OVer je reiservaringen in september 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Daniel »

Vanwege een aanrijding ergens tussen Barneveld-aansluiting en Apeldoorn werd de t1759 vandaag in Amersfoort opgeheven. De trein werd hierdoor binnengenomen op spoor 7 om te keren op de t1658 die niet vanuit Twente kon komen, met als resultaat een ongekende stroom reizigers de trappen op en de loopbrug over naar de t759 gezien het omreisadvies via Zwolle.
Toch redelijk zeldzaam dat je over de volle breedte van de dubbele trappen + roltrap een stroom omhoog ziet gaan waarbij dan nogsteeds een kleine opstopping onderaan ontstaat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door webguy »

Bee schreef eerder over de 2 rolstoelplaatsen bij Breng - hoewel ik het eens ben dat het er een halve te veel is, komt het soms wel van pas. Vandaag besloot de studievereniging Innovatiewetenschappen van de VU een introkamp te houden in Doesburg, en met de bus van Arnhem naar Doesburg te gaan. Lijn 29 was afgeladen vol met 40-50 studenten plus alle normale spitsreizigers er bij. De ruimte van de rolstoelplekken was perfect voor een stapel koffers van 2-3m2 :)

Overigens ligt het er ook aan hoe de klapstoeltjes zitten: mensen die wat breder zijn nemen veel ruimte in, en dan zijn twee rolstoelplaatsen opeens niet meer zo luxe... Syntus heeft overigens ook Ambas met kapstoeltjes in de rijrichting, dan is het wel een balzaal.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:Door een gestrande trein ergens tussen Gouda en Rotterdam rijden er nu van Rotterdam tot Deventer minder treinen :roll: Als er iets makkelijk keert in Utrecht is het wel de s2800, dus waarom moeten spitsreizigers in Gelderland en Overijssel nu last hebben van een probleem ver weg...
Tegelijkertijd met de defecte trein bij Utrecht Leidsche Rijn was er een seinstoring tussen Amersfoort en Barneveld Aansluiting. Bij die laatste werd eerst nog redelijk enkelspoor gereden, maar in de combi van storingen was dat niet te handelen en viel dus de hele s2800 weg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Daniel »

In dat geval hadden we dus twee storingen tegelijk waarvan de reizigers kennelijk niks mochten weten: volgens de verstoringenpagina van NS was er om 7.10 uur nog niks aan de hand terwijl er toen al wel treinen werden opgeheven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door visgraat »

Deze is van eerder deze week, maar toch noemenswaardig:
Ik zat in de intercity naar Maastricht. Netjes op tijd vertrekt de trein uit Utrecht. Bij het naderen van Houten remmen we af en rijden we langzaam. Vlak voor Houten Castellum passeren we op lage snelheid een vertraagde sprinter naar Tiel. Vervolgens komen we tot stilstand bij station Castellum. De sprinter komt binnen en vertrekt. Wij blijven wachten en ja de sprinter wordt voor de intercity uit gestuurd. Dus bij Culemborg moeten we weer afremmen en ook bij Geldermalsen. De vertraging loopt op tot ruim 10 minuten. Daardoor komen we na 's-Hertogenbosch achter de sprinter van Nijmegen naar Deurne. Dat valt allemaal mee, want vanaf Boxtel zijn er vier sporen. In Eindhoven staat de trein normaal vrij lang stil, dus kan je iets inlopen. Maar de sprinter naar Weert is natuurlijk al weg, dus komen we achter deze trein. Daardoor is er weer geen gelegenheid echt in te lopen. En na Roermond, je raad het al, komen we achter de sprinter naar Maastricht Randwyck. Maar dat is het ergste nog niet, want deze sprinter raakt in storing. Dan ben je het wel even zat en vraag je je af, kunnen die sprinters soms niet even net wat langer wachten.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door iljitsch »

Zie ik nu net 8 bakken Mat'64 voorbijrazen tussen Delft en Schiedam?
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Klaasje »

Matritje volgens Somda.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door VIRM »

Morgen worden er 50,000 bezoekers verwacht bij de Dam-tot-Damloop.
Vorig jaar liet de NS op de zondag nog de s4500 extra stoppen op Zaandam, maar dit jaar is er echt helemaal niks extra's. Is dit niet vragen op problemen?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Ardan »

De s3600 rijdt vandaag niet Zwolle-Roosendaal, maar Arnhem-Groningen. Wat dat betreft vind ik het enorm jammer dat de werkzaamhedenplattegronden zijn verdwenen. Blijkbaar ligt dus Arnhem-Nijmegen eruit, maar ook Zwolle-Amersfoort-Amsterdam.
De s3600 reed in ieder geval op oorlogssterkte: 10 bakken ICMm of VIRM. In Olst paste het nog maar nét, we hielden geloof ik slechts één meter perron over (ik zat helemaal achterin). In Deventer liep een NS-medewerkster met een versterker en microfoon rond om de reizigers uit Zwolle (om 9 45 uur) te attenderen op de trein naar Ut en Rtd van 10 03 uur (s2800). Het was een ware volksverhuizing naar spoor 2, want hoewel het 10 bakken ICMm waren die uit Zwolle kwamen, zelfs de gangen stonden vol!
In Zwolle kwam ik aan op spoor 7, de trein naar Groningen vertrok van 6. In tegenstelling wat er op de TBP's stond waren ze dus niet gekoppeld. We kwamen 8 minuten te laat aan in verband met de volksverhuizingen in Deventer.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Suus »

De perrons van Harderwijk en Amersfoort Schothorst worden dit weekend heraangelegd en tussen Putten en Nunspeet wordt een stuk spoor vernieuwd.

Arnhem-Nijmegen is gewoon open voor het verkeer :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Karl »

Waarom zijn die plattegronden eigenlijk verdwenen? Ik vond het handig om naar te kijken. Misschien iets voor een onlinetool dat de werkzaamheden naar een kaart worden 'verplaatst' en dat je dan van week naar week kunt scrollen wanneer waar wat aan de hand is.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Suus »

Er staat nog elke week een plattegrond in een aantal kranten. Op de stations is deze verdwenen vanwege distributieproblemen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door webguy »

En de kosten daarvoor...
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Thom91 »

De s3600 is dit weeekend geknipt in Arnhem. Dit om niet op oorlogssterkte tot aan Roosendaal te hoeven rijden ;)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Daniel »

Bee schreef:De perrons van Harderwijk en Amersfoort Schothorst worden dit weekend heraangelegd en tussen Putten en Nunspeet wordt een stuk spoor vernieuwd.
Wat Schothorst betreft is het wel een bijzonder gevalletje trouwens. Volgens een artikel in de krant worden daar dit weekend de perrons verlaagd, maar is onlangs in nachtelijke werkzaamheden ook het spoor een stukje verhoogd. Lijkt sterk op een compromis tussen sporen die niet teveel omhoog kunnen vanwege de wissels in de omgeving en perrons die niet te ver omlaag kunnen wegens de trappen ernaartoe en dergelijke.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Thom91 »

Wissels kan je gewoon verhogen hoor, dat maakt niet uit. Het perron verlagen is denk ik goedkoper.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Daniel »

Tja, maar wissels verhogen doe je waarschijnlijk niet even snel met wat nachtelijke werkzaamheden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Thom91 »

Wel in een weekend buitendienststelling zoals deze ;)
Komt wel goed schatje.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Gekko123 »

Alleen is Amersfoort Schothorst gewoon te bereiken per trein dit weekend: er rijden weliswaar geen intercity's tussen Amersfoort en Zwolle, maar de sprinters rijden vanaf Amersfoort gezien tot station Putten. Tussen Putten en Nunspeet rijden bussen...
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Klaasje »

Wat ik eigenlijk wel knullig vind is dat nu die Hanzelijn in april al is opgeleverd, het personeel grotendeels opgeleid is en er sowieso al veel over die baan gereden wordt reizigers tussen Zwolle en Amsterdam/Schiphol moeten omreizen via Deventer. :')
Dat is toch gewoon minachting van die reiziger? De enige redenen waarom nog niet over de Hanzelijn gereden wordt is omdat het niet in de dienstregeling zit en de stations Kampen en Dronten nog worden afgebouwd. Geen belemmering om een keer een trein om te leiden via die route toch?
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door iljitsch »

Of gewoon nog even een paar maanden wachten met die werkzaamheden.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Anne »

Vandaag naar Monnickendam en Marken geweest.
Op de terugweg stapten bij Marken Kerkbuurt 6 buitenlandse toeristen in de 311.
Van de chauffeur mochten ze hun fietsen meenemen (1 tandem en 4 fietsen).
Ze gingen mee tot de Pr.Hendrikkade.
Afbeelding

Beetje vol bij de middendeur.
Onderweg moest een passagier uit het achterste deel van de bus uitstappen.
Daarvoor eerst een fiets er uit en een andere wat verplaatsen.

Reizigers die na Marken instapten bleven voorin zitten.
Was nog net genoeg plaats voor.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door VIRM »

Naar mijng evoel is de controlekans de laatste tijd ontzettend laag als ik op pad ga. Waarschijnlijk ook omdat ik relatief wat meer korte stukjes afleg.
Maar zojuist was het raak! Ik reisde met de t4093 van Koog Bloemwijk naar Zaandam. Op dit kippeneindje werd ik gecontroleerd. *O*
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Ardan »

Thom91 schreef:De s3600 is dit weeekend geknipt in Arnhem. Dit om niet op oorlogssterkte tot aan Roosendaal te hoeven rijden ;)
Is het dan zo moeilijk om in Arnhem drie bakjes af te trappen? En nee, laten we vooral niet te veel capaciteit aanbieden. Ik vraag me af of het tekort echt zo nijpend is dat er niet even 6x3 bakken gemist kan worden.
Ik doe ook maar wat
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Wubbo »

Het is vooral een probleem dat je niet zoveel ICM door het land hebt om de hele s3600 daarmee te rijden. Je krijgt een hele moeilijke omloop incl leeg materieel voor en na de werkzaamheden als je het zo grootschalig op de kop gooit. Maar goed: communiceer dan in ieder geval dat er een knip ik Arnhem is, dat is wel zo aardig voor de reizigers...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten