Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utrecht.
Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utrecht.
Twee vervoerders dingen mee naar bus- en tramvervoer in regio Utrecht
Geplaatst op: vrijdag 17 augustus 2012 16:37
Laatst bijgewerkt: vrijdag 17 augustus 2012 16:38
OV Regio Utrecht B.V. (met als enige aandeelhouder Connexxion Openbaar Vervoer N.V.) en Qbuzz B.V. hebben beide ingeschreven om tot en met 2023 het openbaar vervoer in de regio Utrecht te mogen verzorgen. Vervoersbedrijven konden tot 17 augustus biedingen indienen bij Bestuur Regio Utrecht, dat verantwoordelijk is voor het openbaar vervoer in de regio. Nu begint de beoordeling, de bedoeling is dat het regiobestuur op 3 september de vervoerder kiest, het bedrijf dat het meest passende aanbod heeft gedaan. De nieuwe concessie moet ingaan op 8 december 2013 en heeft een looptijd van tien jaar. De concessie beslaat het openbaar vervoer met zowel bussen als trams, inclusief de toekomstige Uithoflijn.
Lees verder
Blijkbaar heeft er nog steeds geen andere vervoerder interesse in deze concessie.
Geplaatst op: vrijdag 17 augustus 2012 16:37
Laatst bijgewerkt: vrijdag 17 augustus 2012 16:38
OV Regio Utrecht B.V. (met als enige aandeelhouder Connexxion Openbaar Vervoer N.V.) en Qbuzz B.V. hebben beide ingeschreven om tot en met 2023 het openbaar vervoer in de regio Utrecht te mogen verzorgen. Vervoersbedrijven konden tot 17 augustus biedingen indienen bij Bestuur Regio Utrecht, dat verantwoordelijk is voor het openbaar vervoer in de regio. Nu begint de beoordeling, de bedoeling is dat het regiobestuur op 3 september de vervoerder kiest, het bedrijf dat het meest passende aanbod heeft gedaan. De nieuwe concessie moet ingaan op 8 december 2013 en heeft een looptijd van tien jaar. De concessie beslaat het openbaar vervoer met zowel bussen als trams, inclusief de toekomstige Uithoflijn.
Lees verder
Blijkbaar heeft er nog steeds geen andere vervoerder interesse in deze concessie.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
inderdaad, beetje karig met de inschrijvingen. Geen EBS, Keolis of Arriva. Maar zou het na 3 x scheepsrecht zijn voor Qbuzz?
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
Laatste cijfers die ik gehoord heb zijn van dien aard dat het miljoenen verliezen betreft bij EBS en dat de salarissen al direct uit Israël komen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
Ik voel een licht Syntus-gehalte.. Is er daar al iets officiëels over bekend?
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
OV Regio Utrecht B.V. inschrijver op de concessie BRU
17-08-2012 Directiemededeling
Vandaag , 17 augustus 2012, heeft de OV Regio Utrecht B.V. als nieuwe en volle dochter van Connexxion ingeschreven op de concessie Tram en Bus Regio Utrecht.
De opdrachtgever, Bestuur Regio Utrecht, heeft er voor gekozen de huidige drie concessies in één keer aan te besteden als één nieuwe concessie. Bestuur Regio Utrecht vraagt om een concessiehouder die het lokale gezicht zal zijn voor het openbaar vervoer van de regio Utrecht, onder de merknaam U-OV.
Wij hebben er dan ook voor gekozen om niet in te schrijven met de huidige streekvervoerder, Connexxion Openbaar Vervoer, of de huidige stadsvervoerder, GVU, maar met OV Regio Utrecht B.V.. Dit nieuwe bedrijf zal, als de concessie ons gegund wordt, de vervoerder worden die U-OV een gezicht geeft.
Een keuze voor de OV Regio Utrecht B.V. biedt ons ook de mogelijkheid om alle betrokken medewerkers van zowel Connexxion Openbaar Vervoer en GVU gelijkwaardig te behandelen. Er zal, indien de concessie ons gegund wordt, aan de ondernemingsraden van zowel Connexxion Openbaar Vervoer als van GVU advies gevraagd worden over de inrichting van het nieuwe bedrijf OV Regio Utrecht B.V.
Theo Vegter
COO
17-08-2012 Directiemededeling
Vandaag , 17 augustus 2012, heeft de OV Regio Utrecht B.V. als nieuwe en volle dochter van Connexxion ingeschreven op de concessie Tram en Bus Regio Utrecht.
De opdrachtgever, Bestuur Regio Utrecht, heeft er voor gekozen de huidige drie concessies in één keer aan te besteden als één nieuwe concessie. Bestuur Regio Utrecht vraagt om een concessiehouder die het lokale gezicht zal zijn voor het openbaar vervoer van de regio Utrecht, onder de merknaam U-OV.
Wij hebben er dan ook voor gekozen om niet in te schrijven met de huidige streekvervoerder, Connexxion Openbaar Vervoer, of de huidige stadsvervoerder, GVU, maar met OV Regio Utrecht B.V.. Dit nieuwe bedrijf zal, als de concessie ons gegund wordt, de vervoerder worden die U-OV een gezicht geeft.
Een keuze voor de OV Regio Utrecht B.V. biedt ons ook de mogelijkheid om alle betrokken medewerkers van zowel Connexxion Openbaar Vervoer en GVU gelijkwaardig te behandelen. Er zal, indien de concessie ons gegund wordt, aan de ondernemingsraden van zowel Connexxion Openbaar Vervoer als van GVU advies gevraagd worden over de inrichting van het nieuwe bedrijf OV Regio Utrecht B.V.
Theo Vegter
COO
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
Heb je een bronvermelding van deze mededeling? Er zijn namelijk meer bedrijven die EBS heten, waarvan ik weet dat er 1 in Rotterdam is die wel miljoenenverlies draait. Dus graag voorzichtig met deze informatie anders haal je mogelijk meerdere bedrijven door elkaar.JeffreyMeijer schreef:Laatste cijfers die ik gehoord heb zijn van dien aard dat het miljoenen verliezen betreft bij EBS en dat de salarissen al direct uit Israël komen.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
Deze informatie heb ik van chauffeurspraat. Daarom heb ik er ook bijgezet "ik heb gehoord dat"
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
Uitslag volgt pas over 2-4 weken ipv vandaag.
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
ben toch wel benieuwd, maar weer 2-4 weken wachten
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
Ik wil geen 2-4 weken wachten.. -o-
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
U-OV.. Is dat weer zoiets als Breng, een zogenaamd flitsende merknaam waarbij het totaal onduidelijk is wie nou je eigenlijke vervoerder is?
Ik doe ook maar wat
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
Jep, en Twents natuurlijk. Is dit een voorkeur van het BRU?Ardan schreef:U-OV.. Is dat weer zoiets als Breng, een zogenaamd flitsende merknaam waarbij het totaal onduidelijk is wie nou je eigenlijke vervoerder is?
Edit: Ik lees het al, voorkeur van BRU.
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
En wat gaat het GVU met de oude bussen doen in tussentijd, blijven die nog enen jaartje rijden?
of
Komen hier o.a. ex Friesland bussen het wagenpark tijdelijk vernieuwen of zijn er al andere oplossingen bedacht.
of
Komen hier o.a. ex Friesland bussen het wagenpark tijdelijk vernieuwen of zijn er al andere oplossingen bedacht.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
Ik denk dat de meeste bussen van GVU nog blijven rijden als het weer een jaar wordt verlengd en dat de bussen uit Friesland, ZHN, en/of SRAN eventueel aanvulling worden, al dan niet vervanging worden voor al het slechte materieel wat echt op is. De Dubbelgeledes zullen sowieso nog moeten blijven rijden en ZHN, Friesland, en SRAN hebben niet genoeg gelede bussen om alle gelede bussen van GVU te vervangen. Want dat van de GVU zijn er toch zo'n 80 gelede bussen. Terwijl die drie concessies bij elkaar misschien 10 gelede bussen hebben die buiten dienst zullen vallen per december 2012, wat eventueel kan worden aangevuld met bussen die al opgelegd staan/stonden (Berkhof Duvedecs o.a.) of bij Connexxion Tours rijdt. Je hebt dus een tekort aan bepaalde bussen, wat betekend dat je niet zomaar al het materieel kunt gaan vervangen.
Niet gelede bussen zijn geen probleem, die zijn er nog zat. Je kunt alle van Hool's niet geleed zo vervangen door Amba's of MAN Caetano's die dan zijn vrijgekomen uit die drie concessies, maar of dat wenselijk is is een tweede vraag.
Niet gelede bussen zijn geen probleem, die zijn er nog zat. Je kunt alle van Hool's niet geleed zo vervangen door Amba's of MAN Caetano's die dan zijn vrijgekomen uit die drie concessies, maar of dat wenselijk is is een tweede vraag.
Laatst gewijzigd door Michael 1988 op vr 14 sep 2012, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
De bussen zijn in dusdanig goede staat van onderhoud dat ze echt nog wel een jaartje langer kunnen blijven rijden
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
Ik heb andere verhalen gehoord, dat sommige bussen bijna van ellende uit elkaar vallen of dat ze veel lawaai maken. Maar je moet wel even nagaan dat ruim de helft van het wagenpark 10 jaar of ouder is.
Overigens had ik van die verhalen weinig gemerkt toen ik in Utrecht was afgelopen juli, maar ik reed toen niet mee in één bus.
Overigens had ik van die verhalen weinig gemerkt toen ik in Utrecht was afgelopen juli, maar ik reed toen niet mee in één bus.
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
Ik zag van de week weer zo'n GVU-bus waarbij een deel van de zijbeplating gewoon weg was. Maar goed, Connexxion kennende zal er wel een Almeerse monteur met 10 kilometer Duct tape geregeld worden, dan gaat het vast nog wel een jaartje mee.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
De technische staat van de GVU-bussen schijnt momenteel redelijk goed te zijn sinds een grote inhaalslag in het onderhoud. Dat blijkt eigenlijk ook al uit dat ze nu heel makkelijk een stel bussen kunnen missen t.b.v. de versterking van lijn 74 en 77 zonder dat er allerlei verhalen over uitval op de eigen lijnen te horen zijn.
Was er een hoge defectenstand geweest dan had men immers elke beschikbare bus wel nodig gehad.
Was er een hoge defectenstand geweest dan had men immers elke beschikbare bus wel nodig gehad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
nog nieuwtjes omtrent deze concessie. Volgens mij zijn we alweer weken verder??
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
Volgende week komt er meer informatie over de gunning.
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
oke thanks, was erg benieuwd.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
Maandag, als het niet weer vertraging heeft opgelopen.
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: di 18 jan 2011, 01:23
- Locatie: Krommenie
- Contacteer:
Qbuzz wint aanbesteding Utrecht
En het is Qbuzz geworden. http://www.regioutrecht.nl/nieuws/regio ... ortabel-ov
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
Ben benieuwd wanneer CXX weer bezwaar gaan indienen.
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
Ik denk niet dat Connexxion weer bezwaar gaat aantekenen.
Wel jammer, ik heb er niet zo heel veel vertrouwen in dat Qbuzz het vervoer in Utrecht beter kan uitvoeren.
Wel jammer, ik heb er niet zo heel veel vertrouwen in dat Qbuzz het vervoer in Utrecht beter kan uitvoeren.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 149 gasten