geen OV meer op 9292!

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door R-Flow »

hauptbahnhof schreef:Ja is al goed bijdehandje :wink:
Wie kaatst... :wink:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Geert »

Oke, back on topic graag.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Daantje »

Zijn er meer mensen die problemen hebben met de 9292 app voor android? Ik heb de nieuwe pas geïnstalleerd maar er nog geen een reisadvies uitgekregen. Telkens een foutmelding dat ie onverwacht wordt afgesloten. :S
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door webguy »

Hier geen problemen, wat voor telefoon heb je? Misschien 9292 even mailen...
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Daantje »

Een HTC Explorer. Mja, kan een mail sturen maar zit ook te denken om te kijken of ik die app opnieuw kan installeren. Zo heb ik er ook niets aan...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Wubbo »

Ik heb de app afgelopen week geinstalleerd op mijn HTC, maar nog geen foutmelding gehad (wel reisadviezen trouwens ;-))
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door R-Flow »

Daantje schreef:Een HTC Explorer. Mja, kan een mail sturen maar zit ook te denken om te kijken of ik die app opnieuw kan installeren. Zo heb ik er ook niets aan...
Je kan onder Settings > Apps > 9292 ook eerst "Clear data" en "Clear cache" aan tikken. Soms zijn die hulpbestanden corrupt of in conflict waardoor de hele app crasht. Wil nog wel eens gebeuren als je upgradet naar een nieuwe versie. Als dat geen effect heeft de app in z'n geheel deïnstalleren en opnieuw downloaden idd.

Hopelijk werkt het. :pos:

PS Onder Settings > Apps > 9292 kan je de app ook deïnstalleren trouwens.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door webguy »

Dit is een splinternieuwe applicatie, je kan de oude versie namelijk naast de nieuwe installeren, maar het is altijd de moeite waard.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Daantje »

Gegevens wissen heb ik geprobeerd, werkt niet. App verwijderen en opnieuw installeren ook niet en een foutrapport verzenden vanuit die app zelf ook niet. Nou 9292 maar een mail sturen dan want dit is echt gruwelijk irritant.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door R-Flow »

Balen. Welke Android versie draai je?

Vriend had onlangs ook gezeik met een aantal apps van derden, heb toen uiteindelijk de hele phone naar factory defaults gereset. Werkte wel. Maar goed, snap het als je daar geen zin in hebt voor één app. Verder ook geen garanties dat het jouw probleem oplost.
Laatst gewijzigd door R-Flow op do 27 sep 2012, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Daantje »

Android 2.3.5, de app is geschikt vanaf 2.2 dus dat zou het probleem ook niet moeten zijn lijkt me?
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door R-Flow »

Daantje schreef:Android 2.3.5, de app is geschikt vanaf 2.2 dus dat zou het probleem ook niet moeten zijn lijkt me?
Nope, lijkt me niet. Probleem is dat Android nogal gefragmenteerd is. Al die verschillende telefoonfabrikanten maken hun eigen aanpassingen aan het systeem, in sommige gevallen geeft dat problemen met apps.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Daantje »

Ik hoop wel dat het opgelost kan worden. Een van de belangrijkste redenen waarom ik uiteindelijk voor een smartphone ging was toch wel dat ik nu makkelijk een (om)reisadvies kon opzoeken als ik onderweg ben of 's ochtends in bed lag en niet heel m'n laptop er voor op zou moeten starten. Met zo'n app is dat toch een stuk makkelijker.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Geert »

Eventueel kun je nog met CatLog de logfiles uitlezen en doorsturen aan 9292...
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door R-Flow »

Daantje schreef:Ik hoop wel dat het opgelost kan worden. Een van de belangrijkste redenen waarom ik uiteindelijk voor een smartphone ging was toch wel dat ik nu makkelijk een (om)reisadvies kon opzoeken als ik onderweg ben of 's ochtends in bed lag en niet heel m'n laptop er voor op zou moeten starten. Met zo'n app is dat toch een stuk makkelijker.
Met een beetje mazzel komen ze snel met een update. Is het een idee om tot die tijd de oude app te gebruiken of hebben ze die verwijderd?
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door hauptbahnhof »

Precies een maand geleden heb ik een mail gestuurd en gevraagd wanneer de actuele tijden van GVB (die op dit moment al beschikbaar zijn (bus en tram; metro volgt in december als het goed is)) op 9292 te zien zijn en gisteren heb ik een mailtje teruggekregen dat dat volgens planning ergens in het eerste kwartaal zal zijn.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Somoht »

hauptbahnhof schreef:Precies een maand geleden heb ik een mail gestuurd en gevraagd wanneer de actuele tijden van GVB (die op dit moment al beschikbaar zijn (bus en tram; metro volgt in december als het goed is)) op 9292 te zien zijn en gisteren heb ik een mailtje teruggekregen dat dat volgens planning ergens in het eerste kwartaal zal zijn.
Tsja maar daar maar 3e kwartaal 2013 van ;)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Justin »

Ik heb regelmatig een crash van de 9292 app als ik de persoonlijke login aan heb staan. Ben ik daar de enige in, of heeft iemand er hier ook wel eens last van?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door webguy »

Heb geen crashes, maar gebruik de persoonlijke login ook niet...
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8660
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Milco »

Als ik op 9292.nl een reis wil plannen, en ik druk op de letter p, dan komt telkens het printermenuutje tevoorschijn :( En als ik die dan wegklik, staat er geen p. Dus een reis plannen naar bijvoorbeeld Apeldoorn kan niet :s
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Justin »

Heb ik van de week ook gehad. Had even m'n browser opnieuw opgestart en daarna ging het wel weer gewoon... :X
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Fles »

of je Ctrl zit vastgekoekt.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8660
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Milco »

Dat is het probleem niet.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door hauptbahnhof »

Wat heb je aan 9292 als de vertrektijden niet kloppen? Moet ik met de metro dus ga ik snel kijken hoe snel ik moet doen om Metro 50 te halen. Blijkt dus dat ze de vorige dienstregeling hebben. Voor de huidige (sinds de eerste week van november) moet ik steeds op de GVB-app kijken of op de GVB-site (mobiel), terwijl ik de actuele vertrektijden van 9292 wel handig vind.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Somoht »

hauptbahnhof schreef:Wat heb je aan 9292 als de vertrektijden niet kloppen? Moet ik met de metro dus ga ik snel kijken hoe snel ik moet doen om Metro 50 te halen. Blijkt dus dat ze de vorige dienstregeling hebben. Voor de huidige (sinds de eerste week van november) moet ik steeds op de GVB-app kijken of op de GVB-site (mobiel), terwijl ik de actuele vertrektijden van 9292 wel handig vind.
Tsja dat is continu het probleem van 9292 ;), 9292 importeert gegevens elke 7 dagen (of iets in die richting). Kan me ook nog wel een fuck-up herinneren dat ze de GVB zomerdienstregeling een paar dagen te vroeg hadden ingeladen. Overigens even gecheckt, laatste DRGLwijziging voor de metro's is ingegaan op 4nov.
GVB is nu bezig met traject om dienstregeling-wijzingen binnen een etmaal te kunnen publiceren richting afnemers, zoals omleidingen.
Als je een Android toestel had ik je kunnen wijzen op mijn app OVinfo, die echte actuele vertrektijden van oa. GVB (als KV6 het doet) heeft, maar helaas is er nog geen iOS app die van dezelfde API gebruikt maakt.
Maar goed als je wat stations geeft kan ik wel web-linkjes maken zoals deze (GVB KV6 ligt er toevallig vandaag de hele dag uit helaas dus geen vertragingsinfo)
http://ovapi.nl/?tpcid=060892,57002410, ... 681,060692
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten