Ook GVB heeft oren naar samenwerking NS
Ook GVB heeft oren naar samenwerking NS
Ook GVB heeft oren naar samenwerking NS
Geplaatst op: vrijdag 28 september 2012 13:25
Laatst bijgewerkt: vrijdag 28 september 2012 13:33
AMSTERDAM - Het Amsterdamse vervoerbedrijf GVB heeft eveneens interesse in samenwerking met de Nederlandse Spoorwegen (NS).
Dat zegt directeur Bart Schmeink vrijdag in een interview met NRC Handelsblad.
Lees verder
Geplaatst op: vrijdag 28 september 2012 13:25
Laatst bijgewerkt: vrijdag 28 september 2012 13:33
AMSTERDAM - Het Amsterdamse vervoerbedrijf GVB heeft eveneens interesse in samenwerking met de Nederlandse Spoorwegen (NS).
Dat zegt directeur Bart Schmeink vrijdag in een interview met NRC Handelsblad.
Lees verder
Re: Ook GVB heeft oren naar samenwerking NS
Samenwerking lijkt me logisch, maar HTM wordt voor 49% overgenomen door de NS. Dat is toch wel een ander verhaal. Maar goed, onder de vlag van R-net gaat die samenwerking toch sowieso gebeuren?
Re: Ook GVB heeft oren naar samenwerking NS
Reizen. Met de zekerheid van NS :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Ook GVB heeft oren naar samenwerking NS
Heb heel hard gelachen om deze reactie. Ze hebben in elk geval wel humor als ze dat straks op de zijkanten van de Sprinters zetten. :DVinny schreef:Reizen. Met de zekerheid van NS :')
Laatst gewijzigd door R-Flow op vr 28 sep 2012, 18:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Ook GVB heeft oren naar samenwerking NS
Er valt denk ik wel wat te winnen wat betreft aansluitingen e.d. De aansluitgingen op Sloterdijk van trein op metro 50 gaan niet altijd even lekker.
Daarnaast vraag ik mij af of het ook mogelijk is om een voordelige dagkaart voor toeristen aan te bieden, met zowel stadsvervoer als populaire treintrajecten (ik noem maar Amsterdam-Koog Zaandijk voor de Zaanse Schans).
Daarnaast vraag ik mij af of het ook mogelijk is om een voordelige dagkaart voor toeristen aan te bieden, met zowel stadsvervoer als populaire treintrajecten (ik noem maar Amsterdam-Koog Zaandijk voor de Zaanse Schans).
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Ook GVB heeft oren naar samenwerking NS
Net als in Den Haag vraag ik me ook voor Amsterdam af welke aansluitingen je wil verbeteren. Globaal rijdt het GVB op veel lijnen een hoogfrequente dienstregeling. Sluit de ene tram/metro/bus niet aan op die ene trein, dan neem je er toch eentje eerder?
En, aansluitingen verbeteren is een leuke hoor. Maar het mag uiteraard niet ten koste gaan van de efficientie van het eigen dienstenpakket. Met name in de avonduren/laag frequentie bedieningsperioden wil je je materieel zoveel als mogelijk rijdend hebben dus dat zal altijd de eerste prioriteit blijven. Als je aansluitingen kan meepakken is dat mooi meegenomen.
En, aansluitingen verbeteren is een leuke hoor. Maar het mag uiteraard niet ten koste gaan van de efficientie van het eigen dienstenpakket. Met name in de avonduren/laag frequentie bedieningsperioden wil je je materieel zoveel als mogelijk rijdend hebben dus dat zal altijd de eerste prioriteit blijven. Als je aansluitingen kan meepakken is dat mooi meegenomen.
Re: Ook GVB heeft oren naar samenwerking NS
Weet niet hoe ik deze moet opvatten… Er stoppen zoveel treinen op Sloterdijk en de metro rijdt op redelijke frequentie.VIRM schreef:Er valt denk ik wel wat te winnen wat betreft aansluitingen e.d. De aansluitgingen op Sloterdijk van trein op metro 50 gaan niet altijd even lekker.
Je zou je dan vooral moeten gaan richten op de treindiensten die het minst frequent rijden. Denk aan de Fyra, internationale treinen, etc. Maar tram 26 afstemmen op de Intercity naar Utrecht heeft weinig zin inderdaad.BR628 schreef:Net als in Den Haag vraag ik me ook voor Amsterdam af welke aansluitingen je wil verbeteren. Globaal rijdt het GVB op veel lijnen een hoogfrequente dienstregeling. Sluit de ene tram/metro/bus niet aan op die ene trein, dan neem je er toch eentje eerder?
Laatst gewijzigd door R-Flow op vr 28 sep 2012, 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Ook GVB heeft oren naar samenwerking NS
Op Sloterdijk rijden zoveel treinen dat je nooit op alle treinen een goede aansluiting kan bieden.
Een aansluiting die wel duidelijker is, is bijvoorbeeld op Bijlmer ArenA met de trein uit Utrecht op de bus naar Diemen, de treinen komen aan om :00, :15, :30 en :45 en de bus vertrekt een minuut later en zijn dus onmogelijk te halen. Dat is al een duidelijkere aanfluiting (in de avonduren gaat het wel goed, dan is de aansluiting 7 minuten)
Een aansluiting die wel duidelijker is, is bijvoorbeeld op Bijlmer ArenA met de trein uit Utrecht op de bus naar Diemen, de treinen komen aan om :00, :15, :30 en :45 en de bus vertrekt een minuut later en zijn dus onmogelijk te halen. Dat is al een duidelijkere aanfluiting (in de avonduren gaat het wel goed, dan is de aansluiting 7 minuten)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Ook GVB heeft oren naar samenwerking NS
Op Sloterdijk stoppen inderdaad veel treinen. Maar er zijn sommige stations die vanaf Sloterdijk (norodwaarts) slechts eens in het half uur worden aangedaan.
@Bee: de gemeente Amsterdam wilde overigens ook dat er meer treinen ops tations in Amsterdam zouden stoppen. Wellicht als de s800 en s3000 op Bijlmer stoppen, dat diverse aansluitingen verbeteren?
@Bee: de gemeente Amsterdam wilde overigens ook dat er meer treinen ops tations in Amsterdam zouden stoppen. Wellicht als de s800 en s3000 op Bijlmer stoppen, dat diverse aansluitingen verbeteren?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Ook GVB heeft oren naar samenwerking NS
Die gaat NS echt niet laten stoppen op Asb. Die treinen puilen in de spits nu al uit.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Ook GVB heeft oren naar samenwerking NS
Moet het GVB samenwerken met NS om in te zien dat deze aansluiting slecht is? :') Bijlmer Arena is wat dat betreft juist een makkelijk station, zowel van als naar Utrecht/Schiphol zijn de aankomst- en vertrektijden vrijwel gelijk.Bee schreef:treinen komen aan om :00, :15, :30 en :45 en de bus vertrekt een minuut later en zijn dus onmogelijk te halen. Dat is al een duidelijkere aanfluiting (in de avonduren gaat het wel goed, dan is de aansluiting 7 minuten)
Ik denk inderdaad dat samenwerken vooral ook handig kan zijn op het gebied van vervoersbewijzen, bijvoorbeeld gecombineerde tickets (trein+tram) bij evenementen e.d. Wellicht dat er zelfs bij de metro in Amsterdam een single check-in gerealiseerd kan worden, dat scheelt die maffe overstappaaltjes op Amsterdam Amstel.
Re: Ook GVB heeft oren naar samenwerking NS
Waarom voldoet de metro niet in dit geval? Ik chargeer even, maar de achterkant van zo'n intercity staat vlak voor Amstel als de neus Bijlmer ArenA bereikt.VIRM schreef:Wellicht als de s800 en s3000 op Bijlmer stoppen, dat diverse aansluitingen verbeteren?
Laatst gewijzigd door R-Flow op za 29 sep 2012, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Ook GVB heeft oren naar samenwerking NS
Lachen. Straks wil elk kansloos vervoerclubje gered worden door NS :')
Da kannatuluk niet! :D
Da kannatuluk niet! :D
Re: Ook GVB heeft oren naar samenwerking NS
Maar dan wil ik ook op alle haltes de omroepberichten hebben!Fles schreef:Lachen. Straks wil elk kansloos vervoerclubje gered worden door NS :')
Da kannatuluk niet! :D
Dames en heren, tram 5 naar Dam, Koningsplein, Leidseplein, Museumplein, Zuid, etc. vertrekt over enkele minuten. Deze tram zal een omleiding maken via Overtoom. Herhaling…
En in de tram zelf bij iedere halte:
"Dames en heren, goede avond. De volgende halte is Spui…"
Re: Ook GVB heeft oren naar samenwerking NS
Zo’n naadloze cross-platform overstap zou echt geweldig zijn! Die CiCo’s op Amstel en Duivendrecht zijn ontzettend onpraktisch. En als de poortjes beneden definitief zijn en mensen checken al uit o het perron en willen vervolgens het station uit…Geert schreef: Ik denk inderdaad dat samenwerken vooral ook handig kan zijn op het gebied van vervoersbewijzen, bijvoorbeeld gecombineerde tickets (trein+tram) bij evenementen e.d. Wellicht dat er zelfs bij de metro in Amsterdam een single check-in gerealiseerd kan worden, dat scheelt die maffe overstappaaltjes op Amsterdam Amstel.
Nouja, geografisch gezien ligt het mooi aan de zuidkant van Amsterdam, dus waarom zou het geen ideale ‘Intercity-toegangspoort’ zijn voor de stad?R-Flow schreef:Waarom voldoet de metro niet in dit geval? Ik chargeer even, maar de achterkant van zo'n intercity staat vlak voor Amstel als de neus Bijlmer ArenA bereikt.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Ook GVB heeft oren naar samenwerking NS
In Utrecht en verder kan je nu kiezen voor Bijlmer en Zuid of Amstel en Centraal, lijkt mij toch al voldoende?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Ook GVB heeft oren naar samenwerking NS
De meeste metroreizen worden dan een stuk duurder. Ik denk dat de reiziger daar niet op zit te wachten ;)Ik denk inderdaad dat samenwerken vooral ook handig kan zijn op het gebied van vervoersbewijzen, bijvoorbeeld gecombineerde tickets (trein+tram) bij evenementen e.d. Wellicht dat er zelfs bij de metro in Amsterdam een single check-in gerealiseerd kan worden, dat scheelt die maffe overstappaaltjes op Amsterdam Amstel.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Ook GVB heeft oren naar samenwerking NS
Er gaan overdag vier intercity's per uur van Utrecht Centraal naar Amsterdam Bijlmer ArenA en Zuid. Daarnaast gaan er ook nog eens vier intercity's per uur van Utrecht Centraal naar Amsterdam Amstel en Centraal. Die treinen vertrekken op drie minuten verschil van elkaar waardoor de overstaptijd in Utrecht te verwaarlozen is. Dan heb je ook metro 54 die Bijlmer Arena via Duiverdrecht met Amstel verbindt.VIRM schreef:Nouja, geografisch gezien ligt het mooi aan de zuidkant van Amsterdam, dus waarom zou het geen ideale ‘Intercity-toegangspoort’ zijn voor de stad?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten