Mijack en Michael op tour door Zeeland

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Mijack en Michael op tour door Zeeland

Bericht door Michael 1988 »

Vandaag had ik met Mijack afgesproken om een keer een reisverslag samen te maken. We wisten toen we het afspraken in eerste instantie niet waar we naar toe wilden gaan, maar toen ik kwam met de suggestie Zeeland had Mijack er wel oor naar. Vanmorgen hadden we om 9:00 uur afgesproken in 's-Hertogenbosch. We waren er allebei iets vroeger, waarbij ik zelfs na mijn aankomst nog wat bussen op de foto zette op het busstation. Hieronder een kleine selectie.

Voor de foto's van Mijack kijk dan hier.

Afbeelding

Afbeelding
Zwaluw Reizen 1 afkomstig van lijn 137. Ik heb deze voormalige BBA-bus wel vaker gezien, maar steeds mislukte de foto of had ik mijn camera niet bij me.

Afbeelding
Personeelsbus van Arriva. Dit is een voormalige buurtbus van BBA. Een vergane glorie in de OV dus (letterlijk, want dat busje is flink afgetroggeld/beschadigd). Vandaag zijn we nog meer vergane glories tegengekomen. Maar daar volgt later meer van.

Afbeelding
De bus waarmee Mijack naar 's-Hertogenbosch was gekomen :mrgreen: .

Nee geintje, dat was niet zo. Het had wel gekund, maar hij was in tegenstelling tot mij met de auto gekomen.

Afbeelding
Bij aankomst op het perron nog gauw even een foto gemaakt van de sprinter naar Deurne (die uiteindelijk vertraging had vanwege de vertraging van de IC naar Eindhoven). Een aantal minuten later zou onze trein naar Roosendaal aankomen.

Afbeelding
Bij aankomst in Roosendaal zagen wij allebei deze Plan V's staan. Ik maakte gauw een foto, voordat ze definitief uit dienst zijn. Ik zelf meende eigenlijk dat deze treinen alleen maar in Oost-Brabant en Limburg nog voorkwamen (afgezien van de gehuurde Plan V bij Connexxion). Maar schijnbaar worden ze ook ingezet als stoptrein van Roosendaal naar Vlissingen. We hebben er veschillende gezien. Maar waarom ik dit eigenlijk sowieso een vergane glorie noem zeg ik zometeen wel in de repo. Eerst nog wat foto's :mrgreen:

Afbeelding
Natuurlijk ook nog even een bus van de stadsdienst erop gezet.

Afbeelding
Onze trein uit Zwolle.

Afbeelding
Een Belgische trein

Afbeelding
NS Highspeed trein richting Brussel met daarnaast een SLT die geen dienst had. Mijack maakte hierbij een foto van de trein vanuit Brussel. Deze trein had vreemd genoeg voormalig OBB-wagons, waarbij OBB nog duidelijk leesbaar was naast het NS-logo.

Afbeelding
Mijack in actie :mrgreen:

Afbeelding
Nou komt de vergane glorie waar ik het bij de Plan V over had. We kwamen in Bergen op Zoom aan en maakte vanuit de trein de bovenstaande foto. Echter na het maken van een paar foto's van de remise werd er omgeroepen dat er een defect was en dat er werd gekeken of die gemaakt kon worden. Het defect kon niet direct gemaakt worden, waardoor de trein werd opgeheven en de achterliggende IC een stoptrein werd. Omdat de trein werd opgeheven moesten wij uitstappen en konden wij foto's maken van de bussen op het busstation. Bij het uitstappen merkte ik dat er wel meer defect was. De bank waar ik op zat, was namelijk los en kon ik zo meenemen ;). Zonde dat ze het onderhoud een beetje achterlieten op dat gebied, maar voor de rest zagen de treinen er schoon uit.

Afbeelding
Zoals ik al zei, defecte trein ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Nog een vergane glorie. Een vervoerbedrijf die al 4 jaar niet meer in Brabant zit, als het niet langer is.

Uiteindelijk gingen wij met de Intercity/stoptrein naar Goes toe om daar uit te stappen. Oorspronkelijk wouden we van Goes naar Zierikzee en van daaruit naar Rotterdam, maar daar stapten we vanaf en waren we later door gaan reizen naar Vlissingen en vervolgens Middelburg, Zierikzee en terug naar Goes om van daaruit weer huiswaarts te gaan. Maar eerst een aantal foto's uit Goes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik vond dit een raar iets, een lijnbus die een blauwe taxikenteken draagt. Maar schijnbaar gebeurt dat meer bij Connexxion, want we zagen meer van dit soort busjes.

Afbeelding

Afbeelding
Mijack zag hem bij het uitstappen van de trein staan en we liepen er al langzaam naar toe. Maar vlakbij het station stonden twee NS 1100 locomotieven, een railbus en een groene stoomlocomotief (tenminste dat meende ik te hebben gezien). Ook al vergane glorie in het OV. Al wordt dit materieel nog wel gebruik voor de stoomtrein Goes - Borsele.

Afbeelding
Help de trein komt recht op mij af :shock:

Afbeelding
Eindelijk weer eens groene bussen i.p.v. steeds dat wit. Wat mij eigenlijk opviel was dat op lijn 132 Zierikzee - Goes verschillende bussen reden. Niet alleen witte MAN Lion's City CNG bussen, maar ook MB Citaro's van Van Oeveren, Groene MAN Lion's City en MB Integro's van Van Oeveren en AMZ. Maar dit schijnt op meer lijnen het geval te zijn. Want op lijn 133 Middelburg - Zierikzee zat eerst een chauffeur van AMZ en vervolgens halverwege de rit werd er omgewisseld voor een chauffeuse van Connexxion zelf. Zat niet echt een bepaalde logica in voor zover ik kon zien. Maar goed, op naar Vlissingen.

Afbeelding
Eenmaal in Vlissingen lag er alleen nog maar deze ferry in de haven en nog wat kleine bootjes. Voor de rest geen bussen :(. Maar het station zag er wel mooi uit. Het leek wel een beetje op iets van de Efteling en Mijack merkte op dat het leek op station Oost van de Efteling, maar goed. Het was een tijdje geleden dat ik in de Efteling ben geweest dus ik kon het zo niet zeggen of het klopte of niet.

Afbeelding

Afbeelding
Hier werd nadrukkelijk op gedoeld op de Efteling.

Afbeelding
Onze trein naar Middelburg (en ook die we hadden voor de richting van Vlissingen).

Afbeelding
Middelburg

Afbeelding
Onze bus richting Zierikzee. Raar maar waar, maar dit was geen materieel van AMZ, maar werd toch bereden door een chauffeur van AMZ. Deze bus zat behoorlijk vol tot een plaatsje voor Zierikzee en de ramen waren erg beslagen, dus helaas geen foto's van onderweg. Toen we in Zierikzee aankwamen stonden er weer veel mensen te wachten om in dezelfde bus in te stappen. Zoveel dat de meeste achterin instapten terwijl wij en andere passagiers nog uitstapten :N . In vergelijking, in lijn 132 waren wij samen met een andere passagier de enige passagiers voor richting Goes, vanaf Goes stond er weer een horde passagiers te wachten voor lijn 132 richting Zierikzee (veelal scholieren).

Afbeelding
Interliner in Zierikzee

Afbeelding

Afbeelding
Met deze foto gemaakt in Goes sluit ik de repo af en net zoals de chauffeur breng ook ik een groet uit. Houdoe ;)

Meer foto's van mij kun je hier vinden. Foto's van Mijack zijn hier te vinden.
Laatst gewijzigd door Michael 1988 op vr 28 sep 2012, 01:09, 5 keer totaal gewijzigd.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mijack in Michael op tour door Zeeland

Bericht door Thom91 »

Leuke foto's, nog beetje droog gebleven of helemaal verregend?

Verder moest ik in mezelf een beetje lachen om de spelfout in de titel ;)
Komt wel goed schatje.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Mijack en Michael op tour door Zeeland

Bericht door Michael 1988 »

Spelfout is hersteld en we werden alleen goed nat in Zierikzee, voor de rest viel het nog mee qua regen. Al had ik toen we in de bus in Zeeland zaten (zowel in lijn 133 als in lijn 132) af en toe het gevoel dat we van de dijk zouden worden geblazen. Vooral lijn 132 zat af en toe te zigzaggen en de chauffeusse had moeite om recht te blijven rijden. Maar ja vind je het gek als er een storm in Nederland woedt.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Mijack en Michael op tour door Zeeland

Bericht door mijack1985 »

was een geslaagde dag Michael en ik moest ook echt even lachen om de typefoutje. :mrgreen:
Jammer dat we de Jonckheere niet zagen, maar volgende keer beter *bus*
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Mijack en Michael op tour door Zeeland

Bericht door Michael 1988 »

We zagen hem wel, maar wel bij de Lijn en niet bij AMZ ;). Ook jammer dat we geen O405 tegen kwamen. Meende dat ze nog in dienst waren bij een van de onderaannemers van Connexxion.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mijack en Michael op tour door Zeeland

Bericht door Etienne »

De laatste O405 die daar reed was de 379 van AMZ. Deze ging echter bij de nieuwe concessie in 2008 buiten dienst.

Lijn 132 en 133 zijn vreemde lijnen inderdaad. Ze horen namelijk bij de concessie Noord-Zeeland, maar lopen ook voor een flink deel in Midden-Zeeland. Lijn 133 behoort geloof ik alleen met groene bussen (Van Oeveren en Connexxion) te rijden, maar met regelmaat verschijnt ook een witte bus op dienst. Lijn 132 wordt bij mijn weten altijd door witte bussen gereden, behalve als Van Oeveren deze rijdt.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Mijack en Michael op tour door Zeeland

Bericht door Michael 1988 »

Nou we zagen toch echt groene Connexxion bussen in Goes afkomstig van lijn 132. Maar ik zag zojuist een foutje in de link naar mijn picasawebalbum. Dit is ondertussen verholpen. Ook was ik een foto vergeten betreft vergane glorie in het OV.

Afbeelding
De ouderwetse papieren kaartjes die door de OV-chipkaart in bijna heel Nederland zijn verdrongen.
Laatst gewijzigd door Michael 1988 op vr 28 sep 2012, 01:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Mijack en Michael op tour door Zeeland

Bericht door Jurre »

Grappig, de 8832 in Zeeland maar de 8833 en 8834 in vaste dienst in het Gooi. Ex-Utrecht bussen toch?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mijack en Michael op tour door Zeeland

Bericht door deadlock »

Leuk verslag. Jammer van het weer. Leuk ook om al die vergane glorie te zien.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mijack en Michael op tour door Zeeland

Bericht door MdJ »

Jurre schreef:Grappig, de 8832 in Zeeland maar de 8833 en 8834 in vaste dienst in het Gooi. Ex-Utrecht bussen toch?
Jep, maar dat is wel heel lang geleden (jaar of 5-6 geleden).

8832 is vast een der vervangers omdat de 8867/8872 een beetje zwart zijn geworden. De 8832 reed daarvoor namelijk bij CTS Haarlem.
Bij twijfel: gebruik beton.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Mijack en Michael op tour door Zeeland

Bericht door Michael 1988 »

deadlock schreef:Leuk verslag. Jammer van het weer. Leuk ook om al die vergane glorie te zien.
Het weer viel veelal mee naar mijn mening. Tenminste ik had er niet heel veel last van. Alleen in Zierikzee zat de regen goed tegen, maar voor de rest konden we ondanks het slechte weer goede foto's maken. Dat van vergane glorie was een spelfout van mij. Ga ik gelijk even herstellen ;).
Jurre schreef:Grappig, de 8832 in Zeeland maar de 8833 en 8834 in vaste dienst in het Gooi. Ex-Utrecht bussen toch?
Er reden volgens mij meer Ex-Utrecht bussen rond. Ik zag verschillende Groene MAN's in Middelburg, Bergen Op Zoom, Zierikzee (en onderweg van en naar Zierikzee toe) en in Goes. Maar ja, die bussen zijn ook verplaatst naar verschillende andere concessies toen de huidige BRU-concessie inging. En het waren toen nog vrij jonge bussen (nu al wat minder jong), maar ze komen uit 2005/2006 en de huidige concessie ging in op 2008. Toendertijd werd voor BRU nieuwe bussen geëist en voor andere concessies waar ze rijden(/reden) niet (o.a. Noord-Zeeland, Noord Holland Noord, Noord- en Zuidwest Friesland en dus ook Gooi en Vechtstreek).

@Allen die reageerden met o.a. "Leuk verslag"
Bedankt voor de compliment(en). Ik probeer meestal zo leuk en zo goed mogelijke foto's te maken. Al lukt dat niet altijd (kijk maar bijvoorbeeld naar een aantal voorgaande verslagen).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten