OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door Jurre »

Vinny schreef:Hmm het gaat hier natuurlijk om Almere-Utrecht. Die serie zit toch ook niet krap in zijn rijtijd? :?:
VIRM in de s4900 kan prima want vooral van Alm naar Ut zit hij ruim in z'n rijtijd. In Ut keert het echter wel op de s5700 en in Hfd weer op de s3200. Dat moet je niet hebben, s5700 kan beter SGM worden ofzo en dan de s4900 als los bedrijf met VIRM. Lost ook meteen 's morgensvroeg de spitstreinen op die met een DDAR te krap zijn.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door Jurre »

Gisteren aan het eind van de middag stond Amba 4246(?) op de buffer van busstation Hilversum met op het koersdisplay '74 Soestdijk Noord'. Die bus komt by far niet in Hilversum.
Verder reed er gisteravond rond half 11 een Amba met groen koersdisplay het busstation van Hilversum op als lijn 70 uit Amersfoort.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door Edwin »

Bee schreef:Dat was natuurlijk te verwachten, de s4900 keert op de sprinter s5700 Utrecht - Hoofddorp en daarin rijdt DD-AR, en dat moet omgebouwd worden tot NID dus kan dat niet meer worden ingezet in sprinterseries.

Ik vraag mij wel af of er genoeg sprintermaterieel is om de gehele s4900 en s5700 te vervangen en ook nog ergens materieel te vinden voor de s5600 als ook daar het DD-AR omgebouwd moet worden. Volgens mij hebben ze ergens een geheime materieelboom waar wij niet vanaf weten :|
De nieuwe SPR Amsterdam CS - Zwolle zal dan met SGM gereden worden als alle SLTs naar de s4900 en s5700 gaan?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door reisthijs »

Waar zou dat SGM dan vandaan moeten komen?
Jurre schreef:Dat moet je niet hebben, s5700 kan beter SGM worden ofzo en dan de s4900 als los bedrijf met VIRM.
Dat is nou net het punt, je komt er niet onder uit om series op elkaar te laten keren in Utrecht. Als je de s4900 los wil leggen zou de s5700 bijvoorbeeld op de s5600 moeten gaan keren wat ook weer niet echt handig is.
Jurre schreef:Lost ook meteen 's morgensvroeg de spitstreinen op die met een DDAR te krap zijn.
Hoe had je dat bedacht, VIRM heeft toch niet meer capaciteit dan DDAR?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door Jurre »

reisthijs schreef:
Jurre schreef:Lost ook meteen 's morgensvroeg de spitstreinen op die met een DDAR te krap zijn.
Hoe had je dat bedacht, VIRM heeft toch niet meer capaciteit dan DDAR?
VIRM-6 wel denk ik?
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door Jurre »

Vanmorgen om half 7 liep ik naar het werk toen ik opeens een scooter aan hoorde komen. Oh, het bleek een Frysker op full-speed te zijn :lol:. En vanaf de werkplek kan je busstation Hilversum overzien, ook de 8393 die net aankwam als 156 uit Almere.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door reisthijs »

Jurre schreef:VIRM-6 wel denk ik?
Vergeleken met een losse DDAR misschien wel maar voor die treinen die nu met 2xDDAR rijden lijkt het wat weinig.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door Klaasje »

In een losse DDAR met loc zitten ongeveer net zoveel zitplaatsen tweede klasse als in een VIRM-VI.

Overigens lijk het mij een goed idee om de materieelinzetdiscussie in het topic DRGL 2013 te voeren.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door MdJ »

De 201 van 17.40 uit Apeldoorn, via de A50 naar Zwolle mocht rijden met een Overijssele exemplaar Amba. Niet kunnen zien of het een stadsbus/streekbus was.
Bij twijfel: gebruik beton.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door Xanland »

Volgens mij de nieuwe 5154 - streekexemplaar dus - , heb hem mogen bewonderen bij La Tour. Zijn 2 overijsselse amba's hierheen gekomen, zodat de 2147 en 2148 weg kunnen. Overijssel had 2 amba's te veel, ondanks dat ze 2 nieuw hebben besteld. Na vanmiddag dus 1 te weinig.

Vraag me niet waarom, maar ik heb het van een bekende en betrouwbare busschauf!
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door VIRM »

reisthijs schreef:Extra SLT's bestellen wás een kleine moeite geweest als NS nog opties had openstaan. Maar die zijn nu juist afgezegd vanwege het toiletten-debacle. Er zit nu dus niets anders op dan wachten tot een nieuw model Sprinter.
VIRM schreef:Ik vraag mij dat ook af hoe ze het gaan doen met DDAR'retjes die om worden gebouwd tot NID'jes en dan geen stoptreinmaterieel meer zijn.
Het lijkt er op dat er straks een overschot aan IC-materieel ontstaat, met al die NID's en ook de rijtuigen van Hispeed die straks weer naar de IC-diensten gaan. Dan zit er niks anders op dan meer IC-materieel als stoptrein in te zetten.
Dan vraag ik mij af:
1. Hebben ze hier wel over nagedacht?
2. Zou het niet mogelijk zijn om een overschot een IC-materieel te voorkomen door DDAR's in stoptreindienst te houden door ze tot Sprinters om te toveren? Sowieso het interieur vernieuwen, maar ook door ze sneller te laten optrekken/afremmen?
Beul van de blindegeleidelijn
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door MdJ »

