Minister schaalt HSL op voor aansluiting Breda

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Minister schaalt HSL op voor aansluiting Breda

Bericht door Ronald »

Tsja, het lijkt er steeds meer op dat de snelste verbinding naar Belgie vanuit Breda de boemel via Roosendaal wordt :X
Maar ze krijgen wél een mooi nieuw station...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Minister schaalt HSL op voor aansluiting Breda

Bericht door Suus »

Het schijnt nu wettelijk vastgelegd te zijn dat de Benelux-IC pas opgeheven mag worden als de Fyra Den Haag - Brussel rijdt. Ik geloof er helemaal niets van dat het ze nu nog gaat lukken een reparatie van de dienstregeling te doen :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Minister schaalt HSL op voor aansluiting Breda

Bericht door Vinny »

Jammer dat ik kennelijk niet hard genoeg heb geroepen, maar wat mij betreft komt er een IC Den Haag-Gent. Dit concurreert niet of amper met de HSL (als deze trein in Antwerpen-Berchem stopt, is de enige gemeenschappelijke halte Rotterdam Centraal), en verbetert duurzaam de verbinding tussen enerzijds Holland en Brabant en anderzijds de provincie Oost-Vlaanderen en Antwerpen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Minister schaalt HSL op voor aansluiting Breda

Bericht door Suus »

Vinny schreef:Jammer dat ik kennelijk niet hard genoeg heb geroepen, maar wat mij betreft komt er een IC Den Haag-Gent. Dit concurreert niet of amper met de HSL (als deze trein in Antwerpen-Berchem stopt, is de enige gemeenschappelijke halte Rotterdam Centraal), en verbetert duurzaam de verbinding tussen enerzijds Holland en Brabant en anderzijds de provincie Oost-Vlaanderen en Antwerpen.
Het is natuurlijk een beetje kansloos om een internationale trein niet op Antwerpen-Centraal te laten stoppen, Berchem heeft ook wel goede verbindingen maar is voor Antwerpen zelf natuurlijk niet echt de place to be.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Minister schaalt HSL op voor aansluiting Breda

Bericht door Vinny »

Nou nou de Benlux heeft dat ook jaren gedaan en dat is ook nooit een probleem geweest...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Minister schaalt HSL op voor aansluiting Breda

Bericht door Suus »

Dat was vanwege de verbouwing waardoor er van de tien kopsporen in Antwerpen nog een aantal verdwenen voordat men weer naar het huidige aantal kon doorgroeien. Die situatie is altijd als tijdelijk bedoeld geweest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Minister schaalt HSL op voor aansluiting Breda

Bericht door Geert »

Bee schreef:Het schijnt nu wettelijk vastgelegd te zijn dat de Benelux-IC pas opgeheven mag worden als de Fyra Den Haag - Brussel rijdt. Ik geloof er helemaal niets van dat het ze nu nog gaat lukken een reparatie van de dienstregeling te doen :N
Heb je ook een linkje waar dat staat o.i.d.?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21332
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Minister schaalt HSL op voor aansluiting Breda

Bericht door Meltrain »

Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Minister schaalt HSL op voor aansluiting Breda

Bericht door Suus »

Ik meen dat het op treinreiziger.nl heeft gestaan, maar ik kan er nergens documentatie over vinden, wel dat het samenwerkingsverdrag voor het internationale HSL-verkeer nog steeds niet getekend is (had in 2002 moeten gebeuren).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Minister schaalt HSL op voor aansluiting Breda

Bericht door reisthijs »

Waar het nu dus om gaat is dat onze minister een samenwerkingsovereenkomst wil zien waarin staat dat die extra verbinding van/naar Den Haag er gaat komen.
Er is niet gezegd dat die ook daadwerkelijk moet rijden vóór de Benelux wordt opgeheven.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Minister schaalt HSL op voor aansluiting Breda

Bericht door Klaasje »

Volgens mij was het bericht dat er iets Breda-Antwerpen achtigs moest gaan rijden voordat de benelux ge-exit kon worden.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Minister schaalt HSL op voor aansluiting Breda

Bericht door reisthijs »

Dan hebben we het niet over hetzelfde bericht, want er lopen nu twee dingen door elkaar.
1. Een Fyra-pendel tussen Antwerpen en Breda waarvan het vrij zeker leek dat die er gaat komen maar nu ineens niet meer
2. De ooit beloofde Fyra Den Haag-Breda-Brussel, een plan dat diep weggestopt leek in de ijskast maar nu ineens weer een hot item blijkt te zijn
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Minister schaalt HSL op voor aansluiting Breda

Bericht door Karl »

Dit past misschien niet helemaal in dit topic, maar hoe zit het met de bediening van Noorderkempen? Kan je die (regionale?) trein niet door laten rijden naar Breda. In Maastricht en Roosendaal komen ook lokale Belgische treinen. -o-
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Minister schaalt HSL op voor aansluiting Breda

Bericht door Suus »

Nee, dat kan niet.

Over Noorderkempen heb ik nog meer slecht nieuws. Omdat Infrabel werkvensters heeft opgeëist worden volgend jaar niet alleen de onrendabele treinen uit de lijst van 2010 opgeheven maar ook nog een hele zwik andere treinen in die serie die niet meer in te passen zijn. Daarmee lijkt de pendel te vervallen tot een P-dienst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Minister schaalt HSL op voor aansluiting Breda

Bericht door Vinny »

Ik begin de Belgische klunzen wel zat te raken. Ze doen 0,0 moeite voor een beter en efficiënter openbaar vervoer.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Minister schaalt HSL op voor aansluiting Breda

Bericht door Suus »

Doordeweeks worden geschrapt:
IR 631 Noorderkempen 11u08 -Antwerpen-Centraal 11u25 (werkvenster)
IR 611 Antwerpen-Centraal 11u35- Noorderkempen 11u52 (werkvenster)
IR 633 Noorderkempen 13u08 -Antwerpen-Centraal 13u25 (werkvenster)
IR 613 Antwerpen-Centraal 13u35- Noorderkempen 13u52 (werkvenster)
IR 641 Noorderkempen 21u08- Antwerpen-Centraal 21u25 (onrendabel)
IR 621 Antwerpen-Centraal 21u35 - Noorderkempen 21u52 (onrendabel)
In het weekend worden geschrapt:
IR 630 Noorderkempen 10u08 -Antwerpen-Centraal 10u25 (werkvenster)
IR 610 Antwerpen-Centraal 10u35- Noorderkempen 10u52 (werkvenster)
IR 631 Noorderkempen 11u08 -Antwerpen-Centraal 11u25 (onrendabel)
IR 611 Antwerpen-Centraal 11u35- Noorderkempen 11u52 (onrendabel)
IR 635 Noorderkempen 15u08- Antwerpen-Centraal 15u25 (werkvenster)
IR 615 Antwerpen-Centraal 15u35- Noorderkempen 15u52 (werkvenster)
IR 641 Noorderkempen 21u08- Antwerpen-Centraal 21u25 (onrendabel)
IR 621 Antwerpen-Centraal 21u35 - Noorderkempen 21u52 (onrendabel)

De overige treinen blijven rijden, voorlopig met het huidige materieel, M6-stuurstand+M6-rijtuig+loc+M6-stuurstand. M6 past niet in Nederlands profiel en heeft geen voor Nederland geschikt beveiligingssysteem.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Minister schaalt HSL op voor aansluiting Breda

Bericht door Vinny »

Dan kun je het station en de verbinding net zo goed helemaal opheffen... :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten