OVer je reiservaringen in september 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Vinny »

Wellicht tijdens het spitsuur. Normaal loop je zo vrij als een vogeltje over het stationsplein. :D

(moet wel zeggen dat de enige bus waarop ik wel eens ben overgestapt de 171 is. Moet dan in Aalsmeer verder lopen ;))
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Suus »

Voor alle bussen moet je eerst 150 meter lopen en dan een trap op. Als je bus 15 moet hebben moet je eerst onder de Strawinskylaan door, maar onder dat viaduct staat het vol met wildgeparkeerde fietsen (en echt gezellig is het er ook niet).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door STF »

In Luxemburg stampt doorgaans iedereen bij het instappen in de bus gewoon door, zonder de chauffeur te groeten en/of het vervoersbewijs te tonen. Zit ik vanmiddag even een paar minuten achter het stuur om alles goed te kunnen bekijken en fotograveren bij de nieuwe Citaro K bussen; stapt er een reiziger in die mij keurig gedag zei en toonde ook nog zijn vervoersbewijs... :lol:
Tijdens het maken van de laatste foto's vroeg de chauffeur zich af of ik de foto's naar Rusland ging sturen om daar een goedkope imitatie van dit model te maken.
Hoe verzint ie het... :mrgreen:
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Thom91 »

Haha wat een man! Maakt me dag weer goed.
Komt wel goed schatje.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Chauf21 »

Bee schreef:Moet je van station Amsterdam Zuid eens naar de bussen lopen, dat is pas een hindernisbaan :idea:
Van spoor 14a naar de metro en de oostelijke tram- en bushaltes op het centraal station is verder, duurt langer en kent meer hindernissen en ongemakken dan het plein bij Zuid dat je moet oversteken.
Tegenwoordig gebruik ik ook steeds vaker de OV-fiets. Dat uitgiftepunt zit bij Zuid helemaal op een ideale locatie :pos:
Wat dat betreft ben ik het met vinny eens dat reizen via Zuid veel gemakkelijker en vaak sneller is dan via Centraal (afhankelijk van bestemming uiteraard).
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door fogeltje »

Freek schreef:
fogeltje schreef:Vanochtend lekker op tijd. Op CS kan ik nog vlug in lijn 11 van 8:14 springen...en dat schijtding blijft vervolgens nog vrolijk 7 minuten staan en rijdt om 8:21 bomvol weg. Dan had ik net zo goed een volle 210 kunnen pakken. Op dagen dat ik wat later ben rijdt lijn 11 altijd halfvol stip op tijd weg zodat ik me bij de meute kan voegen. Maar goed, ik was lekker op tijd in Heyendaal en had in lijn 11 zelfs een zitplaats, dus veel te klagen heb ik niet, maar doe het toch :')
Dan hebben wij in dezelfde bus gezeten. Ik had juist mooi geluk, was in recordtijd op de campus. 10 minuten van aankomst van de trein op plek van bestemming.
Ik heb je niet gezien, ik zat meteen voorin rechts, op de linker stoel achter de voordeur...met een foute roze rugzak op mijn schoot :')
"Een touringcar is geen bus"
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Milco »

Niet echt een reiservaring, maar goed...

In de dienstregeling van lijn 153 (A'dam-ZO - Almere Buiten) zie ik dat in de derde rit (v. A'dam Holendrecht 16:47 uur) de haltes Holendrecht t/m Muiden P+R met rood zijn doorgestreept. De haltes Station Poort t/m Station Buiten niet. Volgens mij heeft lijn 153 binnen Almere niet zo heel veel reizigers om de rit in Poort op te starten i.p.v. A'dam-ZO.

Overigens rijdt deze rit vanaf Poort met +2...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door wouter15 »

Ik zat vandaag weer eens in de bus (niet heel bijzonder) alleen het word wel iedere dag een nummer wat het GVU uitkomt. Normaal gezien hoort om 8:03 buus 6 te komen alleen de laatste tijd komt dan opeens lijn 7 aanrijden en gaat dan in plaats van bus 6 om 8:03 weg. En vanmiddag reed er een hele tijd geen lijnbus achter lijn 7 en opeens kwamen we op het centraal station van Utrecht lijn 6 tegen die eigenlijk nog helemaal niet om die tijd er moest wezen.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Jurre »

Om 12.20 reden er twee bussen achter elkaar weg bij remise Hilversum. De voorste, Lions City 8789, toonde op de lijnfilm '999 Ik ga met pensioen'. Waarom niet meteen lijn 65 dan :lol:. Erachter reed Van Hool 4126, een lesbus van CXX academy. Al een week aanwezig in het Hilversumse!
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door VIRM »

Vanochtend kwam ik vanuit de richting Schiphol op Amsterdam Centraal met het Nachtnet aan (officiele aankomsttijd was 05:14). Volgens de reisplanner zou ik over moeten stappen op de tweede s4000 naar Zaandam van 05:47. Echter vertrok er nog een s4000 om 05:17 die ik trachtte te halen.
De trap naar spoor 15 was een tikkeltje verstopt (uiteindelijk bleek hij achter de ov-chippoortjes te zijn. Wat onhandig!). De s4000 liep een lichte vertraging op. De eerste keer dat er werd omgeroepen wat er aan de hand was, riep tegelijkertijd Tuffy buiten iets om. De tweede keer haperde de omroep (SLT heh...), maar ik verstond iets van 'defect' ofzo.
Uiteindelijk met iets van -25 aangekomen in Zaandam. *O*
Beul van de blindegeleidelijn
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Edwin »

Almere updates:

De digitale haltepalen op de halte Flevoziekenhuis doen het eindelijk. Kan je die halte eindelijk ook als overstaphalte gebruiken. Bijvoorbeeld van de 5 of 7 op de 322 als de 6 net weg is.
De werkzaamheden na de brug tussen Flevoziekenhuis en Greta Garboplantsoen zijn helemaal voorbij, de tijdelijke/oude busbaan is helemaal gesloopt. Het is nu wachten op de parallel gelegen fietsbrug.
Voor maar 2,50€ een retourtje Amsterdam met R-net: https://www.reismetr-net.nl/acties. (Of dit alleen vanuit Almere geldt staat er weer niet bij. Onderaan staat naast Connexxion en EBS ook GVB, die doen al vroeg mee.)
De 327 en 328 mogen op de A6 tussen Almere Poort en Almere Haven eindelijk over de vluchtstrook rijden bij file. Dit leverde veel vertraging op. Nu vraag ik mij af op de bus nu ook de afrit Almere Stad-West mag pakken en dan "rechtdoor" de afrit weer op? Of moet de bus alsnog wevend door de file heen?
Alleen weet ik nog niet op de nieuwe bushaltes bij Almere Parkwijk al in gebruik zijn.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Daniel »

Waarom zou je die halte Flevoziekenhuis pas als overstaphalte kunnen gebruiken nu de DRIPs het er doen, zonder DRIP kan je er toch ook overstappen lijkt me? 'tis alleen wat minder snel vast te stellen of de aansluitende bus snel komt dan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Wubbo »

Lieve mensen van de NS. Dat jullie na het werk met de trein naar huis gaan begrijp ik. Dat jullie dan met elkaar de dag doornemen begrijp ik ook. Maar misschien is het slim om de volgende keer niet luidkeels in de trein te vertellen dat je je niet ziek gemeld hebt omdat de wachtdienst Eef was, die altijd zegt dat je wel kan werken (je hebt die dag ook gewerkt, dus kennelijk had hij/zij het nog goed ook) en dat je een afspraak met Ronald hebt gemaakt om je situatie door te spreken maar dat hij gewoon naar huis is gegaan. Ook hoef ik niet te weten dat je niet meer op een bepaald wil werken omdat iemand daar onder jouw inlognummer een maandkaart op een chipkaart heeft geladen, wat niet kan, terwijl jij eerste hulp aan het verlenen was bij iemand met hyperventilatie. Gelukkig heeft je dienstindeler dat goed begrepen, en je dienst weggedraaid. Dat je met bepaalde collega's niet wil samenwerken hoef ik ook niet te weten. En alle andere roddels over collega's hoef ik ook niet te horen.

Zeker als je in uniform in de trein zit denk ik dat je wat terughoudender moet zijn in wat je zegt, en hoe je dat doet. Het kan alleen maar tegen je gebruikt worden...
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Edwin »

Daniel schreef:Waarom zou je die halte Flevoziekenhuis pas als overstaphalte kunnen gebruiken nu de DRIPs het er doen, zonder DRIP kan je er toch ook overstappen lijkt me? 'tis alleen wat minder snel vast te stellen of de aansluitende bus snel komt dan.
Ik moet er vaak 2 haltes na Flevoziekenhuis weer eruit. Als ik bij de volgende halte, Greta Garboplantsoen, (ook nog een gezamenlijke halte van 5, 6, 7 en 322) uitstap en voor 1 halte de bus neem gaat m'n SOV weer moeilijk doen. Hij zegt dan dat ik al ingecheckt ben, als ik wil uitchecken. Dus stap ik liever over op Flevoziekenhuis, want dan heb ik dat gedoe niet en bij Grete Garbo bevindt de halte van 5 en 7 en de halte van 6 en 322 niet op dezelfde plek.

Je kan zeggen waarom loop je die ene halte niet. Nou dat is geen klein stukje, in rustige pas is het toch wel zo'n 10 minuten. Tevens komt dit vaak alleen 's avonds voor (overdag rijden de stadsbussen 5, 6 en 7 8x per uur dus dan is het geen probleem om even te wachten maar 's avonds is de halfuursdienst weer minder), maar ik loop niet graag 's avonds, in het donker, over voetpaadjes met onoverzichtelijke stukken.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door TheKnitter »

Gister nam ik buslijn 42 vanaf Marconiplein richting mijn werk (halte Innsbrückweg). De bus van 6:20. Op het bord stond dat de rit was vervallen, maar om 6:26 kwam er alsnog een bus aangescheurd. Iedereen mocht zo instappen zonder in te checken, en met een bloedvaart werd er vertrokken om 6:28. Was een minuut te vroeg bij de bushalte. Chauffeur heeft pittig doorgereden :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Daniel »

Ging niet helemaal lekker in het oosten vandaag kennelijk... t2818 kreeg steeds meer vertraging, van +20 naar +25, en werd uiteindelijk geheel opgeheven. De t12518 ging vervolgens met een kleine plus achter de eveneens vertraagde t5618 aan. Bij Den Dolder nog even achter die stoptrein aan gehobbeld, maar zowaar mochten we bij Overvecht via de lage sporen en spoor 2 de vertraagde 5618 voorbij. Echt snel ging dat alleen niet, gezien de vrij lage maximumsnelheid op het kruis bij Blauwkapel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door fogeltje »

Matige ochtend. 121 komt al met +6 aan bij mijn halte (en is notabene helemaal leeg, ik ben de eerste instapper), dan staat meteen die brug open en in Boekel nog een korte "file" omdat iemand zijn gaspedaal niet kan vinden...vijf minuten lang, uiteindelijk met +10 aangekomen. 99 van 7:18 en 7:22 allebei ruim gemist. Dus dan maar om 7:52 weg.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Ardan »

Sein-/wisselstoring Deventer-Zutphen, er stonden een stuk of 6 touringcars bij het station klaar. Ik denk dat die vertraging van de t2818 daarmee te maken heeft, Daniël?
Wat dat betreft vind ik het trouwens wel jammer dat die werkzaamhedenkaarten zijn verdwenen, toen ik die bussen zag staan begon ik al te denken dat Zwolle er alweer uit lag en daar niks van wist, maar dat is dus pas over drie weken.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Daniel »

Aah, dat was dus weer een geheime verstoring dan. Volgens de verstoringenpagina was er om 7.20 uur nog niks aan de hand tussen Deventer en Zutphen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Suus »

Ja, irritant weer, want ik was al onderweg naar Zwolle voor de bordjes tussen Zwolle en Deventer. Had ik het geweten dan was ik direct naar Arnhem gegaan en daar aan mijn ronde begonnen.

Iets totaal anders: waarvoor dient dat noodperron bij 't Harde aan de kant van het militaire terrein?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Daniel »

Dat is ongetwijfeld het noodperron dat daar aangelegd is voor de grote werkzaamheden in Zwolle van afgelopen zomer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Ardan »

En die over een paar weken vast wel weer gebruikt zal gaan worden.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Tochjo »

Ja, men dacht dat het eilandperron niet toereikend zou zijn voor reizigers van intercity's uit beide richtingen.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door iljitsch »

De trein van Asdz naar Gvc van 18.15 u net gemist, en toen met m'n stomme kop in de sprinter naar Gvc gestapt. Gelijk bij Hoofddorp staan we 7 minuten stil, mede om een intercity voor te laten. Wat een ellende.

In Leiden stap ik lekker over op een trein naar HS, scheelt in elk geval weer wat lopen van de tramhalte naar huis.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door M57 »

Daniel schreef: Echt snel ging dat alleen niet, gezien de vrij lage maximumsnelheid op het kruis bij Blauwkapel.
:?: Voor het kruis geldt bij mijn weten geen bijzonder lagere snelheid t.o.v. de infra er omheen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten