OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Vinny »

Tis dus eigenlijk gewoon een te moeilijk systeem. Of wennen?
Het is wennen natuurlijk. Hoewel het systeem zo in elkaar zit dat wanneer alle treinen op tijd (+/- 3 minuten) rijden je in feite niets hoeft te doen, maar er wat mis gaat je het ineens erg druk hebt met het handmatig instellen van rijwegen en communicatie met machinisten die willen weten waarom ze voor een rood sein staan. Volgens mij is dat ook de reden dat als het fout gaat bij een knooppunt het ook góed fout gaat...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Vinny »

Als die 2 conflicten gaan krijgen is dat te begrijpen, maar hoe is dat te rijmen als ze allebei met 140 door willen jekkeren naar Rtd met genoeg perrons?
Tussen Schiedam Kethel en Schiedam Centrum staat meestal een 'file' van treinen. De achterste trein loopt dan meestal wat (soms veel) vertraging op.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Ruben »

Die file lijkt me er alleen te mogen komen bij afwijkingen van de planning.
Hier lijkt eerder de heilige treintjespunctualiteit aan ten grondslag te liggen. Zo'n omgeleid nummertje, extra ingelegd, gaat natuurlijk nooit meetellen voor de cijfertjes. Die BNL nog wel.
Maar op zich is het mooi te zien dat soms het oude regime van voorrang toch gehandhaafd kan blijven, nu nog die stoppertjes voor de IC weghouden. :D
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Vinny »

Die file lijkt me er alleen te mogen komen bij afwijkingen van de planning.
Nou vorig jaar was het standaard. De trein van 08:25 a. Rotterdam Centraal was vrijwel altijd enige minuten te laat omdat deze ergens bij Schiedam voor een rood sein kwam.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Daarnaast staat de s1900 ri. Den Haag Centraal ook nogal eens voor rood bij Schiedam doordat de s2200 nog niet weg is, da's bijna dagelijks het geval.

Vanmorgen nog wat nasleep van gisteren in de materieelinzet: de t1923 reed met ICRm i.p.v. ICK.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Geert »

Vinny schreef:
Als die 2 conflicten gaan krijgen is dat te begrijpen, maar hoe is dat te rijmen als ze allebei met 140 door willen jekkeren naar Rtd met genoeg perrons?
Tussen Schiedam Kethel en Schiedam Centrum staat meestal een 'file' van treinen. De achterste trein loopt dan meestal wat (soms veel) vertraging op.
Dit keer stond er geen file. Die Benelux was volgens mij ook nog wel op tijd binnengekomen zonder inhaalacties.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Caspar »

De nieuwe HIspeed jingle is sinds vandaag te horen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Een hoop verdwaald IRM vanmiddag... de t5158 reed met een IRM-VI (overdrijven is ook 'n kunst :P ) en de t2258 eveneens met een IRM-VI.
Verder reed de t9241 in de samenstelling loc-Bs-rijtuigen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door JeePee »

Of men heeft er een paar overgeslagen of Haarlem heeft de smaak flink te pakken. ICMm 4052 staat nu op spoor 2 te Zl.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Suus »

Het is dan wel feest in Leiden, maar op het station was het een chaos vanochtend. De s2100 die om 9:00 naar Amsterdam zou gaan, ging niet verder dan Leiden... Perron 8/9 stond stampend vol met mensen, de treinen uit Haarlem hadden last van een sein en overwegstoring. En bij Hoofddorp zou een defecte trein voor een stremming zorgen. Maar de s2600 die om 9:18 gaat, ging gewoon naar Amsterdam, maar kwam wel met vertraging aan in Amsterdam. Geen defecte trein gezien onderweg.

Overigens werd in Leiden een setje SGM-II op spoor drie geparkeerd, inclusief passagiers. Ik weet niet precies waar die trein vandaan kwam (vermoed uit Alphen aan den Rijn), maar echt handig was het niet :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door playertwo »

JeePee schreef:Of men heeft er een paar overgeslagen of Haarlem heeft de smaak flink te pakken. ICMm 4052 staat nu op spoor 2 te Zl.
Het schijnt dat dat stel vervroegd is binnengenomen. Reden is voor mij onbekend.
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door lint41 »

Is vervroegd binnengenomen opdat men de verschillen tussen deelseries kon verwerken (ICM0: 4001-4007, ICM1: 4011-4050, ICM2: 4051-4097). Blijkbaar waren de verschillen voor het proces niet echt belangrijk en is de 4052 nu al klaar...
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door BR628 »

Tjee, dat ombouwen gaat echt ernstig TE snel gewoon :(
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daan »

Gaat erg snel inderdaad :shock: Ik gok erop dat alle drietjes half 2009 wel gereviseerd zijn...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Fles »

BR628 schreef:Tjee, dat ombouwen gaat echt ernstig TE snel gewoon :(
Te snel? Kan mij niet snel genoeg gaan hoor :lol: (afgezien van die plee dan, dat blijft jammer natuurlijk)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

- nadat de t32524 vanmorgen in Dordrecht aankwam zou het voorste stel afgekoppeld worden en alleen 't achterste terug naar Geldermalsen rijden. Op zich niet bijzonder, maar opmerkelijk vond ik wel dat ook op de binnendisplays "Niet instappen / Geen dienst" alternerend werd vertoond. Da's zeker voor de reizigers die de buitendisplays niet konden lezen ofzo en vervolgens zich toegang verschaft hebben tot het treinstel :P
- kon door het korte keren in Venlo toevallig zowel m'n heenreis naar Eindhoven (t1931) als de terugreis naar Dordrecht (t1940) met dezelfde ICRm-compositie afleggen. Dat vond ik natuurlijk allesbehalve erg :P
- de t1940 stopte in Breda in eerste instantie vrij abrubt met nog anderhalve bak buiten het perron. Geen idee waar dat nu door kwam... seinen langs 't perron heb je niet in Breda en een ATB-ingreep is door een TSB van 40 km/u ook zo goed als onmogelijk
- en owja, ook weer 'n ouderwets wedstrijdje IRM v.s. ICRm tussen Eindhoven en Boxtel. Bij Eindhoven Stadion had de s800 nog een kleine voorsprong, maar net na Acht kwamen we alweer ernaast te rijden wat zo bleef tot de fly-over vlak voor Boxtel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door mb90 »

- De BeNeLux t9248 reed vandaag met de samenstelling loc-Bs-rijtuigen-Bs.
- Verder zag ik bij Woerden dat Sprinter t4036 gekrompen was tot 1x SGMm-III.
- Ook was Lightrail t9532 gekrompen en wel van 2 stellen tot 1 los stel, de 6103.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Suus »

De inzet van de A32 gebeurt een beetje op de gok af en toe, soms zijn het er 's middags 3, dan weer eentje. Is natuurlijk ook niet echt veel flexibiliteit mogelijk, zijn er tenslotte maar zes en ze willen nog wel eens defect zijn :roll: Maar op het tijdstip dat de 9532 rijdt is het er meestal maar ééntje, dat is precies genoeg zonder dat het gezellig wordt.

Als er in Gouda echter eentje op spoor 9 helemaal tegen het stootblok geparkeerd staat dan is die waarschijnlijk defect, dan wordt hij later opgehaald of daar gerepareerd. Het is beter dat hij dan daar blijft dan meegaat naar Alphen, aangezien het niet mogelijk is hem weg te zetten in Alphen dan, aangezien dan toch de cabine van dat tramstel gebruikt moet worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Geert »

Er was vanmorgen ook eentje defect gegaan, dus dat verklaart wellicht het een en ander.
Verder nog wat ongebruikelijk materieel in de s4000: een mDDM in de t4169, en een VIRM-IV in de t4171. Lekker bezig dus :P
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Aking »

Vanavond rond 23:45 toen ik op amstel arriveerde was het daar aardig donker... alles was uit, verlichting, kaartautomaten, pinautomaten, alle servextenten, loket....

Gelukkig reed het trein- en metroverkeer wel gewoon :)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door STF »

Een beter milieu begint op het station, wees zuinig met energie :P
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door M57 »

keleti palyaudvar schreef:Vanavond rond 23:45 toen ik op amstel arriveerde was het daar aardig donker... alles was uit, verlichting, kaartautomaten, pinautomaten, alle servextenten, loket....
Eerder was dat alleen in de onderdoorgang naar uitgang Oost. Een dag ervoor zag ik een grote lekkage in die onderdoorgang. Misschien heeft het er mee te maken, misschien niet.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Caspar »

Een IRM 4tje in de stopper Zwolle- Groningen vandaag :D
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door mb90 »

IC t1935 had vanmorgen niet te klagen over de hoeveelheid locs. De voorste had er achter zich eentje op sleeptouw en achterop hing ook nog een loc. Er reden dus 3 locs mee.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Raymond »

Dat daar dan afgelopen nacht niet al wat mee gedaan is. Die combinatie was gisteren namelijk ook al gespot!
edit: blijkt een andere combinatie te zijn als gisteren.
Laatst gewijzigd door Raymond op za 04 okt 2008, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten