OVer je reiservaringen in september 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Suus »

Er is een sein- en wisselstoring tussen de metrostations Holendrecht en Gein bij de Amsterdamse metro waardoor er geen metro's kunnen rijden, echter wordt er in de omroep niets gezegd over het alternatief dat bus 47 geeft tussen de metrostations.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Pallice
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 17:46

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Pallice »

OVAMS schreef:
Wat heb ik geleerd:
-Bus 48 blijft een eigenwijze bus, ondanks de nieuwe vertrektijden van de winterdienstregeling 2012.
-Neem bus 172 voor Amstelveenseweg, anders moet je staan of proppen in de bus.
-Gebruik geen metro 50 en 51 in de spits als je haast hebt, storinggevoeligheid: zeer hoog.
-Ga ruim van te voren uit huis, dan heb je nog een backup//alternatief mocht er een rituitvallen.
Lijn 51 vertrekt meestal van Spaklerweg als GVB aankondigt dat een rit is uitgevallen, het beste is als je hoort dat een rit is uitgevallen naar de Spaklerweg te reizen. Dit gebeurd al jaren en heeft weinig met de storingsgevoeligheid van de metro's te maken, er zijn er simpelweg gewoon te weinig om in te zetten. Het is bizar dat daar niks mee gedaan wordt en nog raarder dat ervoor gekozen wordt deze route een tramlijn te maken.. Alsof je van de A2 weer een N2 maakt via Hilversum..
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Klaasje »

Edwin schreef:@klaasje: Hoe laat reed je over A6 langs de Hollandse brug?
Rond 10:20 denk ik.
Milco1995 schreef:Helemaal vergeten te vermelden: afgelopen zondagmiddag moest ik met lijn 1 vanaf Bouwmeesterbuurt West naar station Almere Centrum en 's avonds weer terug. 's Middags nam ik de bus van 14:27 uur, die twee minuten te laat was. Toen ik instapte, zag ik dat de bus stampvol was... :shock: Er waren even later zelfs overal staanplaatsen...
's Avonds dus weer terug, om ongeveer 20:10 stapte ik op station Centrum in de bus en ook deze zat behoorlijk vol.
Zijn er meer Almeerse buslijnen die op zondag zo druk zijn dat er zoveel staanplaatsen zijn?

En lijn 1 rijdt op zondag iedere 15 minuten...
De 4 of de 5 misschien. Maar het is inderdaad lijn 1 die echt druk is. Dat ding rijdt van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat met staanplaatsen rond. Het zou best wel eens een van de best renderende buslijnen van Nederland kunnen wezen.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Edwin »

Klaasje schreef:Rond 10:20 denk ik.
Dan heb ik geluk gehad/niks van gemerkt. Ik zat in de IC richting DH CS met vertrektijd 10:48 en had pas voor Schiphol de eerste vertraging. Zag wel vanaf Almere Centrum tot aan de Schipholtunnel overal mensen aan/langs het spoor werken.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Daniel »

Weet iemand toevallig hoe het nu precies zit met rijwegen naar bezet spoor? Het is me in de afgelopen weken al diverse keren opgevallen dat wanneer de t21759 net niet achter het sein tussen 9a en 9b de Utrecht Centraal staat (vandaag stak zo'n beetje alleen de koppeling nog voorbij het sein uit) de t1759 voor een rood inrijsein komt te staan. Nadat het stel uit de 21759 dan een stukje verder gezet is krijgt de 1759 alsnog geel-knipper om te combineren.

Nu is het net niet achter het sein stoppen van de 21759 in het verleden toch wel vaker voorgekomen, maar dat verhinderde nooit de binnenkomst van de 1759. Dus waarom nu ineens wel? (voor de reizigersverdeling in de trein is het zelfs wenselijk dat de 21759 met de kop bij het sein staat)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Jurre »

Vanmorgen in Duivendrecht rond 08:00 de metro 50 in beide richtingen met maar 2 CAF'jes. Proppen maar.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door webguy »

Ik zag dat er in Arnhem nu een AdBlue vulstation is bijgekomen naast de tankplaats. Die nieuwe GTWs zijn dus vast Euro 5...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:Weet iemand toevallig hoe het nu precies zit met rijwegen naar bezet spoor?
Een rijweg stel je altijd in naar een spoor. Dat kan als dat spoor bezet is of als het vrij is. Je kan alleen geen rijweg naar een spoor instellen als het spoor ervoor ook bezet is. Waarschijnlijk hield de eerst binnenkomende trein dus nog het stukje tussen 9b en 9a (in dit geval) bezet, waardoor je de rijweg naar 9b niet kan maken.

Het kan best dat die sectiescheiding op andere sporen (de NoordOost richting Amersfoort staat normaalgesproken natuurlijk niet op spoor 9 in Utrecht) net iets anders zit, waardoor je daar wel je rijweg in kan stellen als het eerste deel net iets voorbij het sein staat. Als de sectie erna maar vrij is.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Daniel »

Ah okee, dus simpel gezegd zal men in ARI een rijweg naar 9b hebben zitten voor het tweede deel van die trein? De vraag hier is dan wel of men nu echt de handigste optie kiest: in de t21759 zit natuurlijk geen machinist meer, dus die moet daar eerst heen lopen om 'm stukje verder te zetten. Is het wijzigen van de rijweg naar eentje naar 9a dan niet een snellere optie? (De 1759 op de A-fase zetten en dan met de 21759 erheen rijden om te combineren werkt ook nog, is ook voorgekomen onlangs)

Het net niet ver genoeg rijden van de 21759 zou trouwens weleens erin kunnen zitten dat spoor 9 bakbordjes heeft, waarbij de machinist 'm dan gewoon neerzet bij de 6. Op spoor 11 zijn die niet aanwezig en wanneer de trein juist zover mogelijk weg gezet wordt werkt een rijweg naar de b-fase dus wel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Geert »

Opheffen van een ingestelde rijweg kost ook weer tijd...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Daniel »

Maar het gaat hier juist om een rijweg die nog niet ingesteld kan worden, anders zou het Haagse deel immers niet voor een rood sein belanden :wink: Nouja, half december zijn we ook van dit gebeuren af :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Suus »

Ik moest vandaag plotseling heel nodig naar het toilet, maarja, een SLT heeft geen toilet dus maar bij het eerstvolgende station eruit, dus in Veenendaal West en daar in het lokale winkelcentrum bij de snackbar een broodje gekocht en het toilet misbruikt. Vervolgens kon ik nog weer vijftien minuten wachten op de trein naar Rhenen, maar ach, je moet wat overhebben als je stationsbordjes gaat fotograferen :')

Bij Rhenen wilde ik de bus naar Wageningen nemen. De bus was drie minuten te laat, dus ik dacht dat de overstap in Wageningen op lijn 86 naar Arnhem ook zou misgaan, maar die bus ook drie minuten te laat. Het busstation van Wageningen is trouwens in herverbouwing waarbij alle perrons zijn opengebroken behalve het perron het dichts bij de doorgaande weg. Echter, de verbouwing neemt zoveel ruimte in dat uit beide richtingen de bus eerst 180 graden moet draaien om bij de halte te komen, alleen zijn de bochten zo scherp dat ze de bocht ongeveer 120 graden nemen, dan een stukje achteruit rijden dwars door het drukke verkeer heen om daarna de bocht af te maken :X

De bus die lijn 86 verzekerde had trouwens een beeldscherm waarop alleen een DOS-commandoscherm zichtbaar was.

In Arnhem ging de overstap op de sprinter naar Zutphen op 30 seconden mis, dus heb ik maar wat extra tijd genomen om tijd te besteden aan het fotograferen van de aanwezige bordjes.

In Zutphen reden zowel de trein van en naar Zwolle met vertraging. De trein naar Roosendaal had +10, waardoor de trein naar Zwolle ook +5 kreeg, waardoor de sprinter naar Apeldoorn met bijna +10 vertrok.

In Apeldoorn was de s140 naar Schiphol dusdanig vertraagd dat de s2800 naar Rotterdam ervoor reed.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Ardan »

Ik zie de laatste tijd vrij vaak de treinen van de s2800 in Deventer op spoor 2 staan. Daar horen ze ook, maar weet iemand of deze in de praktijk ook met 12 bakken VIRM rijdt? Ik zie erg vaak 12 bakken staan, maar het lijkt me dat ze er steeds twee tegelijk voorrijden waarvan dan eerst de ene gaat en een half uur later de andere. Klopt dit? De reden dat ik dit vraag is omdat spoor 2 in Deventer maar 11 bakken lang is en er dus telkens aan beide uiteinden een halve bak buitenboord valt..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21266
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Meltrain »

Bee schreef: De bus die lijn 86 verzekerde had trouwens een beeldscherm waarop alleen een DOS-commandoscherm zichtbaar was.
Was dat een bus van Syntus of van Novio (Breng)?

@ Ardan: de s2800 rijdt (in principe) met 6 baken VIRM vanwege de werkzaamheden in Utrecht. Daarvoor is er ook VIRM in die treinserie gekomen (i.p.v. 9 bakken ICMm).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door MdJ »

Ardan schreef:Ik zie de laatste tijd vrij vaak de treinen van de s2800 in Deventer op spoor 2 staan. Daar horen ze ook, maar weet iemand of deze in de praktijk ook met 12 bakken VIRM rijdt? Ik zie erg vaak 12 bakken staan, maar het lijkt me dat ze er steeds twee tegelijk voorrijden waarvan dan eerst de ene gaat en een half uur later de andere. Klopt dit? De reden dat ik dit vraag is omdat spoor 2 in Deventer maar 11 bakken lang is en er dus telkens aan beide uiteinden een halve bak buitenboord valt..
Klopt helemaal :D De ene gaat de t2854 rijden, de andere t2856.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Suus »

Meltrain schreef:
Bee schreef: De bus die lijn 86 verzekerde had trouwens een beeldscherm waarop alleen een DOS-commandoscherm zichtbaar was.
Was dat een bus van Syntus of van Novio (Breng)?
Breng. Blijf de regel dat er twee invalidenplaatsen in moeten zitten trouwens vrij hopeloos vinden, je bent toch weer vier zitplaatsen kwijt op een lijn die tegen zitvol aanzit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door marvinkok »

Vandaag was er een fikse omleiding voor lijn 1 op het stuk Centraal-UT vv. Door de gigantische brand aan de Hengelosestraat had men ook water vanuit het Volkspark nodig, waardoor de Parkweg net na saxion en vóór het Volkspark was afgesloten ivm de slangen over de weg. Lijn 1 (en ook 6 naar Boekelo) reden daarom via de route van lijn 5 naar de singel (via Kortenaerstraat en Emmastraat) vandaar door de afgesloten Volksparksingel via de Westerval en Parkweg uiteindelijk naar de Lambertus Buddestraat... dat zal fikse vertragingne hebben opgeleverd, aangezien ál het verkeer daar natuurlijk langs moet en het door de afgesloten Singel al erg druk is op de Parkweg... Lijn 7-8-9 reden overigens over de nieuwe busbaan door de Boddenkamp en dan via de Singel naar de Hengelostraaat...
Heb zelf weinig er van gemerkt, want toen ik om 1550 begon met werken was net de Parkweg weer vrij gegeven voor lijn 1.

Zojuist kwam de brandweer weer opnieuw terug om na te blussen met een tankspuit en de hoogwerker... Het was ook nog flink aan het roken toen ik er een half uurtje geleden langs kwam.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Daniel »

Door een gestrande trein ergens tussen Gouda en Rotterdam rijden er nu van Rotterdam tot Deventer minder treinen :roll: Als er iets makkelijk keert in Utrecht is het wel de s2800, dus waarom moeten spitsreizigers in Gelderland en Overijssel nu last hebben van een probleem ver weg...

Edit: Met de t12518, die ik toch al dacht te gaan nemen, redelijk probleemloos op Utrecht Centraal beland. Opvallendheidje was nog dat deze al bij Blauwkapel Oost de lage sporen op ging om vervolgens achter de sprinter aan naar Utrecht C. te rijden. Reden voor dat alles bleek een mooie actie om treinen uit het station te krijgen: een trein van 12 en eentje van 6 bakken IRM kwamen naast elkaar over de hoge sporen gereden richting Amersfoort. Aannemelijk de vertraagde t521 en een op een of andere manier langs de verstoring gekomen t2823 geweest.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door MdJ »

marvinkok schreef:Vandaag was er een fikse omleiding voor lijn 1 op het stuk Centraal-UT vv. Door de gigantische brand aan de Hengelosestraat had men ook water vanuit het Volkspark nodig, waardoor de Parkweg net na saxion en vóór het Volkspark was afgesloten ivm de slangen over de weg. Lijn 1 (en ook 6 naar Boekelo) reden daarom via de route van lijn 5 naar de singel (via Kortenaerstraat en Emmastraat) vandaar door de afgesloten Volksparksingel via de Westerval en Parkweg uiteindelijk naar de Lambertus Buddestraat... dat zal fikse vertragingne hebben opgeleverd, aangezien ál het verkeer daar natuurlijk langs moet en het door de afgesloten Singel al erg druk is op de Parkweg... Lijn 7-8-9 reden overigens over de nieuwe busbaan door de Boddenkamp en dan via de Singel naar de Hengelostraaat...
Heb zelf weinig er van gemerkt, want toen ik om 1550 begon met werken was net de Parkweg weer vrij gegeven voor lijn 1.

Zojuist kwam de brandweer weer opnieuw terug om na te blussen met een tankspuit en de hoogwerker... Het was ook nog flink aan het roken toen ik er een half uurtje geleden langs kwam.
Aha, vandaar dat ik ineens om 8:30 een lijn 1 en een 6 over de Parkwerg zag rijden. Zelfs mijn huisgenoot -geen OVkenner- vond het al opmerkelijk.
Bij twijfel: gebruik beton.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Edwin »

Gistermiddag zat ik in lijn 86 Schiedam - Den Haag. Bij de halte Dr. Weitjenslaan reed de buschauffeur voorbij de halte, om iets verder te stoppen. Mensen riepen al "ho". Wat was/is er aan de hand. De halte richting Den Haag wordt verlegd, nu een stuk voor het stoplicht in plaats van er na. De huidige halte wordt "afgebroken" waardoor de bus er niet kan halteren. De tijdelijk halte is 50 meter verderop. Alleen staat het tijdelijke halte-bordje op de stoep tegen een muurtje aan in plaats van langs de weg op een paal. Beetje knullig al.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door wouter15 »

Weet iemand toevallig wat voor een storing tussen Utrecht - Rotterdam C/Den Haag C was? Ik zag namelijk rond 7:00 vanochtend ddat de treinen richting de 2 stations uitvielen maar er was geen stroing bekend. Er was wel later een tussen Utrecht C en Rotterdam C maar dat was (denk ik) een ander.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Daniel »

Schijnt allemaal een en dezelde gestrande trein geweest te zijn. Liep allemaal wat raar in de reisinfo inderdaad: rond 7.05 uur waren in Amersfoort al wel alle 2800'en opgeheven, maar werd er nog nergens een storing vermeld. Vervolgens is er heel kort een storing Utrecht - Rotterdam/Den Haag geweest en werd het daarna een storing Utrecht - Rotterdam.
De gestrande trein stond echter volgens wat ik op Somda las wel op het baanvak dat beide trajecten delen, namelijk tussen Utrecht Leidsche Rijn en Utrecht-Woerden aansluiting West: zo'n beetje op de brug over het Amsterdam-Rijnkanaal is dat dan dus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door M57 »

Wubbo schreef:Je kan alleen geen rijweg naar een spoor instellen als het spoor ervoor ook bezet is. Waarschijnlijk hield de eerst binnenkomende trein dus nog het stukje tussen 9b en 9a (in dit geval) bezet, waardoor je de rijweg naar 9b niet kan maken.
Het maakt voor het instellen van de rijweg 9a > 9b niks uit of er nu een onbezette sectie of niet tussen het sein en de trein aanwezig is. Een geel knipper is dan sowieso nodig. Het enige verschil is dat een bezetting in de sectie achter het sein er toe leidt dat het geel knipperende sein niet afgereden wordt (=niet terugvalt naar rood) bij voorbijrijden door het tweede treindeel. Wanneer er nog een vrije sectie aanwezig is achter het sein, gebeurt dit wel.

Wat in dit geval gespeeld zal hebben is dat door de dienstregelingenmakers is aangegeven dat het tweede treindeel een rijweg krijgt naar spoor 9b met als laatste seinbeeld geel knipper. Buiten dat geel-knipper-rijwegen vaak niet door ARI mogen worden uitgevoerd, speelt op dit soort stations ook mee dat het eerste treindeel toch een heel klein stukje van 9a bezet houdt. De verkeersleiding kan niet zIen of en hoeveel ruimte er dan nog is op spoor 9. Uit veiligheidsoverwegingen wordt het tweede treindeel dan pas bij navraag of verschuiven van het eerste treindeel het station binnengeleidt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Daniel »

Vanmorgen middenin de ochtendspits kwam er op busstation zuid in Utrecht even een dieplader achteruit het bouwterrein voor het Stationsplein Oost op steken, leverde toch wel een aardige busfile op.
Gezien de lijn 65 die ik normaal neem daar nog in vast stond maar richting lijn 77 van 1 minuut later gelopen die al op de halte stond. Die kon echter ook slechts met moeite het busstation af komen omdat in de bochten richting Adama van Scheltemabaan ook nog diverse bussen in de file stonden.

Opvallend in deze tijden zonder trams in Nieuwegein was trouwens dat de bewuste lijn 77 nadat ik op de Europalaan uitstapte compleet leeg was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door 010jongen »

Op Utrecht centraal staan nu zo'n 150 man te wachten op lijn 74 naar Nieuwegein. Het wordt echt tijd dat ze die 160 opheffen en al die extra bussen op 74 en 77 inzetten. Het wordt namelijk steeds drukker op deze lijnen
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten