Concessies Zeeland

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Concessies Zeeland

Bericht door Michael 1988 »

Ik heb eens zitten kijken waar ergens materieel vrijkomt van o.a. Connexxion per december 2012 en bij de provincie Zeeland zag ik op wikipedia het volgende. De concessie van TCR (het natransport in Renesse) is per mei 2012 verlopen en de concessies Noord-Zeeland en Zeeuws-Vlaanderen verlopen per december 2012.

Weet iemand hier iets meer over de nieuwe concessies en/of de laatste twee concessies niet verlengd zijn tot 31 december 2014 (aangezien de concessie Midden-Zeeland dan verloopt en de Fast Ferry dan ook verloopt)?
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessies Zeeland

Bericht door Etienne »

Ik denk dat ze alles tegelijk willen gaan samenvoegen. Zou wel mooi zijn vind ik :P
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
alex de groot
Berichten: 2
Lid geworden op: do 04 okt 2012, 11:33

Re: Concessies Zeeland

Bericht door alex de groot »

voor zover ik weet is het tot december 2013.
daar hebben ze het bij ons toch steeds over in st maartensdijk

ik weet niet of een samenvoeging met tcr nou zo'n goed idee is :?:
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Concessies Zeeland

Bericht door Edwin »

(Om geen nieuw topic te openen.)
Gister postte de Twitteracocunt van OV in Boskoop dit bericht:

Aantal vaste buslijnen verdwijnt in Zeeland
KRUININGEN - In 2015 verdwijnt een aantal vaste buslijnen in Zeeland.

Reizigers kunnen in plaats daarvan met taxi's reizen. De provincie en de Zeeuwse gemeenten praten op dit moment over de toekomst van het openbaar vervoer in Zeeland. Het idee is om openbaar vervoer zoals dat nu bestaat te combineren met collectief vervoer met taxi's. De minst rendabele lijnen worden geschrapt.
Lees verder

En vandaag staat er dit op pzc.nl:

Openbaar vervoer in Zeeland uitgebreid en verbeterd
MIDDELBURG - Connexxion en Veolia Transport gaan samenwerken om het openbaar vervoer in Zeeland te verbeteren.

Het bestaande lijnenstel wordt geïntegreerd. Dat heeft onder andere voor inwoners van Zeeuws-Vlaanderen het voordeel dat ze zonder over te stappen zijn verbonden met de centrale knooppunten in Goes en Middelburg. De nieuwe dienstregeling gaat in december in.
Lees verder

Beetje tegenstrijdig. Maar als je bij het tweede bericht verder leest zie dat veel lijnen buurtbussen worden. Misschien is dat de optie geworden om het schrappen van lijnen tegen te gaan.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Concessies Zeeland

Bericht door Roelof88 »

Niet zo vreemd dat Connexxion en Veolia gaan samenwerken, het zijn tenslotte zusjes van elkaar. De concessies Noord Zeeland en Zeeuws Vlaanderen zijn dan verlengd tot 13 of 31 december 2014 (2 jaar verlenging was een optie). Midden-Zeeland loopt sowieso tot eind 2014. Dus tot eind 2014 worden veel bussen veranderd in buurtbus en in 2015 (met een nieuwe concessie) gaat het vervoer verder op de schop.

De concessie van TCR is overigens ook verlengd tot en met 2015. http://www.tcr.nu/transferium.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 26 gasten