OVer je reiservaringen in september 2012
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: OVer je reiservaringen in september 2012
Waarom zou het veranderen als er een ander bedrijf komt als de route en de chauffeurs dezelfde blijven?
Re: OVer je reiservaringen in september 2012
Misschien zouden ze iets aan de rijtijden kunnen doen? Het is regelmatig bal qua vertragingen, vaak al voor Hazerswoude (vóór de brug in Koudekerk).
Volgende week wordt sowiezo chaos, het is dan 3 oktober in Leiden. :N
Volgende week wordt sowiezo chaos, het is dan 3 oktober in Leiden. :N
Re: OVer je reiservaringen in september 2012
In rotterdam loopt vaak bijv. bij lijn 25 de gehele dienstregeling in de soep omdat er of te vroeg of te laat wordt vertrokken. er zijn vaak bestuurders die met een slakkengang rijden terwijl de tram er achter met hoge snelheid volgt. gevolg. vanaf CS naar carnisselande soms 3 trams achter elkaar aan. ik heb soms bestuurders die met 15 km per uur over de erasmusbrug denderen.. ook al zijn ze te laat..
Re: OVer je reiservaringen in september 2012
Op dit moment rijdt de trein waar ik inzit (t3154) erg langzaam nabij Klp, loopt ook politie langs het spoor. Verder geen info via de omroep, vraag me af wat er aan de hand is...
-
- Berichten: 766
- Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
- Locatie: Zwijndrecht
Re: OVer je reiservaringen in september 2012
Over de discussie van de te vroeg rijdende trams: Kan je dan niet beter een dienstregeling maken van met een voetnoot "LET OP: De trams rijden ook te vroeg. De trams wachten NIET op vertrektijd!"
Want als ik dan daar heen zou gaan, en ik zie mijn tram met -5 hem peren en ik hem dus mis, gaat er sowieso een klacht uit. En dat per keer ... Een dienstregeling is er niet voor niets ...
Net als Lijn 42 in Rotterdam. Marconiplein-Bedrijventerrein NoordWest. Vertrekt in de ochtend netjes optijd vanaf Marconiplein, maar is gegarandeerd enkele minuten te vroeg als de bus bij de brug tussen Spaanse Polder en Noord-West gewoon kan invoegen. Dat is niet erg, want daar stapt niemand in. Heb je alleen maar uitstappers. Heb je een vertraging van 8 minuten, haal je de tijd met gemak in, als je als chauffeur even stevig plankt. En dan hoef je niet eens absurd snel te rijden, gewoon stevig optrekken en laat afremmen.
De terugreis is de bus tot aan halte Bornissestraat wel 2 of 3 minuten te laat. Zeker als je na 15u komt. Dan kan je bijna op elke halte halteren voor instappers. Maar op Marconiplein kom je zonder problemen een minuut of 4-5 te vroeg aan.
In zo'n geval is "te vroeg rijden" niet hinderlijk. De reizigers zijn iets eerder op het werk, of kunnen een metro eerder halen.
Ja, Zwijndrecht... De tijdhaltes die Arriva hier heeft geïntroduceerd gebruikt ook geen enkele chauffeur. Bus rijdt bijna standaard te vroeg. Klagen helpt alleen gene zak hier. Arriva is toch liever L11 en L12 kwijt dan rijk.
Want als ik dan daar heen zou gaan, en ik zie mijn tram met -5 hem peren en ik hem dus mis, gaat er sowieso een klacht uit. En dat per keer ... Een dienstregeling is er niet voor niets ...
Net als Lijn 42 in Rotterdam. Marconiplein-Bedrijventerrein NoordWest. Vertrekt in de ochtend netjes optijd vanaf Marconiplein, maar is gegarandeerd enkele minuten te vroeg als de bus bij de brug tussen Spaanse Polder en Noord-West gewoon kan invoegen. Dat is niet erg, want daar stapt niemand in. Heb je alleen maar uitstappers. Heb je een vertraging van 8 minuten, haal je de tijd met gemak in, als je als chauffeur even stevig plankt. En dan hoef je niet eens absurd snel te rijden, gewoon stevig optrekken en laat afremmen.
De terugreis is de bus tot aan halte Bornissestraat wel 2 of 3 minuten te laat. Zeker als je na 15u komt. Dan kan je bijna op elke halte halteren voor instappers. Maar op Marconiplein kom je zonder problemen een minuut of 4-5 te vroeg aan.
In zo'n geval is "te vroeg rijden" niet hinderlijk. De reizigers zijn iets eerder op het werk, of kunnen een metro eerder halen.
Ja, Zwijndrecht... De tijdhaltes die Arriva hier heeft geïntroduceerd gebruikt ook geen enkele chauffeur. Bus rijdt bijna standaard te vroeg. Klagen helpt alleen gene zak hier. Arriva is toch liever L11 en L12 kwijt dan rijk.
Re: OVer je reiservaringen in september 2012
Ja, maar bij lijn 25 moet je er ook rekening mee houden dat de lijn vanaf Barendrecht tot aan Schiebroek loopt. Dat is een rit van 50 minuten heen en 50 minuten terug. Lijn 25 is daarmee de langste tramlijn van de RET. En de enkelsporige lus in Schiebroek kan ook nog wel eens voor problemen zorgen, omdat de lus in feite niet gemaakt is voor de citadistrams. En de hierboven genoemde brug kan ook nog wel eens open staan. Dit zijn wel dingen waar de op deze lijn rekening mee dient te houden.010jongen schreef:In rotterdam loopt vaak bijv. bij lijn 25 de gehele dienstregeling in de soep omdat er of te vroeg of te laat wordt vertrokken. er zijn vaak bestuurders die met een slakkengang rijden terwijl de tram er achter met hoge snelheid volgt. gevolg. vanaf CS naar carnisselande soms 3 trams achter elkaar aan. ik heb soms bestuurders die met 15 km per uur over de erasmusbrug denderen.. ook al zijn ze te laat..
Re: OVer je reiservaringen in september 2012
Lijn 23 is langer dan lijn 25.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in september 2012
Sorry, je heb helemaal gelijk. Ik zat even niet op te letten. .
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: OVer je reiservaringen in september 2012
Nou ja, ik hoopte dat je zelf slim genoeg was om zoiets te bedenken. Dat trams (maar ook bussen en metro's) niet altijd op de tijd aankomen die op de halte staan.TheKnitter schreef:Over de discussie van de te vroeg rijdende trams: Kan je dan niet beter een dienstregeling maken van met een voetnoot "LET OP: De trams rijden ook te vroeg. De trams wachten NIET op vertrektijd!"
Want als ik dan daar heen zou gaan, en ik zie mijn tram met -5 hem peren en ik hem dus mis, gaat er sowieso een klacht uit. En dat per keer ... Een dienstregeling is er niet voor niets ...
Maareh, wat wil je met die klacht(en) bereiken? Het verandert niks aan de situaties.
Bij een OVChipkaart heeft het ook niet geholpen. Laat staan hier. Feit is gewoon dat vooral bij minder frequente verbindingen je toch een minuutje of 5 eerder bij de halte moet staan. Al helemaal bij langere lijnen.
Re: OVer je reiservaringen in september 2012
Dat snappen wij, maar een gemiddelde huis-tuin-en-keukenreiziger niet..
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: OVer je reiservaringen in september 2012
Dat een voertuig niet precies op tijd kan rijden? Al helemaal niet in een drukke stad?
Beetje slecht gesteld met ons volk dan :-(
Beetje slecht gesteld met ons volk dan :-(
Re: OVer je reiservaringen in september 2012
Eerder bij Syntus in de Achterhoek, en ik meen ook bij Arriva nu, staat er zo'n mooi zinnetje "Vertrektijden bij benadering, zorg dat u ca. 5 minuten van te voren bij de halte aanwezig bent."
Re: OVer je reiservaringen in september 2012
Gisteren in de IC Amsterdam-Utrecht, een jongen die erg verdrietig in een hoekje zat. Dan komt er een meisje naast hem zitten: "Is er iets, je kijkt zo somber". Ik vind het wel een beetje een erg confronterende manier om een gesprek te beginnen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je reiservaringen in september 2012
Liever dat dan dat ze zich er niet om bekommert toch? Ik zou ook niet weten hoe je dat aan zou moeten vliegen. Vindt het vooral er lief van het meisje! :Y
Komt wel goed schatje.
Re: OVer je reiservaringen in september 2012
Da's positiever dan achter een gratis 'krant' of BlackBerry verstoppen. ;)Vinny schreef:Gisteren in de IC Amsterdam-Utrecht, een jongen die erg verdrietig in een hoekje zat. Dan komt er een meisje naast hem zitten: "Is er iets, je kijkt zo somber". Ik vind het wel een beetje een erg confronterende manier om een gesprek te beginnen...
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: OVer je reiservaringen in september 2012
Een conducteur die met z'n s3600 op de seconde op tijd vertrekt vanaf Zwolle; had hij 15 seconden langer gewacht hadden er 40 reizigers meer in z'n trein gezeten. Deze kwamen uit de vertraagde intercity vanuit Groningen en stonden zelfs al op het perron. Weer een goed argument om conducteurs het recht te geven om maximaal 30 seconden te wachten, de treindienstleider kan dan bij grotere vertragingen kijken of het mogelijk is langer te wachten.
Dit ging echt nergens over en leverde goed pissige reizigers op, terecht.
Dit ging echt nergens over en leverde goed pissige reizigers op, terecht.
Re: OVer je reiservaringen in september 2012
Maar in Rotterdam is het een sport om de hele rit niet sneller dan 20 te rijden en elk knikje in het spoor stapvoets te nemen. Zeker ten opzichte van de ZGT's wordt extreem langzaam gereden met de Citadissen.010jongen schreef:In rotterdam loopt vaak bijv. bij lijn 25 de gehele dienstregeling in de soep omdat er of te vroeg of te laat wordt vertrokken. er zijn vaak bestuurders die met een slakkengang rijden terwijl de tram er achter met hoge snelheid volgt. gevolg. vanaf CS naar carnisselande soms 3 trams achter elkaar aan. ik heb soms bestuurders die met 15 km per uur over de erasmusbrug denderen.. ook al zijn ze te laat..
Re: OVer je reiservaringen in september 2012
Ik zat vanmiddag in de s1900 naar Dordrecht. Onderweg kwam de conducteur langs voor een servicerondje en vroeg of alles naar wens was :pos:
Ook zat ik in een s5100 van Dordrecht naar Rotterdam Lombardijen. Waarbij de machinist omriep dat het perron op Barendrecht hoger is. :pos:
Ook zat ik in een s5100 van Dordrecht naar Rotterdam Lombardijen. Waarbij de machinist omriep dat het perron op Barendrecht hoger is. :pos:
Re: OVer je reiservaringen in september 2012
Helemaal met je eens.Reiziger Delft schreef:Een conducteur die met z'n s3600 op de seconde op tijd vertrekt vanaf Zwolle; had hij 15 seconden langer gewacht hadden er 40 reizigers meer in z'n trein gezeten. Deze kwamen uit de vertraagde intercity vanuit Groningen en stonden zelfs al op het perron. Weer een goed argument om conducteurs het recht te geven om maximaal 30 seconden te wachten, de treindienstleider kan dan bij grotere vertragingen kijken of het mogelijk is langer te wachten.
Dit ging echt nergens over en leverde goed pissige reizigers op, terecht.
Ik raakte een paar weken geleden in gesprek met een HC, die vertelde dat personeel al 'een telefoontje' krijgen als ze ietsjepietsje te laat vertrekken. Als het personeel inderdaad op hun bips krijgen vanwege dit soort dingen, dan is het wel tijd om een gezonde balans te vinden. :)
Overigens kun je als reiziger zelf het initiatief nemen: een servicegerichte HC zal uit zichzelf of op verzoek van reizigers heus wel bellen om te kijken wat de mogelijkheden voor de aansluiting zijn.
Beul van de blindegeleidelijn
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2012
NS is nu toch wel heel diep gezonken... zelfs in de IC van 21.35 uit Rotterdam naar Utrecht hebben ze het nu voor elkaar gekregen dat er staanplaatsen zijn M'n dagelijkse ochtendspitstrein is notabene nog rustiger dan deze die al in het superdal rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 766
- Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
- Locatie: Zwijndrecht
Re: OVer je reiservaringen in september 2012
Vandaag had ik de trein van 17:36 uit Hengelo naar Den Haag en Rotterdam. Er kwam echter 1 viertje ICMm aanzetten... Gezellige boel, staanplaatsen alom. In Dv werd er voor het gemak even 7 bakjes bij aangekoppeld, maar bleef het voorste drietje in Ut achter. Daardoor reden naar Gvc en Rtd elk 4 bakjes. Waarom ze niet met 7 bakken tussen Dv en Es rijden is een raadsel, want het is een tikkeltje aan de gezellige kant dan
Verder is de NS hun logica ook zwaar bijster. Welke bosaap verzint het nou om de Stadionpendel naar Rtst met een DDZ, de 7527, uit te voeren? DDAR had er beter gepast. De DDZ komt toch van Bkh ...
Verder is de NS hun logica ook zwaar bijster. Welke bosaap verzint het nou om de Stadionpendel naar Rtst met een DDZ, de 7527, uit te voeren? DDAR had er beter gepast. De DDZ komt toch van Bkh ...
-
- Berichten: 766
- Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
- Locatie: Zwijndrecht
Re: OVer je reiservaringen in september 2012
Had jij toevallig dan dezelfde machinist die ik had om 19:01 Rtd v. ri Ddr? Die riep exact hetzelfde om in de s5100. Als trouwe reiziger hier hoor ik dat zeer weinig, die omroep... Op Brd moet je juist naar BOVEN ipv BENEDEN stappenMichael schreef:Ik zat vanmiddag in de s1900 naar Dordrecht. Onderweg kwam de conducteur langs voor een servicerondje en vroeg of alles naar wens was :pos:
Ook zat ik in een s5100 van Dordrecht naar Rotterdam Lombardijen. Waarbij de machinist omriep dat het perron op Barendrecht hoger is. :pos:
Re: OVer je reiservaringen in september 2012
Ik snap ook niet waarom die s3600 dan per se moest vertrekken. Normaal gaat-ie van spoor 7, daar zit hij niets in de weg. 's avonds en in het weekend gaat hij van 5a of 5b, het enige waarmee je dan in de weg kunt zitten is de stoppert naar Nijverdal, en eventueel de weg te rangeren aankomende s3600.VIRM schreef:Helemaal met je eens.Reiziger Delft schreef:Een conducteur die met z'n s3600 op de seconde op tijd vertrekt vanaf Zwolle; had hij 15 seconden langer gewacht hadden er 40 reizigers meer in z'n trein gezeten. Deze kwamen uit de vertraagde intercity vanuit Groningen en stonden zelfs al op het perron. Weer een goed argument om conducteurs het recht te geven om maximaal 30 seconden te wachten, de treindienstleider kan dan bij grotere vertragingen kijken of het mogelijk is langer te wachten.
Dit ging echt nergens over en leverde goed pissige reizigers op, terecht.
Ik raakte een paar weken geleden in gesprek met een HC, die vertelde dat personeel al 'een telefoontje' krijgen als ze ietsjepietsje te laat vertrekken. Als het personeel inderdaad op hun bips krijgen vanwege dit soort dingen, dan is het wel tijd om een gezonde balans te vinden. :)
Overigens kun je als reiziger zelf het initiatief nemen: een servicegerichte HC zal uit zichzelf of op verzoek van reizigers heus wel bellen om te kijken wat de mogelijkheden voor de aansluiting zijn.
Ik doe ook maar wat
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2012
Het was nieteens één DDZ: toen ik rond 19.00 uur met de trein langs Rotterdam Stadion kwam stonden er zelfs twee stammen DDZ klaar. Ook een DDAR trouwens, daar hingen we even daarvoor nog achter want die leek helemaal uit Roosendaal te komen (kwam i.i.g. even eerder een volledig donkere DDAR non-stop door Dordrecht)TheKnitter schreef:Verder is de NS hun logica ook zwaar bijster. Welke bosaap verzint het nou om de Stadionpendel naar Rtst met een DDZ, de 7527, uit te voeren? DDAR had er beter gepast. De DDZ komt toch van Bkh ...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 766
- Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
- Locatie: Zwijndrecht
Re: OVer je reiservaringen in september 2012
Heb alleen de 7527 kunnen waarnemen, die om 19:07 (toen wij Rtst met de s5100 passeerden) daar nog stond. Ik dacht al: Vast nog een tegentrein, maar die heb ik in de Willemstunnel gemist.
Er rijden bij de Stadionpendels 2 omlopen, totaal een kwartiersdienst waarbij elk stel/stam een halfuursdienst kan volbrengen met stop te Rtb
Er rijden bij de Stadionpendels 2 omlopen, totaal een kwartiersdienst waarbij elk stel/stam een halfuursdienst kan volbrengen met stop te Rtb
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten