Het grote computertopic! #9

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Daantje »

Ja (y) Vanmorgen kon ie hem wel vinden en hij is nu aan het installeren :) Nog ff opnieuw opstarten en dan kan ik weer IE gebruiken. Normaal gebruikt m'n vriend Chrome op mijn pc en ik IE zodat we niet iedere keer opnieuw in/uit moeten loggen bij websites waar we allebei komen, mail etc dus dat is nu even wat lastiger plus dat ik m'n favorieten mis.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Geert »

Daantje schreef:En iets anders: ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en wil er eigenlijk nog een kopen/bestellen voor de BTW-verhoging van 1 oktober.

Ik zit nu een beetje te kijken naar deze. Is dat wat?
Je kunt ook bij een pc/electronicazaak nog voor volgende week maandag een laptop kopen, dan heb je zeker geen last van de btw-verhoging.
De meeste laptops (ook zakelijke) hebben tegenwoordig een SD-kaartlezer aan boord. En wat webguy al zei - als je een goede matglas-laptop kan vinden zou ik daar voor gaan. Het scheelt echt een hoop :)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door deadlock »

webguy schreef:Het kan, maar dan wel in de goede volgorde, zie dit artikel van Microsoft: http://support.microsoft.com/kb/2121447

In jou geval moet je eerst Office 2010 er af halen, dan het Office 2007 ding installeren en vervolgens 2010 er weer opzetten. Als je dat niet doet krijg je elke keer als je office start een "Installing" venster...
Zelfs als je de goede volgorde aanhoudt dan kan je nog uren naar die MSI zitten koekeloeren :lol:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door webguy »

Maar ik heb ook wel eens gehoord dat het wel goed _kan_. Ik heb inderdaad maar Windows geherinstalleerd nadat elk office product een uur duurde om op te starten.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door deadlock »

Yeah onze applicatiebeheerders hebben het ook goed uitgevogeld zodat we ze naast elkaar kunnen draaien maar het was een hele hoop gedoe om tot een goede oplossing te komen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door ODRAIL »

@ deadlock: Weet jij misschien een manier hoe je Sharepoint Designer 2010 zonder netwerkperikelen op een pc kunt installeren. Of is dit niet mogelijk?
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Ronald »

deadlock schreef:
webguy schreef:Het kan, maar dan wel in de goede volgorde, zie dit artikel van Microsoft: http://support.microsoft.com/kb/2121447

In jou geval moet je eerst Office 2010 er af halen, dan het Office 2007 ding installeren en vervolgens 2010 er weer opzetten. Als je dat niet doet krijg je elke keer als je office start een "Installing" venster...
Zelfs als je de goede volgorde aanhoudt dan kan je nog uren naar die MSI zitten koekeloeren :lol:
Zelfs bij de installatie van andere software kan de volgorde van belang zijn. Ik heb zo'n geintje gehad met AutoCAD: steeds als je die startte kwam de Microsoft Installer tevoorschijn. Enige oplossing was compleet opnieuw beginnen -o-
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Daantje »

Wat vinden jullie van deze laptop? Is dat een goede keuze voor die prijs? Die is wel gewoon in de winkel verkrijgbaar dus als ik die een dezer dagen bestel dan kan ik hem nog voor 1 oktober ophalen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Suus »

Ik denk dat de processor het zwakste punt is. Voor tekstverwerking en internetten is hij ruim geschikt, maar als je een keer een video wil bewerken o.i.d. dan kan je het met deze processor eigenlijk wel vergeten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door webguy »

Deze zal inderdaad stukje trager zijn - heb persoonlijk geen ervaring met recente AMD processors dus dat is meer een gevoel dan gebaseerd op harde feiten.

Dell heeft ook aantal modellen die ze gewoon morgen kunnen leveren he... MyCom heeft ook genoeg leverbaar in die prijsklasse, deze bijvoorbeeld is net iets sneller, nieuwe processor (maar wel weer wat minder geheugen)... http://www.mycom.nl/Product/Notebook-en ... 0M/1362074
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Daantje »

Die Asus die je aanraadt heeft geen mat scherm dus die valt voor mij af. Nou hebben ze bij Paradigit voor 50 euro meer een vergelijkbare laptop als ik net liet zien maar dan met snellere processor maar mindere videokaart (volgens mij, weet niet of dat echt zo is?), willen jullie daar nog een blik op werpen, tis deze, klik.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Geert »

Wat ga je er mee doen? Als je vooral internet en wel eens een briefje tikt in Word of wat foto's sorteert is de processor niet zo heel belangrijk.
@Webguy: die Asus heeft wel 2GB minder geheugen (6 tov 4 GB). 6 werkt denk ik wel lekkerder, heb zelf 8 in mijn laptop.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Daantje »

Wat ik vooral doe met m'n laptop is internetten, wat office-werk (word/excel), filmpje of uitzendinggemist kijken, met spotify muziek luisteren. Iemand anders zei ook al dat die eerste dan goed genoeg zou zijn en ik die €50,- beter aan iets anders kon besteden. Overigens doet mijn huidige laptop ook nog prima wat ik er mee wil doen, die is alleen mechanisch steeds brakker.

Ik heb dus vanmiddag die eerste (van €549) gereserveerd bij Paradigit, als het goed is, is ie er zaterdag, dan kan ik gaan kijken en als ik het niets vindt dan hoef ik hem niet te nemen en anders heb ik dan een nieuwe laptop :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Geert »

Ja dat zou dan ook mijn advies zijn. Kun je voor 50 euro nog wat accessoires kopen of lekker uit eten ofzo ;)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Daantje »

Het werd een MS Office pakket ;)

Bedankt voor alle adviezen, super (y) Heb er erg veel aan :)
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Tochjo »

Geert schreef:@Webguy: die Asus heeft wel 2GB minder geheugen (6 tov 4 GB). 6 werkt denk ik wel lekkerder, heb zelf 8 in mijn laptop.
Ik denk dat dat verschil niet merkbaar is als je het bij internetten en filmpjes kijken houdt. Zelf heb ik twee weken geleden een laptop met 4 GB RAM gekocht waar ik erg tevreden over ben. Daarvoor werkte ik jarenlang met 2 GB RAM (op Vista) en dat ging ook prima.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Gekko123 »

Tja, het werkt wel op Vista, maar wil je een beetje een goede gebruikerservaring ben je bij Vista eigenlijk al verplicht om 4 GB ram erin te hebben zitten.

Zelf werk ik ondertussen al een jaar of twee met volle tevredenheid op een laptop van HP met een Intel I7 erin. Werk overigens daarnaast ook nog op een desktop van 6 jaar oud (met 64 bits dual-core AMD) en 2 GB ram. Zat van oorsprong Vista op, maar draai er tegenwoordig Ubuntu 12.04 (een Linux-distributie) op. Als Informatica-student maak je vanzelf een keer de overstap, zeker als je regelmatig onder Linux moet werken voor je studie...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Daniel »

Vanmiddag een "Grrrrr-momentje" op 't werk... had net een label geprint maar ontdekte een fout in de tekst erop, dus wilde het nog even aanpassen. Loopt vervolgens de software vast :twisted: En uiteraard had ik de boel nog niet opgeslagen.

Lijkt wel of die labelprinter wat tegen me heeft, ongeveer een week eerder liep na het eerste label het mes vast (gebeurt eens in de drie jaar ofzo)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Geert »

Gekko123 schreef:Zelf werk ik ondertussen al een jaar of twee met volle tevredenheid op een laptop van HP met een Intel I7 erin. Werk overigens daarnaast ook nog op een desktop van 6 jaar oud (met 64 bits dual-core AMD) en 2 GB ram. Zat van oorsprong Vista op, maar draai er tegenwoordig Ubuntu 12.04 (een Linux-distributie) op.
Vaak haal je met een Linuxdistro meer uit je pc idd. Voor mijn werk heb ik een redelijk nieuwe laptop met Linux Mint 13 er op en dat draait als een zonnetje, maar het werkt ook nog goed op mijn 3,5 jaar oude laptop. Ok, daar draai ik niet gelijktijdig twee VMs met Windows 7, maar het werkt toch allemaal lekker vlot :Y
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door deadlock »

Geert schreef:Vaak haal je met een Linuxdistro meer uit je pc idd. Voor mijn werk heb ik een redelijk nieuwe laptop met Linux Mint 13 er op en dat draait als een zonnetje, maar het werkt ook nog goed op mijn 3,5 jaar oude laptop. Ok, daar draai ik niet gelijktijdig twee VMs met Windows 7, maar het werkt toch allemaal lekker vlot :Y
Eens maar ik denk toch eerder dat dat komt omdat een Acrobat Reader tegenwoordig als minimumsysteemeis een 1,3GHz processor nodig heeft en dat met iedere versie met meer dan enkele procenten omhoog gaat. Om een fucking document te kunnen lezen :/ Ik heb voor mijn ma ooit een PC in elkaar gesleuteld met WinXP, een virusscanner en Office 2003 met een plugin om OOo en O2k7+ docs te kunnen openen en die machine vliegt als een idioot en de specs zijn heel erg bescheiden.

MS kan er ook wat van trouwens. Installeer nooit .NET 3.5 of nieuwer op een ouwe bak. Updaten kost echt uuuuren daarna en in gebruik is het ook bizar langzaam allemaal.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Geert »

Ja en daarna komen altijd nog de taalupdates en een losse patch die niet samen met de rest kon... :N
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door deadlock »

Geert schreef:Ja en daarna komen altijd nog de taalupdates en een losse patch die niet samen met de rest kon... :N
Dat heeft te maken met compliancy en is niet alleen een MS-issue ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door webguy »

Overigens is Adobe Reader ook op Linux super traag - je kan veel beter een alternatief gebruiken. Ik gebruik zelden de uitgebreide functies van Adobe Reader, zoals bijvoorbeeld formulieren invullen of aantekeningen maken in PDFs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Suus »

De netwerkproblemen op de HvA zijn nog steeds niet opgelost...
Sinds 13 september zijn er problemen met het inloggen op het draadloze netwerk (De locatie KSH heeft ook problemen op het bedrade netwerk)

De verstoring uit zich door vertraging bij het inloggen op het draadloze netwerk. Het kan enkele minuten duren voordat de verbinding tot stand komt. Ook gebruikers die zijn verbonden met het draadloze netwerk verliezen soms hun verbinding.

Vandaag, 26 september, was er een extra verstoring op het draadloze netwerk. Deze verstoring stond los de verstoring die op 13 september is gestart. De gevolgen van dit probleem had echter dezelfde uitwerking. Er waren extra problemen rondom het inloggen op het draadloze netwerk. Meer gebruikers ondervonden hierdoor problemen dan de dagen ervoor.

Wat is de oorzaak?
De problemen worden veroorzaakt door systemen die betrokken zijn bij de authenticatie van gebruikers. Door de grote groei van draadloze netwerk gebruikers kunnen systemen de aanvragen voor toegang tot het HvA netwerk niet tijdig afhandelen en wordt de aanvraag soms geweigerd.

Wat heeft ITS gedaan?
De afgelopen dagen heeft ITS de capaciteit van de authenticatiesystemen uitgebreid.

Wat speelt er nu nog?
De achterliggende systemen die betrokken zijn bij het authenticatie proces, kunnen nog problemen ondervinden. Dit heeft verder onderzoek nodig.

Advies voor komende dagen
De huidige situatie is dat gebruikers nog steeds vertraging ondervinden bij het inloggen. Wanneer je de verbinding met het draadloze netwerk verliest of helemaal geen verbinding krijgt, probeer dan na een paar minuten opnieuw in te loggen.

Gebruikers van Apple producten ondervinden extra problemen bij het inloggen op het draadloze netwerk. Dit komt voormoeilijke door andere instellingen van de fabrikant. Dit wordt nog onderzocht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Thom91 »

We merkten het gisteren, in de ochtend zijn er weinig problemen maar rond een uur of 12 klapte het eruit.
Komt wel goed schatje.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten