OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door ODRAIL »

mb90 schreef:Vanmiddag rond 17:00 uur reed Amba 8571 door Capelle a/d IJssel als Connexxion Interliner 383 (Den Haag Centraal - Capelle Centrum / Krimpen Busstation v.v.).
Deze bus zat dan waarschijnlijk de gehele dag in 383 omloop, want ik heb hem vanmiddag twee keer (een keer richting Den Haag en een keer richting Capelle aan den ijssel) door Rotterdam Nesselande zien rijden. De keren dat ik hem gezien heb was aan het begin en aan het eind van de middag.
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door Citaro »

webguy schreef:Vandaag een groene Amba op lijn 43, niet heel bijzonder maar komt niet vaak voor. En een gelede Citaro reed rondjes op lijn 5.
Neem aan dat je lijn 5 in Arnhem bedoelt? Lijn 5 in Apeldoorn zou ook kunnen gezien de spot van de Amba op lijn 43, maar zou wel een unicum zijn.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door webguy »

Lijn 5 in Arnhem ja, sorry.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door Meltrain »

Sprinter t5039 werd vandaag gereden door ICMm m4207, iets wat ik natuurlijk totaal niet erg vond. 8-)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door Suus »

In Arnhem staat nu een s3000 klaar richting Den Helder bestaande uit m4063 en m4211.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door 010jongen »

Heb 2 gelede gvu bussen gezien op lijn 361.. Die rijden daar echt voor niks. Kunnen beter hun rondjes rijden op 74 en 77
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door VIRM »

Gistermiddag om 15:54 ICMm gespot op spoor 2 in Zaandam. Aan de tijd te zien was het waarschijnlijk de t3048, die normaal met VIRM rijdt.
Beul van de blindegeleidelijn
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door Citaro »

VIRM schreef:Gistermiddag om 15:54 ICMm gespot op spoor 2 in Zaandam. Aan de tijd te zien was het waarschijnlijk de t3048, die normaal met VIRM rijdt.
Klopt, ook al gespot om 14:29 door Bee in Arnhem
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door Michael »

Ik las net op facebook dat DDZ stel m7530 als sprinter Den Haag-Dordrecht rijdt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door Daniel »

Bijna vergeten: bij Blauwkapel kwam vanmiddag een DDZ onder mijn trein door, gezien het tijdstip als t4957. Een van de zeldzame keren dat deze IC door IC-materieel gereden werd dus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door Meltrain »

Volgend jaar wordt het nog erger: volgens de Op de Rails zal de s4900 per december met SLT gereden worden.... :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door Suus »

Dat was natuurlijk te verwachten, de s4900 keert op de sprinter s5700 Utrecht - Hoofddorp en daarin rijdt DD-AR, en dat moet omgebouwd worden tot NID dus kan dat niet meer worden ingezet in sprinterseries.

Ik vraag mij wel af of er genoeg sprintermaterieel is om de gehele s4900 en s5700 te vervangen en ook nog ergens materieel te vinden voor de s5600 als ook daar het DD-AR omgebouwd moet worden. Volgens mij hebben ze ergens een geheime materieelboom waar wij niet vanaf weten :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door Vinny »

VIRM.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8601
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door Milco »

En als er echt een tekort dreigt te komen laten ze de Matjes toch gewoon nog een paar jaartjes doorijden? Van mij mogen ze! :Y En ze hebben er straks genoeg over, aangezien Emmen-Zwolle verArriva'd wordt...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door Suus »

Vinny schreef:VIRM.
Dat is toch geen sprintermaterieel Vinny :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door Klaasje »

Sta je bij Nunspeet met de blaadjes.. Slip, slip, slip, slip en dan sta je nog steeds stil. Als je eenmaal in beweging bent dan schiet het nog steeds niet op. :')
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door Vinny »

Bee schreef:
Vinny schreef:VIRM.
Dat is toch geen sprintermaterieel Vinny :')
Prima materieel voor sprinterseries in de Randstad. Je komt het niet vaak tegen, maar als het gebeurd is het wel prettig. Een overdaad aan zitplaatsen die bovendien comfortabeler zijn dan DD-AR...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door Klaasje »

Het spul is bijzonder traag en de deuren zijn substantieel krapper dan bij DDAR. Een optimaal recept voor vertraging.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door Vinny »

Zeuren om het zeuren. De rijtijden op de Zuidtak zijn dermate ruim dat het bijna geen vertraging kan oplopen :Y

Hmm het gaat hier natuurlijk om Almere-Utrecht. Die serie zit toch ook niet krap in zijn rijtijd? :?:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door Klaasje »

De zuidtak gaat prima ja, de Flevolijn niet en Amsterdam - Weesp is ook iedere spits huilen met de pet op.

@Vinny's edit: Volgens mij hadden we het over meer dan alleen de s4900. De s4900 krijgt vanaf volgend jaar een extra stop te Ampo maar hij zit in de dienstregeling wel dicht op de s4300 die weer tussen een inhaling in Weesp en een inhaling in Almere Oostvaarders klem zit.
Laatst gewijzigd door Klaasje op do 20 sep 2012, 22:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door Meltrain »

Milco1995 schreef:En als er echt een tekort dreigt te komen laten ze de Matjes toch gewoon nog een paar jaartjes doorijden? Van mij mogen ze! :Y En ze hebben er straks genoeg over, aangezien Emmen-Zwolle verArriva'd wordt...
Klopt en daarnaast komen er nog stellen Plan V vrij uit de s12100.
Plan V gaat volgens de huidige inzichten naar de s7600 en s9600 / s4400.

Maar niet al het DD-AR wordt toch tegelijk verbouwd? Dus sowieso de s5600 kan er nog mee blijven rondrijden.
Daarnaast: als al het DD-AR verbouwd is tot NID is er echt niet genoeg SLT en SGMm over om alle Sprinters met Sprintermaterieel te laten rijden, dus NID zal nog genoeg in Sprinters rondrijden, denk ik zo. In elk geval de s5600 lijkt me een mooie treinserie voor NID.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door VIRM »

Meltrain schreef:
Milco1995 schreef:En als er echt een tekort dreigt te komen laten ze de Matjes toch gewoon nog een paar jaartjes doorijden? Van mij mogen ze! :Y En ze hebben er straks genoeg over, aangezien Emmen-Zwolle verArriva'd wordt...
Klopt en daarnaast komen er nog stellen Plan V vrij uit de s12100.
Plan V gaat volgens de huidige inzichten naar de s7600 en s9600 / s4400.

Maar niet al het DD-AR wordt toch tegelijk verbouwd? Dus sowieso de s5600 kan er nog mee blijven rondrijden.
Daarnaast: als al het DD-AR verbouwd is tot NID is er echt niet genoeg SLT en SGMm over om alle Sprinters met Sprintermaterieel te laten rijden, dus NID zal nog genoeg in Sprinters rondrijden, denk ik zo. In elk geval de s5600 lijkt me een mooie treinserie voor NID.
Ik vraag mij dat ook af hoe ze het gaan doen met DDAR'retjes die om worden gebouwd tot NID'jes en dan geen stoptreinmaterieel meer zijn.
Dan heb je dus op Plan V (die volgensmij op diverse treinseries buiten de Randstad worden ingezet).
Daarnaast: komt er nog niet een levering SLT'tjes aan binnenkort?
Beul van de blindegeleidelijn
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door Klaasje »

Er komen geen nieuwe SLT's meer bij. Dat is het rare van het hele verhaal. Het is net alsof er een blik extra SLT en SGM opengetrokken gaat worden terwijl dat helemaal niet bestaat. :') Dat komt ook omdat er wordt gezegd dat er rond de 20 plan V's rondjes blijven rijden in 2013.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door VIRM »

Klaasje schreef:Er komen geen nieuwe SLT's meer bij. Dat is het rare van het hele verhaal. Het is net alsof er een blik extra SLT en SGM opengetrokken gaat worden terwijl dat helemaal niet bestaat. :') Dat komt ook omdat er wordt gezegd dat er rond de 20 plan V's rondjes blijven rijden in 2013.
Maar het is dan toch een kleine moeite om wat extra SLT'tjes te bestellen? Of wordt ger gewacht tot de nieuwe Sprinters (er was een onderwerp daarover onlangs op OV in Geheel Nederland over een nieuwe Sprintersorot voor levering in 2018 of 2020 ofzo).
Het zou mij niet verbazen als de Plan V nog lekker door kan tuffen totdat de apocalypse uitbreekt, maar die dingen hadden wat mij betreft al lang al met pensioen gekund. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door reisthijs »

Extra SLT's bestellen wás een kleine moeite geweest als NS nog opties had openstaan. Maar die zijn nu juist afgezegd vanwege het toiletten-debacle. Er zit nu dus niets anders op dan wachten tot een nieuw model Sprinter.
VIRM schreef:Ik vraag mij dat ook af hoe ze het gaan doen met DDAR'retjes die om worden gebouwd tot NID'jes en dan geen stoptreinmaterieel meer zijn.
Het lijkt er op dat er straks een overschot aan IC-materieel ontstaat, met al die NID's en ook de rijtuigen van Hispeed die straks weer naar de IC-diensten gaan. Dan zit er niks anders op dan meer IC-materieel als stoptrein in te zetten.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten