Het grote computertopic! #9

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Fles »

Bee schreef: Gebruikers van Apple producten ondervinden extra problemen bij het inloggen op het draadloze netwerk. Dit komt voormoeilijke door andere instellingen van de fabrikant. Dit wordt nog onderzocht.
[/quote]

Lees: moet je maar niet van die kaktroep gebruiken :P
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door deadlock »

Moeilijk eah, RADIUS configureren :mrgreen:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Daantje »

Ik heb een nieuwe laptop én Office 2010 voor €150,- minder dan waarvoor ik hem eigenlijk gereserveerd had *O* Langleve de Mediamarkt BTW-actie. Moest er wel even voor naar Rijswijk maar dat heb ik voor dit bedrag er wel voor over en ik had toch vanavond een dagkaart nodig dus die heb ik nu maar alvast gebruikt :P
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door hauptbahnhof »

Een vraagje voor de Mac-kenners.
Hoe kan ik losse verjaardagen van mensen toevoegen in iCAL in het verjaardagen-kalender ZONDER deze persoon ook in Adresboek toe te moeten voegen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Suus »

Het heet geen iCal meer, maar Agenda :)

En verjaardagen in de verjaardagskalender kan inderdaad alleen via het adresboek en niet op een andere wijze.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door hauptbahnhof »

Poteetoo, potaatoo. :)

Pffff, elke weer nieuwe dingen ontdekken die ik op een Windows PC toch makkelijker vind.
Het is maar dat deze iMac zo mooi is (A)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Suus »

Je kan echter al je contacten van Facebook automatisch in je adresboek zetten en dan verschijnen hun verjaardagen automatisch in de Agenda :) Dan hoef je dus zelf amper nog werk te verzetten

Dat kan via Systeemvoorkeuren > Mail, agenda's en contacten > Facebook :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door deadlock »

Daantje schreef:Ik heb een nieuwe laptop én Office 2010 voor €150,- minder dan waarvoor ik hem eigenlijk gereserveerd had *O* Langleve de Mediamarkt BTW-actie. Moest er wel even voor naar Rijswijk maar dat heb ik voor dit bedrag er wel voor over en ik had toch vanavond een dagkaart nodig dus die heb ik nu maar alvast gebruikt :P
Good busy!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door deadlock »

Trouwens, die btw actie bij de mediamarkt is ook maar zozo. Ik las op een ander forum dat imand een paar weken geleden een telefoon gekocht heeft daar voor 400,- en nu kost dat ding 480 dus ex btw is 'ie nu nog duurder :')
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door webguy »

Volgende week zal 'ie echter nog duurder zijn...
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Daantje »

deadlock schreef:Trouwens, die btw actie bij de mediamarkt is ook maar zozo. Ik las op een ander forum dat imand een paar weken geleden een telefoon gekocht heeft daar voor 400,- en nu kost dat ding 480 dus ex btw is 'ie nu nog duurder :')
Zolang je je oriënteert wat iets normaal of in een andere winkel kost en een idee hebt van de prijzen en er dus niet klakkeloos vanuit gaat dat alles veel goedkoper is dan normaal, kan je echt veel geld besparen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door webguy »

Welke is het uiteindelijk geworden?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Daantje »

Het werd deze :) Tot nu toe erg blij mee. Ik vind het scherm heel mooi, spiegelt ook echt niet dus wat dat betreft zeker een goede koop. Numeriek toetsenbord vind ik luxe, dat heb ik al jaren niet meer maar op m'n werk gebruik ik het veel. Ik moet verder wel nog alles instellen en installeren dus nog geen idee over snelheid/traagheid en dat soort dingen. Hij past ook goed in de hoes van m'n oude (15,4 inch) laptop, die hoes lijkt eigenlijk meer gemaakt voor 15,6 :P Moet alleen nog erg wennen dat het touchpad niet uit zichzelf scrolt aan de rechterkant, eens kijken of ik dat nog ergens in kan stellen.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Thom91 »

Daantje schreef:Het werd deze :) Tot nu toe erg blij mee. Ik vind het scherm heel mooi, spiegelt ook echt niet dus wat dat betreft zeker een goede koop. Numeriek toetsenbord vind ik luxe, dat heb ik al jaren niet meer maar op m'n werk gebruik ik het veel. Ik moet verder wel nog alles instellen en installeren dus nog geen idee over snelheid/traagheid en dat soort dingen. Hij past ook goed in de hoes van m'n oude (15,4 inch) laptop, die hoes lijkt eigenlijk meer gemaakt voor 15,6 :P Moet alleen nog erg wennen dat het touchpad niet uit zichzelf scrolt aan de rechterkant, eens kijken of ik dat nog ergens in kan stellen.
Bij sommige laptops moet je dat doen door met 2 vingers naar boven/beneden te bewegen op het touchpad ;)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Suus »

hauptbahnhof schreef:Pffff, elke weer nieuwe dingen ontdekken die ik op een Windows PC toch makkelijker vind.
Er zijn ook dingen die op een Mac weer eenvoudiger zijn dan op Windows :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Tochjo »

Gekko123 schreef:Tja, het werkt wel op Vista, maar wil je een beetje een goede gebruikerservaring ben je bij Vista eigenlijk al verplicht om 4 GB ram erin te hebben zitten.
Ik vind dat zo'n loze kreet. Wat verbetert er dan precies aan die gebruikerservaring bij twee keer zoveel geheugen? Heb je je brieven twee keer zo snel af? Duurt films kijken maar half zo lang? Zoals gezegd heb ik er zelf vijf jaar lang mee gewerkt, en ook wel iets meer gedaan dan dat, en met mijn gebruikerservaring was niets mis. Maar misschien zie ik iets over het hoofd, en dan hoor ik dat graag :)
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door hauptbahnhof »

Bee schreef:
hauptbahnhof schreef:Pffff, elke weer nieuwe dingen ontdekken die ik op een Windows PC toch makkelijker vind.
Er zijn ook dingen die op een Mac weer eenvoudiger zijn dan op Windows :)
Ik luister :)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Thom91 »

Tochjo schreef:
Gekko123 schreef:Tja, het werkt wel op Vista, maar wil je een beetje een goede gebruikerservaring ben je bij Vista eigenlijk al verplicht om 4 GB ram erin te hebben zitten.
Ik vind dat zo'n loze kreet. Wat verbetert er dan precies aan die gebruikerservaring bij twee keer zoveel geheugen? Heb je je brieven twee keer zo snel af? Duurt films kijken maar half zo lang? Zoals gezegd heb ik er zelf vijf jaar lang mee gewerkt, en ook wel iets meer gedaan dan dat, en met mijn gebruikerservaring was niets mis. Maar misschien zie ik iets over het hoofd, en dan hoor ik dat graag :)
Als je de wat zwaardere applicaties draait, Autocad of 3DS Max, danwel Photoshop kan extra geheugen wel van pas komen hoor ;)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Tochjo »

Natuurlijk. Maar dat doe ik niet, en dan begrijp ik de opmerking van Gekko123 niet. Alsof Vista per definitie, ongeacht de wensen en eisen van de gebruiker, minstens 4 GB RAM nodig heeft.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door deadlock »

Tochjo schreef:Natuurlijk. Maar dat doe ik niet, en dan begrijp ik de opmerking van Gekko123 niet. Alsof Vista per definitie, ongeacht de wensen en eisen van de gebruiker, minstens 4 GB RAM nodig heeft.
Euh, jah. Minstens. Maar ook dan is het nog niet vooruit te branden.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Tochjo »

Dat rijmt dus niet met mijn ervaringen.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door deadlock »

Of je bent weinigeisend. Als ik op een word document dubbelklik dan moet het gewoon direct geopend zijn. Wachten is voor 386'ers.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Tochjo »

Ja, die drie seconden kan ik wel even wachten, ja :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Daantje »

Ik heb al die tijd Vista gedraaid met 1 gb en dat ging gewoon prima.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Suus »

Vanochtend waren diverse websites van de HvA down omdat er tweehonderd computers een virusbesmetting hadden. Dit virus was bezig om enorme hoeveelheden verkeer te versturen naar een computer ergens op de wereld waardoor de firewalls crashten en zodoende de hele internetverbinding uitviel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 66 gasten