OVer Missers in de Reisinformatie #23

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door webguy »

Rond Utrecht was het om 17:00 chaos - een ( s17400/ s7400 ?) reed niet verder, dus de s3100 kwam op spoor 12 waar de ICE van 17:02 zou komen. Twee omroepersters en Tuffy riepen dwars door elkaar om en er was niks te verstaan, wat werd gevolgd door 5 hele minuten niks vanuit de omroep...
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door VIRM »

webguy schreef:Rond Utrecht was het om 17:00 chaos - een ( s17400/ s7400 ?) reed niet verder, dus de s3100 kwam op spoor 12 waar de ICE van 17:02 zou komen. Twee omroepersters en Tuffy riepen dwars door elkaar om en er was niks te verstaan, wat werd gevolgd door 5 hele minuten niks vanuit de omroep...
Kunnen ze Tuffy soms gewoon niet uitzetten? Het is in dit soort gevallen wellicht beter om gewoon alleen een 'menselijke' omroep te hebben.
Beul van de blindegeleidelijn
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door webguy »

Utrecht heeft nog geen Infoplus - maar daarin kan het wel. De automatische omroep kan met BEPAC geloof ik ook wel worden uitgezet, maar ik kan me voorstellen dat je meer aan je hoofd hebt.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Freek »

Andere deze melding ook al eens op de CTA-bakken gezien? Zag hem vorige week langs komen in Nijmegen. De s3600 stond 'gewoon' aangekondigd met +10. Op de schermen stond echter ook de volgende zin: "later vertrek ivm hoge vertraging". Lijkt me vrij evident dat het een later vertrek is.
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Reiziger Delft »

Komend weekend rijdt alleen de s3100 tussen Nijmegen en Utrecht v.v., met een extra stop in Veenendaal de Klomp. Dit staat inderdaad bij de werkzaamheden. Beetje jammer alleen dat er weer niet bij is gezet dat deze serie ook is geknipt, waardoor je een mooie overstap van 34 minuten krijgt op Utrecht Centraal als je naar Schiphol wilt. (Je kan ook proberen in 4 minuten over te stappen van spoor 7 naar 11, wat redelijk haalbaar is).

Zo'n lange overstap? Ja, blijkbaar rijdt de s3500 niet tussen Utrecht en Schiphol, terwijl dat niet in het werkzaamheden overzicht staat. Dat moet je blijkbaar zelf afleiden uit het feit dat er tussen 's Hertogenbosch en Utrecht geen intercity's rijden.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door webguy »

Freek schreef:Andere deze melding ook al eens op de CTA-bakken gezien? Zag hem vorige week langs komen in Nijmegen. De s3600 stond 'gewoon' aangekondigd met +10. Op de schermen stond echter ook de volgende zin: "later vertrek ivm hoge vertraging". Lijkt me vrij evident dat het een later vertrek is.
Weet het fijne er niet van, maar vermoed dat het <gevolg> ivm <oorzaak> is, waarbij iemand gevolg en oorzaak in moet vullen...
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Cookie »

Gaan ze in Meppel een noodperron bij spoor 6 bouwen tijdens de werkzaamheden bij Zwolle, of is dit een fout?
Van Meppel naar Groningen
Vertrek vrijdag 12 oktober 2012 om 20:03 uur

V 20:03 Meppel spoor 6 [+]
Intercity NS richting Groningen
A 20:54 Groningen spoor 2b
Ik krijg op 12/10 ook alleen maar spoor 6 eruit voor de richting Groningen, verder geen andere sporen. Treinen naar Leeuwarden lijken vanaf 'gewoon' van spoor 2 te vertrekken.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Jef400 »

Ik weet dat Tuffy geen topografische kennis heeft. Maar om nou bij Amsterdam Sloterdijk, Rotterdam Noord om te roepen is ook weer erg veel van t goede.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door MdJ »

Reiziger Delft schreef:Komend weekend rijdt alleen de s3100 tussen Nijmegen en Utrecht v.v., met een extra stop in Veenendaal de Klomp. Dit staat inderdaad bij de werkzaamheden. Beetje jammer alleen dat er weer niet bij is gezet dat deze serie ook is geknipt, waardoor je een mooie overstap van 34 minuten krijgt op Utrecht Centraal als je naar Schiphol wilt. (Je kan ook proberen in 4 minuten over te stappen van spoor 7 naar 11, wat redelijk haalbaar is).

Zo'n lange overstap? Ja, blijkbaar rijdt de s3500 niet tussen Utrecht en Schiphol, terwijl dat niet in het werkzaamheden overzicht staat. Dat moet je blijkbaar zelf afleiden uit het feit dat er tussen 's Hertogenbosch en Utrecht geen intercity's rijden.
Vermoed, maar weet niet zeker, enkelspoor rijden tussen Ut-Lna daar waar de Utm aansluit/sloot. Dus 3 van de 4 sporen op het viersporig Utva-Ut buiten dienst.

Reden voor aanname: s3100 op Ut-Nm op de laag genummerde sporen keert (spoor 7), evenals de s7400 die op Ut keert (spoor 5; en een 707400 gelegenheidssprinter Ut-Bkl vanaf de 18b).
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Meltrain »

JeffreyMeijer schreef:Ik weet dat Tuffy geen topografische kennis heeft. Maar om nou bij Amsterdam Sloterdijk, Rotterdam Noord om te roepen is ook weer erg veel van t goede.
Was dat misschien in een omroepbericht voor de s4000? Die verbindt immers Amsterdam Sloterdijk met Rotterdam Noord (en als ik het goed heb wordt Rotterdam Noord ook als eindbestemming genoemd aangezien Rotterdam Centraal sneller bereikbaar is via Den Haag).


Iets anders: blijkbaar geeft men bij de (ingekorte dan wel verlengde) s5000 nu toch Lage Zwaluwe als eindbestemming op de TBP's. Ten minste dat zag ik vanmiddag op Dtz.
Gisteravond op Dt was het: "Breda (onderschrift:) Rijdt niet verder dan Zlw."
Vanochtend op Rlb was het: "Lage Zwaluwe (onderschrift:) Rijdt niet verder dan Lage Zwaluwe."

Erg consequent gaat het dus nog niet. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
ThePretender
Berichten: 155
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door ThePretender »

Ik zat maandag in een spooktrein die nergens op de borden was aangegeven. De s3000 kwam Asd binnenrijden met +25 maar stond op het station én op de Actuele Vertrektijden via m.ns.nl niet aangegeven. Ik dacht ook dat ik in de s800 met +10 stapte.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Jef400 »

Het was de 4000 inderdaad. Die volgens het ding in Rotterdam begon.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Meltrain »

O, je bedoelde ìn de trein? Dat is Loes en niet Tuffy. :wink:
Tuffy is de omroepster op de perrons, dus ik begreep uit jouw bericht dat er op station Amsterdam Sloterdijk iets over een trein naar Rotterdam Noord werd omgeroepen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door wouter15 »

Ik weet niet helemaal of dit kan kloppen:
12:11 Lage Zwaluwe spoor 15 Geldermalsen, s-Hertogenbosch, Tilburg Sprinter
Spoor 15 is toch afgesloten? Hoe willen mensen daar dan komen?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Daniel »

Zou goed kunnen dat spoor 15 alweer in dienst is, vanmorgen was men daar overduidelijk de boel aan het opruimen en zag alles er weer redelijk klaar uit.
Opvallendste aan het bewuste perron is trouwens de bekisting die er al staat voor de pilaren waar de uitbreiding van de hal t.b.v. de poortvrije passage op moet komen te rusten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door wouter15 »

Daniel schreef:Zou goed kunnen dat spoor 15 alweer in dienst is, vanmorgen was men daar overduidelijk de boel aan het opruimen en zag alles er weer redelijk klaar uit.
Opvallendste aan het bewuste perron is trouwens de bekisting die er al staat voor de pilaren waar de uitbreiding van de hal t.b.v. de poortvrije passage op moet komen te rusten.
Zou het dan ook kunnen dat die nieuwe dienstregeling die eigenlijk 7 okt in zou gaan ook eerder in gaat? Die ging namelijk pas 7 okt in omdat spoort 14/15 dan pas klaar is.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Daniel »

Wijzigingsbladen staan redelijk vast, die worden niet ineens een week eerder doorgevoerd als de infra dat reeds toelaat. Maar het kan goed dat het perron in de bijsturing al gebruikt wordt in de komende week en dan pas per 7 oktober weer planmatig gebruikt wordt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Suus »

Ik kwam een bus van het GVB tegen die overduidelijk op lijn 41 reed, maar als lijnnummer 362 filmde. Dat lijnnummer wordt in Amsterdam niet regulier gebruikt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Daniel »

Er wordt nu te Utrecht C weer een Sprinter naar Tiel op spoor 15 aangekondigd, maar i.i.g. de a-zijde daarvan is nog niet toegankelijk en wordt bezet door een werktrein.

Verder heeft men wat problemen met het spellen van dat landje ten zuiden van ons. De ARGOS borden hebben het over "Staking Belgie" en "geen treinen in Belgë". Bij de tweede poging dus wel het trema gevonden maar dan juist de i vergeten :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Suus »

Ze zijn er wel vroeg bij, de staking begint pas in de avond van 2 oktober :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Daniel »

Uiteraard staat op de borden ook die datum genoemd...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Tochjo »

Daniel schreef:Er wordt nu te Utrecht C weer een Sprinter naar Tiel op spoor 15 aangekondigd, maar i.i.g. de a-zijde daarvan is nog niet toegankelijk en wordt bezet door een werktrein.
De Sprinter naar Tiel van 16:56 vertrok van spoor 11b, de trein naar Breda/Lage Zwaluwe van 17:11 ging volgens mij wel van spoor 15b. Sowieso veel spoorwijzigingen in Utrecht een klein uurtje geleden, met ook (daardoor?) lichte vertragingen her en der.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door wouter15 »

Tochjo schreef:
Daniel schreef:Er wordt nu te Utrecht C weer een Sprinter naar Tiel op spoor 15 aangekondigd, maar i.i.g. de a-zijde daarvan is nog niet toegankelijk en wordt bezet door een werktrein.
De Sprinter naar Tiel van 16:56 vertrok van spoor 11b, de trein naar Breda/Lage Zwaluwe van 17:11 ging volgens mij wel van spoor 15b. Sowieso veel spoorwijzigingen in Utrecht een klein uurtje geleden, met ook (daardoor?) lichte vertragingen her en der.
Het probleem was volgens mij meer dat ze het niet eens hadden over spoor 15b maar gewoon over spoor 15. Lijkt me nogal irritant als je haast hebt je je komt bij 15a uit en je moet nog helemaal naar 15b hollen.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door TheKnitter »

Vanochtend op de schermen te Marconiplein bij de halte van lijn 42 naar bedrijventerrein Noord-West:
Scrollende regel: Vanwege defecte bussen rijden er minder bussen op lijn 42. De eerste bus vertrekt om 6:55 richting Noord-West en er rijdt een twintig- of dertigminuten dienst
En dat terwijl L42 gewoon om 6:10 aan de halte stond, en wij gewoon om 6:20 vertrokken. De chauffeur had al gebeld hiervoor. Er vielen namelijk helemaal geen bussen uit :lol:
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door wouter15 »

Volgens mij hebben ze bij NS een klein foutje ggemaakt in de reisplanner: Volgens de gele borde op Utrecht CS rijden de sprinters de hele dan vanaf spoor 9a. Maar waarom geeft de reisplanner dan vanaf 21:35 spoor 12b aan?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten