Dienstregeling 2013 #2
Re: Dienstregeling 2013 #2
Hier het besluit van NS over de detailuitwerking van drgl 2013.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8725
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2013 #2
Nu nog afwachten tot het in de reisplanner staat. Het zal er halverwege november wel instaan denk ik?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Dienstregeling 2013 #2
Vanaf 12 oktober.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8725
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2013 #2
Over 4 weekjes dus. Da's sneller dan verwacht. :)
Hoe weet je dat eigenlijk?
Hoe weet je dat eigenlijk?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Dienstregeling 2013 #2
Omdat vanaf die dag het mogelijk is vanaf alle stations in Nederland tickets richting België te bestellen voor na 9 december. Voor die datum zijn alleen Thalystickets vanaf te bestellen vanaf de stations waar deze stopt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2013 #2
Er werd in het begin gerept om de s2000 en s2800 tot 11 uur te laten rijden ipv 10 uur en 'op zondagchtend om 9 uur al te gaan opstarten ipv 12 uur. Ik lees daar niks over in de brief. Gaat wel/niet door?
Komt wel goed schatje.
Re: Dienstregeling 2013 #2
Koop eens een bril zou ik zeggen. Er staat nl. dat NS dat niet gaat doen. Het zou om "maar 750" reizigers gaan die geconfronteerd worden met een langere overstap of een sprinter.
Re: Dienstregeling 2013 #2
Nee, de laatste planning was om deze op die tijdstippen alleen tussen Den Haag resp. Rotterdam en Gouda te laten rijden, waarbij er in Gouda een overstapmogelijkheid zou zijn.Thom91 schreef:Er werd in het begin gerept om de s2000 en s2800 tot 11 uur te laten rijden ipv 10 uur en 'op zondagchtend om 9 uur al te gaan opstarten ipv 12 uur. Ik lees daar niks over in de brief. Gaat wel/niet door?
Of dat plan niet doorgaat, wordt niet expliciet vermeld.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2013 #2
Dat is het weekend. 's avonds krijg je het ene kwartier een trein naar Rotterdam en het andere kwartier een trein naar Den Haag.
Re: Dienstregeling 2013 #2
Dan mag ik hopen dat de IC naar Rotterdam op Rtd tenminste wel een mooie aansluiting geeft op de s5100 richting Dordrecht.
Anders mag ik (komende vanaf Apeldoorn e.v.) 's avonds behalve op Ut ook op Rtd straks een kwartier staan wachten.
Anders mag ik (komende vanaf Apeldoorn e.v.) 's avonds behalve op Ut ook op Rtd straks een kwartier staan wachten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2013 #2
Die aansluiting blijft behouden. Het is de IC naar Den Haag die 's avonds een kwartier gedraaid wordt, dus de aansluiting op de s5100 blijft behouden (onder voorbehoud dat er niet wordt geschoven met de 5100 natuurlijk).
Re: Dienstregeling 2013 #2
Het was ooit wel het plan om met de s5100 een kwartier om te gaan, maar dat is teruggedraaid ivm conflicten met een goederenpad.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39214
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2013 #2
Bedoel je niet het kwartier om gaan met de Sprinter naar Breda ten zuiden van Dordrecht, die dan als (als ik me niet vergis) 15100 Den Haag Centraal - Breda zou rijden? (In het weekend en 's avonds laat) Dat is iets wat inderdaad niet is doorgegaan.
De s5100 een kwartier om sloopt alleen maar aansluitingen met name 's avonds laat en op zondagmorgen te Rotterdam Centraal, maar zou wel een verbeterde verdeling over het uur opleveren tussen Dordrecht en Roosendaal.
De s5100 een kwartier om sloopt alleen maar aansluitingen met name 's avonds laat en op zondagmorgen te Rotterdam Centraal, maar zou wel een verbeterde verdeling over het uur opleveren tussen Dordrecht en Roosendaal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2013 #2
Nee, ik bedoel geen 15100, ik bedoel echt het een kwartier omgaan van beide series. Daardoor zou Fyra versneld kunnen worden naar Breda en zou de s5100 in Roosendaal aansluiting bieden van/naar Vlissingen, maar dat gaat dus nu niet door.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39214
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2013 #2
Huh, nou volg ik 'm even niet meer... met het omwisselen van de Sprinters naar Breda en Roosendaal zou je de Fyra kunnen versnellen, maar tegelijk heb ik gelezen dat dat idee met de 15100 in het weekend (waardoor je een 30/30 i.p.v. 15/45 dienst op Ddr - Zlw zou krijgen) niet is doorgegaan omdat het conflicteerde met een nieuw sneller pad van de Fyra :? (En die 15100 zou dan juist ook een kwartier verschoven liggen t.o.v. de huidige ligging van de s5000)
Maargoed, alles heeft z'n voors en tegens. Je hebt nu juist consequent altijd een mooie overstap naar Vlissingen vanuit Rotterdam Zuid t/m Zwijndrecht in Dordrecht doordat de s2100 daar de s5100 inhaalt. Die zou als je de boel een kwartier omgooit alleen nog ma-vr overdag mogelijk zijn. Net als dat je nu ook nogsteeds de al sinds jaar en dag geboden overstap s2100 -> s5100 op Dordrecht behoud wat reizigers vanuit Rotterdam een kwartier scheelt.
Maargoed, alles heeft z'n voors en tegens. Je hebt nu juist consequent altijd een mooie overstap naar Vlissingen vanuit Rotterdam Zuid t/m Zwijndrecht in Dordrecht doordat de s2100 daar de s5100 inhaalt. Die zou als je de boel een kwartier omgooit alleen nog ma-vr overdag mogelijk zijn. Net als dat je nu ook nogsteeds de al sinds jaar en dag geboden overstap s2100 -> s5100 op Dordrecht behoud wat reizigers vanuit Rotterdam een kwartier scheelt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2013 #2
Aan de andere kant: als de s5100 een kwartier verschoven wordt, heb je ook 's avonds laat (als de s2200 niet meer rijdt) een mooie overstap vanuit Leiden en Amsterdam naar de stations Rotterdam Zuid t/m Zwijndrecht.
Verder krijg je dan ook in het weekend een mooie verbinding (slechts 1 overstap) vanaf Schiphol naar de stations Rotterdam Zuid t/m Zwijndrecht.
Ik hoop echt dat de NS nog eens besluiten om de s5000 's avonds t/m 22:00 en op zaterdag te laten rijden (op zondag is idd niet nodig). Het is redelijk onlogisch dat een station als Sliedrecht Baanhoek op zaterdag gewoon een betere frequentie heeft dan Rotterdam Lombardijen. :?
Maar goed: het plan van de 15100 gaat dus niet door? Vreemd dat ik dat nog niet eerder heb gelezen ergens. :?
En ook wel jammer, want het leverde een forse verbetering op in de daluren, 's avonds en in het weekend.
Verder krijg je dan ook in het weekend een mooie verbinding (slechts 1 overstap) vanaf Schiphol naar de stations Rotterdam Zuid t/m Zwijndrecht.
Ik hoop echt dat de NS nog eens besluiten om de s5000 's avonds t/m 22:00 en op zaterdag te laten rijden (op zondag is idd niet nodig). Het is redelijk onlogisch dat een station als Sliedrecht Baanhoek op zaterdag gewoon een betere frequentie heeft dan Rotterdam Lombardijen. :?
Maar goed: het plan van de 15100 gaat dus niet door? Vreemd dat ik dat nog niet eerder heb gelezen ergens. :?
En ook wel jammer, want het leverde een forse verbetering op in de daluren, 's avonds en in het weekend.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2013 #2
Dan word het zeker een sprinter Utrecht - Den Haag C en een sprinter Utrecht - Woerden Molenvliet? Of gaat die extra sprinter nog verder rijden?Tochjo schreef:Woerden Molenvliet als station komt er voorlopig niet. Wel is men op die plek een keerspoor aan het realiseren, zodat er extra sprinters kunnen rijden tussen Utrecht en Woerden. Die keren dan daar.
Re: Dienstregeling 2013 #2
Een Sprinter Utrecht-Woerden, inderdaad.
Re: Dienstregeling 2013 #2
Waarschijnlijk wordt die sprinter in 2016 (dienstregeling 2017) dan alsnog doorgetrokken naar Leiden C.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2013 #2
Blijft het verlengde stationnement in Amsterdam Sloterdijk voor de s4500 ook in 2013 van kracht?
Re: Dienstregeling 2013 #2
Waarschijnlijk niet. Dat het nu gebeurd heeft iets te maken met een gebrek aan perroncapaciteit op Amsterdam Cs. Dat komt door de huidige verbouwingen. Als die voorbij zijn dan gaat het weer een beetje op de dienstregeling 2011 lijken qua spoorindeling.
Re: Dienstregeling 2013 #2
Al is het nu wel handig dat de s3000 en s4500 tegenover elkaar staan op Asd, waardoor je in veel gevallen nog snel kan overstappen komende vanuit Utrecht :)
Re: Dienstregeling 2013 #2
Volgens inmiddels verouderde plannen zouden de s1500 -en van de 10B (ri Amf) en 11A (ri Ekz) moeten gaan vertrekken.
Re: Dienstregeling 2013 #2
Dat heeft meer te maken met de werkzaamheden en het veranderde perrongebruik, eerder dit jaar was die overstap nog onmogelijk, want toen stond de s4500 richting Enkhuizen nog op spoor 13a.Caspar schreef:Al is het nu wel handig dat de s3000 en s4500 tegenover elkaar staan op Asd, waardoor je in veel gevallen nog snel kan overstappen komende vanuit Utrecht :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 gasten