Vanaf 2025 (of het moet 2015, maar ik meende 2025 zijn) moeten alle sprinters een gelijkvloerse instap hebben. Dat is ook de reden waarom DDAR verbouwd wordt tot IC en niet tot SPR :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door VIRM »

MdJ schreef:Vanaf 2025 (of het moet 2015, maar ik meende 2025 zijn) moeten alle sprinters een gelijkvloerse instap hebben. Dat is ook de reden waarom DDAR verbouwd wordt tot IC en niet tot SPR :wink:
Ah, dus daarom moeten die SGMm's ook over niet al te lange tijd weg.
Ik neem aan dat dat per 2025 is, aangezien eventueel ingezet IC-materieel op Sprinterdiensten niet gelijkvloers is. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door Edwin »

Gistermiddag (net voor 18.00 uur) bij Stadhuisplein in de Lijn 150 Utrecht - Almere een Volvo 8700 ipv een Integro.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
stephen
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 13 dec 2010, 14:39
Locatie: Zwolle

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door stephen »

Xanland schreef:Volgens mij de nieuwe 5154 - streekexemplaar dus - , heb hem mogen bewonderen bij La Tour. Zijn 2 overijsselse amba's hierheen gekomen, zodat de 2147 en 2148 weg kunnen. Overijssel had 2 amba's te veel, ondanks dat ze 2 nieuw hebben besteld. Na vanmiddag dus 1 te weinig.

Vraag me niet waarom, maar ik heb het van een bekende en betrouwbare busschauf!
Klopt als een bus!
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door Jelmer »

vanmiddag een SLT op de intercity vanaf Amsterdam CS naar Lelystad
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door Suus »

Ik zag gisteren een kanariegele Citaro G in Amsterdam en dacht even dat er een bus uit Utrecht was ontsnapt, maar het bleek een bus van TCR die rijdt voor EBS :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door Milco »

TCR heeft drie van die gele bussen: de 497-499, de ex-Arriva 7801-7803 ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door Suus »

Ik denk dat die bussen slechts zeer zelden in Amsterdam komen en in Waterland kom ik nooit (Purmerend *gruwel*) dus ik had ze nog nooit gezien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door reisthijs »

VIRM schreef:
MdJ schreef:Vanaf 2025 (of het moet 2015, maar ik meende 2025 zijn) moeten alle sprinters een gelijkvloerse instap hebben. Dat is ook de reden waarom DDAR verbouwd wordt tot IC en niet tot SPR :wink:
Ah, dus daarom moeten die SGMm's ook over niet al te lange tijd weg.
Nee hoor, de SGMm's blijven gewoon rijden tot ze aan vervanging toe zijn. Die datum 2025 is juist zo gekozen dat er geen materieel vroegtijdig afgevoerd hoeft te worden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door Thom91 »

reisthijs schreef:
VIRM schreef:
MdJ schreef:Vanaf 2025 (of het moet 2015, maar ik meende 2025 zijn) moeten alle sprinters een gelijkvloerse instap hebben. Dat is ook de reden waarom DDAR verbouwd wordt tot IC en niet tot SPR :wink:
Ah, dus daarom moeten die SGMm's ook over niet al te lange tijd weg.
Nee hoor, de SGMm's blijven gewoon rijden tot ze aan vervanging toe zijn. Die datum 2025 is juist zo gekozen dat er geen materieel vroegtijdig afgevoerd hoeft te worden.
En vanaf 2025 moet in iedere trein een toilet aanwezig zijn, dus dan moet je ook de SGM-II'tjes de deur uit doen ;)
Komt wel goed schatje.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door Jef400 »

Slt vanmiddag rond 1120 uur op de Westtak. Vermoedelijk in de stopper richting het vliegveld.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door Thom91 »

JeffreyMeijer schreef:Slt vanmiddag rond 1120 uur op de Westtak. Vermoedelijk in de stopper richting het vliegveld.
s3300
Komt wel goed schatje.
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door Jelmer »

Bee schreef:Ik denk dat die bussen slechts zeer zelden in Amsterdam komen en in Waterland kom ik nooit (Purmerend *gruwel*) dus ik had ze nog nooit gezien.
Reden daar voor de pendeldiensten t.b.v. lopers Dam-tot-Damloop.

Deze wagens worden regelmatig bij pendelvervoer ingezet (bijv. Dance Valley, Mysteryland)
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door Jurre »

Vanmiddag Amba 8807 op lijn 121 van Hilversum naar Uithoorn. Koersdisplay toonde overigens de 130 naar Breukelen!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten