Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Bericht door Vinny »

Je krijgt toch sowieso een verschuiving van het materieel? Overigens begrijp ik de weerzin tegen Spakelerweg niet. Van der Madeweg is ook niet veel meer dan een betonnen steenklomp en daar wordt ook overgestapt...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Bericht door Suus »

Van der Made heeft iets wat de Spaklerweg niet heeft: perronkappen!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Bericht door JWM »

Op Spaklerweg zou (vrijwel) iedereen moeten overstappen omdat het dan een eindpunt is, terwijl de 50 en 53 na van der Madeweg gewoon doorrijden naar de bestemmingen waar de meeste reizigers naar toe op weg zijn. Meer dan de helft van de reizigers kan daar dus ook gewoon blijven zitten. Om diezelfde reden ben ik er ook geen voorstander van om de ringlijn naar Gaasperplas te verleggen.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Bericht door R-Flow »

hauptbahnhof schreef:Dan moet er weer worden ingeleverd op lijn 53/54 (aangezien naar schijnt de M5 voornamelijk op lijn 50 komt te rijden).
Jeuj! *O*
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Bericht door hauptbahnhof »

We moeten het nog zien hoor... Alle plannen kunnen zo weer veranderen.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Bericht door R-Flow »

-o-
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Bericht door Roeland »

Ik hoorde dat de Amsterdamse PvdA deze week in de raadscommissie een voorstel wil bespreken om de Noordzuidlijn door te trekken naar de VU. Zie:
http://zoeken.adam.raadsinformatie.nl/c ... cgi/id=BWK
en dan agendapunt 28 en 29.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Bericht door R-Flow »

Roeland schreef:Ik hoorde dat de Amsterdamse PvdA deze week in de raadscommissie een voorstel wil bespreken om de Noordzuidlijn door te trekken naar de VU. Zie:
http://zoeken.adam.raadsinformatie.nl/c ... cgi/id=BWK
en dan agendapunt 28 en 29.
Las laatst dat geen enkele andere partij iets ziet in het plan. Past ook totaal niet binnen de huidige plannen voor het "nieuwe" station Zuid.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Bericht door Vinny »

Het is ook gewoon fysiek onmogelijk wanneer de A 10 zuid ondergronds wordt gebracht... :X
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Bericht door R-Flow »

Vinny schreef:Het is ook gewoon fysiek onmogelijk wanneer de A 10 zuid ondergronds wordt gebracht... :X
Dat hangt er van af hoe diep de A10 komt te liggen. Het slaat alleen nergens op om zo laat nog met dit idee te komen. Ze hebben het hele Europaplein een meter moeten verhogen om de N/Z-lijn boven te laten komen om 'm vervolgens een station verderop weer naar beneden te laten duiken?

Laat ze dat geld steken in de verbetering van de rest van het metronet. We hebben nog drie lijnen straks die wel een opknapbeurt kunnen gebruiken en overig materieel dat ook wel vervangen mag worden. Wellicht een verlenging van de Ringlijn of N/Z-lijn om Noord een stuk beter te bedienen. Nee, we gaan weer tonnen, zo niet miljoenen, uitgeven zodat Wim en Ingrid een stukje minder lang hoeven te lopen van tram 5 naar metro 52. Stel je voor dat beetje lichaamsbeweging. :N
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Bericht door Vinny »

Jongen, dit is gewoon een gevolg van het beleid om het station Amsterdam Zuid voor de treinen en metro's op het huidig niveau te houden terwijl de snelweg wel ondertunneld moet worden. Oorspronkelijk zou ook het openbaar vervoer ondergronds gaan, en dan had je de mogelijkheid wel gehad om de Noord-Zuidmetro in zuidelijke richting door te trekken. Wat mij betreft gaat de ondertunneling van de snelweg ook niet door: dit is een zinloos prestigeproject terwijl het milieutechnisch en omgevingstechnisch niet nodig is: de zuidas is een bedrijventerrein: er leven dus geen zeldzame diersoorten, en ook de nachtrust van mensen wordt niet verstoord: er woont namelijk niemand... :roll:

Gegeven het feit dat er politiek is afgekaart dat de snelweg wel ondergronds gaat en dat de paar honderd miljoen euro die er voor nodig is om station Zuid WTC af te breken en ondergronds te herbouwen nooit meer beschikbaar komt is het pech, pindakaas. Dan kan de metro dus niet worden doorgetrokken. Dan kun je wel een blauwe vinger aan inspraakbrieven schrijven maar iets dat niet kan, wordt niet mogelijk daardoor ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Bericht door R-Flow »

Die metro naar Amstelveen komt er nu toch niet, wel of geen volledig dokmodel. Het nut van de A10 ondergronds ontgaat mij trouwens ook volkomen. De constructie wordt i.v.m. bezuinigingen zo gemaakt dat je er geen gebouwen boven op kunt bouwen, de sporen en station blijven bovengronds. Dus wat moet je er verder mee?

Maak het of zo dat je in elk geval in de toekomst nog er boven op kan bouwen of wacht er gewoon mee tot je meer geld hebt. Maar goed dat is het hele probleem hier in Nederland. Amsterdam wordt geacht relevant te blijven internationaal gezien, maar vervolgens mag de stad wel voor een groot gedeelte zelf opdraaien voor de kosten van dit soort megaprojecten. Dan krijg je dit soort halfbakken tussenoplossingen. Ondertussen worden in tal van kleine nabijgelegen gemeentes groen licht gegeven tot bouw van allemaal loze bedrijventerreinen die de positie van de Zuidas ondermijnen en ook niet bepaald een positieve invloed hebben op het fileprobleem. Breukelen moet zich net zo belangrijk voelen als Amsterdam. Slaat nergens op en op termijn onhoudbaar.

Erg interessante uitzending hierover op Tegenlicht. Amsterdam Make-over 2040:
http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/ ... -2040.html

Het is vooral jammer dat weinig projecten echt worden aangelegd zoals deze bedoeld zijn. Constant die compromissen, zaniken over geld, downsizen, etc. Ik weet niet beter hier in Amsterdam.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Bericht door Suus »

Het is wel de vraag wat de rest van Nederland heeft aan een ondergrondse ringweg bij Amsterdam, dat stuk van de ring is vooral voor bestemmingsverkeer en trekt relatief weinig doorgaand verkeer (want daarvoor zijn betere alternatieven).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Bericht door R-Flow »

Het gaat er totaal niet om of Willemien uit Dieverbrug persoonlijk wat heeft aan de N/Z-lijn of een ondergrondse A10. Het gaat erom dat de hele Nederlandse economie gebaad is bij een gezond en op internationaal gebied relevant Amsterdam. Helemaal gezien het feit dat na massale leegloop in de jaren '60-'70 de grote steden weer sterk groeien. Zelfde geldt voor Rotterdam, Den Haag en Utrecht bijvoorbeeld. Het draait om de "big picture" en die visie ontbreekt nu veelal. Breukelen wordt op gelijke voet gezet met Amsterdam (ik chargeer) wat op ieder front negatieve gevolgen met zich meebrengt.

Check de bovenstaande uitzending maar, daar wordt het perfect in uitgestippeld allemaal.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Het is wel de vraag wat de rest van Nederland heeft aan een ondergrondse ringweg bij Amsterdam, dat stuk van de ring is vooral voor bestemmingsverkeer en trekt relatief weinig doorgaand verkeer (want daarvoor zijn betere alternatieven).
Ik wil er wel op wijzen dat tussen Badhoevedorp en Diemen de A 10 korter en sneller is dan de A 9 ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Bericht door Suus »

Alleen vanuit Almere ben je sneller in Den Haag via Utrecht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Bericht door Anne »

Bee schreef:Alleen vanuit Almere ben je sneller in Den Haag via Utrecht.
Ging even aan mezelf twijfelen want ik rij vanaf Den Haag altijd via de A10-zuid naar de polders.
Volgens GoogleMaps kom ik op de volgende afstanden:
Malieveld - A6 afrit S101 is 77 km via de A10 en 103 km en Utrecht (via A27 en A1 naar A6).
Malieveld - A6 afrit S106 is 90 km via de A10 en 107 km via Utrecht (A27 tot A6 volgen).

Ook in reistijd is de route via Amsterdam sneller (ca. 15 min).

Mijn route is dus ook voor de CO2 uitstoot gunstiger :P
(ja de trein is natuurlijk nog gunstiger maar dan kom ik niet altijd waar ik wil zijn)

Maar hoe staat het met de A9 tussen de A2 en de A1.
Een verbetering van de Gasperdammerweg of vervangend tracé heeft ook invloed op gebruik A10-zuid.
Hoewel de grootste drukte op de A10 natuurlijk wel het verkeer naar A-dam is.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Bericht door Suus »

Alleen mag je via Amsterdam slechts een klein stukje 120, terwijl je via Utrecht tussen Almere en Utrecht en tussen Utrecht en Den Haag altijd 120 of 130 mag. Bij Leiden mag je voor een paar kilometer slechts maar 80 op de A4.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
paolie
Berichten: 267
Lid geworden op: vr 14 okt 2011, 08:41

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Bericht door paolie »

Vanuit Almere rijdt er waarschijnlijk meer verkeer naar Schiphol, dan naar Den Haag...
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Bericht door TLP »

Bee schreef:Alleen mag je via Amsterdam slechts een klein stukje 120, terwijl je via Utrecht tussen Almere en Utrecht en tussen Utrecht en Den Haag altijd 120 of 130 mag. Bij Leiden mag je voor een paar kilometer slechts maar 80 op de A4.
dat ligt aan de bouw van het nieuwe aquaduct, zodra dat klaar is mag je daar 's avonds 130(!) (En overdag 100 maar ja)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Bericht door Ardan »

Mag dit effe heul gauwvlugsnel verkassen naar het Wegenforum? :mrgreen:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Bericht door Vinny »

Misschien is de beste manier om regionaal openbaar vervoer op te waarderen een R-net buslijn: Amsterdam Marnixstraat (Leidseplein)-Schiphol-Aalsmeer-Uithoorn-Wilnis-(evt. Woerden/Breukelen/Hilversum...), door investeringen tussen Schiphol en Uithoorn in vrije busbanen zal dit best sneller kunnen zijn dan via Amstelveen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Bericht door TLP »

Heu ho ik wil ook wel gebruikmaken van zo'n lijn en ik ben vast niet de enige die er brood in ziet... de vraag hoeveel mensen die via Schiphol reizen dit ook willen/nodig hebben...
Ik bedoel: ik denk dat je bij een verlegging via Schiphol juist reizigersverlies hebt in plaats van winst en dan kunnen mij die 2 minuten ook niet zoveel schelen. Overigens: je zou de Handweg kunnen opwaarderen en de bus via de route van lijn 172 tussen hrt Busstation en Bovenkerkerweg kunnen verleggen en Spinnerij als overstapstation kunnen betitelen. Het is maar een ideetje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Bericht door Suus »

De halte Spinnerij staat juist op de nominatie als een van de haltes die opgeheven zouden kunnen worden. Het is ook een van de rustigste haltes op de lijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Inspraak op plannen vernieuwing Amstelveenlijn begint

Bericht door TLP »

Dan lopen we tegen een probleem aan ja. Maar goed het komt er dus gewoon op neer dat ik liever een lichte opwaardering zie van de huidige route + eventueel de verlenging die Vinny voorstelt dan een omlegging via Schiphol...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten