Mag ik even kwijt #117

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Thom91 »

Michael schreef:Wat een avond/nacht was het op het werk zeg. Veel zatte mensen. Gelukkig waren ze wel allemaal gezellig. Dat maakte het wel leuk. Wel om 2.30 een groep van ongeveer 10 man naar buiten moeten sturen omdat ze aan het kloten waren.
Je werkt bij AH in een dorp dicht bij Groningen? :mrgreen:
Komt wel goed schatje.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Michael »

Zoiets ja. :mrgreen:
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Ronald »

Bee schreef:Volgende week is het Project X Amersfoort :N
Nee toch zeg? :shock:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Ardan »

Daar kon je op wachten, dat er ineens meerdere van dit soort dingen gaan gebeuren.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Suus »

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Karl »

Via Facebook heb ik niets van project-x-haren gehoord, het is dat het NOS-journaal, nu.nl en dit soort topics mij er op wezen. Anders had ik van niets geweten.
Het is een spectrum.
TLP
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door TLP »

Het is ook heel schandalig en ik ga er dan ook NOOIT aan meedoen. Maar goed, nu even iets heel anders:
Vandaag een klein hockeyoernooitje gehad in Maastricht
(!) en omdat mijn team onder een regeling valt van de Gemeente Amsterdam zijn we met z'n allen in een minitouringcar gegaan vanaf de NieuweKalfjeslaan in Amstelveen naar Sportpark de Geusselt. Heenreis ging keurig in 2u15 minuten maar wegens afsluiting van de A2 tussen Eindhoven en Den Bosch bedacht de chauffeur op de terugweg het volgende: eerst via de A73 naar Nijmegen en Arnhem en vervolgens de A12 op. Bij Ede vond volgens de chauffeur het navigatiesysteem nodig om via Amersfoort te rijden dus we gaan de A30 op. Aangezien een speler in Maastricht was vergeten te plassen stoppen we voor een kwartier bij het eerste de beste tankstation. Deze snelweg verder afgereden en vervolgens via de A1 en de A10 weer terug naar de club. Totale reistijd: dik 3 uur. Fijn om je te realiseren dat je om 0630 op moet om nota bene langer onderweg te zijn dan op het toernooi zelf aanwezig te zijn. Fantastisch.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Caspar »

Thom91 schreef:De treinen waren inderdaad ook gesloopt ja ;)
Die worden daar in de gemeente toch ook onderhouden? Ik zou zeggen, laat wat raddraaiers die die treinen vernielden wat klusjes uitvoeren daar. Desnoods een paar weken onkruid wieden op het parkeerterrein van Nedtrain in Onnen (gemeente Haren).

@TLP ik vind 3 uur onderweg tussen Maastricht en Amsterdam best normaal.
Ik durf te stellen dat mensen in Groningen, Maastricht, Enschede en dat soort plaatsen vaker gewend zijn om zulke afstanden te rijden voor een evenement dan mensen in de Randstad, en daardoor ook een ander besef hebben van afstand en reistijd.
Viel mij op toen ik in Groningen woonde de gemiddelde jongere het heel normaal vindt om 2 uren onderweg te zijn voor een sporttoernooi etc... In Amsterdam vindt men het al heel wat als ze een half uur onderweg zijn naar een nabijgelegen stad...
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Karl »

Maar dat is ook 'logisch', hoe hoger de dichtheid aan voorzieningen in de basis (woonplaats ofzo), hoe lager de gewilligheid om verder te reizen. Bijvoorbeeld: iemand op het Friese platteland vindt het normaal om met een auto naar de supermarkt twee dorpen verderop te gaan. Als ik midden in Amsterdam zou wonen, zou ik het belachelijk vinden dat ik na een half uur lopen nog geen Nederlandse, Surinaamse, Antiliaanse, Chinese, Indonesche supermarkt ben tegengekomen.

Een vriend van mij in Groningen gaat ook zo een avondje stappen in Amsterdam, maar hoeveel Amsterdammers gaan er stappen in Antwerpen?
Het is een spectrum.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Caspar »

In de steden die ik noem heb je alle voorzieningen wel die je in een leven doorgaans nodig kan hebben... Maar snap je post wel :)

Wat ik me verder afvroeg... In de treinen tussen Haren en Zwolle is het nodige aan meubilair vernield gisteren... Is het niet een idee om de spoorwegpolitie en Service en Veiligheid op dit soort ritten grootschalig mee te laten reizen, bv 2 personen per rijtuig, in plaats van deze zelfde personeelsleden in te zetten om met 30 man tegelijk een suffe stoptrein uit te kammen tijdens een Stop & Go aktie om een handje vol zwartrijders per uur te beboeten, en daarbij duizenden reizigers opzadelen met vertragingen en gemiste overstappen?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Volgende week is het Project X Amersfoort en 27 oktober Project X Gouda
Het bericht over Gouda is volgens de telegraaf inmiddels verwijderd.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Jef400 »

Project-X het is en blijft een maatschappelijk probleem.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #116

Bericht door ODRAIL »

Michael schreef:
Michael schreef:Hoe ze het verzonnen hebben weet ik niet. Maar ik moet dit jaar iedere zaterdag naar school. Het enige voordeel is dat ik dan vrijdag en zaterdag geen sluit draai. Nou hebben ze me volgende week vrijdag toch sluit ingeroosterd. Straks maar effe er wat van zeggen. Ik ben toch echt niet van plan om tot 4.00 te werken en dan om 8.30 weer op school te zijn.
Ben vanmiddag effe naar mijn restaurantmanager gegaan en het is opgelost. Ben nu volgende week vrijdag vrij.
Het is dan wel te hopen dat je de rest van het schooljaar ook niet op vrijdag hoeft te werken.

Maakt die zelfde restaurantmanager de roosters dan niet zelf?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door STF »

Die Mercedes Conecto's blijven toch op vele vlakken merkwaardige bussen, gisteren liet een chauffeur mij zien wat er gebeurt als je met de deuren open het gaspedaal intrapt; de halterem ging er direct af en bus trok zo op, tevens krijg je geen enkele melding in de vorm van een waarschuwingslampje of geluidssignaal dat je met open deuren aan het rijden bent.
Een groot deel van de Luxemburgse bussen kan met weliswaar met open deuren rijden, maar je krijgt me toch een knipperende lampjes en alarmtonen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Suus »

Vandaag was weer de Dam tot Dam Fietstocht en net zoals vorig jaar ging ik weer voor de 65 kilometer. Echter, na 60 kilometer kreeg ik een lekke band, er zat een forse scheur in mijn buitenband en binnenband. Gelukkig was de mobiele fietsenmaker binnen een half uur aanwezig en na een kwartiertje waren beide vervangen, tegen een vriendenprijsje want de organisatie nam de voorrijkosten op zich :Y

En in tegenstelling tot vorig jaar, toen het na Zaandam begon te hozen en dat niet meer stopte tot Amsterdam, was de enige nattigheid dit jaar het zweet dat mijn lichaam produceerde *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Thom91 »

Gefeliciteerd!
Komt wel goed schatje.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Jef400 »

Goed gedaan :pos:
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Fles »

Het regent. Ik word hier bloedchagrijnig van.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Thom91 »

Hier gaat het over 23 minuten regenen... ;)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Daniel »

Hier zou het al geregend moeten hebben volgens de buienradar, maar niks van gemerkt eigenlijk...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Jef400 »

En hier regent het nu ook, maar hebben we hier niet een weertopic voor?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door htm_tram »

@STF moet ik me regenjas mee nemen morgen? :lol:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Fles »

JeffreyMeijer schreef:En hier regent het nu ook, maar hebben we hier niet een weertopic voor?
Ah, daar hebben we het braafste jongetje van de klas weer :P
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Thom91 »

JeffreyMeijer schreef:En hier regent het nu ook, maar hebben we hier niet een weertopic voor?
Hier mag je álles plempen, in weer topique alleen weer dingen. Het is maar hoe je het bekijkt! :)
Komt wel goed schatje.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Caspar »

Ik heb vandaag ook een stuk gefietst, maar niet de van Dam tot Dam tocht.
Maar wel deze:

Afbeelding
Dit was niet exact mijn route; in Almere heb ik helemaal de dijk langs het IJmeer en de jachthavens/Libelle strand gevolgd, maar dat kan volgens Google alleen lopend. De dijk tussen Enkhuizen en Lelystad kan je volgens Google niet lopen (dus een routekaartje maken als wandelaar gaat niet), dus dan maar een iets vertekende kaart. Ook lukt het me niet om als Fietser een route te krijgen over de Hempont naar Zaandam, dus dan maar zo. De totale afstand klopt wel min of meer.
Ben van deur tot deur 8 en half uur bezig geweest. Mijn één na langste fietstocht ooit. Dat was Eindhoven- Hoorn.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten