OVer je reiservaringen in september 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Daniel »

Apart, situatie op Lelystad Centrum in beeld...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Ik zit nu in de s4000 naar Rotterdam die wegens werkzaamheden Asdh overslaat. Tegen Abcoude zijn alle schermen uitgevallen en geen afroepen meer. Op Woerden deed alles het weer en werd er ongeroepen dat het de sprinter is via zaandam, amsterdam centraal .... naar rotterdam centraal. En ondertussen is ook het volgende aration omgeroepen: Krommenie Assendelft. Nu vlak voor Gouda Goverwelle alle schermen weer blanco en op het station zelf doet alles het weer met de tekst: Dit is station Krommenie-Assendelft.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8604
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Milco »

Door werkzaamheden van vandaag tussen Baarn en Amersfoort worden er daar bussen ingezet. De 5800 rijdt Amsterdam Centraal - Baarn en Amersfoort - Amersfoort Vathorst(!)
Vandaag heeft Amersfoort naast een stadsbus dus ook een stadstrein :lol:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Meltrain »

Hmm, vreemd dat de s5800 vandaag tussen Amf en Avat rijdt. :? Normaal doet hij dat in het weekend niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Ronald »

Het zal ter compensatie van de s4500 zijn, die niet tussen Amersfoort Schothorst en Amsterdam C rijdt.
OVAMS
Berichten: 56
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 22:52
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door OVAMS »

Ik heb mijn eerste lesweek gehad in Amstelveen Bovenkerk, één grote puinhoop. Ik woon op het Java Eiland, Amsterdam en moet elke schooldag reizen naar mijn nieuwe school in Amstelveen, Bovenkerk.

Mijn eerste schooldag maandag 10 september 2012, ik moest beginnen om 08:30. Ik wou de bus 48 (07:13) pakken naar Centraal Station, overstappen op het CS op bus 172 (07:34) naar Bovenkerkerweg. Dit ging niet door na dat ik (om 07:10) op bushalte Azartplein stond en toen ik een leeg beslagen bushok zag, bus 48 was weer eens een keer 5 minuten te vroeg.

Toen had ik nog 2 opties, 1 optie was om bus 65 (07:16) te nemen naar Station Zuid en overstappen op spitsbus 241 (07:54) naar Bovenkerkerweg. Maar ik koos voor de tweede optie en nam tram 10 (07:17) naar Weesperplein, even wachten. (07:30) "Beste reizigers op lijn 51 richting Westwijk is een metro uitgevallen kijk op de displays voor de eerst volgende vertrektijd". Ik kon nog naar het Leidseplein met tram 7 of 10 om bus 172 (07:44) te nemen naar Bovenkerkerweg. Maar ik dacht er is toch 1 rit uitgevallen, dus ik neem gewoon een metro later (07:37), 7 minuten later "Beste reizigers op lijn 51 richting Westwijk is een metro uitgevallen kijk op de displays voor de eerst volgende vertrektijd"

Toen heb ik maar metro 54 (07:40) naar Van der Madeweg genomen, net metro 50 gemist. Overgestapt op metro 50 (07:52) het was al te laat voor spitsbus 241 (07:54), dus ik ben maar naar Amstelveenseweg afgereisd. Bus 172 had 2 minuten vertraging, dat kwam goed uit ik dacht dat haal ik wel. Maar metro 50 bleef zeker 5 minuten stil staat op Station RAI, en werdt maar voller en voller. Ik dacht dat fietsen niet mee mochten met de metro in de spits. Toen begon het te regenen & onweren en heb ik ook nog bus 172 (08:02) gemist.

Ik heb maar bus 170 (08:07) genomen naar Amstelveen Busstation en wou bus 171 (08:19) naar maalderij halen, stopt de buschauffeur bus 170 bij de Kalfjeslaan om vervolgens een muslireep naar binnen te werken. Laatste om bus 171 op Amstelveen Busstation (08:19) te halen gemist.

Toen heb ik maar rustig afgewacht op bus 172 (08:32) komt er een volle standaardbus aangereden. Moest er nog een hele groep RocvA-scholieren in, zeg de chauffeur zo "Ik zit vol & moet nu echt vertrekken je mag nog achterin proberen te proppen" een hele groep proppen achterin dat was gelukt toen ging de voordeur niet meer dicht. Na 8 minuten (08:40) op Amstelveen Busstation toch maar vertrokken op de displays van de bus stond "Bus 172 Sorry, Bus is Vol" en hij sloeg alle haltes over tot aan de Bovenkerkerweg waar de bus helemaal leeg stroomde.

Van heel veel scholieren hoor ik dat er iets aan gedaan moet worden, zoals vaker rijden of gelede bussen. Maar daar blijft het ook bij, want de meeste schrijven geen klachtformulier. Dus toen kwam ik op mijn eerste schooldag om 08:50 aan op school, en moest ik maar een lesuurtje wachten. Nu ben ik vaste forens van bus 48 naar CS en bus 172 naar Bovenkerkerweg, geen metro 51 meer.

Ik hoop echt dat GVB iets aan de rituitval van metro 51 gaat doen, en Connexxion iets doet aan de overvolle bus 172. Dienstregeling 2013. ((R-NET, HOU OP MAN. BUS 172 IN HUIDIGE SITUATIE IS ECHT NIET R-NETWAARDIG HOOR))


Wat heb ik geleerd:
-Bus 48 blijft een eigenwijze bus, ondanks de nieuwe vertrektijden van de winterdienstregeling 2012.
-Neem bus 172 voor Amstelveenseweg, anders moet je staan of proppen in de bus.
-Gebruik geen metro 50 en 51 in de spits als je haast hebt, storinggevoeligheid: zeer hoog.
-Ga ruim van te voren uit huis, dan heb je nog een backup//alternatief mocht er een rituitvallen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Vinny »

Tja dat is een afgrijselijke bediening. En er wordt niets aan gedaan...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Ronald »

Bijna twee uur onderweg voor zo'n prutstukje, goeie genade :?
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door MdJ »

Ronald schreef:Het zal ter compensatie van de s4500 zijn, die niet tussen Amersfoort Schothorst en Amsterdam C rijdt.
s4500 rijdt vandaag voor de gelegenheid Ekz-Brn :D
Bij twijfel: gebruik beton.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Ronald »

Dan wordt Baarn goed bediend vandaag (in de richting Amsterdam dan).
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Michael 1988 »

Beetje late reactie, maar gisteren zag ik als stoptrein van Nijmegen naar Deurne een Plan V wachten voor passagiers op station Rosmalen (was rond kwart voor 11). Helaas had ik er geen foto van kunnen maken want de telefoon stond om een of andere reden uit en ik stond te wachten voor een overweg. Voordat dat ding weer aan stond was de trein al over de A2 heen.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door VIRM »

Vandaag een reisje Zaandam - Den Haag Centraal - Rotterdam Alexander - Zaandam gemaakt
Vandaag dus in één klap drie nieuwe spoortrajecten: Den Haag HS-Den Haag Centraal, Rotterdam Centraal-Gouda en Woerden-Breukelen. :)

De s2600 tussen Amsterdam en Leiden Centraal van 10:25 uit Sloterdijk reed met een enkele DDAR, die goed gevuld was, al waren er nog wel zitplaatsen vrij.
In Leiden overgestapt op de pendeltrein naar Den Haag HS van 11:22. Deze pendeltrein reed met een enkele DDAR. Heeft NS enig benul van reizigersstromen? Dat ding zat tjokvol... En in Den Haag HS wel een mooie cross-platform overstap voor Den Haag Centraal, al hadden ze deze trein wel wat wat verder het perron af hadden kunnen rijden om te voorkomen dat de halve trein een stuk moest lopen.

Op de terugweg een uitgevallen halte-afroep van RET-bus 36 die rond 22:35 op Rotterdam Alexander aankwam.

Vanaf Alexander had ik de s4000 van 23:04. Deze reed keurig op tijd, totdat we bij Bijlmer/ArenA de 'IC naar Den Helder' volgens de conductrice voor moesten laten. uuuuuh, beste conductrice, je bent zelf de laatste trein naar Den Helder. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door STF »

Ik stond gisteren op een bus te wachten die slechts vier keer per rijrichting per dag gaat, komt ie helemaal niet opdagen bij de beginhalte... Ik heb nog tot een kwartier na vertrektijd afgewacht maar hij zal daarna heus niet meer zijn gekomen want als chauffeur eindig je een klein uurtje eerder bij diezelfde halte met een andere lijn en er was daar geen chauffeur te zien, leeg en verlaten.
Bij een bus die elk halfuur gaat dien ik echt geen klacht in als er een rit niet komt opdagen, maar dit gaat me een beetje te ver; op een bus die zo weinig keren per dag rijdt moet je gewoon kunnen vertrouwen...

Toen ik later bij een andere bus van dezelfde firma instapte en aan de chauffeur vroeg of hij soms wist waarom die rit niet is komen opdagen, vertelde hij dat ie er niks over wist maar wel laatst zelf met een vertraging van 2,5 uur een rit had gereden. Hij had om 22.15 uur bij het beginpunt moeten vertrekken maar kon door een defect pas om 1.45 uur wegrijden...
Ik vraag me af wat de reizigers op de haltes onderweg hebben gedaan? Ik kan me niet voorstellen dat men op dat tijstip 2,5 uur blijft wachten, maarja het was wel de laatste bus van de dag, dus tja...
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Thom91 »

De machinist van een LM naar Hoorn vond het nodig om om 05:54 op de tyfoon te gaan staan toen hij een overweg naderde op het station..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Daniel »

Vanmorgen liep er een teller door de t2818, kennelijk de nieuwe manier van NS om de zitplaatscapaciteit op het werkelijke reizigersaanbod aan te passen. Een hele trein tellen werkt dan toch beter dan een prognose o.b.v. een steekproef in één bak, zoals met het reizigersonderzoek gebeurd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door fogeltje »

En alweer ging het bijna fout vandaag, net zoals vorige week maandag. Weer zat zo een slome graafmachine (mogen die dingen eigenlijk wel op de weg rijden, ze hebben geen kentekenplaat viel me op) voor de bus waardoor we al snel +7 opliepen. Ergens in Boekel moet dat ding zijn afgedraaid want het was opeens weg (we moesten onderweg een paar keer stoppen voor passagier). Daarna zette de chauffeur de pas erin. Ben een halte voor het busstation uitgestapt aangezien lijn 99 hier tijdelijk (tot april 2013) voorbij rijdt wegens een omleiding. De chauffeuse was zo vriendelijk me mee te nemen :D Het viel me op dat het zeer rustig was, zeker voor een maandag. Ook op Nijmegen busstation was het maar een relatief slappe hap. Is het vakantie of is de helft al gestopt met studeren?

Vrijdag eindelijk eens met een metro onder grond (in Amsterdam)! Dat maak ik ook niet elk jaar mee. Toevallig had ik vorig jaar in september in Amsterdam de metro gepakt maar die reed toen het hele stuk bovengronds :') Dat was een beetje een anti-climax. Had me al verheugd op ondergronds rijden. Wist ik veel dat de metro in Amsterdam grotendeels boven de grond rijdt. Sterker nog, mijn opstaphalte lag toen op een spoorwegviaduct volgens mij :') Vrijdag gingen we dus wel een stukje onder de grond *bus* (lijn 54 van Amsterdam Bijlmer Arena naar Waterlooplein).
"Een touringcar is geen bus"
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door hauptbahnhof »

fogeltje schreef:Vrijdag eindelijk eens met een metro onder grond (in Amsterdam)! Dat maak ik ook niet elk jaar mee. Toevallig had ik vorig jaar in september in Amsterdam de metro gepakt maar die reed toen het hele stuk bovengronds :') Dat was een beetje een anti-climax. Had me al verheugd op ondergronds rijden. Wist ik veel dat de metro in Amsterdam grotendeels boven de grond rijdt. Sterker nog, mijn opstaphalte lag toen op een spoorwegviaduct volgens mij :') Vrijdag gingen we dus wel een stukje onder de grond *bus* (lijn 54 van Amsterdam Bijlmer Arena naar Waterlooplein).
En om het nog spannender te make , je kunt ook lijn 50 tot van der madeweg nemen en daar stap je over lijn 53. :-)
Laatst gewijzigd door Wubbo op ma 17 sep 2012, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door fogeltje »

hauptbahnhof schreef:
fogeltje schreef:Vrijdag eindelijk eens met een metro onder grond (in Amsterdam)! Dat maak ik ook niet elk jaar mee. Toevallig had ik vorig jaar in september in Amsterdam de metro gepakt maar die reed toen het hele stuk bovengronds :') Dat was een beetje een anti-climax. Had me al verheugd op ondergronds rijden. Wist ik veel dat de metro in Amsterdam grotendeels boven de grond rijdt. Sterker nog, mijn opstaphalte lag toen op een spoorwegviaduct volgens mij :') Vrijdag gingen we dus wel een stukje onder de grond *bus* (lijn 54 van Amsterdam Bijlmer Arena naar Waterlooplein).
En om het nog spannender te make , je kunt ook lijn 50 tot van der madeweg nemen en daar stap je over lijn 53. :-)
Klopt, dat gaf 9292 ook aan en dat zouden we ook gedaan hebben als we de 54 hadden misgelopen. Maar zowel heen als terug waren we netjes 3 minuten voor vertrektijd op het perron. En dat met iemand die misschien 2x per jaar een OVC gebruikt. Ik was bang dat mijn broer tussen de poortjes zou blijven steken :') Maar zowel op het Waterlooplein als op Bijlmer Arena was GVB toezicht aanwezig dus dat zou ook wel goedgekomen zijn (bij BA was het zelfs druk met NS en politie, schijnbaar was er iets te doen in de Arena).
Laatst gewijzigd door Wubbo op ma 17 sep 2012, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort
"Een touringcar is geen bus"
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Karl »

Vanmorgen de trein van Rtd naar Ut genomen. Kwam om 7h45 oid op het perron, stond de trein van 7h35 (Gn/Lw) er nog. Afgeladen vol en men was bezig de trein, bestaande uit 2*ICMm uit elkaar te halen. Eén treinstel bleef achter en er reed een drietje of viertje vol, bepakt met mensen weg om 7h48 ofzo. Ik was direct naar die van 7h50 gelopen (Dv) en die was iets meer dan zit vol (VIRM VI), er stonden mensen in de gangpaden. Uiteindelijk in Ut aangekomen.

Er rijdt ieder kwartier een trein naar Ut, waar de trein in de regel leegloopt, maar dan dan nog is het altijd proppen. Hebben kortere treinen (die van 7h50 iig) met verbouwingen van stations (Ut?) te maken of is dit zoals het hoort?

In Ut mijzelf in 12s gepropt en het ging ontzettend traag naar halte Kromme Rijn, daar stond een Van Hool kapot. Onderweg viel me nog op dat lijn 13 (als lijn 12 niet rijdt) met een minibusje werd gereden, terwijl dat meestal geleden zijn.
Laatst gewijzigd door Karl op ma 17 sep 2012, 14:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Het is een spectrum.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Thom91 »

De trein naar Gn - Lw vertrekt pas om 51 hoor ;)
Komt wel goed schatje.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Karl »

Ah, er was een verkorting weggevallen. Rtd > Ut. Treinen gaan volgens mij om 05 en dan ieder kwartier.
Het is een spectrum.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Thom91 »

De treinen richting amersfoort vertekken te utrecht om 02, 21, 32 en 51 ;)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Geert »

Hij nam de trein vanuit Rotterdam, niet Utrecht ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Daniel »

Karl schreef:Er rijdt ieder kwartier een trein naar Ut, waar de trein in de regel leegloopt, maar dan dan nog is het altijd proppen. Hebben kortere treinen (die van 7h50 iig) met verbouwingen van stations (Ut?) te maken of is dit zoals het hoort?
Die van 7.50 is de s2800 en daarin is een IRM-VI zo planmatig als wat. De trein van 7.35 is wel korter wegens de verbouwing van Utrecht C. waardoor deze t20525 in Utrecht met de t525 combineert. Dat was ooit een voortrein, maar die is volgens mij al korter geworden nadat die ookal wegens de verbouwing nog maar tot Utrecht ging rijden. Veel meer dan de huidige twee stellen ICM die jij spotte zullen dat toen ook al niet geweest zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Klaasje »

Ook die IRM wordt niet langer in verband met de werkzaamheden. Dat is al heel lang het geval. Dan kan de s2800 namelijk planmatig op een perronfase keren.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten