Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn

Bericht door Daan »

Interessant inderdaad :) Ben benieuwd iig :)
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn

Bericht door BR628 »

Zou leuk zijn als ze voor het einde van de herfst daar rond rijden. Dan nog een dag mooi weer, dan ga ik wel even wat schade inhalen langs de lijn :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn

Bericht door Fles »

Trein-O-Fiel schreef: Op de lange termijn worden de Veolia-treinen met een tussenstuk verlengd. Die tussenstellen kan het Zwitserse bedrijf Stadler pas geleverd hebben tegen de tijd dat de volgende nieuwe dienstregeling in werking treedt, december 2009.
Maar hoe gaat dit dan? Dat er mondjesmaat 1 voor 1 een stel aan de dienst onttrokken wordt, naar Zwitserland gereden, bak ertussen en weer terug? Dat gaat weer een eeuwigheid duren natuurlijk :?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn

Bericht door Daantje »

Ik denk dat dat de enige reeele en uiteindelijk beste optie is.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn

Bericht door Daan »

Fles schreef:Maar hoe gaat dit dan? Dat er mondjesmaat 1 voor 1 een stel aan de dienst onttrokken wordt, naar Zwitserland gereden, bak ertussen en weer terug? Dat gaat weer een eeuwigheid duren natuurlijk :?
Ik hoop dat ze een manier verzinnen om in één keer alle bakken hierheen te halen, zou een hoop schelen...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn

Bericht door Fles »

Daan schreef:Ik hoop dat ze een manier verzinnen om in één keer alle bakken hierheen te halen, zou een hoop schelen...

Mja, maar aangezien een bak maar 1 draaistel lijkt te hebben volgens tekeningetjes op de site van Stadler kan dat weleens lastig worden :|
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn

Bericht door Daan »

Een GTW die kant op sturen, en die alle bakken mee laten slepen?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn

Bericht door webguy »

Sowieso kan Voith in Blerick dit wel doen denk ik: ze hebben er de faciliteiten. Probleem is inderdaad wel hoe ze in Blerick komen, maar dat kan ook worden opgelost door hulpdraaistellen er onder te zetten en de hap te slepen. Zo worden in duitsland ook V-IRM bakken versleept van productie van de frames naar de afwerking en interieur inbouw.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn

Bericht door Daan »

Er zal vast wel een dergelijke oplossing te bedenken zijn inderdaad.
math1985
Berichten: 179
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 15:40

Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn

Bericht door math1985 »

Jullie denken veel te treincentrisch. Gewoon die tussenbakken op een boot of desnoods vrachtwagen. :P
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn

Bericht door Cookie »

Somda meldt:
rambons schreef:Van een van de instructie machinisten bij Veolia, heb ik vandaag gehoord dat er volgende week hoogst waarschijnlijk 2 DM90's komen. Na instructie van het personeel van vooral de standplaats Nijmegen zullen ze zo snel mogelijk in de spitsdienst worden ingezet. Voorlopig blijven het er 2 stuks, omdat er nog niet meer beschikbaar is.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn

Bericht door Caspar »

Kunnen er toch weer +-400 man extra worden vervoerd per uur over het spitstraject :D
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn

Bericht door Daan »

math1985 schreef:Jullie denken veel te treincentrisch. Gewoon die tussenbakken op een boot of desnoods vrachtwagen. :P
Tuurlijk, altijd mogelijk ;) Per trein is alleen veel leuker :lol:
timtrein
Berichten: 276
Lid geworden op: di 18 mar 2008, 23:33

Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn

Bericht door timtrein »

Gewoon in een vakantieweek o.i.d. een 2/6 naar Zwitserland sturen en die als 2/24 o.i.d. terug laten komen... ;)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn

Bericht door Caspar »

Wat weegt zo'n tussenbak? Ik denk dat via de weg het makkelijkst/goedkoopst is. :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn

Bericht door Daniel »

In dat geval is de vraag natuurlijk vooral: hoe groot is zo'n tussenbak. Als je over de weg gaat moet je immers ook wel onder eventuele viaducten e.d. op de route door kunnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn

Bericht door Cookie »

Buffels vanaf 1 november terug op de Maaslijn

De DM90, ofwel Buffel, keert tijdelijk terug op de Maaslijn.

CUIJK
- Vanaf 1 november is het vertrouwde geel op de Maaslijn voor even terug. Er komen twee treinen van het type DM90 rijden tussen Venray en Nijmegen.

De Buffels, zoals treinen van dit type worden genoemd, worden ingezet om de grote toeloop van reizigers op de Maaslijn op te vangen. Veolia, de vervoerder op de Maaslijn, kan de twee treinen leasen van Nederlandse Spoorwegen (NS). Volgens directeur Frank van Setten is de komst van de Buffels zo goed als zeker. "Er moet op details nog over het contract worden gesproken, maar in principe zijn we rond", zegt Van Setten.

Veolia huurt de Buffels in omdat met het huidige aantal treinen, GTW's van Stadler, het grote aantal passagiers tussen Boxmeer en Nijmegen bijna niet te vervoeren is. Op het station in Cuijk doen zich soms chaotische taferelen voor; soms blijven reizigers achter of rijdt de trein veel te vol weg.

In december 2009 hoopt Veolia de huidige GTW-treinstellen die uit twee delen bestaan, met een derde deel te kunnen verlengen. De Zwitserse fabriek kan die 'tussenbakken' niet eerder leveren.

Verkeerswethouder Jan Donkers van Cuijk toont zich verheugd met de komst van de Buffels. "Als ik uitga van de informatie die ik nu heb, zou dat de problemen op het station in Cuijk toch een heel eind moeten kunnen oplossen."

Volgens Donkers gaan de Buffels dienst doen in de ochtendspits, maar ook 's middags. Dan is het vaak vanaf twee uur al erg druk in de treinen op de Maaslijn.

De gemeenten Cuijk en Boxmeer hebben bij Veolia herhaaldelijk gevraagd maatregelen te nemen.

Bron: http://www.gelderlander.nl/voorpagina/m ... aslijn.ece
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn

Bericht door BR628 »

Eerste de beste vrijdagmiddag met mooi weer maar eens een kijkje gaan nemen daar :)
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn

Bericht door Cookie »

Tsja, probleem is een beetje dat het steeds eerder donker wordt en de zon alsmaar lager komt te staan. Eind deze maand gaat ook de wintertijd in, waardoor het weer 'eerder' donker wordt. Ben benieuwd of het voor mij langs de baan nét wel of net niet haalbaar is om een DM'90 in spitsdienst te fotograferen.

Maargoed: leuk dat er meer variatie komt aldaar! 8-)
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn

Bericht door BR628 »

Die spitstreinen gaan toch al vanaf 14:00 rijden? Lijkt mij geen probleem :)
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn

Bericht door Daan »

Is ook geen probleem, lijkt me :P Ik ga ook maar eens die kant op, zodra dat spul daar rijdt.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn

Bericht door Cookie »

BR628 schreef:Die spitstreinen gaan toch al vanaf 14:00 rijden? Lijkt mij geen probleem :)
Was dat maar zo... De eerste rijdt om 15.52 naar Vry jammergenoeg (als ik goed heb gekeken). 15.52 uur is als het zomertijd is nog een leuk tijdstip, maar als de wintertijd ingaat wordt het een stuk lastiger ;) .
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn

Bericht door Frank »

Vanaf drgl 2009 gaan de spitstreinen vanaf 14:00 rijden, als we de kranten mogen geloven :wink: .
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Veolia grijpt in op overvolle Maaslijn

Bericht door Geert »

Die dingen rijden tot december 2009 volgens het nieuwsbericht, dus dan moet het in de zomer toch wel lukken met die foto's lijkt me :P
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten