OVer je reiservaringen in september 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door reisthijs »

Citaro schreef:Op de spoorkaart zag ik net dat de 13600 ri. Breda doorrijdt naar Lage Zwaluwe en daar neem ik aan keert.
In Utrecht wordt door de TBP's dus weer onnodig verwarring gezaaid doordat als eindbestemming van de s16000 nu dus ook Lage Zwaluwe getoond wordt.
Hoeveel van de reizigers tussen Utrecht en Geldermalsen zullen nou helemaal weten waar dat dorpje Lage Zwaluwe precies ligt?Zo is dus niet meteen duidelijk of het de juiste trein is.

Het was beter geweest om gewoon de normale bestemming Breda er op te zetten met in een regeltje eronder iets als "rijdt verder naar Lage Zwaluwe".
"Laat je ledematen bewegingen maken"
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door STF »

Meltrain schreef:Ik heb even de dienstregeling van de pendelbussen zitten bekijken op de site van de CFL, maar ik vind het wel vreemd dat er bijna geen verbinding tussen Clervaux enerzijds en Drauffelt en Wilwerwiltz anderzijds is. (Afhankelijk van de richting 2 tot 4 ritten per dag.) :?
Volgens mij is het de bedoeling dat je de normale lijnbus neemt naar o.a. Wilwerwiltz en Kautenbach. Vermoedelijk gaat de pendelbus alleen naar die dorpjes, als er op dat moment geen lijnrit is.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door MdJ »

Bee schreef:
marvinkok schreef:
Bee schreef:Waarvoor dient dat houten noodperron van station Rijssen?
Wordt dat perron ook niet gebruikt bij de extra voetbaltreinen als Twente speelt?
Nouja, ik vond het er een beetje pauper uitzien, zeker omdat alle sprinters gewoon op spoor 2 en 3 halteerden. Zou dat perron de reden kunnen zijn voor de toevoeging aan de omroep in SGM dat het perron hoogteverschillen heeft :?:
Uit het bekende document over de nuttige perronlengtes, bij Rijssen, spoor 1:
"perron t.b.v. Onderhoudsrooster met
tijdelijk karater. Het houtendeel vervalt
vanaf 15-12-2011"
Bij twijfel: gebruik beton.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door MdJ »

Vandaag ontdekt dat de 9155 een scherm met reizigersinformatie heeft gekregen :D Scherm hangt aan de glasplaat bij de voordeuren.

Ook heeft Almelo weer bezoek van oudgediende 8136; met hangende spiegel aan de deurzijde :D
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door marvinkok »

De 8136 reed maandag nog op lijn 1 geloof ik. Nu dus weer richting Almelo verkast...
Toevallig ook gehoord of de omroep in de 9155 het nu wel doet? Viel me een keer op dat er én geen reizigersscherm was, én geen omroep. En dat lag niet aan het volume, want die heb ik ook op maximaal geprobeerd :Y
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door STF »

Buslijn 492 heeft in 2010 een paar jaar durende omleiding gekregen van drie minuten, dit voorjaar een tweede langdurige omleiding erbij welke tien minuten kost en vanaf komende week een kortdurende omleiding erbij welke elf minuten kost.

Het is nooit een snelle buslijn geweest; van Grevenmacher naar Echternach via A t/m Z waardoor je ruim 55 minuten in de bus zit (terwijl het begin en eindpunt 25 minuten bij elkaar vandaan liggen), maar nu met drie omleidingen tegelijkertijd loopt de rijtijd op naar 80 minuten...
Laatst sprak ik een chauffeur die vertelde dat binnen een paar jaar tijd de bus van vol naar leeg is gegaan. Tot een paar jaar geleden had je ook vier ritten per dag, tegenwoordig nog maar drie ritten. De enige mensen die nu nog meereizen zijn toeristen die geen flauw idee hebben dat die lijn zo lang duurt of OV-liefhebbers. Zo zaten er een paar maanden terug drie Nederlandse OV-liefhebbers in; ik en nog een echtpaar waarmee ik bij de beginhalte in Grevenmacher mee aan de praat raakte.

Doordat komende week de weg tusssen Echternach en Steinheim dicht is, moet buslijn 492 volgens de omleidingsinformatie in Steinheim keren op het busstation (dat niet bestaat) en terug naar Rosport en Dickweiler rijden om daar de route weer op te pakken. De weg tussen Rosport en Dickweiler is zo smal en bochtig dat ik met de bestelbus al moeite heb om de bochten door te komen, hoe dat met een bus moet, is me een raadsel... Maargoed, het is vrij gebruikelijk in Luxemburg dat de eerste ritten van de dag zich klem rijden op een omleidingsroute.

Leuk borduurpatroon wel...
Afbeelding

Tot een paar maanden geleden had wagen 39 (die altijd lijn 492 moet rijden) een wel toepasselijke reclame achterop:
Afbeelding
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Citaro »

Wel handig voor reizigers van Dickweiler naar Steinheim willen, die kunnen nu de '492s' pakken. ;) Maar die zullen waarschijnlijk wel niet meegenomen worden door de bus van Echternach naar Grevenmacher.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Jurre »

Toen ik donderdagmorgen om 05.45 op station Hilversum arriveerde (om te werken) viel het me op dat de bussen uit de stalling niet naar het busstation reden maar naar het halen/brengen-parkeerplaatsje naast het chauffeursgebouwtje om daarna gewoon die hele parkeerplaats vol te gooien met Lions City's en Fryskers :lol:.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Ennes »

STF schreef:.......
Het lijkt me toch eens tijd voor een speciaal Luxemburgs soap topic! grasmaaiers, het OV, met als toppunt wel dat geen enkele chauffeur een route lijkt te kennen (dat zullen we van de week ook nog wel lezen dat de nu ingestelde omleidingsroute spontaan geheel anders zal worden gereden), het lijkt wel of er niets anders goed kan gaan als de benzineprijs laag houden daar
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door STF »

De brandstof is hier ook erg duur geworden hoor Ennes, maar uiteraard wel goedkoper dan in Nederland.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door JeePee »

marvinkok schreef:
Bee schreef:Waarvoor dient dat houten noodperron van station Rijssen?
Wordt dat perron ook niet gebruikt bij de extra voetbaltreinen als Twente speelt?
Vroeger gebeurde dat wel inderdaad, tegenwoordig staan die gewoon op spoor 2 en wordt de IC er omheen geleidt via spoor 1. Overigens lijkt dat sowieso wat raar gepland. De eerste voetbaltrein komt leeg vanaf Dv naar Rsn en rijdt vlak voor de IC uit. Hierdoor krijgt de IC steeds een paar minuten vertraging en dat heeft weer gevolgen voor de sprinters uit Nvd. Die krijgen daardoor ook vertraging mee en dus ook de sprinter naar Nvd. Zo is het sneeuwballetje snel gemaakt ;)

Terug gaat dat ook niet handig aangezien een extra voetbaltrein dan 3 minuten voor de IC uit gaat vanaf Hgl. Hierdoor komt de IC eigenlijk altijd met +5 tot +10 in Dv en worden daar de aansluitingen weer gemist. Volgens mij moet dit handiger kunnen ;)
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Klaasje »

Gaat in 2013 de IC-berlijn niet ergens daar in de buurt iets inhalen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Suus »

Gisteren stond de s8800 van 18:23 in Alphen met de laatste bak buiten het perron. Ook zaten er nog bloedvlekken op de tegels bij de trap van perron 2-3 van de vrouw die deze week van de trap is gevallen op het station.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door VIRM »

De t2636 begon vandaag wegens werkzaamheden in Leiden Centraal vandaag.
In een vlaag van klantvriendelijk (niet dus) werd de DDAR op spoor 8a in Leiden geparkeerd. Niet handig!
Overigens liep de trein om ener van een reden wat minuutjes vertraging op (volgens de AV +5). Geen reden gehoord.

De aansluitende t3040 had een beetje een verstrooide HC. :mrgreen:
De man kwam voor de tunnel fluitend en met z'n conducteursleutels spelend de trap op naar het balkon van de VIRM.
"Zo! We zijn er bijna!"
"Huh?"
"In Zaandam!"
"Uuuh, we moeten eerst nog de tunnel door."
"Oh, u weet het beter als mij. Dan ga ik nog even controleren!"
En hij leip zonder mij te controleren naar boven. :) Overigens was het nog vergeten station Zaandam om te roepen. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door MdJ »

marvinkok schreef:De 8136 reed maandag nog op lijn 1 geloof ik. Nu dus weer richting Almelo verkast...
Toevallig ook gehoord of de omroep in de 9155 het nu wel doet? Viel me een keer op dat er én geen reizigersscherm was, én geen omroep. En dat lag niet aan het volume, want die heb ik ook op maximaal geprobeerd :Y
Volgens mij wel omroep. Maar ik zat helemaal achterin, ook niet heel erg daarop gelet :oops:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Daniel »

Het dieptepunt in stopplaatsen te Utrecht Centraal nam ik vanmiddag waar... de t1763 met 7 bakken ICM zag ik nog geeneens staan toen ik de roltrap af kwam. Ding stond dus compleet op 9b terwijl hij "9" als vertrekspoor heeft volgens de borden. Zal wel lekker vol geweest zijn in de voorste bak.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door ODRAIL »

STF schreef:Leuk borduurpatroon wel...
Afbeelding
Kan hier ondertiteling bij? Dit is zeer onduidelijk
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door ODRAIL »

Zag vanmiddag rond 17:00 weer eens voor de verandering de beneluxtrein door Rta rijden. Heeft denk ik te maken met de werkzaamheden tussen Den Haag en Leiden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Daniel »

Aan het eind van de ochtend wilde ik vanaf Amersfoort via de Valleilijn naar Ede-Wageningen (en verder naar Nijmegen) reizen, maar 't viel nog niet mee de trein in te komen. Kennelijk zijn de deuren van een Protos niet meer actief als de aankomende machinist de trein heeft achtergelaten en de machinist voor de terugrit 'm nog niet opgebouwd heeft.

In ieder geval: de twee deuren van de voorste bak konden op dat moment niet open (treeplank was uitgeschoven, maar druk op de knop had geen effect), deur nummer 3 ben ik vervolgens maar voorbij gelopen toen ik zag dat deur 4 continu open stond.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Meltrain »

reisthijs schreef:
Citaro schreef:Op de spoorkaart zag ik net dat de 13600 ri. Breda doorrijdt naar Lage Zwaluwe en daar neem ik aan keert.
In Utrecht wordt door de TBP's dus weer onnodig verwarring gezaaid doordat als eindbestemming van de s16000 nu dus ook Lage Zwaluwe getoond wordt.
Hoeveel van de reizigers tussen Utrecht en Geldermalsen zullen nou helemaal weten waar dat dorpje Lage Zwaluwe precies ligt?Zo is dus niet meteen duidelijk of het de juiste trein is.

Het was beter geweest om gewoon de normale bestemming Breda er op te zetten met in een regeltje eronder iets als "rijdt verder naar Lage Zwaluwe".
Van de s16000 weet ik het niet, maar de regel met de TBP's is toch juist dat de normale eindbestemming ten alle tijde gemeld wordt? Zo gebeurt dat namelijk wel met de meeste wijzigingen, hetgeen vaak enorm vermakelijke onzin oplevert. :P

Bij de s5000 wordt nu bijvoorbeeld (buiten de spits) het ene half uur "Breda" getoond als eindbestemming en als extra regel "Rijdt niet verder dan Lage Zwaluwe" en het andere half uur wordt "Dordrecht" getoond als eindbestemming met als extra regel "Rijdt verder naar Lage Zwaluwe". (In de spits wordt eerstgenoemde twee keer per uur getoond.) :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door MdJ »

Klaasje schreef:Gaat in 2013 de IC-berlijn niet ergens daar in de buurt iets inhalen?
In het plan zijn 2 opties mogelijk: inhalen te Aml of te Rsn. Indien Rsn, heb je het houten perron nodig: anders mag je de 7000 wel heel lang te Rsn wachten: IC moet dan over spoor 1, om de aankomende 7000 uit Dv heen.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Daniel »

@Meltrain: ik zie tegenwoordig geregeld volledig aangepaste TBPs, was bv. vorige week het geval met de s3100 en s3500 die na Amsterdam Bijlmer doorreden naar Lelystad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Suus »

De s3100 en s3500 gingen bijna helemaal goed, alleen in Diemen Zuid en Weesp werden ze aangekondigd als Sprinter :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Daniel »

In Lelystad Centrum, Almere Buiten en Almere Centrum ook hoor, alleen op Bijlmer en zuidelijker heette die trein Intercity op de TBPs. Maar men was dat weekend ook weer niet helemaal consequent met het volledig aanpassen, want de s5800 stond in Amersfoort op de borden met "Amsterdam Centraal" als bestemming en Baarn als enige tussenstop. (En in de kleine lettertjes werd dan nog gemeld dat 'ie niet verder dan Hilversum reed)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Klaasje »

In de AV stonden ze als IC.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten