OVer je reiservaringen in september 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door ODRAIL »

JeffreyMeijer schreef:Uitgegleden op t metrostation Vlugtlaan. Heb nu pijn in me rug daardoor. Leuk het GVB in de herfst.
Dan moet je uitkijken waar je loopt :wink: .

Tsja de glij en valseizoen zijn helaas weer begonnen :? .
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door ODRAIL »

Milco1995 schreef:Geen reiservaringen, maar in welk topic dit bericht anders zou moeten, weet ik niet.

De verstoringenpagina op http://www.ns.nl meldt maarliefst zeven verstoringen:

1) Seinstoring tussen Arnhem en Doetinchem;
2) Boom op het spoor tussen Wolfheze en Ede-Wageningen;
3) Boom op het spoor tussen Enschede en Gronau (D);
4) Boom op het spoor tussen Maarn en Veenendaal Centrum;
5) Aanrijding tussen Hoorn en Heerhugowaard, storing neemt geleidelijk af;
6) Voorwerp in de bovenleiding tussen Heerlen en Sittard;
7) Boom op het spoor tussen Eindhoven en Weert.
Ja ja de herfst is nog maar twee dagen oud :mrgreen: . Het gaat weer goed bij de spoorwegen :?.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Michael »

KM46 schreef:
Milco1995 schreef:Geen reiservaringen, maar in welk topic dit bericht anders zou moeten, weet ik niet.

De verstoringenpagina op http://www.ns.nl meldt maarliefst zeven verstoringen:

1) Seinstoring tussen Arnhem en Doetinchem;
2) Boom op het spoor tussen Wolfheze en Ede-Wageningen;
3) Boom op het spoor tussen Enschede en Gronau (D);
4) Boom op het spoor tussen Maarn en Veenendaal Centrum;
5) Aanrijding tussen Hoorn en Heerhugowaard, storing neemt geleidelijk af;
6) Voorwerp in de bovenleiding tussen Heerlen en Sittard;
7) Boom op het spoor tussen Eindhoven en Weert.
Ja ja de herfst is nog maar twee dagen oud :mrgreen: . Het gaat weer goed bij de spoorwegen :?.
Op de Zeeuwse Lijn was het ook raak. Aantal van die verstoringen zijn alweer voorbij. En er komt er net weer 1 bij. Boom op het spoor tussen Meppel en Steenwijk.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door fogeltje »

Behoorlijk scheiße vandaag. Vanochtend redelijk lang moeten wachten voordat ik een bus naar Heijendaal kon pakken, voornamelijk omdat lijn 300 en lijn 210 NIET op de perrons aankomen waar de DRIS ze aangeeft (en waar meteen mensen heen lopen) maar stug op A/B/C gaan staan (schaf dan DRIS voor die lijnen af).

Op de terugweg betaalde ik bij Veolia in de trein de volle mep met mijn VDU (om 15:45). Volgens het vrouwtje aan het Novio loket waren er meer problemen met Veolia sinds het weekend. En op het busstation rijdt de Van Driel touringcar voor mijn neus weg, twee volle minuten te vroeg. Lijn 2 kwam er net aan, dus daarmee achter de touringcar aan en in Dukenburg kon ik overstappen (enige keer dat ik het prettig vond dat de busstoplichten niet reageren op die touringcars). Maar wel extra kosten moeten maken daardoor.

Enfin, klacht naar Arriva over Van Driel (Van Driel rijdt die rit in opdracht van Arriva en ze rijden heel vaak 1 tot 2 minuten te vroeg weg) en restitutieformulier bij Veolia gaat nu ingevuld worden.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Daniel »

Was goed te merken dat het nu echt herfstweer is... reis notabene in de tegenspitsrichting in Utrecht en doorgaans valt de drukte in lijn 74 (nu de tram nog niet rijdt) dan nog wel mee. In een reguliere avondspits vul je dan nog amper een Amba tussen de Europalaan en Utrecht Centraal, met deels niet rijdende tram wordt het dan een redelijk gevulde Amba en vandaag een gelede met 18 meter aan staanplaatsen.
De lijn 65 van een paar minuten eerder was ook al van enkele staanplaatsen naar een overvolle bus gegaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door VIRM »

JeffreyMeijer schreef:Uitgegleden op t metrostation Vlugtlaan. Heb nu pijn in me rug daardoor. Leuk het GVB in de herfst.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? :(
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door fogeltje »

Daniel schreef:Was goed te merken dat het nu echt herfstweer is...
In de touringcar van Van Driel ging de deur tijdens het rijden opeens een klein stukje open. Volgens de chauffeur lag het aan de harde wind die er plotseling onder sloeg. Maar ik zou zeggen, dan sluit de deur sowieso niet goed. Dat doet je afvragen of er niet meer mis is met die bus.
"Een touringcar is geen bus"
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door webguy »

Gisteren heb ik ICE 129 genomen van Utrecht naar Arnhem via Den Bosch en Den Bosch Oost. Hij had al +10 bij vertrek, maar aangezien de IC naar het zuiden er nog achter zat was de ICE hoe dan ook sneller. Eerst werd beloofd te vragen of er ook in Den Bosch kon worden gestopt, dat werd even later bevestigd, maar eenmaal in Den Bosch stonden we op een perronloos spoor. Handig geregeld dus, maar als compensatie stopte we in Den Bosch Oost - weet niet of mensen er veel aan hadden, maar scheelt je wel weer 20 minuten. De omleiding stond in de reisplanner als 75 minuten, uiteindelijk duurde het bijna 2 uur om in Arnhem te komen (incl vertrekvertraging).
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Chauf21 »

fogeltje schreef:In de touringcar van Van Driel ging de deur tijdens het rijden opeens een klein stukje open. Volgens de chauffeur lag het aan de harde wind die er plotseling onder sloeg. Maar ik zou zeggen, dan sluit de deur sowieso niet goed. Dat doet je afvragen of er niet meer mis is met die bus.
De deuren van een bus werken op lucht(druk). Als er dan ineens een krachtige wind op de deur komt, dan kan het zijn dat die de deur een stukje in beweging brengt. Dat hoeft niet te betekenen dat er meer mis is met de bus.
Ik heb het ook een keer gehad dat tijdens een sterke storm (die dag waren er meerdere lijnen opgegeven of omgeleid vanwege die storm) mijn voordeur openwaaide. Het is misschien even schrikken, maar ik zou daardoor niet gaan vrezen voor andere mankementen.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door iljitsch »

Vanmorgen moest ik om 9 uur in Amsterdam zijn, dus een uitgelezen kans om het fenomeen "openbaar vervoer in de spits" eens te bestuderen. Blijkbaar is het vroege uur slecht voor CICO's, want in tram 4 in Den Haag stonden ze allemaal op rood en bus 65 in Amsterdam had een soort ovenwanten over twee van de vier hangen met de vermelding dat ze het niet deden. De tram rond acht uur was wel lekker vol, maar in de trein van Gvc naar Asdz kon ik op het balkon zitten en vlak voor negen uur was de bus in Amsterdam nog nieteens halfvol.

Gister was ik ook in Amsterdam, moest drie trams hebben en daar tussenin wel lekker natgeregend. Ook zijn die Amsterdamse trams vaak verbazend traag.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Suus »

iljitsch schreef:Gister was ik ook in Amsterdam, moest drie trams hebben en daar tussenin wel lekker natgeregend. Ook zijn die Amsterdamse trams vaak verbazend traag.
Nee hoor, perfect op tijd :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door fogeltje »

Chauf21 schreef:
fogeltje schreef:In de touringcar van Van Driel ging de deur tijdens het rijden opeens een klein stukje open. Volgens de chauffeur lag het aan de harde wind die er plotseling onder sloeg. Maar ik zou zeggen, dan sluit de deur sowieso niet goed. Dat doet je afvragen of er niet meer mis is met die bus.
De deuren van een bus werken op lucht(druk). Als er dan ineens een krachtige wind op de deur komt, dan kan het zijn dat die de deur een stukje in beweging brengt. Dat hoeft niet te betekenen dat er meer mis is met de bus.
Ik heb het ook een keer gehad dat tijdens een sterke storm (die dag waren er meerdere lijnen opgegeven of omgeleid vanwege die storm) mijn voordeur openwaaide. Het is misschien even schrikken, maar ik zou daardoor niet gaan vrezen voor andere mankementen.
Bedankt voor de toelichting. Want op dat moment voelde het niet prettig en de chauffeur zei alleen dat het aan de wind lag. Dan kan ik de volgende keer toch weer met een gerust hart instappen (tenzij het ding weer te vroeg wegrijdt en ik een krappe overstap heb).

Vanochtend lekker op tijd. Op CS kan ik nog vlug in lijn 11 van 8:14 springen...en dat schijtding blijft vervolgens nog vrolijk 7 minuten staan en rijdt om 8:21 bomvol weg. Dan had ik net zo goed een volle 210 kunnen pakken. Op dagen dat ik wat later ben rijdt lijn 11 altijd halfvol stip op tijd weg zodat ik me bij de meute kan voegen. Maar goed, ik was lekker op tijd in Heyendaal en had in lijn 11 zelfs een zitplaats, dus veel te klagen heb ik niet, maar doe het toch :')
"Een touringcar is geen bus"
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door VIRM »

Iemand enig idee of er ook 's nachts (ten tijde van de nachttrein) ook taxi's beschikbaar zijn op de taxistandplaats voor Amsterdam Centraal?
Beul van de blindegeleidelijn
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door midnet »

VR 21/9 per TEC-lijnbus vanaf LUxembourg naar Maastricht gereisd-en dat alles voor een kaart van 5€, die ik al eerder voor aanreis deels had benut.
Kon nog net voor 8.00 (dagkaart LUX) naar centrum stad-dat wat bekeken(was er wel vaker, maar nog nooit echt gezien-er is dus niks te zien), om 9.05 de TEC-uitbater Penning, lijn 83 naar Virton, met een erg verbaasde chauffeur, die een voor mij onverstaanbaar dialect sprak. Gelukkig stapte er nog een dame vaste klant in, waarmee hij volop kon kwekken. De ch. bleek een Fransman.
In Virton bleek het markt en dus omleiding. Horaires zijn op het gemeentehuis in voorraad (is in Vlaanderen ook heel vaak zo, bovendien zijn de hotel de villes daar meestal ook nog gewoon in het centrum en geen monstrueus modern gebouw ver weg). In BE is op de markt je frang bepaald geen daalder waard.
Met de 19-TEC zelf naar Arlon, daar 15 min pauze, toen een lange rit met een wat luxere snelbus-lijn 1011 naar Liëge, doorheen de ganse Ardennen, bus werd steeds voller naarmate we Liëge naderden, laatste deel opeens over de snelweg, arr. Liëge centr 10 min te vroeg. Inkopen bij de Carrefour-in een voormalige Belse V&D, waar nu vooral NL-bedrijven zoals hema+BartSmit zitten. In L is geen centraal stinkend busstation meer, maar diverse pleinen met stinkende bussen- de 78 naar Maastricht moest lang wachten omdat een aso collega net de doorvoer verhinderde-het is daar erg druk, alle bussen bommetje vol rond die tijd, BE ziet er in die regio nog troostelozer uit als de USA, arr Mstr +12-bus ging meteen weerom met 2 instappers.
Had een bon voor gratis snek bij Zmullers-die stond in de fik (nou ja, vlam in de pan in de keuken), dus dat ging niet door, maar ernaast was zo'n Döner-Turk.
Wat koddig rond 18.25-tientallen mensen met die Blokkerkaarten, die ook in de avondspits niet gelden, zelf heb ik weekendvrij, dus 1 minuut te vroeg betekent volle mep betalen op VR-vanaf 18.25 echter gratis. Inmiddels komen er rode vlaggen op de CICO als je niet kan inchecken, merkte ik. Maar de conducteuren hadden het wel in de gaten en lieten eenieder nog checken+aansnellen, voor de IC van 18.26, die dan ook erg vol was.
Ja, ikweet het-het gaat sneller per train (en deze week ook maar 9.90/mobiliteitsretour), maar deze route had ik nog niet gedaan en het bleek een aardig dagje onderweg.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Caspar »

Gisteren ging ik om 15.20u uit Hoorn met de s4500 naar Amsterdam. De s3400 naast ons, die gelijktijdig vertrekt reed met een vernieuwde DDAR. We vertrokken keurig op tijd, en enkele secondes later hoorde ik de s3400 de tyfoon gebruiken vlak voor de overweg van het Keern in Hoorn. Deze overweg ligt ongeveer 200 meter voorbij het station richting Amsterdam.
De s3400 en s4500 rijden dit stukje doorgaans gelijktijdig op bij vertrek.

Na het tyfoongeluid gingen we in de ankers, en een handje vol seconde later stonden we stil, net als de trein naar Haarlem naast ons. We reden op dat moment ongeveer 30 kilometer per uur schat ik. Omdat het op een overweg is waar ik vaak mensen nog even onder de bomen door zie kruipen, vermoedde ik meteen al dat er iets fout zat. Dat vermoeden werd ook verder aangesterkt doordat ik automobilisten uit de auto´s zag springen en hollend naar de voorkant van de treinen zag rennen om hulp te verlenen.
Een paar minuten later hoorde ik sirenes van de hulpdiensten, die ongeveer na 4 minuten ter plekke waren. Toen wist ik echt dat er iets goed fout zou zijn. Doordat de s3400 naast ons stond kon ik gelukkig geen slachtoffer zien liggen vanaf de plek waar ik in de trein zat (1 na voorste bak van de Virm 6). Beide treinen stonden met de voorste bak helemaal op de overweg.
Na een klein kwartiertje kwam er een eerste omroepbericht: Er is een vrouw aangereden, en naar het schijnt was ze nog bij kennis volgens de omroep. Tegelijk zag ik ook een helikopter ongeveer 100 meter verderop landen, en kwamen er trauma-artsen aan gerend. Ik denk dat er op dat moment ongeveer 30 hulpverleners aanwezig waren op de plaats van het ongeval.
Doordat de overweg ook door voetgangers en fietsers goed gebruikt wordt, zullen er erg veel mensen getuige zijn geweest van deze gebeurtenis.
Na ongeveer 3 kwartier na het ongeluk ging de heli weer weg zonder persoon, en zag ik ook de ambulance die aan mijn zijde van de overweg stond leeg wegrijden. Ik dacht nog; dan is ze misschien toch overleden.
Maar aan de andere kan van de overweg stond ook een ambulance en achteraf blijkt dat ze daarmee is afgevoerd naar het ziekenhuis. Volgens de lokale media betrof het een psychiatrische patiënt die een zelfmoordpoging ondernam.
In eerste instantie dacht ik, en de mede reizigers dat het om iemand ging die te ongeduldig was om op de (stop door schakeling) overweg te wachten.
Na 80 minuten kon onze trein vertrekken, en reed dezelfde machinist de trein naar Amsterdam, wat ik toch best knap vind van hem, ook al heeft ie niet zelf de vrouw onder zijn trein gekregen, hij heeft wel gelijktijdig opgetrokken met de trein naast hem, en zal dus ongetwijfeld het gezien hebben... Dapper!

Afbeelding

En nog foto vanaf de straatkant:
http://www.hoorngids.nl/nw-7951-7-34192 ... tml?page=1
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door iljitsch »

Hoe werden jullie op de hoogte gehouden van wat er gebeurde, en hoe lang het zou duren voordat de trein verder zou rijden en/of je op een andere manier eruit zou kunnen?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Caspar »

De eerste omroep kwam na een kwartiertje wat er was gebeurd, ik denk nadat het treinpersoneel heeft gekeken bij het slachtoffer etc. Na een klein half uurtje kwamen er twee HC's langslopen door de trein om aan iedere reiziger te vragen of ze wisten wat er was gebeurd. Daarna was het een tijdje stil tot ongeveer 70 minuten na het voorval, waar werd verteld dat de trein na een paar minuten weer kon gaan rijden naar Amsterdam. En dat gebeurde een kwartiertje later ook daadwerkelijk.
Vooraf werd geen prognose gegeven, tot het moment dat er werd omgeroepen dat de trein dus over enkele minuten weg zou kunnen rijden.
Ik denk ook dat een prognose geven lastig is (in de trein), net als aan de reizigers op het perron. Het zal wel moeilijk in te schatten zijn bij een aanrijding. Wel viel mij op dat ik het wachten in een warme en droge trein veel prettiger vind dat op een winderig perron, waar het in soortgelijke situaties alleen maar steeds voller wordt met wachtende en klagende mensen.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Michael »

Ik stapte een klein uurtje geleden op station Breda in de bus naar huis. Zat er een ik vermoed dronken man in de bus die weigerde te betalen. Chauffeur ging ook niet rijden. Kwam er politie in de bus. Toen weigerde de man mee te werken en begon die vervolgens een agente te beledigen. Toen werd ie hardhandig de bus uit gesleept.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door M57 »

VIRM schreef:Iemand enig idee of er ook 's nachts (ten tijde van de nachttrein) ook taxi's beschikbaar zijn op de taxistandplaats voor Amsterdam Centraal?
Jawel, maar reken niet op de hoffelijke behandeling die je van de stationsmedewerkers verlangt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Suus »

Afbeelding
Deze gloednieuwe brug in de Ouddiemerlaan in Diemen is de oorzaak van het geklooi met buslijn 44 in Diemen gisteren.

Het GVB heeft echter razendsnel gereageerd, vandaag al hangen er zakken over de haltepalen van de haltes die niet aangedaan kunnen worden dankzij deze brug en zijn er bordjes geplaatst bij de haltes. Ook is de oude dienstregeling die tot vorige week van toepassing was weer uit de kast gehaald, voorlopig met 16 december als nieuwe einddatum. Ook de website is weer aangepast. Ik kan dus niets anders doen dan mijn complimenten uitspreken over de snelheid waarmee het GVB heeft gereageerd op deze situatie _O_

Overigens vind ik de informatie op de website wel een stille uithaal naar de gemeente :mrgreen:
In Diemen wordt sinds woensdag 30 mei verder gewerkt aan de herprofilering van de Ouddiemerlaan. Opnieuw is de einddatum gewijzigd en nu vastgesteld op zondag 16 december.
Dit werk zou duren tot vrijdag 21 september, ca. 17.00 uur, toen tot en met zondag 14 oktober, toen tot 23 september en nu is de einddatum vastgesteld op zondag 16 december.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door fogeltje »

Michael schreef:Ik stapte een klein uurtje geleden op station Breda in de bus naar huis. Zat er een ik vermoed dronken man in de bus die weigerde te betalen. Chauffeur ging ook niet rijden. Kwam er politie in de bus. Toen weigerde de man mee te werken en begon die vervolgens een agente te beledigen. Toen werd ie hardhandig de bus uit gesleept.
En niet even een filmpje maken voor ons! :x
"Een touringcar is geen bus"
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Freek »

fogeltje schreef:Vanochtend lekker op tijd. Op CS kan ik nog vlug in lijn 11 van 8:14 springen...en dat schijtding blijft vervolgens nog vrolijk 7 minuten staan en rijdt om 8:21 bomvol weg. Dan had ik net zo goed een volle 210 kunnen pakken. Op dagen dat ik wat later ben rijdt lijn 11 altijd halfvol stip op tijd weg zodat ik me bij de meute kan voegen. Maar goed, ik was lekker op tijd in Heyendaal en had in lijn 11 zelfs een zitplaats, dus veel te klagen heb ik niet, maar doe het toch :')
Dan hebben wij in dezelfde bus gezeten. Ik had juist mooi geluk, was in recordtijd op de campus. 10 minuten van aankomst van de trein op plek van bestemming.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door iljitsch »

Om kwart over zes komt op Asdz de trein naar Gvc binnen, maar volgens mij was-ie met 4 bakken VIRM een stuk korter dan normaal, want heel wat mensen stonden ver voor waar de trein stopte te wachten. Instappen duurde dus wel even. Volgens mij zaten we toen al goed vol, maar op Shl kwam er nog een enorme lading mensen bij, balkon helemaal afgeladen. En stomme toeristen ofzo die pas de trap af komen om uit te stappen met hun enorme koffers als er al lang mensen (ook met enorme koffers) in aan het stappen zijn. Bij Leiden werd het wat minder druk.

Via Amsterdam Zuid reizen is best een stuk handiger dan via Amsterdam CS, het is allemaal een stuk overzichtelijker en je bent twee keer zo snel op schiphol.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Vinny »

Dat roep ik al jaren. Maar kennelijk vind men het wachten in het midden van de A 10 minder comfortabel dan in een bouwput tussen allerlei joelende tieners en dronken toeristen naar het andere eind van het eiland te moeten lopen voor aansluitend openbaar vervoer...

Maar goed, klaarblijkelijk ben ik de enige die Amsterdam Zuid een mooi treinstation vind. Overzichtelijk, helder, en geen fratsen. Terwijl het brood en de koffie van zeer goede kwaliteit is... :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Suus »

Moet je van station Amsterdam Zuid eens naar de bussen lopen, dat is pas een hindernisbaan :idea:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten