziend was had ook helemaal geen effect, want ze tierde lekker door (om eerlijk te zijn verwachtte ik nog iets van "De jeugd van tegenwoordig!" aangezien ik maar 23 was). Toen maar afscheid genomen met de woorden "Mevrouw, ga toch ergens anders chagrijnig doen" en ben doorgelopen. Ze riep nog na, zodat ongetwijfeld het halve station het kon horen: "Dat zal ik onthouden! Blablablabla".
Maf mens. -o-
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: OVer je reiservaringen in september 2012
Euh, ze ziet toch dat je met een stok loopt? Lekker negeren en doorlopen.
Re: OVer je reiservaringen in september 2012
Gezien mijn ervaring met voornamelijk oude mensen en de veronderstelling 'dat zie je toch, duh'*; durf ik deze aanname niet perse voor waar aan te merken.hauptbahnhof schreef:Euh, ze ziet toch dat je met een stok loopt? Lekker negeren en doorlopen.
*, niet dat ik met een stok loop, maar bijvoorbeeld met bestemmingen van treinen, bussen of andere voertuigen; dat er mensen eerst uit een voertuig komen en dat daarna oude lijken er weer in mogen; dat de klok nog geen negen uur heeft aangetikt en dan toch verbaasd zijn dat er niet met korting gereisd kan worden;... Oude mensen en dingen zien. :neg:
Het is een spectrum.
Re: OVer je reiservaringen in september 2012
Goed nieuws, er is een nieuwe restauratie geopend op station Marienberg!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2012
Hoezo kom je bedrogen uit? In Breda overstappen naar Rsd en vanaf daar kun je de Benelux weer nemen.Daniel schreef:Was een aanrijding bij Zevenbergen, daar komt de Benelux wel en de Thalys niet Naar het schijnt stopt de benelux trouwens alleen extra in Utrecht, dus wie naar Breda gereist is om ´m te nemen komt bedrogen uit.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2012
Heel simpel: als je vanaf Schiphol in Breda aankomt met Fyra zie je eerst de Benelux langsrijden naar Roosendaal en pas 10 minuten later komt de s3600 naar Roosendaal. Met een stop van de Benelux in Breda heb je een nette overstaptijd van een minuut of 10 en daarmee amper extra reistijd, nu loop je een uur vertraging op.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in september 2012
Ik zag net op het station van Breda dat de sprinter van Breda ri. Den Haag maar tot Lage Zwaluwe rijdt. Op de spoorkaart zag ik net dat de 13600 ri. Breda doorrijdt naar Lage Zwaluwe en daar neem ik aan keert. Vreemd allemaal. Op de TBP op Breda had men het over een 'extra trein', op de film van de sprinter stond dat ie ri. Rotterdam/Den Haag ging. Weet iemand hoe dit zit?
-
- Berichten: 766
- Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
- Locatie: Zwijndrecht
Re: OVer je reiservaringen in september 2012
Daar verbaasde ik mij ongeveer een maand ook al over. Volgens een medewerkster die daar toen rondliep, was het nog niet lang open.Bee schreef:Goed nieuws, er is een nieuwe restauratie geopend op station Marienberg!
Is al een tijdje zo, en blijft de komende weken ook nog zo. Door werkzaamheden bij Breda kan de serie s13600 en s5000 niet keren op Breda, waardoor de s5000 tot Zlw is ingekort en ieder halfuur doorrijdt naar Zlw ipv 1x/u buiten de spits, en de s13600 verlengd is naar Zlw. Hoe verwarrend het ook is, op de één of andere manier moet de Mcn het nummer van de s5000 invoeren te Bd omdat de RIS niet is bijgewerkt met deze aanpassingen, aldus een Mcn Ddr die deze ritjes regelmatig mag rijden.Citaro schreef:Ik zag net op het station van Breda dat de sprinter van Breda ri. Den Haag maar tot Lage Zwaluwe rijdt. Op de spoorkaart zag ik net dat de 13600 ri. Breda doorrijdt naar Lage Zwaluwe en daar neem ik aan keert. Vreemd allemaal. Op de TBP op Breda had men het over een 'extra trein', op de film van de sprinter stond dat ie ri. Rotterdam/Den Haag ging. Weet iemand hoe dit zit?
Verder nog opvallend: Rond 17:05 op de A16 ging lijn 88 vanuit Kralingse Zoom naar Dordecht de snelweg af, zoals altijd. Maar omdat die bus zo vol zat, reed er een tweede bus achteraan met op de film '88 Dordrecht'. Achter het raam bij de deur hing een A4 met de tekst 'EXTRA BUS - EINDPUNT ZWIJNDRECHT' met pen gekalkt. Zag ik staan toen ik de bus bovenaan bij de afrit weer passeerde.
Editje nog maar: Toen ik op de A20 reed thv Schiedam(rond 13:00, exacte tijd weet ik niet meer) reden wij achter 4 lijnbussen van Veolia Haaglanden, die in de richting van Hoek van Holland oid reden. Geen enkele bus had reizigers bij zich.
Re: OVer je reiservaringen in september 2012
Door werkzaamheden op station Breda zijn er 2 perronsporen buiten dienst. Daardoor kan de 5000 niet tegelijk met de 13600 keren. (ja, spoor 2 is in dienst, maar karige voorzieningen, bereikbaarheid en door de hoogte (voormalig postperron) eigenlijk alleen toegestaan als perronspoor voor DDM1 of VIRM). Daardoor keert de 5000 in Zlw (2x per uur!) en om Bdpb en Bd-Zlw mogelijk te maken is de 13600 doorgetrokken naar Zlw.Citaro schreef:Ik zag net op het station van Breda dat de sprinter van Breda ri. Den Haag maar tot Lage Zwaluwe rijdt. Op de spoorkaart zag ik net dat de 13600 ri. Breda doorrijdt naar Lage Zwaluwe en daar neem ik aan keert. Vreemd allemaal. Op de TBP op Breda had men het over een 'extra trein', op de film van de sprinter stond dat ie ri. Rotterdam/Den Haag ging. Weet iemand hoe dit zit?
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer je reiservaringen in september 2012
Thx TheKnitter en Mdj voor jullie uitleg, helemaal duidelijk. :pos:
Re: OVer je reiservaringen in september 2012
Blijkt een filiaal van Perron 7 dat al wat langer in Ommen zit :)TheKnitter schreef:Daar verbaasde ik mij ongeveer een maand ook al over. Volgens een medewerkster die daar toen rondliep, was het nog niet lang open.Bee schreef:Goed nieuws, er is een nieuwe restauratie geopend op station Marienberg!
Ze hebben Bitburger op de tap *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in september 2012
Oke, dan had men dus ook de s5000 met DD-AR kunnen laten rijden? Had ik niet erg gevonden. (A)MdJ schreef: Door werkzaamheden op station Breda zijn er 2 perronsporen buiten dienst. Daardoor kan de 5000 niet tegelijk met de 13600 keren. (ja, spoor 2 is in dienst, maar karige voorzieningen, bereikbaarheid en door de hoogte (voormalig postperron) eigenlijk alleen toegestaan als perronspoor voor DDM1 of VIRM). Daardoor keert de 5000 in Zlw (2x per uur!) en om Bdpb en Bd-Zlw mogelijk te maken is de 13600 doorgetrokken naar Zlw.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer je reiservaringen in september 2012
Lekker kolderiek trouwens vanochtend op Amsterdam CS met die aanrijding met die persoon. Eerst:
"Dames en heren, door een aanrijding met een persoon rijdt de trein naar Vlissingen van 7.27 niet verder dan Dordrecht. reizigers worden doorverwezen naar de fyra."
Nauwelijks twee minuten later.
" De Fyra van 727 uur is opgeheven. De volgende Fyra vertrekt om 7.57" Hoe bedoel je, je eigen reizigers van t kastje naar de muur sturen :N
"Dames en heren, door een aanrijding met een persoon rijdt de trein naar Vlissingen van 7.27 niet verder dan Dordrecht. reizigers worden doorverwezen naar de fyra."
Nauwelijks twee minuten later.
" De Fyra van 727 uur is opgeheven. De volgende Fyra vertrekt om 7.57" Hoe bedoel je, je eigen reizigers van t kastje naar de muur sturen :N
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: OVer je reiservaringen in september 2012
Uiteindelijk ben je er even laat, door die supersonische snelheid van de fyra! :)
Komt wel goed schatje.
Re: OVer je reiservaringen in september 2012
Dat is wellicht bij geplande omleidingen zo, bij deze omleiding zeker niet: het ding had meer dan een half uur vertraging op Roosendaal. Ik zat ook in die Fyra.Daniel schreef:Heel simpel: als je vanaf Schiphol in Breda aankomt met Fyra zie je eerst de Benelux langsrijden naar Roosendaal en pas 10 minuten later komt de s3600 naar Roosendaal. Met een stop van de Benelux in Breda heb je een nette overstaptijd van een minuut of 10 en daarmee amper extra reistijd, nu loop je een uur vertraging op.
Re: OVer je reiservaringen in september 2012
Waarvoor dient dat houten noodperron van station Rijssen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in september 2012
Spoor 1 bedoel je? Dat ligt er al heeeeel lang zo bij. Was vroeger een echt perron natuurlijk. Nu wordt het nog wel eens gebruikt als vertraagde IC's achter de stopper zijn geraakt, dan kan de stopper aan de kant.
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2012
Wat zijn ze toch telkens weer raar bezig in Luxemburg... De eerste twee weken van september ligt de spoorverbinding Ettelbruck - Clervaux eruit, dus je moet per pendelbus. De eerste snelrit van de dag start in Clervaux, maar laten ze rijden door een busbedrijf uit Echternach... Om 2.45 uur moet de chauffeur al bij de stalling wegrijden, anders ben je niet op tijd in Clervaux.
En de laatste snelrit van de dag laten ze natuurlijk ook in Clervaux eindigen, dus kom je als chauffeur behoorlijk laat terug bij de stalling in Echternach.
Ik was vanavond een paar ritten met die bus mee; zo'n pendelrit duurt even ruim 35 minuten, maar de leeg mat. rit bijna een uur...
Dat je in een land als Luxemburg met veel kleine vervoersbedrijven, meerdere vervoerders nodig hebt om voldoende pendelbussen te hebben begrijp ik, maar waarom nou uitgerekend de vroege en late rit in Clervaux laten beginnen/eindigen in combinatie met een vervoersbedrijf dat er 60 kilometer bij vandaan ligt... :?
Het vervoersbedrijf heeft speciaal de enige 15 meter bus van 10 jaar oud ingezet, omdat het de enige is zonder ad-blue, want dat kun je 's nachts nergens tanken in Echternach. Diesel kun je wel gewoon tanken, dat is ook wel nodig want die bus komt na 20,5 uur vrijwel continue te hebben gereden behoorlijk leeg "thuis".
En de laatste snelrit van de dag laten ze natuurlijk ook in Clervaux eindigen, dus kom je als chauffeur behoorlijk laat terug bij de stalling in Echternach.
Ik was vanavond een paar ritten met die bus mee; zo'n pendelrit duurt even ruim 35 minuten, maar de leeg mat. rit bijna een uur...
Dat je in een land als Luxemburg met veel kleine vervoersbedrijven, meerdere vervoerders nodig hebt om voldoende pendelbussen te hebben begrijp ik, maar waarom nou uitgerekend de vroege en late rit in Clervaux laten beginnen/eindigen in combinatie met een vervoersbedrijf dat er 60 kilometer bij vandaan ligt... :?
Het vervoersbedrijf heeft speciaal de enige 15 meter bus van 10 jaar oud ingezet, omdat het de enige is zonder ad-blue, want dat kun je 's nachts nergens tanken in Echternach. Diesel kun je wel gewoon tanken, dat is ook wel nodig want die bus komt na 20,5 uur vrijwel continue te hebben gereden behoorlijk leeg "thuis".
Re: OVer je reiservaringen in september 2012
Wordt dat perron ook niet gebruikt bij de extra voetbaltreinen als Twente speelt?Bee schreef:Waarvoor dient dat houten noodperron van station Rijssen?
Re: OVer je reiservaringen in september 2012
Dat vind ik nog wel een mooie voor de NS. "We zetten geen bussen in, vanwege gebrek aan juiste brandstof."STF schreef:(...)Het vervoersbedrijf heeft speciaal de enige 15 meter bus van 10 jaar oud ingezet, omdat het de enige is zonder ad-blue, want dat kun je 's nachts nergens tanken in Echternach. (...)
Het is een spectrum.
Re: OVer je reiservaringen in september 2012
Nouja, ik vond het er een beetje pauper uitzien, zeker omdat alle sprinters gewoon op spoor 2 en 3 halteerden. Zou dat perron de reden kunnen zijn voor de toevoeging aan de omroep in SGM dat het perron hoogteverschillen heeftmarvinkok schreef:Wordt dat perron ook niet gebruikt bij de extra voetbaltreinen als Twente speelt?Bee schreef:Waarvoor dient dat houten noodperron van station Rijssen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in september 2012
Dat is volgens mij vanwege de bocht waarin het perron ligt. Doordat de trein dan ook nog wat schuin staat is het wel even opletten bij het uitstappen...
Re: OVer je reiservaringen in september 2012
Ik ken nog wel meer bochtige perrons waar SGM stopt maar ze het niet omroepen, maar het zou best kunnen hoor :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in september 2012
Ik heb even de dienstregeling van de pendelbussen zitten bekijken op de site van de CFL, maar ik vind het wel vreemd dat er bijna geen verbinding tussen Clervaux enerzijds en Drauffelt en Wilwerwiltz anderzijds is. (Afhankelijk van de richting 2 tot 4 ritten per dag.) :?STF schreef:Wat zijn ze toch telkens weer raar bezig in Luxemburg... De eerste twee weken van september ligt de spoorverbinding Ettelbruck - Clervaux eruit, dus je moet per pendelbus.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten