Het grote computertopic! #9

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Het grote computertopic! #9

Bericht door ODRAIL »

Zo ... he he ... Het is me vandaag eindelijk gelukt om mijn hyves account te verwijderen :? :wink: .
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door Geert »

Waarom was dat zo moeilijk dan? Toch gewoon 3 keer bevestigen dat je je account op wilt zeggen en klaar?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door ODRAIL »

Ja, dat wel. Maar het onderdeel om het account op te zeggen is nogal lastig (lees zeer moeilijk) te vinden. Ik vond het ook via google, want het zit op de hyvessite zelf zeer goed verborgen :shock: :wink: .
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door ODRAIL »

Het verwijderen van een live (mail) account ging wel een stuk eenvoudiger en sneller als het verwijderen van het hyves account.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door Suus »

Ik krijg nog steeds mail van mijn oude werk en daar hebben ze nu al drie werkdagen een storing aan het draadloos netwerk op alle locaties :') :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door Thom91 »

Ja de tering, wordt helemaal leip. Woensdag deed het het al niet meer...
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door Suus »

Ze verwachten niet dat het vandaag is opgelost, maar interne en externe experts zijn bezig met een analyse van het probleem en ze hebben al veel nieuwe inzichten opgedaan :X

Op sommige locaties zijn er nu ook storingen aan het vaste netwerk, gaat goed daar :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door Daniel »

Daar ook van die briljante workarounds? Was hier laatst ook een wifi-storing, staat er als workaround "gebruik LAN". Ja hehe, daar heb je wat aan.

En gister een probleem met de mail waardoor Outlook constant om een wachtwoord bleef vragen (soms meerdere keren per minuut). Staat er als workaround "Vul wachtwoord in" :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:Ze verwachten niet dat het vandaag is opgelost, maar interne en externe experts zijn bezig met een analyse van het probleem en ze hebben al veel nieuwe inzichten opgedaan :X

Op sommige locaties zijn er nu ook storingen aan het vaste netwerk, gaat goed daar :pos:
Ik vraag me echt af wat ze hebben gedaan, voor de vakantie werkte alles nog uitstekend.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door ODRAIL »

Tsja, computers he. Het zijn net mensen :wink: .
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door Gekko123 »

Bij mij op school zijn ze ook lekker aan het klungelen. Vond het al apart dat ze niet mee deden met Eduroam (WiFi-netwerk dat wordt gebruikt door hogescholen en universiteiten door het hele land), maar nu maken ze er helemaal een potje van. Het hele draadloze netwerk ligt al een paar weken vrijwel volledig op zijn gat: verbinding maken is niet mogelijk doordat het netwerk overbelast is... En uiteraard is dit hogeschoolbreed, niet alleen mijn locatie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door Suus »

Thom91 schreef:Ik vraag me echt af wat ze hebben gedaan, voor de vakantie werkte alles nog uitstekend.
Sterker nog, het heeft de hele zomer gewoon gewerkt, maar de studenten beginnen weer en opeens *pats boem* is het kapot :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:
Thom91 schreef:Ik vraag me echt af wat ze hebben gedaan, voor de vakantie werkte alles nog uitstekend.
Sterker nog, het heeft de hele zomer gewoon gewerkt, maar de studenten beginnen weer en opeens *pats boem* is het kapot :')
Ja het lijkt op een soort overload ofzo. Soms lukt het wel en soms niet, telefoons pakt hij vaak wel.
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #8

Bericht door deadlock »

Gekko123 schreef:Bij mij op school zijn ze ook lekker aan het klungelen. Vond het al apart dat ze niet mee deden met Eduroam (WiFi-netwerk dat wordt gebruikt door hogescholen en universiteiten door het hele land), maar nu maken ze er helemaal een potje van. Het hele draadloze netwerk ligt al een paar weken vrijwel volledig op zijn gat: verbinding maken is niet mogelijk doordat het netwerk overbelast is... En uiteraard is dit hogeschoolbreed, niet alleen mijn locatie.
Eduroam is een wereldwijd project zelfs! Wij gaan er ook aan meedoen :)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Klaasje »

Bij de UVA werkt het sinds vorige week ook niet lekker naar het schijnt. Ik heb er zelf echter geen last van gehad. Met zowel mijn telefoon (een samsung) als mijn tablet (een samsung) ging het prima.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Suus »

Ik had in mei dat ik door de binnenstad van Oslo liep en dat ik opeens een bak nieuwe mail kreeg. Bleek mijn telefoon contact te hebben gemaakt met het eduroam van de universiteit van Oslo. Dataroaming stond ook uit op dat moment.

De UvA heeft deels last van de storing bij de HvA maar niet in dezelfde mate als de HvA zelf waar verbinden niet lukt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Geert »

Afgelopen twee weken op mijn werk druk bezig geweest met wifi hotspotsoftware en dergelijke; we zijn een product aan het ontwikkelen voor kleine tot middelgrote bedrijven om op een heel voordelige en gebruiksvriendelijke manier een wifi hotspot aan te bieden. Tot vanmiddag was alles nog in testfase, maar om 16.30 uur belde een klant van ons (een theater) dat ze morgen een congres hebben en aan heel veel gasten wificodes willen verstrekken. Uurtje overwerken en sinds 18.30 uur is ons product niet meer in een ontwikkelfase maar in semi-productiefase. Het kan snel gaan soms ;) (en nu maar hopen dat alles morgen goed blijft werken natuurlijk :))
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door webguy »

Tof! Hoe heb je het gedaan? Met de "standaard linux" oplossing (CoovaChilli heet 'ie nu, eerder anders)?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Geert »

Ja, CoovaChilli inderdaad (en we leverden al een Linux-based firewall/router die ook een Coova-variant aan bord heeft die we hier ook op aansluiten). Maar alle configuratie, aanmaken van codes en statistieken worden centraal geregeld via een Radius-server en webapplicatie in ons datacenter, dus we leveren alleen een CoovaChilli-kastje en kunnen daarna centraal alle updates en dergelijke regelen. En dat uiteraard allemaal met een gelikte interface :)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:Ik had in mei dat ik door de binnenstad van Oslo liep en dat ik opeens een bak nieuwe mail kreeg. Bleek mijn telefoon contact te hebben gemaakt met het eduroam van de universiteit van Oslo. Dataroaming stond ook uit op dat moment.

De UvA heeft deels last van de storing bij de HvA maar niet in dezelfde mate als de HvA zelf waar verbinden niet lukt.
Vanochtend werkte het wonderwel ;)
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door webguy »

Geert schreef:Maar alle configuratie, aanmaken van codes en statistieken worden centraal geregeld via een Radius-server en webapplicatie in ons datacenter, dus we leveren alleen een CoovaChilli-kastje en kunnen daarna centraal alle updates en dergelijke regelen.
Ben daar zelf ook weken mee bezig geweest... Ooit werkt ik voor bedrijf waar we het (nooit geteste) idee hadden om je werkplek af te rekenen aan de hand van het in/uit loggen op wifi...
En dat uiteraard allemaal met een gelikte interface :)
Bootstrap?
Mis dat grafische wel een beetje bij mn huidige werkgever, maar ja, krijg je als een project vooral onderhoud is.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Suus »

Thom91 schreef:
Bee schreef:Ik had in mei dat ik door de binnenstad van Oslo liep en dat ik opeens een bak nieuwe mail kreeg. Bleek mijn telefoon contact te hebben gemaakt met het eduroam van de universiteit van Oslo. Dataroaming stond ook uit op dat moment.

De UvA heeft deels last van de storing bij de HvA maar niet in dezelfde mate als de HvA zelf waar verbinden niet lukt.
Vanochtend werkte het wonderwel ;)
De overlast is afgenomen maar de problemen zijn nog niet verholpen aldus update 14 die in mijn mailbox plofte.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Geert »

webguy schreef:
Geert schreef:Maar alle configuratie, aanmaken van codes en statistieken worden centraal geregeld via een Radius-server en webapplicatie in ons datacenter, dus we leveren alleen een CoovaChilli-kastje en kunnen daarna centraal alle updates en dergelijke regelen.
Ben daar zelf ook weken mee bezig geweest... Ooit werkt ik voor bedrijf waar we het (nooit geteste) idee hadden om je werkplek af te rekenen aan de hand van het in/uit loggen op wifi...
Hmm ja, het is wel iets waar je echt even in moet duiken, wij zijn er ook al een tijdje mee bezig. Maar nu komen we echt in de fase van een werkend product, dat is altijd een van de leukste fases in een project vind ik :)
En dat uiteraard allemaal met een gelikte interface :)
Bootstrap?
Mis dat grafische wel een beetje bij mn huidige werkgever, maar ja, krijg je als een project vooral onderhoud is.
Nee een eigen ontwerp. Bootstrap is inderdaad erg mooi, maar vraag me af of dat goed werkt op mobiele devices (die een aanzienlijk aandeel zijn bij een wifi hotspot). Maar we kunnen altijd nog over op Bootstrap, we hoeven dat nu slechts één keer centraal te updaten en dan is alles over, inclusief captive pages, beheerpagina's en alles.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door webguy »

Bootstrap is volledig responsive - werkt dus ook goed op mobiele clients qua resizing en ook wel qua support.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door ODRAIL »

Zo, het lek in Microsofts IE is ook weer dicht bij mij :wink: .
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten