Het grote computertopic! #9

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Daantje »

Oh, is er een update? Dan ga ik die ff zoeken :)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door webguy »

Had op intranet van werk ook al mensen die aan 't huilen waren dat IE niet veilig is nu en hoe dat dan moet met werken vanuit huis... Gelukkig konden die mensen gewoon Chrome gebruiken. Chrome - dat zouden meer mensen moeten doen.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Thom91 »

Het programma wat wij op werk gebruiken werkt alleen in IE :')
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door webguy »

Overigens is "werkt alleen met IE" vaak een mythe - in veel gevallen werkt 99% van de functionaliteiten wel. Sommige ontwikkelaars zetten dan de hele applicatie op slechte manieren (user agent) uit voor alles behalve IE.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Karl »

Toen ik nog een baan had, werkte de thuiswerkfunctionaliteit ook alleen met IE en daar kon echt niets aan gedaan worden, aldus IT. -o- Dus ik mailde alle bestanden die ik nodig had naar mezelf en ging daarmee rommelen.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Daniel »

Daantje schreef:Oh, is er een update? Dan ga ik die ff zoeken :)
Automatisch updaten niet aan staan? Bij mij werd 'ie vanmorgen al automatisch geïnstalleerd.

Wat betreft IE op 't werk: daar werd gisteren pas op het intranet gemeld dat er een lek was, beetje laat :P Zowaar werkte de pagina wel, toen ik een paar dagen eerder een probleem met de mail had en op de IT Helpdeskpagina wilde kijken of er storingen waren kreeg ik een "Internal Server Error"-melding i.p.v. de pagina te zien...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door ODRAIL »

Daantje schreef:Oh, is er een update? Dan ga ik die ff zoeken :)
@ Daantje: Heb je de update al gevonden?
Daniel schreef:Automatisch updaten niet aan staan? Bij mij werd 'ie vanmorgen al automatisch geïnstalleerd.
Bij mij was het gisteravond al.

De update was gisteravond vanaf 19:00 uur beschikbaar.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Daantje »

Ik heb automatisch updaten uitgezet omdat m'n laptop zo verschrikkelijk traag wordt bij het opstarten en ie altijd net gaat updaten als ik ff snel iets op wil zoeken. Moet mezelf er alleen wel aan herinneren zo af en toe updates binnen te halen. Ik heb vanavond na het posten van m'n vorige bericht gezocht maar toen had ie geen nieuwe updates, zou ie ze dan al hebben? De laatste updates heb ik geïnstalleerd op 19/9.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Daantje »

En iets anders: ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en wil er eigenlijk nog een kopen/bestellen voor de BTW-verhoging van 1 oktober.

Ik zit nu een beetje te kijken naar deze. Is dat wat? Is een scherm met antireflectiecoating hetzelfde als een mat scherm (of heeft het hetzelfde effect?). Kan je als particulier ook gewoon een zakelijke laptop kopen bij Dell of heb je dan een KvK-nummer oid nodig? Hoe doen die Vostro-laptops het? Ik ken alleen de Inspirons en Lattitude laptops, hoe moet ik die Vostro's daarin zien? Bij die laptop uit de link heb je ook de mogelijkheid voor een andere grafische kaart, moet ik daar naar kijken of maakt dat niet uit waar ik hem voor gebruik, enige wat ik doe waar het voor van belang zou kunnen zijn is een dvd'tje of uitzendinggemist kijken denk ik. Verder bedacht ik me dat ik toch ook wel heel graag een sd-cardreader erin wil, bestaat die mogelijkheid ook bij die zakelijke laptops? Ik vind het erg lastig om te vinden wat je nou allemaal wel en niet kan aanpassen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door ODRAIL »

Zelf haal ik ook de updates handmatig op. Dit doe ik een keer per week, meestal op vrijdagavond of op zaterdagochtend. En gisterenavond zat hij er bij. Ik las het trouwens ook op de site van de telegraaf dat er een update voor het lek beschikbaar was.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Daniel »

Waarschijnlijk zal je 'm nu wel moeten vinden ja. Kan je trouwens wellicht niet wat instellingen anders zetten als je last had van de updates? Bij mij voert 'ie ze automatisch door wanneer ik m'n laptop afsluit bijvoorbeeld, dat werkt op zich wel praktisch. Downloaden doet 'ie dan op de achtergrond.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door webguy »

Vostro = zakelijke Inspiron komt het op neer.

Ingebouwde Videokaart is voor een dvdtje, browsen en uitzendinggemist prima - zou daar geen extra geld aan uitgeven.
De Vostro die je linkt zit er geloof ik een SDkaart lezer in. Ik zie 'm iig voorop de computer staan in de foto's - meestal zit 'ie er dan bij Dell in.
Verder qua computer - daar kan je komende tijd wel even mee vooruit. Goeie processor, genoeg geheugen (en zou je altijd nog kunnen uitbreiden waarschijnlijk), snelle hardeschijf. Voor jou "gebruikspatroon" waarschijnlijk prima.

Wat betreft als particulier bestellen - volgens mij kan dat gewoon. Bij het afrekenen moet je uiteraard wel aangeven dat de bestelling belastbaar is, maar that's it. Zitten alleen wat lastigere vragen in over of je 'm doorverkoopt maar verder kan dat gewoon geloof ik.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Daantje »

Ik kan voor de updates niet vinden waar ik die kan installeren bij afsluiten (maar weet niet of ik dat allemaal nog wil veranderen als ik toch een andere laptop wil). En ik heb op 19/9 geen IE update geïnstalleerd en hij kan nu niets nieuws vinden :s

@ Thanx webguy, klinkt goed! Weet je toevallig ook hoe dat zit met een scherm met antireflectiecoating? Of dat hetzelfde effect heeft of er hetzelfde uitziet als een mat scherm? Wil namelijk het liefst een mat scherm maar dat is lastig te vinden en ben verder heel tevreden over Dell.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door webguy »

Ik weet niet super veel over die antireflectiecoating, maar heb gelezen dat 'ie veelal tegenvalt. Het ziet er uit als een mat scherm, maar in de zon weerkaatst het nog steeds net zoveel licht als een "normaal" glossy scherm. Zou daar dus niet al te veel van verwachten. Als je 'm echt buiten wil gebruiken is laptop met ander scherm misschien te overwegen - thuis heb ik er weinig last van en heb een Glossy scherm.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door ODRAIL »

Even een andere vraag:

Op mijn computer heb ik de home en studentenversie van office 2010 staan.

Kan ik hiernaast zonder problemen ook een programma van office 2007 installeren?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door webguy »

Het kan, maar dan wel in de goede volgorde, zie dit artikel van Microsoft: http://support.microsoft.com/kb/2121447

In jou geval moet je eerst Office 2010 er af halen, dan het Office 2007 ding installeren en vervolgens 2010 er weer opzetten. Als je dat niet doet krijg je elke keer als je office start een "Installing" venster...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door STF »

Ik heb eerst Office 2010 volledig geinstalleerd en daarna nog een programma uit Office2003, werkt gewoon prima.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door webguy »

Oh, met 2007 en 2003 ging dat dus mis. Hebben ze dat in 2010 opgelost - dat artikel van Microsoft klopt dan niet helemaal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Suus »

Je kan alle laptops bij Dell gewoon kopen, maar houd er rekening mee dat op de zakelijke website er nog 19% BTW bij de prijs berekend moet worden. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Daantje »

Okee, thanx! Daarom zijn ze zo goedkoop vergeleken met de rest :P toch nog maar dr verder kijken voor een echt mat scherm dan.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Wubbo »

Daantje schreef:En iets anders: ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en wil er eigenlijk nog een kopen/bestellen voor de BTW-verhoging van 1 oktober.
BTW wordt berekend op de afleverdatum, als je dus voor de BTW-verhoging wil blijven moet je laptop ook voor 1 oktober geleverd worden!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Daantje »

Oh -o- Ik dacht dat het om de factuurdatum zou gaan. Dan wordt het wel ff iets lastiger. Maar stel dat je voor 1 oktober er een besteld en betaald en dat ie daarna geleverd wordt, krijg je dan een naheffing oid?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Wubbo »

Dat hangt er van af hoe een bedrijf dat regelt (er zullen ongetwijfeld bedrijven zijn die het niet verrekenen, omdat het te veel moeite is), maar ze mogen het inderdaad nog achteraf verrekenen.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Daantje »

Okee, naja goed om te weten iig :) Bedankt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door ODRAIL »

@ Daantje: Is het inmiddels al gelukt met de update?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 68 gasten