VIRM in de s4900 kan prima want vooral van Alm naar Ut zit hij ruim in z'n rijtijd. In Ut keert het echter wel op de s5700 en in Hfd weer op de s3200. Dat moet je niet hebben, s5700 kan beter SGM worden ofzo en dan de s4900 als los bedrijf met VIRM. Lost ook meteen 's morgensvroeg de spitstreinen op die met een DDAR te krap zijn.Vinny schreef:Hmm het gaat hier natuurlijk om Almere-Utrecht. Die serie zit toch ook niet krap in zijn rijtijd?
OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18
Gisteren aan het eind van de middag stond Amba 4246(?) op de buffer van busstation Hilversum met op het koersdisplay '74 Soestdijk Noord'. Die bus komt by far niet in Hilversum.
Verder reed er gisteravond rond half 11 een Amba met groen koersdisplay het busstation van Hilversum op als lijn 70 uit Amersfoort.
Verder reed er gisteravond rond half 11 een Amba met groen koersdisplay het busstation van Hilversum op als lijn 70 uit Amersfoort.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18
De nieuwe SPR Amsterdam CS - Zwolle zal dan met SGM gereden worden als alle SLTs naar de s4900 en s5700 gaan?Bee schreef:Dat was natuurlijk te verwachten, de s4900 keert op de sprinter s5700 Utrecht - Hoofddorp en daarin rijdt DD-AR, en dat moet omgebouwd worden tot NID dus kan dat niet meer worden ingezet in sprinterseries.
Ik vraag mij wel af of er genoeg sprintermaterieel is om de gehele s4900 en s5700 te vervangen en ook nog ergens materieel te vinden voor de s5600 als ook daar het DD-AR omgebouwd moet worden. Volgens mij hebben ze ergens een geheime materieelboom waar wij niet vanaf weten
Remember to check-out with your ov-chipcard.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18
Waar zou dat SGM dan vandaan moeten komen?
Dat is nou net het punt, je komt er niet onder uit om series op elkaar te laten keren in Utrecht. Als je de s4900 los wil leggen zou de s5700 bijvoorbeeld op de s5600 moeten gaan keren wat ook weer niet echt handig is.Jurre schreef:Dat moet je niet hebben, s5700 kan beter SGM worden ofzo en dan de s4900 als los bedrijf met VIRM.
Hoe had je dat bedacht, VIRM heeft toch niet meer capaciteit dan DDAR?Jurre schreef:Lost ook meteen 's morgensvroeg de spitstreinen op die met een DDAR te krap zijn.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18
VIRM-6 wel denk ik?reisthijs schreef:Hoe had je dat bedacht, VIRM heeft toch niet meer capaciteit dan DDAR?Jurre schreef:Lost ook meteen 's morgensvroeg de spitstreinen op die met een DDAR te krap zijn.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18
Vanmorgen om half 7 liep ik naar het werk toen ik opeens een scooter aan hoorde komen. Oh, het bleek een Frysker op full-speed te zijn . En vanaf de werkplek kan je busstation Hilversum overzien, ook de 8393 die net aankwam als 156 uit Almere.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18
Vergeleken met een losse DDAR misschien wel maar voor die treinen die nu met 2xDDAR rijden lijkt het wat weinig.Jurre schreef:VIRM-6 wel denk ik?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18
In een losse DDAR met loc zitten ongeveer net zoveel zitplaatsen tweede klasse als in een VIRM-VI.
Overigens lijk het mij een goed idee om de materieelinzetdiscussie in het topic DRGL 2013 te voeren.
Overigens lijk het mij een goed idee om de materieelinzetdiscussie in het topic DRGL 2013 te voeren.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18
De 201 van 17.40 uit Apeldoorn, via de A50 naar Zwolle mocht rijden met een Overijssele exemplaar Amba. Niet kunnen zien of het een stadsbus/streekbus was.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18
Volgens mij de nieuwe 5154 - streekexemplaar dus - , heb hem mogen bewonderen bij La Tour. Zijn 2 overijsselse amba's hierheen gekomen, zodat de 2147 en 2148 weg kunnen. Overijssel had 2 amba's te veel, ondanks dat ze 2 nieuw hebben besteld. Na vanmiddag dus 1 te weinig.
Vraag me niet waarom, maar ik heb het van een bekende en betrouwbare busschauf!
Vraag me niet waarom, maar ik heb het van een bekende en betrouwbare busschauf!
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18
Dan vraag ik mij af:reisthijs schreef:Extra SLT's bestellen wás een kleine moeite geweest als NS nog opties had openstaan. Maar die zijn nu juist afgezegd vanwege het toiletten-debacle. Er zit nu dus niets anders op dan wachten tot een nieuw model Sprinter.
Het lijkt er op dat er straks een overschot aan IC-materieel ontstaat, met al die NID's en ook de rijtuigen van Hispeed die straks weer naar de IC-diensten gaan. Dan zit er niks anders op dan meer IC-materieel als stoptrein in te zetten.VIRM schreef:Ik vraag mij dat ook af hoe ze het gaan doen met DDAR'retjes die om worden gebouwd tot NID'jes en dan geen stoptreinmaterieel meer zijn.
1. Hebben ze hier wel over nagedacht?
2. Zou het niet mogelijk zijn om een overschot een IC-materieel te voorkomen door DDAR's in stoptreindienst te houden door ze tot Sprinters om te toveren? Sowieso het interieur vernieuwen, maar ook door ze sneller te laten optrekken/afremmen?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18
Vanaf 2025 (of het moet 2015, maar ik meende 2025 zijn) moeten alle sprinters een gelijkvloerse instap hebben. Dat is ook de reden waarom DDAR verbouwd wordt tot IC en niet tot SPR
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18
Ah, dus daarom moeten die SGMm's ook over niet al te lange tijd weg.MdJ schreef:Vanaf 2025 (of het moet 2015, maar ik meende 2025 zijn) moeten alle sprinters een gelijkvloerse instap hebben. Dat is ook de reden waarom DDAR verbouwd wordt tot IC en niet tot SPR
Ik neem aan dat dat per 2025 is, aangezien eventueel ingezet IC-materieel op Sprinterdiensten niet gelijkvloers is. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18
Gistermiddag (net voor 18.00 uur) bij Stadhuisplein in de Lijn 150 Utrecht - Almere een Volvo 8700 ipv een Integro.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18
Klopt als een bus!Xanland schreef:Volgens mij de nieuwe 5154 - streekexemplaar dus - , heb hem mogen bewonderen bij La Tour. Zijn 2 overijsselse amba's hierheen gekomen, zodat de 2147 en 2148 weg kunnen. Overijssel had 2 amba's te veel, ondanks dat ze 2 nieuw hebben besteld. Na vanmiddag dus 1 te weinig.
Vraag me niet waarom, maar ik heb het van een bekende en betrouwbare busschauf!
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18
vanmiddag een SLT op de intercity vanaf Amsterdam CS naar Lelystad
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18
Ik zag gisteren een kanariegele Citaro G in Amsterdam en dacht even dat er een bus uit Utrecht was ontsnapt, maar het bleek een bus van TCR die rijdt voor EBS
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8721
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18
TCR heeft drie van die gele bussen: de 497-499, de ex-Arriva 7801-7803 ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18
Ik denk dat die bussen slechts zeer zelden in Amsterdam komen en in Waterland kom ik nooit (Purmerend *gruwel*) dus ik had ze nog nooit gezien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18
Nee hoor, de SGMm's blijven gewoon rijden tot ze aan vervanging toe zijn. Die datum 2025 is juist zo gekozen dat er geen materieel vroegtijdig afgevoerd hoeft te worden.VIRM schreef:Ah, dus daarom moeten die SGMm's ook over niet al te lange tijd weg.MdJ schreef:Vanaf 2025 (of het moet 2015, maar ik meende 2025 zijn) moeten alle sprinters een gelijkvloerse instap hebben. Dat is ook de reden waarom DDAR verbouwd wordt tot IC en niet tot SPR
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18
En vanaf 2025 moet in iedere trein een toilet aanwezig zijn, dus dan moet je ook de SGM-II'tjes de deur uit doen ;)reisthijs schreef:Nee hoor, de SGMm's blijven gewoon rijden tot ze aan vervanging toe zijn. Die datum 2025 is juist zo gekozen dat er geen materieel vroegtijdig afgevoerd hoeft te worden.VIRM schreef:Ah, dus daarom moeten die SGMm's ook over niet al te lange tijd weg.MdJ schreef:Vanaf 2025 (of het moet 2015, maar ik meende 2025 zijn) moeten alle sprinters een gelijkvloerse instap hebben. Dat is ook de reden waarom DDAR verbouwd wordt tot IC en niet tot SPR
Komt wel goed schatje.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18
Slt vanmiddag rond 1120 uur op de Westtak. Vermoedelijk in de stopper richting het vliegveld.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18
s3300JeffreyMeijer schreef:Slt vanmiddag rond 1120 uur op de Westtak. Vermoedelijk in de stopper richting het vliegveld.
Komt wel goed schatje.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18
Reden daar voor de pendeldiensten t.b.v. lopers Dam-tot-Damloop.Bee schreef:Ik denk dat die bussen slechts zeer zelden in Amsterdam komen en in Waterland kom ik nooit (Purmerend *gruwel*) dus ik had ze nog nooit gezien.
Deze wagens worden regelmatig bij pendelvervoer ingezet (bijv. Dance Valley, Mysteryland)
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18
Vanmiddag Amba 8807 op lijn 121 van Hilversum naar Uithoorn. Koersdisplay toonde overigens de 130 naar Breukelen!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten