Ik zie overal LED-lichtjes zitten in die nieuwe abri's hoor… Aan de voorkant twee groepen van drie en aan de achterkant tel ik er vijf.Bee schreef:Als we het over de abri's hebben: geef mij toch maar de oude abri's, die hebben namelijk verlichting in het dakje zitten en de nieuwe niet :)
Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Laatst gewijzigd door R-Flow op di 25 sep 2012, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Dan zie jij meer dan ik?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Blijkbaar. Maar ik heb dan ook hele goede ogen en zo'n 27-inch iMac geeft ook geen verkeerd beeld.
De groep aan de linkerkant zie je niet, maar rechts wel. Dus dan ga ik er maar even van uit dat ze doorlopen en je niet alleen rechts verlichting hebt.
Dat ziet er wat mij betreft verdacht veel uit als kleine ronde LED-lampjes.
De groep aan de linkerkant zie je niet, maar rechts wel. Dus dan ga ik er maar even van uit dat ze doorlopen en je niet alleen rechts verlichting hebt.
Dat ziet er wat mij betreft verdacht veel uit als kleine ronde LED-lampjes.
Laatst gewijzigd door R-Flow op di 25 sep 2012, 18:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ik heb een paar minuten naar het plaatje zitten kijken maar ik zie het echt niet hoor :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Zie plaatje boven.
Ook de gemeente website geeft aan dat er LED-verlichting in de nieuwe abri's zit. Dus dan zal het wel kloppen.
Lijkt mij überhaupt niet erg aannemelijk dat ze abri's gaan neerzetten zonder verlichting erin toch?
Ook de gemeente website geeft aan dat er LED-verlichting in de nieuwe abri's zit. Dus dan zal het wel kloppen.
http://www.amsterdam.nl/@503928/pagina/Nieuwe abri's
Vanaf juli 2012 worden door de hele stad de abri's en de informatiepanelen geleidelijk vervangen. Telkens als een oude abri wordt weggehaald, wordt ook meteen de nieuwe abri geplaatst. Zo blijft eventuele overlast voor de reiziger en omwonenden tot een minimum beperkt. De nieuwe abri's zijn duurzamer en energiezuiniger, onder andere door het gebruik van led verlichting.
Lijkt mij überhaupt niet erg aannemelijk dat ze abri's gaan neerzetten zonder verlichting erin toch?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ik dacht dat het de bevestiging was van de glasplaten, omdat ze ongeveer op de plek zitten waar onderaan de afstand tussen de glasplaten zit, maar het kan hoor. De meeste type abri's hebben overigens geen verlichting.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Aan de voorkant zit geen glasplaat lijkt mij. Maar goed, de gemeente geeft zelf op de website aan dat er LED-verlichting in zit dus het zal allemaal wel. Tenzij die informatie net zo accuraat is als de instroom datum. Misschien zijn het inderdaad geen LED-lampjes en verwijzen ze puur naar de verlichting voor reclame. We merken het vanzelf.Bee schreef:Ik dacht dat het de bevestiging was van de glasplaten, omdat ze ongeveer op de plek zitten waar onderaan de afstand tussen de glasplaten zit, maar het kan hoor. De meeste type abri's hebben overigens geen verlichting.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Die abri's lijken qua kleur en dak verdacht veel op de abri's in Utrecht op het busstation...
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Zijn die niet gewoon hetzelfde als overal in Utrecht (de nieuwe althans)? In Amsterdam hebben we er ook een paar op het Rembrandtplein en bij de IJveren. In Rotterdam heb je ze in het zwart/antraciet.webguy schreef:Die abri's lijken qua kleur en dak verdacht veel op de abri's in Utrecht op het busstation...
Het grote verschil zit 'm in de zijkant. Die is nagenoeg helemaal dicht, terwijl de variant in Utrecht (maar dus ook in AMS en RTM) grote openingen hebben. Vooral met harde wind en regen is dat zwaar irritant omdat het via de zijkant gewoon keihard naar binnen regent. Wat dat betreft is dit alweer een hele verbetering.
Als je goed kijkt kan je het hier zien:
http://oxxiopers.nl/wp-content/uploads/ ... trecht.jpg
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Leuk als je in 9292 een plattegrond hebt waarop je kan zien of je effe een spurtje moet trekken, melding krijgt dat je tram er binnen 30 seconden is, je je halte bereikt hebt etc. :D
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Even een vraagje: wat is nu precies de vervoersvraag op lijn 51?
Ik zat gisteren in deze metro tussen Zuid en Amstel, en achterin was het sowieso tjokvol rond 15:30. Dan vraag ik mij af: is het wel handig om een alternatieve route te nemen met een regiotram?
Ik zat gisteren in deze metro tussen Zuid en Amstel, en achterin was het sowieso tjokvol rond 15:30. Dan vraag ik mij af: is het wel handig om een alternatieve route te nemen met een regiotram?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ik denk dat een lijn Amsterdam Zuid - Weesperplein best aantrekkelijk kan blijven ondanks de Noord-zuidlijn en de regiotram.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
De rol van het metrotraject Amstelstation - Station Zuid is een stuk beperkter geworden sinds er vanaf Amsterdam Zuid ook intercity's naar Utrecht rijden :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
En je hebt nu uiteraard metro 50, waardoor je richting Duivendrecht/Zuidoost niet meer over hoeft te stappen.
Maar is er een dusdanige vervoersvraag (tussen Zuid en Amstel/verder richting CS) om dat deel van de lijn overeind te houden? Ik heb zelf de indruk van wel namelijk.
Maar is er een dusdanige vervoersvraag (tussen Zuid en Amstel/verder richting CS) om dat deel van de lijn overeind te houden? Ik heb zelf de indruk van wel namelijk.
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
In het weekend zijn de reizigersaantallen op lijn 51 het laagste van alle vier de metrolijnen. Doordeweeks is dat lijn 53.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Vooral studenten doordeweeks denk ik?
Komt wel goed schatje.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ja, ik denk veel studenten voor de VU en InHolland Diemen, vestiging Amstelveen die vanuit het noorden in Amstel cross-platform overstappen op de 51.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Had M50 gedacht als laagste in de weekenden. Grappig.Bee schreef:In het weekend zijn de reizigersaantallen op lijn 51 het laagste van alle vier de metrolijnen. Doordeweeks is dat lijn 53.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Het stond in correspondentie van de stadsregio aan de gemeente Amstelveen over de dienstregeling 2012 om de kwartierdienst op lijn 51 te rechtvaardigen.
Laatst gewijzigd door Suus op za 29 sep 2012, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ik geloof je direct, was alleen niet wat ik persoonlijk verwachtte. :)
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Naja, het lijkt mij ook dat er volop mensen op de Zuidas werken die gebruik maken van de 51 tussen Zuid en Amstel, toch? Wat ik mij afvraag is of een regiotram genoeg is, vooral als het trace richting Leidseplein wordt gekozen.Bee schreef:Ja, ik denk veel studenten voor de VU en InHolland Diemen, vestiging Amstelveen die vanuit het noorden in Amstel cross-platform overstappen op de 51.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
De Regiotram zoals die nu in planning lijkt te zijn zal ten noorden van station Zuid twee takken krijgen, een tak via de route van lijn 5 naar het Leidseplein en de andere tak zal via de De Boelelaan naar station RAI lopen en vanaf daar via de route van lijn 4 en lijn 12 naar het Amstelstation lopen.
Ik zag zelf meer in een route via de Stadionweg en de Churchilllaan, omdat er nu tussen Zuid en RAI drie spoorverbindingen zullen ontstaan.
Ik zag zelf meer in een route via de Stadionweg en de Churchilllaan, omdat er nu tussen Zuid en RAI drie spoorverbindingen zullen ontstaan.
Laatst gewijzigd door Suus op za 29 sep 2012, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten