Veel bekeuringen bij vervoerscontrole Haarlem

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Veel bekeuringen bij vervoerscontrole Haarlem

Bericht door VIRM »

HAARLEM Bij een grootschalige controle in de bus van Haarlem naar Amsterdam zijn donderdagavond 150 passagiers bekeurd omdat ze zonder geldig vervoersbewijs reisden.

De controle was gericht op zwartrijden en agressie op buslijn 300 en rond de haltes. In totaal zijn ruim 4300 passagiers gecontroleerd.

De actie is gezamenlijk opgezet door Connexxion, politie, gemeenten en de provincie.

http://www.rtvnh.nl/nieuws/87811/Veel+b ... rscontrole

Eén van de argumenten voor de OV-chipkaart was dat het zwartrijden zou tegenrijden. Tsja...
Beul van de blindegeleidelijn
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Veel bekeuringen bij vervoerscontrole Haarlem

Bericht door Tristan »

VIRM schreef:Eén van de argumenten voor de OV-chipkaart was dat het zwartrijden zou tegenrijden. Tsja...
Zwartrijden is door de komst van de ov-chipkaart juist veel makkelijker geworden. Dat is één van de redenen waarom ik tegen de kaart ben.

De kans op controle in de bus is vrij klein. De laatste keer (wat voor mij trouwens ook de eerste keer was) dat ik in de bus ben gecontroleerd, behoudens het tonen van mijn vervoersbewijs aan de chauffeur, is al meer dan tien jaar geleden :Y Zwart- en grijsrijden is niet goed te praten, maar het is wel een logisch gevolg dat steeds meer mensen dit gaan doen.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Veel bekeuringen bij vervoerscontrole Haarlem

Bericht door Vinny »

buslijn 300
Heeft dus niets met de chipkaart te maken, maar wel met het open instapregime. Veel reizigers met bestemming Haarlem Schalkwijk vinden dat ze "gratis" met de bus mogen. Je pikt ze er over het algemeen zo uit... :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Veel bekeuringen bij vervoerscontrole Haarlem

Bericht door iljitsch »

Is 3,5% zwartrijders zo veel dan? Valt mij enorm mee.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Veel bekeuringen bij vervoerscontrole Haarlem

Bericht door Klaasje »

Nee, dat is het niet. Bij een gesloten instapbeleid was een waarde van 1,3 a 1,4 % gebruikelijk in het strippenkaarttijdperk.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Veel bekeuringen bij vervoerscontrole Haarlem

Bericht door Jef400 »

iljitsch schreef:Is 3,5% zwartrijders zo veel dan? Valt mij enorm mee.
Vind je. Gewoon 1 op 33. Voorts merk ik het zelf ook als er controle is op de isolatorweg. Dan is gewoon de helft van de school er niet.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten