Mag ik even kwijt #116

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #116

Bericht door Justin »

KM46 schreef:En... spreek je die taal ook nog, of versta je er geen hout van?
Jawel, maar klein beetje. Versta het wel, maar weet niet zo goed/snel wat terug te zeggen. Houdt me meestal van den domme, zodat ze niet doorhebben dat ik ze op zich wel versta =P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #116

Bericht door Thom91 »

Dropbox <3
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #116

Bericht door Meltrain »

Justin schreef:Pfoe, treinkaartje halen in Jakarta is not easy. Sta ik met mn twee tantes ,moeder en vriend op station Gambir, moeten we eerst van te voren onze namen en id's opgeven, vervolgens exact welke treinen we willen nemen, dan een half uur in de rij staan en betalen... En vervolgens er achterkomen dat mn naam verkeerd is gespeld (Yustin)... Dus weer een half uur in de rij staan om het tegen 10000 Rupiah te wijzigen.
Dus jij moet betalen omdat zij een fout hebben gemaakt? :? En het kan onmogelijk jouw schuld zijn geweest, want je moest nota bene je ID overhandigen, dus iemand zat duidelijk niet op te letten bij het typen... :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
hauptbahnhof
Berichten: 3926
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #116

Bericht door hauptbahnhof »

Neem een ding van me aan: heus niet overal heb je de wereld heb je zoveel rechten als consument als hier in NL.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #116

Bericht door Joshua »

Ik moet effe mijn irritantie kwijt over mijn mentrix en tegelijk LB docent.

Gruwelijk als de politiek wordt behandeld in de les een docente haar eigen mening zo weet te formulieren dat het ook zo hoort. Op zo beetje elke rechts partij had ze wel iets aan te merken maar niks goeds te melden, en op iedere linkse partij het omgekeerde, wel positieve punten, maar niks negatiefs.

En ook al ben ik zo links als maar kan, als docent(e) moet je in je les daar les in kunnen geven zonder je persoonlijke mening er in op te leggen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #116

Bericht door ODRAIL »

LB?

Wat voor vak mag dit wezen?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #116

Bericht door Vinny »

@ Joshua: mijn middelbare school blonk ook uit in linkse "indoctrinatie". Kwam ik pas achter toen ik ging studeren ;(.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #116

Bericht door Suus »

Daar is overigens niets mis mee, een betere wereld begint bij de jeugd en als je ze op die leeftijd al lastig gaat vallen met alles is voor Bassie-praktijken dan komt die betere wereld er nooit :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #116

Bericht door deadlock »

Vinny schreef:@ Joshua: mijn middelbare school blonk ook uit in linkse "indoctrinatie". Kwam ik pas achter toen ik ging studeren ;(.
Alleen links wil daadwerkelijk investeren in onderwijs dus dat is niet zo raar.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #116

Bericht door Geert »

Valt D66 dan ook onder links? Die had (heeft) ook forse investeringen gereserveerd voor onderwijs.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #116

Bericht door Meltrain »

D66 draait om het centrum heen, maar is over het algemeen iets meer links dan rechts.
En sowieso progressief. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #116

Bericht door STF »

Onze aanhanger leek vanmiddag wel een trouwstoet; in plaats van dat er blikjes aan touwtjes achter hingen te slepen, bleek er al geruime tijd een lange spanband met beide bevestiginghaken over het asfalt te rinkelen. :lol:

Doordat de auto al sinds nieuw af aan de gewoonte heeft om soms kilometers lang een piepend, schurend of krakend geluid te geven, reageer ik niet meer zo snel op een gek geluid hoor. Twee verschillende garagebedrijven hebben destijds de remmen en alles uit elkaar gehaald om het geluid op te sporen, maar het is en blijft een raadsel waar dat geluid eens in de zoveel honderd kilometer vandaan komt.

Overigens wel vreemd dat die spanband was losgeraakt, was toch echt goed strak gespannen en de haken zaten goed om de chassisbalken gehaakt. :?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #116

Bericht door deadlock »

Geert schreef:Valt D66 dan ook onder links? Die had (heeft) ook forse investeringen gereserveerd voor onderwijs.
Wat mij betreft wel ook al is André Krouwel het niet met me eens.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #116

Bericht door Ardan »

Op een dood uurtje even wezen knutselen met de Berlijnse metrokaart :mrgreen:
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #116

Bericht door ODRAIL »

Ziet er fraai uit :wink: .

Met welk progamma heb je dit gedaan?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #116

Bericht door Vinny »

Meltrain schreef:D66 draait om het centrum heen, maar is over het algemeen iets meer links dan rechts.
En sowieso progressief. :P
Ik heb een beetje het idee dat de partijleden over het algemeen wat rechtser zijn dan het electoraat. Als D66 aan een centrum-rechts kabinet meedoet wordt dat meestal keihard afgestraft door de kiezer...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #116

Bericht door Ardan »

KM46 schreef:Ziet er fraai uit :wink: .

Met welk progamma heb je dit gedaan?
Gewoon met het goeie ouwe Paint :lol: Kaart van Berlijn stuk ingezoomd op PDF, paar printscreentjes voor de nodige letters, bochten en symbolen gemaakt en in paint gezet, en kopiëren-plakken maar :)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #116

Bericht door Suus »

D66 wordt altijd afgestraft op een kabinetsdeelname.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #116

Bericht door Justin »

Het uiterlijk van een doorsnee Indo hebben werkt nu ineens heel erg in m'n voordeel - ik word hier in Yogyakarta niet aangesproken om iets te kopen op straat... m'n vriend daarentegen... MUAHAHAHA

Overigens, de treinreis van Jakarta naar Yogyakarta was leuk, ook al duurde die twintig minuten langer dan gepland. Maar ja, op een reis van 7:52 uur maakt dat ook geen drol uit. Je kreeg dekentjes en kussens, en je kon gewoon warm eten aan boord bestellen. WC is natuurlijk zo'n lekkere hurktoilet, of in het bahasa conkok met slang voor cebok (conkok (spr: djonkok) is hurkpositie, cebok (spr: tjebok) is het fenomeen van de billen wassen met water). We hadden extra, niet-betalende gasten aan boord (kakkerlakjes, maar je word ook gewaarschuwd voor hoofdluizen en ratten aan boord :P)), die pas verschenen op de 4 tussenstops in onder andere Cirebon en Kroyo.

Bij vertrek uit Jakarta Gambir zagen we nog de kenmerkende treinen zonder deuren waar je maar in moet rennen/uit moet springen als je van A naar B wilt. En als het 's avonds is: naja, pech gehad, je hebt geen licht in zo'n dergelijke trein :p. De reis an sich was wel mooi, je gaat dus dwars door de slums. De toestanden zijn erbarmelijk, maar de mensen zijn gelukkig, zo lijkt het. Na een uur was het al donker (het was al 18:00), en dan is er verder niks meer te zien buiten. Dan maar terugvallen op je mp3, donald duck, tvschermen aan de bakeinden, etcetera.

Wat betreft overig OV: daarvoor moet je niet echt in Indonesië zijn, en zeker niet in de binnenlanden en de buitenwijken van grote steden. Er zijn wel vrije busbanen, maar daarvoor moet je op een verhoogd platform staan. De ingangen van bussen zijn namelijk op ongeveer 1.30m, en er is GEEN trap -- als je op het verhoogde platform staat, kom je dan wel gelijkvloers uit. Overige bussen zijn vaak vol, en sloom, en krap. Gelukkig ben ik hier met familie die de wegen kennen, dus we huren gewoon een busje.

Morgen gaan we naar Surabaya met de trein, dat is een reis van circa 4,5 uur. We shall see :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #116

Bericht door deadlock »

Veel foto's maken!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #116

Bericht door deadlock »

Vier VechtdalGTW's op spoor 2 in Zwolle!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #116

Bericht door webguy »

Staat ook al dagen een Arriva GTW in Arnhem en er schijnt in Nijmegen ook een breng trein rond te rijden...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #116

Bericht door Daniel »

In Amersfoort staan ook al geruime tijd een stel Vechtdallijnen-GTWs op het goederenemplacement gestald.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #116

Bericht door Meltrain »

webguy schreef:Staat ook al dagen een Arriva GTW in Arnhem en er schijnt in Nijmegen ook een breng trein rond te rijden...
Afgelopen maandag stond er een Breng GTW in Arnhem.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #116

Bericht door Wubbo »

Vinny schreef:@ Joshua: mijn middelbare school blonk ook uit in linkse "indoctrinatie". Kwam ik pas achter toen ik ging studeren ;(.
Bee schreef:Daar is overigens niets mis mee, een betere wereld begint bij de jeugd en als je ze op die leeftijd al lastig gaat vallen met alles is voor Bassie-praktijken dan komt die betere wereld er nooit :N
deadlock schreef:Alleen links wil daadwerkelijk investeren in onderwijs dus dat is niet zo raar.
Dit is natuurlijk waanzin. Middelbare scholieren worden geacht zelfstandig keuzes te kunnen maken, op basis van beschikbare informatie. Als links inderdaad beter is dan rechts zullen ze dat zelf concluderen, ook uit neutraal opgezette informatie. Geef je ze gekleurde informatie heb je kans dat juist het tegendeel bereikt wordt: links vertelt geen eerlijk verhaal dus ik stem rechts.

En ja, ik heb ook 'links' (D66) gestemd.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten