Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Gezien het feit dat men in Utrecht bezig is om de stoptreinen van en naar Geldermalsen definitief te scheiden van de IC-sporen met behulp van fly-overs kan ik je nu al melden dat die lijn er op die manier nooit zal komen. Misschien een alternatief bedenken vanaf Houten richting Woerden, dat is een verbinding die wel mogelijk blijft daar (en ook al in Rail 21 was uitgewerkt).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Afijn mocht men in Nederland een S-bahn systeem willen, dan zou ik de beleidsmakers toch echt aanraden om eens in Zürich rond te gaan kijken hoe men daar met dit verschijnsel omgaat. Merk op dat daar ook "snel-S-bahnen" bestaan, bijvoorbeeld de S7 naar Rapperswil die als onvervalste zone-trein rijdt.
Door Utrecht-Woerden-Gouda-Zoetermeer-Voorburg-Den Haag aan het netwerk toe te voegen.Ja, hoe moet je nou met je goedkope Nahverkehrskaartje van Wd naar Gdg komen?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8689
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Even wat stof afblazen, want ik heb weer wat (nieuwe) ideetjes voor dit onderwerp.
De plannetjes zijn deels gebaseerd op dienstregeling 2013, daarom hieronder wat ik anders wil t.o.v. 2013 (series die niet worden genoemd, blijven zoals ze al gepland staan in 2013):
- 140: tot Dv rijden, daar door als 1500 (uiteraard met loc+DB-rijtuigen net als nu) > de 140 rijdt dan net als in 2013, maar tussen Dv - Asd als 1500
- 800 ook op Dvd stoppen
- 1500: Asd - Dv rijden, Ekz - Asd vervangen door 4500
- 1900: tussen Rtd en Bd via HSL, Ddr eruit
- 2200: door naar Bd t.v.v. 1900 (non-stop, t.o.v. vroeger)
- 2600: Rsd - Vs als stoptrein
- 2800: verlengen naar Ddr, t.v.v. 1900
- 3000: ook op Hlo en Dvd stoppen; niet te Klp (dus Ut - Ed non-stop)
- 3100: ook op Klp stoppen; Ah - Nm als stoptrein t.v.v 3600; hierdoor hebben Nml, Est en Ahz een rechtstreekse verbinding met zowel Ut / Asd als Zp
- 3300: verlengen naar Ledn - Gvc; weekend tot Ledn
- 3600: Nm - Ah non-stop (wordt vervangen door 3100)
- 4300: gaat in 2013 tot Hfd rijden, in mijn plannen op ma-vr tot 20 uur van/tot Ledn
- 4500: nieuw op Ekz - Asd, ook op Zd stoppen
- 4600: verlengen naar Hlm - Zvt t.v.v. 5400
- 4700: Utg - Asd - Bkl; daar koppeling met 7400; rijdt alleen ma-vr 6-20 uur
- 5000: zondag alleen Ddr - Bd
- 5200: ook traject Ehv - Wt onder dit nummer
- 5400: wordt overgenomen door 4600
- 5500: zo mogelijk verlengen naar Hvs
- 5600: Ut - Amf non-stop, desnoods hernoemen tot IC
- 5700: altijd tot Hfd, traject naar Gvc (zoals het in 2013 wordt) wordt in mijn plannen onderdeel van de 3300
- 5800: Hfd - Shl - Asd - Wp - Hvs - Amf - Hde; alleen ma-vr van/naar Hde (zo mogelijk!), evt. alleen in de spitsuren.
- 7000: Verlengen naar Amf - Ut met stop Hoevelaken
- 7400: Bkl - Ut - Rhn, te Bkl op ma-vr 6-20 uur koppeling met 4700
- 8800: wordt een sprinter
- 9500: ma-vr van/naar Ledn
- 13600: wordt Ut - Ht - Tb - Bd
- 14500: zo mogelijk ook te Pmr stoppen, i.i.g. wel te Zd stoppen
Het zijn maar plannetjes, het zal nog lang niet in het echt gebeuren neem ik aan...
De plannetjes zijn deels gebaseerd op dienstregeling 2013, daarom hieronder wat ik anders wil t.o.v. 2013 (series die niet worden genoemd, blijven zoals ze al gepland staan in 2013):
- 140: tot Dv rijden, daar door als 1500 (uiteraard met loc+DB-rijtuigen net als nu) > de 140 rijdt dan net als in 2013, maar tussen Dv - Asd als 1500
- 800 ook op Dvd stoppen
- 1500: Asd - Dv rijden, Ekz - Asd vervangen door 4500
- 1900: tussen Rtd en Bd via HSL, Ddr eruit
- 2200: door naar Bd t.v.v. 1900 (non-stop, t.o.v. vroeger)
- 2600: Rsd - Vs als stoptrein
- 2800: verlengen naar Ddr, t.v.v. 1900
- 3000: ook op Hlo en Dvd stoppen; niet te Klp (dus Ut - Ed non-stop)
- 3100: ook op Klp stoppen; Ah - Nm als stoptrein t.v.v 3600; hierdoor hebben Nml, Est en Ahz een rechtstreekse verbinding met zowel Ut / Asd als Zp
- 3300: verlengen naar Ledn - Gvc; weekend tot Ledn
- 3600: Nm - Ah non-stop (wordt vervangen door 3100)
- 4300: gaat in 2013 tot Hfd rijden, in mijn plannen op ma-vr tot 20 uur van/tot Ledn
- 4500: nieuw op Ekz - Asd, ook op Zd stoppen
- 4600: verlengen naar Hlm - Zvt t.v.v. 5400
- 4700: Utg - Asd - Bkl; daar koppeling met 7400; rijdt alleen ma-vr 6-20 uur
- 5000: zondag alleen Ddr - Bd
- 5200: ook traject Ehv - Wt onder dit nummer
- 5400: wordt overgenomen door 4600
- 5500: zo mogelijk verlengen naar Hvs
- 5600: Ut - Amf non-stop, desnoods hernoemen tot IC
- 5700: altijd tot Hfd, traject naar Gvc (zoals het in 2013 wordt) wordt in mijn plannen onderdeel van de 3300
- 5800: Hfd - Shl - Asd - Wp - Hvs - Amf - Hde; alleen ma-vr van/naar Hde (zo mogelijk!), evt. alleen in de spitsuren.
- 7000: Verlengen naar Amf - Ut met stop Hoevelaken
- 7400: Bkl - Ut - Rhn, te Bkl op ma-vr 6-20 uur koppeling met 4700
- 8800: wordt een sprinter
- 9500: ma-vr van/naar Ledn
- 13600: wordt Ut - Ht - Tb - Bd
- 14500: zo mogelijk ook te Pmr stoppen, i.i.g. wel te Zd stoppen
Het zijn maar plannetjes, het zal nog lang niet in het echt gebeuren neem ik aan...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Planvoering Noord-Holland.
1x uur stoptrein: 1000: Den Helder - Alkmaar
1x uur sneltrein: 1100: Den Helder - Alkmaar - Heiloo - Castricum - Zaandam - Amsterdam Centraal
1x uur stoptrein: 1200: Enkhuizen - Hoorn - Alkmaar - Uitgeest - Haarlem
2x uur sneltrein: 1300: Hoorn - Alkmaar - Heiloo - Alkmaar - Uitgeest - Beverwijk - Haarlem [huidige 3400]
2x uur sneltrein: 1400: Alkmaar- Heiloo - Castricum - Zaandam - Amsterdam Centraal
4x uur stoptrein: 1500: Uitgeest - Zaandam - Amsterdam Centraal
1x uur stoptrein: 1600: Alkmaar - Uitgeest - Haarlem
2x uur stoptrein: 1700: Amsterdam Centraal - Haarlem - Zandvoort [ nb: 2x uur Ams - Hlm door concessie Zuid-Holland ]
1x uur stoptrein: 1800: Amsterdam Centraal - Zaandam - Hoorn - Enkhuizen
1x uur stoptrein: 1900: Schiphol - Zaandam - Hoorn - Hoorn Kersenboogerd
2x uur sneltrein: 2000: Amsterdam Centraal - Zaandam - Purmerend - Hoorn.
4x uur stoptrein: 2100: Utrecht - Amsterdam Centraal - Schiphol
Voorts nog 1x uur Intercity Nijmegen - Utrecht - Alkmaar.
1x uur stoptrein: 1000: Den Helder - Alkmaar
1x uur sneltrein: 1100: Den Helder - Alkmaar - Heiloo - Castricum - Zaandam - Amsterdam Centraal
1x uur stoptrein: 1200: Enkhuizen - Hoorn - Alkmaar - Uitgeest - Haarlem
2x uur sneltrein: 1300: Hoorn - Alkmaar - Heiloo - Alkmaar - Uitgeest - Beverwijk - Haarlem [huidige 3400]
2x uur sneltrein: 1400: Alkmaar- Heiloo - Castricum - Zaandam - Amsterdam Centraal
4x uur stoptrein: 1500: Uitgeest - Zaandam - Amsterdam Centraal
1x uur stoptrein: 1600: Alkmaar - Uitgeest - Haarlem
2x uur stoptrein: 1700: Amsterdam Centraal - Haarlem - Zandvoort [ nb: 2x uur Ams - Hlm door concessie Zuid-Holland ]
1x uur stoptrein: 1800: Amsterdam Centraal - Zaandam - Hoorn - Enkhuizen
1x uur stoptrein: 1900: Schiphol - Zaandam - Hoorn - Hoorn Kersenboogerd
2x uur sneltrein: 2000: Amsterdam Centraal - Zaandam - Purmerend - Hoorn.
4x uur stoptrein: 2100: Utrecht - Amsterdam Centraal - Schiphol
Voorts nog 1x uur Intercity Nijmegen - Utrecht - Alkmaar.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
@milco1995, je overschat Dvd, zo interessant is dat echt niet meer hoor tegenwoordig..
@ jeffrey, je onderschat hoeveelheid reizigers vanaf Amr naar het noorden.
@ jeffrey, je onderschat hoeveelheid reizigers vanaf Amr naar het noorden.
Komt wel goed schatje.
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Je hebt gelijk.
Aanpassing:
Planvoering Noord-Holland.
1x uur stoptrein: 1000: Den Helder - Alkmaar
1x uur sneltrein: 1100: Den Helder - Alkmaar - Heiloo - Castricum - Zaandam - Amsterdam Centraal
1x uur stoptrein: 1200: Enkhuizen - Hoorn - Alkmaar - Uitgeest - Haarlem
1x uur sneltrein: 1300: Hoorn - Alkmaar - Heiloo - Alkmaar - Uitgeest - Beverwijk - Haarlem [huidige 3400]
1x uur sneltrein: 1400: [ Schagen ] - Alkmaar- Heiloo - Castricum - Zaandam - Amsterdam Centraal
3 Ritten 1480: Alkmaar - Schagen
4x uur stoptrein: 1500: Uitgeest - Zaandam - Amsterdam Centraal
1x uur stoptrein: 1600: Alkmaar - Uitgeest - Haarlem
2x uur stoptrein: 1700: Amsterdam Centraal - Haarlem - Zandvoort
1x uur stoptrein: 1800: Amsterdam Centraal - Zaandam - Hoorn - Enkhuizen
1x uur stoptrein: 1900: Schiphol - Zaandam - Hoorn - Hoorn Kersenboogerd
2x uur sneltrein: 2000: Amsterdam Centraal - Zaandam - Purmerend - Hoorn.
4x uur stoptrein: 2100: Utrecht - Amsterdam Centraal - Schiphol
Tussen haakjes alleen tijdens spitsuren.
Aanpassing:
Planvoering Noord-Holland.
1x uur stoptrein: 1000: Den Helder - Alkmaar
1x uur sneltrein: 1100: Den Helder - Alkmaar - Heiloo - Castricum - Zaandam - Amsterdam Centraal
1x uur stoptrein: 1200: Enkhuizen - Hoorn - Alkmaar - Uitgeest - Haarlem
1x uur sneltrein: 1300: Hoorn - Alkmaar - Heiloo - Alkmaar - Uitgeest - Beverwijk - Haarlem [huidige 3400]
1x uur sneltrein: 1400: [ Schagen ] - Alkmaar- Heiloo - Castricum - Zaandam - Amsterdam Centraal
3 Ritten 1480: Alkmaar - Schagen
4x uur stoptrein: 1500: Uitgeest - Zaandam - Amsterdam Centraal
1x uur stoptrein: 1600: Alkmaar - Uitgeest - Haarlem
2x uur stoptrein: 1700: Amsterdam Centraal - Haarlem - Zandvoort
1x uur stoptrein: 1800: Amsterdam Centraal - Zaandam - Hoorn - Enkhuizen
1x uur stoptrein: 1900: Schiphol - Zaandam - Hoorn - Hoorn Kersenboogerd
2x uur sneltrein: 2000: Amsterdam Centraal - Zaandam - Purmerend - Hoorn.
4x uur stoptrein: 2100: Utrecht - Amsterdam Centraal - Schiphol
Tussen haakjes alleen tijdens spitsuren.
Laatst gewijzigd door Jef400 op wo 26 sep 2012, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Om maar gelijk verder te gaan.
Dienstvoering Zuid-Holland
In dit overzicht heb ik de Hoekse Lijn niet meegenomen.
2x uur stoptrein: 1000: Haarlem - Den Haag Centraal [ huidige 6300 ]
2x uur stoptrein: 1100: Amsterdam - Haarlem - Leiden
2x uur sneltrein: 1200: Amsterdam - Haarlem - Rotterdam - Dordrecht [ huidige IC-Vlissingen ]
2x uur sneltrein: 1300: Amsterdam - Schiphol - Den Haag [ huidige IC-Ams-Gvc ]
2x uur stoptrein: 1400: Den Haag - Gouda - Utrecht
2x uur stoptrein: 1500: Rotterdam - Gouda - Breukelen - Amsterdam
2x uur stoptrein: 1600: Leiden - Alphen a/d Rijn - Gouda
2x uur stoptrein: 1700: Gouda Goverwelle - Gouda - Den Haag
2x uur stoptrein: 1800: Leiden - Utrecht [ huidige 8800 ]
4x uur stoptrein: 1900: Breda - Rotterdam - Den Haag
Voor rest van de treinen zie Intercity-netwerk.
Dienstvoering Zuid-Holland
In dit overzicht heb ik de Hoekse Lijn niet meegenomen.
2x uur stoptrein: 1000: Haarlem - Den Haag Centraal [ huidige 6300 ]
2x uur stoptrein: 1100: Amsterdam - Haarlem - Leiden
2x uur sneltrein: 1200: Amsterdam - Haarlem - Rotterdam - Dordrecht [ huidige IC-Vlissingen ]
2x uur sneltrein: 1300: Amsterdam - Schiphol - Den Haag [ huidige IC-Ams-Gvc ]
2x uur stoptrein: 1400: Den Haag - Gouda - Utrecht
2x uur stoptrein: 1500: Rotterdam - Gouda - Breukelen - Amsterdam
2x uur stoptrein: 1600: Leiden - Alphen a/d Rijn - Gouda
2x uur stoptrein: 1700: Gouda Goverwelle - Gouda - Den Haag
2x uur stoptrein: 1800: Leiden - Utrecht [ huidige 8800 ]
4x uur stoptrein: 1900: Breda - Rotterdam - Den Haag
Voor rest van de treinen zie Intercity-netwerk.
Laatst gewijzigd door Jef400 op wo 26 sep 2012, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
@ JeffreijMeyer: Ik mis de lijn Rotterdam Cemtraal - Gouda - Woerden - Breukelen - Amsterdam Centraal - (Uitgeest) je overzichten.
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Die verdwijnt helemaal KM46. Die worden overgeheveld naar een nieuwe stoptrein Utrecht - Woerden - Gouda - Rotterdam en een nieuwe s-bahnachtige stoptrein in het Kopje Utrecht: Deze zal 6 keer per uur rijden tussen Amsterdam en Utrecht en Veenendaal vanwaaruit 2x uur wordt door gereden naar Rhenen.
En de Noord-oost wordt onderdeel van de concessie Intercity verkeer: Deze zal deze treinen bevatten.
IC1 Zwolle - Roosendaal 2x uur
IC2 Den Helder - Nijmegen 1x uur
IC20 Alkmaar - Nijmegen 1x uur
IC21 Amsterdam - Nijmegen 2x uur
IC3 Den Haag - Heerlen 1x uur
IC4 Amsterdam - Enschede [ in t pad van IC-Berlijn ]
IC5a Den Haag - Utrecht - Amersfoort - Groningen 1x uur
IC5b Rotterdam - Utrecht - Amersfoort - Leeuwarden 1x uur
IC6 Haarlem - Maastricht 1x uur
IC60 Amsterdam - Maastricht 2x uur
IC61 Amsterdam - Heerlen 1x uur
IC7 Den Haag - Arnhem 1x uur
IC8 Groningen - Zwolle - Lelystad - Amsterdam - Vlissingen. 1x uur
IC80 Leeuwarden - Zwolle - Lelystad - Amsterdam 1x uur
IC9 Den Haag - Venlo 2x Uur
Fyra Amsterdam - Breda 2x uur
Fyra Amsterdam - Rotterdam 1x uur
Int. 1 Amsterdam - Brussel
Thalys Amsterdam - Parijs
ICE Amsterdam - Frankfurt
Int. 2 Amsterdam - Berlijn
En de Noord-oost wordt onderdeel van de concessie Intercity verkeer: Deze zal deze treinen bevatten.
IC1 Zwolle - Roosendaal 2x uur
IC2 Den Helder - Nijmegen 1x uur
IC20 Alkmaar - Nijmegen 1x uur
IC21 Amsterdam - Nijmegen 2x uur
IC3 Den Haag - Heerlen 1x uur
IC4 Amsterdam - Enschede [ in t pad van IC-Berlijn ]
IC5a Den Haag - Utrecht - Amersfoort - Groningen 1x uur
IC5b Rotterdam - Utrecht - Amersfoort - Leeuwarden 1x uur
IC6 Haarlem - Maastricht 1x uur
IC60 Amsterdam - Maastricht 2x uur
IC61 Amsterdam - Heerlen 1x uur
IC7 Den Haag - Arnhem 1x uur
IC8 Groningen - Zwolle - Lelystad - Amsterdam - Vlissingen. 1x uur
IC80 Leeuwarden - Zwolle - Lelystad - Amsterdam 1x uur
IC9 Den Haag - Venlo 2x Uur
Fyra Amsterdam - Breda 2x uur
Fyra Amsterdam - Rotterdam 1x uur
Int. 1 Amsterdam - Brussel
Thalys Amsterdam - Parijs
ICE Amsterdam - Frankfurt
Int. 2 Amsterdam - Berlijn
Laatst gewijzigd door Jef400 op wo 26 sep 2012, 14:52, 2 keer totaal gewijzigd.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Zou het IC-netwerk toch wel wat uitbreiden: slechts één IC per uur tussen Utrecht en Eindhoven is wel wat weinig en de Utrechtboog is ook nog bedieningloos. Of worden dat allemaal sneltreinen?
En een hele spoorlijn schrappen is ook opvallend, want Woerden - Breukelen zou dan dus altijd via Utrecht moeten. Dat kost veel extra reistijd.
En een hele spoorlijn schrappen is ook opvallend, want Woerden - Breukelen zou dan dus altijd via Utrecht moeten. Dat kost veel extra reistijd.
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Daar heb je een punt. En op t punt tussen Utrecht en Eindhoven. Heb je ook een punt. Misschien toch aanpassen denk ik.
@Raymond. Ik heb t aangepast.
@Raymond. Ik heb t aangepast.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Dat worden sneltreinen. Denk ik.Raymond schreef:Zou het IC-netwerk toch wel wat uitbreiden: slechts één IC per uur tussen Utrecht en Eindhoven is wel wat weinig en de Utrechtboog is ook nog bedieningloos. Of worden dat allemaal sneltreinen?
Voorts breng ik de termen sneltrein en stoptrein weer terug. Dat we niet de situatie hebben dat een stoptrein die een stoeptegel overslaat de term Intercity krijgt. Daarvoor hebben we de term sneltrein.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Dat je de lijn Rotterdam Cemtraal - Gouda - Woerden - Breukelen - Amsterdam Centraal - (Uitgeest) schrapt is ook wel een groot gemis als je vanuit Rotterdam naar de regio Amsterdam Zuidoost moet. Het is net zo snel als via Leiden - Schiphol, Maar het scheelt wel een overstap. En via Utrecht reizen is ook een langere reistijd.
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
En die IC5, is dat via de Hanzelijn of Veluwelijn? Eén van twee mist namelijk .
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Volgens mij is, met name in de piekuren, een snelle trein Rotterdam Alexander - Amsterdam Bijlmer best een aanwinst, gezien de drukte in de sprinter Rtd - Asd via Gd.
Het is een spectrum.
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Dit traject is met de sprinter nog sneller ook dan wanneer je vanuit Rotterdam Alexander via Rotterdam Centraal via Schiphol - Amsterdam Rai naar Duivendrecht / Amsterdam Bijlmer reist. Vroeger moest ik weleens aan de Zuidoost kant van Amsterdam wezen en dan nam ik van Rotterdam Alexander de hier genoemde sprinter naar Amsterdam Centraal.Karl schreef:Volgens mij is, met name in de piekuren, een snelle trein Rotterdam Alexander - Amsterdam Bijlmer best een aanwinst, gezien de drukte in de sprinter Rtd - Asd via Gd.
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Laatste wijziging. Noordoost verdeeld over de Veluwelijn en de Hanzelijn.
Dan gaan we nu verder met Flevoland.
Stoptrein 1000: Almere Oostvaarders - Hilversum - Utrecht 2x uur
Stoptrein 1100: Amsterdam - Zwolle 4x uur
Sneltrein 1200: Schiphol - Amsterdam - Lelystad 3x uur
Stoptrein 1300: Amsterdam - Almere Oostvaarders 2x uur
Aangevuld met in de post hierboven staande IC's met stop te Almere Centrum en Lelystad Centrum
Dan gaan we nu verder met Flevoland.
Stoptrein 1000: Almere Oostvaarders - Hilversum - Utrecht 2x uur
Stoptrein 1100: Amsterdam - Zwolle 4x uur
Sneltrein 1200: Schiphol - Amsterdam - Lelystad 3x uur
Stoptrein 1300: Amsterdam - Almere Oostvaarders 2x uur
Aangevuld met in de post hierboven staande IC's met stop te Almere Centrum en Lelystad Centrum
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Heb je ook een punt. Ga t aanpassen.KM46 schreef:Dat je de lijn Rotterdam Cemtraal - Gouda - Woerden - Breukelen - Amsterdam Centraal - (Uitgeest) schrapt is ook wel een groot gemis als je vanuit Rotterdam naar de regio Amsterdam Zuidoost moet. Het is net zo snel als via Leiden - Schiphol, Maar het scheelt wel een overstap. En via Utrecht reizen is ook een langere reistijd.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Ik heb het gezien :pos: .JeffreyMeijer schreef:Heb je ook een punt. Ga t aanpassen.
De lijn Harmelen - Breukelen is niet voor niets in 1952 heropend. Nadat het in 1939 was gesloten.
De reden hiervan was dat het genoende stukje slechts 3 kilomter lang is, maar bij de sluiting ervan je wel 19 kilometer voor moest omreizen.
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Daarom, heb het zelf ook meerdere keren gedaan. Moet je nagaan als daar een keer een snellere trein gaat rijden.KM46 schreef:Dit traject is met de sprinter nog sneller ook dan wanneer je vanuit Rotterdam Alexander via Rotterdam Centraal via Schiphol - Amsterdam Rai naar Duivendrecht / Amsterdam Bijlmer reist. Vroeger moest ik weleens aan de Zuidoost kant van Amsterdam wezen en dan nam ik van Rotterdam Alexander de hier genoemde sprinter naar Amsterdam Centraal.
Het is een spectrum.
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Naar mijn weten en voor zover ik het heb kunnen nagaan heeft er nog nooit planmatig een sneltrein of intercity over de lijn Harmelen - Breukelen gereden. Uitgezonderd dan omgeleide intercity's thalysen en beneluxtreinen.
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Planvoering Twente:
Almelo - Enschede:
1x uur IC Enschede - Hengelo - Almelo - Deventer --> Randstad
1x 2 uur IC Berlijn <-- Hengelo - Almelo - Deventer --> Randstad
1x uur S Enschede - Hengelo - Borne - Almelo - Wierden - Deventer - Olst - Wijhe - Zwolle
2x uur SPR Ensch. - Ensch. Drienerlo - Hengelo - Borne - Almelo de Riet - Almelo - Wierden --> Zwolle
2x uur SPR Oldenzaal - Hengelo Oost - Hengelo - Borne - Almelo de Riet - Almelo - Wierden --> Apeldoorn
2x uur ST Hengelo - Hengelo Gezondheidspark - Delden - Goor --> Zutphen (spits 4x uur Hengelo - Goor)
1x uur IRE Almelo - Borne - Hengelo - Oldenzaal - Bad Bentheim - Shüttdorf - Salzbergen - Reine --> Braunsweich
2x uur ST Almelo - Vriezenveen - Daarlerveen - Vroomshoop - Geerdijk - Marienberg - Bergentheim - Hardenberg
Almelo - Enschede:
1x uur IC Enschede - Hengelo - Almelo - Deventer --> Randstad
1x 2 uur IC Berlijn <-- Hengelo - Almelo - Deventer --> Randstad
1x uur S Enschede - Hengelo - Borne - Almelo - Wierden - Deventer - Olst - Wijhe - Zwolle
2x uur SPR Ensch. - Ensch. Drienerlo - Hengelo - Borne - Almelo de Riet - Almelo - Wierden --> Zwolle
2x uur SPR Oldenzaal - Hengelo Oost - Hengelo - Borne - Almelo de Riet - Almelo - Wierden --> Apeldoorn
2x uur ST Hengelo - Hengelo Gezondheidspark - Delden - Goor --> Zutphen (spits 4x uur Hengelo - Goor)
1x uur IRE Almelo - Borne - Hengelo - Oldenzaal - Bad Bentheim - Shüttdorf - Salzbergen - Reine --> Braunsweich
2x uur ST Almelo - Vriezenveen - Daarlerveen - Vroomshoop - Geerdijk - Marienberg - Bergentheim - Hardenberg
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Ik snap hier echt helemaal geen flikker van. 1 IC per uur naar de randstad whut?julsteren schreef:Planvoering Twente:
Almelo - Enschede:
1x uur IC Enschede - Hengelo - Almelo - Deventer --> Randstad
1x 2 uur IC Berlijn <-- Hengelo - Almelo - Deventer --> Randstad
1x uur S Enschede - Hengelo - Borne - Almelo - Wierden - Deventer - Olst - Wijhe - Zwolle
2x uur SPR Ensch. - Ensch. Drienerlo - Hengelo - Borne - Almelo de Riet - Almelo - Wierden --> Zwolle
2x uur SPR Oldenzaal - Hengelo Oost - Hengelo - Borne - Almelo de Riet - Almelo - Wierden --> Apeldoorn
2x uur ST Hengelo - Hengelo Gezondheidspark - Delden - Goor --> Zutphen (spits 4x uur Hengelo - Goor)
1x uur IRE Almelo - Borne - Hengelo - Oldenzaal - Bad Bentheim - Shüttdorf - Salzbergen - Reine --> Braunsweich
2x uur ST Almelo - Vriezenveen - Daarlerveen - Vroomshoop - Geerdijk - Marienberg - Bergentheim - Hardenberg
1x stopper naar Zwolle? Het is de een na drukste enkelsporige lijn van Nederland?
TWEE keer per uur een stopper van Almelo naar Hardenberg? WAAROM!?!?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Ik zie 2x stopper naar Zwolle, en 1x sneltrein naar zwolle via Deventer ;)
Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?
Die 1x naar de randstad moest wel 2x zijn zal het aan passen en die langs Olst wordt ook veranderd
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten