OVer je reiservaringen in september 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Waarom zou het veranderen als er een ander bedrijf komt als de route en de chauffeurs dezelfde blijven? :roll:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13171
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Z2N »

Misschien zouden ze iets aan de rijtijden kunnen doen? Het is regelmatig bal qua vertragingen, vaak al voor Hazerswoude (vóór de brug in Koudekerk).

Volgende week wordt sowiezo chaos, het is dan 3 oktober in Leiden. :N
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door 010jongen »

In rotterdam loopt vaak bijv. bij lijn 25 de gehele dienstregeling in de soep omdat er of te vroeg of te laat wordt vertrokken. er zijn vaak bestuurders die met een slakkengang rijden terwijl de tram er achter met hoge snelheid volgt. gevolg. vanaf CS naar carnisselande soms 3 trams achter elkaar aan. ik heb soms bestuurders die met 15 km per uur over de erasmusbrug denderen.. ook al zijn ze te laat..
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Cookie »

Op dit moment rijdt de trein waar ik inzit (t3154) erg langzaam nabij Klp, loopt ook politie langs het spoor. Verder geen info via de omroep, vraag me af wat er aan de hand is...
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door TheKnitter »

Over de discussie van de te vroeg rijdende trams: Kan je dan niet beter een dienstregeling maken van met een voetnoot "LET OP: De trams rijden ook te vroeg. De trams wachten NIET op vertrektijd!"
Want als ik dan daar heen zou gaan, en ik zie mijn tram met -5 hem peren en ik hem dus mis, gaat er sowieso een klacht uit. En dat per keer :lol: ... Een dienstregeling is er niet voor niets ...

Net als Lijn 42 in Rotterdam. Marconiplein-Bedrijventerrein NoordWest. Vertrekt in de ochtend netjes optijd vanaf Marconiplein, maar is gegarandeerd enkele minuten te vroeg als de bus bij de brug tussen Spaanse Polder en Noord-West gewoon kan invoegen. Dat is niet erg, want daar stapt niemand in. Heb je alleen maar uitstappers. Heb je een vertraging van 8 minuten, haal je de tijd met gemak in, als je als chauffeur even stevig plankt. En dan hoef je niet eens absurd snel te rijden, gewoon stevig optrekken en laat afremmen.
De terugreis is de bus tot aan halte Bornissestraat wel 2 of 3 minuten te laat. Zeker als je na 15u komt. Dan kan je bijna op elke halte halteren voor instappers. Maar op Marconiplein kom je zonder problemen een minuut of 4-5 te vroeg aan.
In zo'n geval is "te vroeg rijden" niet hinderlijk. De reizigers zijn iets eerder op het werk, of kunnen een metro eerder halen.

Ja, Zwijndrecht... De tijdhaltes die Arriva hier heeft geïntroduceerd gebruikt ook geen enkele chauffeur. Bus rijdt bijna standaard te vroeg. Klagen helpt alleen gene zak hier. Arriva is toch liever L11 en L12 kwijt dan rijk.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door ODRAIL »

010jongen schreef:In rotterdam loopt vaak bijv. bij lijn 25 de gehele dienstregeling in de soep omdat er of te vroeg of te laat wordt vertrokken. er zijn vaak bestuurders die met een slakkengang rijden terwijl de tram er achter met hoge snelheid volgt. gevolg. vanaf CS naar carnisselande soms 3 trams achter elkaar aan. ik heb soms bestuurders die met 15 km per uur over de erasmusbrug denderen.. ook al zijn ze te laat..
Ja, maar bij lijn 25 moet je er ook rekening mee houden dat de lijn vanaf Barendrecht tot aan Schiebroek loopt. Dat is een rit van 50 minuten heen en 50 minuten terug. Lijn 25 is daarmee de langste tramlijn van de RET. En de enkelsporige lus in Schiebroek kan ook nog wel eens voor problemen zorgen, omdat de lus in feite niet gemaakt is voor de citadistrams. En de hierboven genoemde brug kan ook nog wel eens open staan. Dit zijn wel dingen waar de op deze lijn rekening mee dient te houden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Suus »

Lijn 23 is langer dan lijn 25.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door ODRAIL »

:oops: Sorry, je heb helemaal gelijk. Ik zat even niet op te letten. :oops: .
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door hauptbahnhof »

TheKnitter schreef:Over de discussie van de te vroeg rijdende trams: Kan je dan niet beter een dienstregeling maken van met een voetnoot "LET OP: De trams rijden ook te vroeg. De trams wachten NIET op vertrektijd!"
Want als ik dan daar heen zou gaan, en ik zie mijn tram met -5 hem peren en ik hem dus mis, gaat er sowieso een klacht uit. En dat per keer :lol: ... Een dienstregeling is er niet voor niets ...
Nou ja, ik hoopte dat je zelf slim genoeg was om zoiets te bedenken. Dat trams (maar ook bussen en metro's) niet altijd op de tijd aankomen die op de halte staan.

Maareh, wat wil je met die klacht(en) bereiken? Het verandert niks aan de situaties.
Bij een OVChipkaart heeft het ook niet geholpen. Laat staan hier. Feit is gewoon dat vooral bij minder frequente verbindingen je toch een minuutje of 5 eerder bij de halte moet staan. Al helemaal bij langere lijnen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Ardan »

Dat snappen wij, maar een gemiddelde huis-tuin-en-keukenreiziger niet..
Ik doe ook maar wat
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Dat een voertuig niet precies op tijd kan rijden? Al helemaal niet in een drukke stad?

Beetje slecht gesteld met ons volk dan :-(
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door marvinkok »

Eerder bij Syntus in de Achterhoek, en ik meen ook bij Arriva nu, staat er zo'n mooi zinnetje "Vertrektijden bij benadering, zorg dat u ca. 5 minuten van te voren bij de halte aanwezig bent."
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Vinny »

Gisteren in de IC Amsterdam-Utrecht, een jongen die erg verdrietig in een hoekje zat. Dan komt er een meisje naast hem zitten: "Is er iets, je kijkt zo somber". Ik vind het wel een beetje een erg confronterende manier om een gesprek te beginnen... :shock:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Thom91 »

Liever dat dan dat ze zich er niet om bekommert toch? Ik zou ook niet weten hoe je dat aan zou moeten vliegen. Vindt het vooral er lief van het meisje! :Y
Komt wel goed schatje.
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door VIRM »

Vinny schreef:Gisteren in de IC Amsterdam-Utrecht, een jongen die erg verdrietig in een hoekje zat. Dan komt er een meisje naast hem zitten: "Is er iets, je kijkt zo somber". Ik vind het wel een beetje een erg confronterende manier om een gesprek te beginnen... :shock:
Da's positiever dan achter een gratis 'krant' of BlackBerry verstoppen. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Reiziger Delft »

Een conducteur die met z'n s3600 op de seconde op tijd vertrekt vanaf Zwolle; had hij 15 seconden langer gewacht hadden er 40 reizigers meer in z'n trein gezeten. Deze kwamen uit de vertraagde intercity vanuit Groningen en stonden zelfs al op het perron. Weer een goed argument om conducteurs het recht te geven om maximaal 30 seconden te wachten, de treindienstleider kan dan bij grotere vertragingen kijken of het mogelijk is langer te wachten.

Dit ging echt nergens over en leverde goed pissige reizigers op, terecht.
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Bart »

010jongen schreef:In rotterdam loopt vaak bijv. bij lijn 25 de gehele dienstregeling in de soep omdat er of te vroeg of te laat wordt vertrokken. er zijn vaak bestuurders die met een slakkengang rijden terwijl de tram er achter met hoge snelheid volgt. gevolg. vanaf CS naar carnisselande soms 3 trams achter elkaar aan. ik heb soms bestuurders die met 15 km per uur over de erasmusbrug denderen.. ook al zijn ze te laat..
Maar in Rotterdam is het een sport om de hele rit niet sneller dan 20 te rijden en elk knikje in het spoor stapvoets te nemen. Zeker ten opzichte van de ZGT's wordt extreem langzaam gereden met de Citadissen.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Michael »

Ik zat vanmiddag in de s1900 naar Dordrecht. Onderweg kwam de conducteur langs voor een servicerondje en vroeg of alles naar wens was :pos:

Ook zat ik in een s5100 van Dordrecht naar Rotterdam Lombardijen. Waarbij de machinist omriep dat het perron op Barendrecht hoger is. :pos:
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door VIRM »

Reiziger Delft schreef:Een conducteur die met z'n s3600 op de seconde op tijd vertrekt vanaf Zwolle; had hij 15 seconden langer gewacht hadden er 40 reizigers meer in z'n trein gezeten. Deze kwamen uit de vertraagde intercity vanuit Groningen en stonden zelfs al op het perron. Weer een goed argument om conducteurs het recht te geven om maximaal 30 seconden te wachten, de treindienstleider kan dan bij grotere vertragingen kijken of het mogelijk is langer te wachten.

Dit ging echt nergens over en leverde goed pissige reizigers op, terecht.
Helemaal met je eens.
Ik raakte een paar weken geleden in gesprek met een HC, die vertelde dat personeel al 'een telefoontje' krijgen als ze ietsjepietsje te laat vertrekken. Als het personeel inderdaad op hun bips krijgen vanwege dit soort dingen, dan is het wel tijd om een gezonde balans te vinden. :)
Overigens kun je als reiziger zelf het initiatief nemen: een servicegerichte HC zal uit zichzelf of op verzoek van reizigers heus wel bellen om te kijken wat de mogelijkheden voor de aansluiting zijn.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Daniel »

NS is nu toch wel heel diep gezonken... zelfs in de IC van 21.35 uit Rotterdam naar Utrecht hebben ze het nu voor elkaar gekregen dat er staanplaatsen zijn :roll: M'n dagelijkse ochtendspitstrein is notabene nog rustiger dan deze die al in het superdal rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door TheKnitter »

Vandaag had ik de trein van 17:36 uit Hengelo naar Den Haag en Rotterdam. Er kwam echter 1 viertje ICMm aanzetten... Gezellige boel, staanplaatsen alom. In Dv werd er voor het gemak even 7 bakjes bij aangekoppeld, maar bleef het voorste drietje in Ut achter. Daardoor reden naar Gvc en Rtd elk 4 bakjes. Waarom ze niet met 7 bakken tussen Dv en Es rijden is een raadsel, want het is een tikkeltje aan de gezellige kant dan :shock:

Verder is de NS hun logica ook zwaar bijster. Welke bosaap verzint het nou om de Stadionpendel naar Rtst met een DDZ, de 7527, uit te voeren? DDAR had er beter gepast. De DDZ komt toch van Bkh ...
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door TheKnitter »

Michael schreef:Ik zat vanmiddag in de s1900 naar Dordrecht. Onderweg kwam de conducteur langs voor een servicerondje en vroeg of alles naar wens was :pos:

Ook zat ik in een s5100 van Dordrecht naar Rotterdam Lombardijen. Waarbij de machinist omriep dat het perron op Barendrecht hoger is. :pos:
Had jij toevallig dan dezelfde machinist die ik had om 19:01 Rtd v. ri Ddr? Die riep exact hetzelfde om in de s5100. Als trouwe reiziger hier hoor ik dat zeer weinig, die omroep... Op Brd moet je juist naar BOVEN ipv BENEDEN stappen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Ardan »

VIRM schreef:
Reiziger Delft schreef:Een conducteur die met z'n s3600 op de seconde op tijd vertrekt vanaf Zwolle; had hij 15 seconden langer gewacht hadden er 40 reizigers meer in z'n trein gezeten. Deze kwamen uit de vertraagde intercity vanuit Groningen en stonden zelfs al op het perron. Weer een goed argument om conducteurs het recht te geven om maximaal 30 seconden te wachten, de treindienstleider kan dan bij grotere vertragingen kijken of het mogelijk is langer te wachten.

Dit ging echt nergens over en leverde goed pissige reizigers op, terecht.
Helemaal met je eens.
Ik raakte een paar weken geleden in gesprek met een HC, die vertelde dat personeel al 'een telefoontje' krijgen als ze ietsjepietsje te laat vertrekken. Als het personeel inderdaad op hun bips krijgen vanwege dit soort dingen, dan is het wel tijd om een gezonde balans te vinden. :)
Overigens kun je als reiziger zelf het initiatief nemen: een servicegerichte HC zal uit zichzelf of op verzoek van reizigers heus wel bellen om te kijken wat de mogelijkheden voor de aansluiting zijn.
Ik snap ook niet waarom die s3600 dan per se moest vertrekken. Normaal gaat-ie van spoor 7, daar zit hij niets in de weg. 's avonds en in het weekend gaat hij van 5a of 5b, het enige waarmee je dan in de weg kunt zitten is de stoppert naar Nijverdal, en eventueel de weg te rangeren aankomende s3600.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Daniel »

TheKnitter schreef:Verder is de NS hun logica ook zwaar bijster. Welke bosaap verzint het nou om de Stadionpendel naar Rtst met een DDZ, de 7527, uit te voeren? DDAR had er beter gepast. De DDZ komt toch van Bkh ...
Het was nieteens één DDZ: toen ik rond 19.00 uur met de trein langs Rotterdam Stadion kwam stonden er zelfs twee stammen DDZ klaar. Ook een DDAR trouwens, daar hingen we even daarvoor nog achter want die leek helemaal uit Roosendaal te komen (kwam i.i.g. even eerder een volledig donkere DDAR non-stop door Dordrecht)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door TheKnitter »

Heb alleen de 7527 kunnen waarnemen, die om 19:07 (toen wij Rtst met de s5100 passeerden) daar nog stond. Ik dacht al: Vast nog een tegentrein, maar die heb ik in de Willemstunnel gemist.
Er rijden bij de Stadionpendels 2 omlopen, totaal een kwartiersdienst waarbij elk stel/stam een halfuursdienst kan volbrengen met stop te Rtb
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten