OVer Missers in de Reisinformatie #23

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Edwin »

Op bushalte G van Station Centrum wordt naast buslijn 86 naar Den Haag Leyenburg via Naaldwijk ook buslijn 87 naar Naaldwijk getoond op de DRIS. Alleen bestaat die lijn (nog) niet.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Ardan »

Edwin schreef:Op bushalte G van Station Centrum
Welk Station Centrum? :?:
Ik doe ook maar wat
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Edwin »

Ardan schreef:
Edwin schreef:Op bushalte G van Station Centrum
Welk Station Centrum? :?:
Schiedam, Veolia roept altijd (Schiedam,) Station Centrum om, dus dan wordt je na loop van tijd toch echt gehersenspoeld ;)
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Daniel »

Vanmiddag had ik van het werk naar Utrecht Centraal een bus die alternerend "284 Bilthoven NS" en "77 Bilthoven NS" filmde.... Het was lijn 47 :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Wubbo »

Op Roosendaal meldde de TBP voor de Benelux naar Amsterdam C keurig de tussenstops, met een vermelding 'Stopt niet in Delft'. Waarom stond daar niet 'Stopt niet in Delft en Leiden Centraal'? Bij de s2100 stond er 'Stopt ook in Blaak, Schiedam Centrum, Laan van NOI', dus geen melding over Leiden...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door webguy »

Er komt nog een langere post hierover van mij, maar ik word gek van de totale miscommunicatie over omleidingen van busvervoerders. Er is tot medio juni 2013 een grote omleiding in Velp voor lijnen 26, 27 en 43. Reisinfo op vervangende haltes? De juiste haltenamen noemen? Daadwerkelijk stoppen op vervangende haltes? Ho maar... Had al getwitterd en kreeg een reactie van Breng op Twitter, dus er hangt nu een oranje zak extra op een bushalte, maar that's all.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door VIRM »

Tsja, het blijkt dat tijdens werkzaamheden de lieve reisinformatiemensen van ProRail nog steeds niet in staat zijn volledige informatie te verschaffen. Hoe moeilijk kan het zijn?

- Op Schiphol werd er vanochtend in het Nederlands omgeroepen dat er werkzaamheden tussen Leiden en Den Haag zijn. In Leiden moet je overstappen op een Sprinter naar Den Haag HS en daar overstappen op de trein naar Den Haag Centraal. In het Engels werd er omgeroepen dat je vanaf Leiden een 'all stations service train to The Hague' kon nemen. Dat zijn twee hele verschillende dingen. Overigens bizar dat RR vanaf Laan van NOI niet werd genoemd, maarja.
- Er rijden minimaal twee extra IC's per uur tussen Schiphol en Leiden (ik vermoed omdat Sloterdijk-Haarlem er ook uit ligt). De extra IC die om 09:23 vertrok (dus één minuut na de s3700 van 09:22) stond doodleuk niet op het digitale bord op Schiphol.
- Op Sloterdijk werd er vanmiddag omgeroepen dat Sloterdijk-Haarlem eruit lag wegens de bouw van een nieuw station. Reizigers voor Leiden en verder konden via Schiphol reizen. Het zou sportief zijn geweest om even te vermelden dat Fyra naar Rotterdam toeslagvrij rijdt...
Beul van de blindegeleidelijn
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Wubbo »

NS weet ook nog niet te melden dat er minder treinen rijden tussen Leiden en Haarlem (daar rijdt 4x/uur een Sprinter nu). Het blijft moeilijk, juiste info geven...
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Edwin »

Wubbo schreef:Op Roosendaal meldde de TBP voor de Benelux naar Amsterdam C keurig de tussenstops, met een vermelding 'Stopt niet in Delft'. Waarom stond daar niet 'Stopt niet in Delft en Leiden Centraal'? Bij de s2100 stond er 'Stopt ook in Blaak, Schiedam Centrum, Laan van NOI', dus geen melding over Leiden...
Delft is een IC station en de Benelux is een IC, maar stopt niet op Delft dus vandaar de melding. Dat er geen Leiden genoemd wordt is dan inderdaad vreemd. Andersom geldt het wel voor de s2100 die op stations stopt waar niet alle ICs (vroeger) stopte. Achterblijfsel van de term sneltreinen...
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Daniel »

Wordt het personeel op de s3100 soms volledig in Arnhem gewisseld? Was nogal een contrast aan het eind van de middag vandaag: tussen Nijmegen en Arnhem een keurige tweetalige omroep met overstaps en waar de trein verder heen zou gaan. Vervolgens werd Ede-Wageningen in het geheel niet omgeroepen en in Utrecht was het slechts een kort "Utrecht Centraal, station Utrecht Centraal" zonder enige melding van mogelijkheden tot overstappen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Daniel »

De s140 staat in Amersfoort op de borden als IC naar Schiphol zonder tussenstops met onderaan in de kleine lettertjes "Let op: rijdt naar Utrecht Centraal" :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21338
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Meltrain »

Tja, dat is dus de (al eerder aangehaalde) TBP-logica... :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Ronald »

Logica in de meldingen van eindbestemmingen bij werkzaamheden zie ik nog niet echt.
Vorige week reed de s5800 Amersfoort Schothorst-Hilversum, op de TBP in Amersfoort stond netjes eindbestemming Hilversum.
De s800 reed (Alkmaar-)Amsterdam C-Roermond, op de TBP in Utrecht C stond dan weer eindbestemming Maastricht, met in kleine letters de mededeling dat de eindbestemming Roermond was.
De s3500 reed Eindhoven-Lelystad (i.p.v. Schiphol), waarbij wel weer netjes de eindbestemming Lelystad Centrum stond aangegeven. Dus ik zie 'm even niet -o-
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Daniel »

Ronald schreef:Vorige week reed de s5800 Amersfoort Schothorst-Hilversum, op de TBP in Amersfoort stond netjes eindbestemming Hilversum.
Dan moet dat later op de dag veranderd zijn, aan het eind van de ochtend stond er toch echt "Amsterdam Centraal via Baarn" en dan klein "Rijdt niet verder dan Hilversum" op.

Een wat grotere misser was vandaag in Zuid-Holland te vinden waar helemaal nergens op de TBPs stond aangegeven dat de s2200 slechts tot Den Haag HS reed. Of nouja, tussen de regels door kon je het nog afleiden aan het ontbreken van "Stopt ook in Laan van NOI", maar verder waren eindbestemming en tussenstations exact gelijk aan de normale situatie. OBIS gaf het daarentegen wel weer netjes aan.
De s2100 had wel een aangepaste TBP, al was die ook ietwat raar gezien er in Rotterdam het volgende op stond:
17.50 Intercity
Amsterdam Centraal
via Delft, Den Haag HS

Rijdt niet verder dan Den Haag C
Voor een trein die normaal niet op Den Haag Centraal komt natuurlijk wel ietwat apart zo.

En in de categorie onhandigheidjes hield de reisplanner en OBIS vanmorgen hardnekkig vol dat de t21732 op spoor 14b zou binnenkomen op Rotterdam Centraal, terwijl toch al voor Alexander bekend was dat het ding op 15b zou binnenkomen (was al te zien aan een spoorwijziging van de kerende trein).

Tot slot eentje die er waarschijnlijk al jaren hangt, maar niemand ooit is opgevallen. Op perron 15/16 te Rotterdam Centraal hangt een briljant bordje met de tekst "Overstap naar spoor 3 t/m 15 via loopbrug". Gezien de tekst had dat aan de andere kant van het station op perron 1 moeten hangen :P Via de loopbrug van spoor 15 naar spoor 15 overstappen lijkt in ieder geval weinig zinvol :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Geert »

In Schiedam C stonden voor de s2100 richting Vlissingen op de TBP netjes de tussenstations vermeld. De andere kant op (s2100 naar Den Haag C) kwam niet verder dan "Intercity Amsterdam C / Rijdt niet verder dan Den Haag C" zonder enige tussenstations :roll:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Daniel »

Hmm, ga nu 'n beetje twijfelen wat ik nu op Rotterdam Centraal zag. Kan best hetzelfde als wat jij nu beschrijft geweest zijn, zag 'm slechts vluchtig terwijl ik richting de trap naar de tunnel liep.

In Dordrecht schreeuwde men nog een bestemming uit, daar zag ik een IC naar VLISSINGEN op de TB14 staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Wubbo »

In Den Haag C werden alle treinen richting Vlissingen Sprinters. 's Middags was er eentje met een regel 'Stopt ook in Blaak, Rilland Bath, Krabbendijke', 's avonds eentje waar de stations tussen Roosendaal en Vlissingen helemaal niet op de TBP stonden, maar wel een regel 'Stopt vanaf Roosendaal op alle tussengelegen stations'. Erg consequent is het niet.

De T14 op Schiedam Centrum vond het bij een trein naar Dordrecht nodig om te melden 'Stopt ook in Blaak, Rilland Bath, Krabbendijke'. Gevalletje eindbestemming niet aangepast zo te zien.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door VIRM »

TBP-logica vanochtend op Amsterdam Sloterdijk...

10:25 Intercity NS
Den Haag Centraal
Via: Lelylaan, Schiphol, Leiden Centraal

Rijdt niet verder dan Leiden Centraal
Stopt ook in Lelylaan
10:39 Sprinter Hoofddorp rijdt niet
Volgende trein: 19:39 Sprinter Leiden Centraal
Beul van de blindegeleidelijn
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door STF »

Zucht, hoe komen ze hier nou weer bij? In de bushalte van Bollendorf hangt een dienstregeling van lijn 414 naar Mersch, terwijl lijn 414 helemaal niet naar Mersch gaat. Larochette is het juiste eindpunt van die lijn.
Afbeelding
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Thom91 »

Er boven staat het wel goed ;)
Komt wel goed schatje.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Gekko123 »

De informatievoorziening dit weekend in Delft over de s2100 en s2200 was niet bepaald goed geregeld. Er werd met geen woord gerept over het feit dat de s2200 een paar minuten later reed. Wel was de eindbestemming netjes aangepast, er stond op de TBP:
Amsterdam Centraal
rijdt niet verder dan Den Haag HS

Voor de s2100 was dan weer het tegenovergestelde het geval: daarvan was de TBP compleet niet aangepast, dus alle stations waar deze serie normaal gesproken stopt werden getoond. Je moest maar via de omroep of de blauwe vertrekstaten weten dat deze trein naar Den Haag Centraal reed.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21338
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Meltrain »

Vanavond in trein t5069 besloot het informatiesysteem (in de SLT) net na Rotterdam Blaak dat we weer bij ons beginpunt Den Haag Centraal waren en werd als volgende station Den Haag HS omgeroepen. :? Gelijk hierna kwam de handmatige omroep van de machinist dat het volgende station gewoon Rotterdam Zuid was. :wink:
Vervolgens werd het systeem blijkbaar gereset, want vlak voor Rotterdam Lombardijen werd weer het goede station omgeroepen. :)
Thom91 schreef:Er boven staat het wel goed ;)
Nee, daar staat dat de bus via Beaufort en Lachorette rijdt. Over de eindbestemming wordt daar niks vemeld. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door STF »

Meltrain schreef:
Thom91 schreef:Er boven staat het wel goed ;)
Nee, daar staat dat de bus via Beaufort en Lachorette rijdt. Over de eindbestemming wordt daar niks vemeld. :wink:
Ik heb het gisteren doorgegeven aan de gemeente Berdorf, die het beheer van de haltes in Bollendorf in handen heeft. Vanmorgen direct al antwoord; ze zouden het gelijk gaan veranderen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Ardan »

Ten eerste: wat heeft Syntus hiermee te maken?
Ten tweede moet je deze 'zin' eerst vijf keer lezen voor je hem snapt:
wanneer: zondag 23 september oorzaak: door werkzaamheden advies: u kunt gebruikmaken van de bussen en ga eerder op reis tussen venlo en viersen kunt u gebruikmaken van de snel- en stopbussen vanaf viersen rijden er treinen richting moenchengladbachextra reistijd: een half uur
Ik doe ook maar wat
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door TheKnitter »

Daniel schreef:In Dordrecht schreeuwde men nog een bestemming uit, daar zag ik een IC naar VLISSINGEN op de TB14 staan.
Stond in Rotterdam C ook op de borden, en te Rotterdam Blaak...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten