Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Die Rhenus Keolis GmbH & Co. KG, Mainz, wird mit den neuen Fahrzeugen auf den Strecken des „Maas-Rhein-Lippe-Netzes“ Düsseldorf – Oberhausen – Dortmund - Hamm („Rhein-Emscher-Express“) und Venlo (NL) – Mönchengladbach – Düsseldorf – Hagen - Hamm („Maas-Wupper-Express“) zum Fahrplanwechsel 2009 für 16 Jahre den Fahrgastbetrieb aufnehmen. Damit wird erstmalig ein FLIRT im grenzüberschreitenden Verkehr zwischen Deutschland und den Niederlanden zum Einsatz kommen.
Vrij vertaald: Het bedrijf Rhenus Keolis heeft de concessie voor o.a. de lijn Venlo - Hamm gewonnen en gaat daar vanaf 2009 voor 16 jaar met 4 vierdelige en 15 vijfdelige FLIRTs rijden.
Ik denk dat er wel december 2009 bedoeld wordt, anders wordt het wat erg kort dag. Maar 16 jaar, dat is nogeens een concessie. Dan wil je wel investeren En het is weer eens wat anders dan een GTW
Is er ook iets over op genomen voor een IC Eindhoven - Venlo - Dortmund (oid), waar de provincie Limburg het laatst over had? Het hoofdrailnet biedt namelijk 'binnenkort' de mogelijkheid om zoiets te doen voor het Nederlandse deel.
Geen idee, ik heb dit dus van de site van Stadler, die heeft het alleen over waar hun ijzertjes rond gaan rijden. Niet over wat andere overheden in een ver land allemaal mogelijk nog weleens ooit van plan zouden kunnen zijn ;)
Daan schreef:grensverbindingen zijn dramatisch in dit land ;)
Dat is zeker zo ja. Op Roosendaal, Arnhem en Hengelo na zijn alle buitenlandverbindingen in feite weinig meer dan loklae stoppertjes die bij de gratie van iets nog wel even de grens over willen wippen. Heeft ook een beetje geografische oorzaak denk ik: We liggen nogal "in een hoekje" in Europa. Is het bijvoorbeeld ooit zo geweest dat er een Internationale reizigerstrein door Nederland reed die niet OF zijn begin- OF zijn eindpunt in Nederland had? Transitverkeer zeg maar?
Ja, de ijzeren rijn misschien en het lijntje Antwerpen - Boxtel - Wesel. Maar daar heb je dan ook alles mee gehad.
Raymond schreef:Mooie trein! Maar heeft vergeleken met het huidige materieel wel erg weinig deuren!
Dat valt op zich wel mee eigenlijk. Ter vergelijking: nu heb je voor drie rijtuigen 6 paar deuren. De vierdelige FLIRT is iets korter dan dat (en dat is dan inclusief de cabines) en heeft dus 4 paar deuren.
Twee paar deuren minder dus dan de SLT, maar die laatste is dan ook meer voor S-bahn-dienst bedoeld.
Sebastiaan schreef:Het bedrijf Rhenus Keolis gaat inderdaad pas vanaf december 2009 rijden. Het eerste treinstel is echter al getoond in Berlijn. Zie hier
Fraaie trein. Jammer dat ze niet geschikt zijn voor 1500 Volt, anders hadden ze mooi een IC tussen Eindhoven en Aken of iets dergelijks kunnen inleggen met dat materieel. CTA's zijn ook wat beleefder daar: Alstublieft niet instappen i.p.v. Niet instappen (en dat voor Duitsers )
Sebastiaan schreef:Het bedrijf Rhenus Keolis gaat inderdaad pas vanaf december 2009 rijden. Het eerste treinstel is echter al getoond in Berlijn. Zie hier
Fraaie trein. Jammer dat ze niet geschikt zijn voor 1500 Volt, anders hadden ze mooi een IC tussen Eindhoven en Aken of iets dergelijks kunnen inleggen met dat materieel. CTA's zijn ook wat beleefder daar: Alstublieft niet instappen i.p.v. Niet instappen (en dat voor Duitsers )
In veel talen is het 'alstublieft' nog een verplicht nummertje. Het Nederlands wijkt daar volgens mij als een van de weinigen van af...
Overigens vraag ik me even af wat een IC Eindhoven-Achen nu weer met een concessie rond Venlo-Hamm van doen heeft: die trajecten hebben totaal geen overlap... Via Venlo naar Aachen is, euh, kansloos...