Mag ik even kwijt #117

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Jef400 »

Bee schreef:
JeffreyMeijer schreef:Weet een van jullie of er een NMBS dagkaart is?
Nee, is er niet.
Thanks
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door STF »

Zo zie je ook maar weer dat het vaak geen enkel verschil uitmaakt of je linksom van A naar B rijdt of rechtsom;
vanavond laat stapten htm_tram en ik bij het busstation van Junglinster uit de bus omdat we daar de auto geparkeerd hadden, terwijl de bus rechtsom naar Heffingen verder reed (via Blumenthal en Reuland) reden wij met de auto linksom (via Godbrange) richting huis, gelijktijdig kwamen we Heffingen binnen gereden. Vervolgens kun je een dorpje verder opnieuw via twee wegen rijden, wij gingen met de auto linksom van Christnach via Savelborn naar Haller en de bus ging rechtsom via Waldbillig. In Haller kwamen we elkaar op het kruispunt weer tegen. :lol:
Van Haller naar Beaufort gaat de bus linksom, eigenlijk hadden we met de auto rechtsom moeten gaan, maar dat komt voor de richting Reisdorf nogal ongunstig uit dus dat deel van de "wedstrijd" hebben we maar achterwege gelaten. :wink:
Aangezien een Luxemburgse bus bij hoge uitzondering nog weleens bij een halte moet stoppen en wat minder snel door de bochten kan, heb ik met de auto 65 km/u gereden i.p.v. de toegestane 90 km/u, zodat het een gelijke strijd is.

Afbeelding

Afbeelding
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Michael »

Ik fietste vannacht naar huis en mijn spatbord bij het voorwiel zat al een tijdje nog maar aan 1 schroef vast. Ik was van plan hem vandaag eraf te halen maar dat was dus niet meer nodig. Ben hem vannacht verloren.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Justin »

Laatste dag op vakantie. Nu in Coolangatta, het waren vier heerlijke dagen in Australië... ik weet het nu zeker - ik voel me hier thuis, nu ik er voor de tweede keer ben geweest. Ik wil helemaal niet weg, en ik zie zeker een toekomst voor mijzelf hier. Ik wil totaal niet meer terug naar Nederland eigenlijk. Misschien moet ik m'n vluchten maar missen... Maar ja, heb werkcontracten, dus hopelijk lukt het me om in 2014 over te gaan...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door AppleMoose »

Weer terug uit Parijs. Helaas :(
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Wubbo »

Justin schreef:Laatste dag op vakantie. Nu in Coolangatta, het waren vier heerlijke dagen in Australië... ik weet het nu zeker - ik voel me hier thuis, nu ik er voor de tweede keer ben geweest. Ik wil helemaal niet weg, en ik zie zeker een toekomst voor mijzelf hier. Ik wil totaal niet meer terug naar Nederland eigenlijk. Misschien moet ik m'n vluchten maar missen... Maar ja, heb werkcontracten, dus hopelijk lukt het me om in 2014 over te gaan...
Regel je daar ook een baantje voor mij? :lol:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door STF »

Vanmiddag wel humor; htm_tram was iets aan het drinken in de bus, de chauffeuse (die ik goed ken) begon op een zogenaamd boze toon tegen hem te zeggen dat drinken verboden is in de bus en dat hij er verderop uit moest. Zo'n twee minuten later parkeerde de chauffeuse de bus in de berm omdat we op een hele smalle weg reden en met al die bochten niet veel tempo konden maken dus er reed al snel een hele file aan auto's achter ons, zo konden ze er even langs. Echter schrok htm_tram toch wel een beetje, want hij dacht dat de chauffeuse de bus in de berm parkeerde, om hem uit te laten stappen wegens dat drinken. Het was in the middle of nowhere, met in de verste verte geen dorp of bushalte, dus echt zo'n plek waar je er absoluut niet uitgezet wilt worden. De dochter van de chauffeuse en ik begonnen vreselijk te lachen, de chauffeuse begreep helemaal niet waarom we nou aan het lachen waren dus dochterlief legde het maar even snel aan haar moeder uit, die schoot toen ook direct in de lach maar keeg geloof ik ook wel weer een beetje medelijden met htm_tram. :lol:

Vanavond troffen we alweer een buschauffeur die wilde weten wat voor taal we eigenlijk met elkaar spraken (gewoon een chauffeur die je helemaal niet kent en ook helemaal niet mee in gesprek bent), geen idee waarom dat zo belangrijk is om dat van een reiziger te weten? En waarom ze die taal nou niet direct herkennen? Want het barst elke zomer van de Nederlandse toeristen in Luxemburg.
De dochter van die chauffeuse waar we eerder op de dag mee in de bus zaten, had juist weer geen enkele moeite met Nederlands verstaan; alles wat ik tegen htm_tram vertelde hoorde ik haar vijf seconden later in het Luxemburgs aan haar moeder vertellen, elke zin klopte tot in detail. :shock:
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Michael »

na vandaag hoef ik 3 dagen niet te werken. Morgenochtend nog effe naar school. En 's middags naar mijn pa in Rotterdam die ik al 3 maanden niet meer gezien heb. En daar blijf ik tot zondag.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door MdJ »

STF schreef: De dochter van die chauffeuse waar we eerder op de dag mee in de bus zaten, had juist weer geen enkele moeite met Nederlands verstaan; alles wat ik tegen htm_tram vertelde hoorde ik haar vijf seconden later in het Luxemburgs aan haar moeder vertellen, elke zin klopte tot in detail. :shock:
Tram's vriendin toevallig? :lol:
Bij twijfel: gebruik beton.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door htm_tram »

Nee ik heb geen vrienden dus ook geen vriendin... Hoewel die meisjes die mee waren naar de opendag van Maastricht... ;) :lol:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Suus »

De kaartautomaat van Diemen Zuid heeft sinds kort een derde snelkeuze bij de Belgische bestemmingen. Stond er eerst alleen Antwerpen en Turnhout, nu staat ook Essen erbij. Dat komt vast door de vijf of zes kaartjes die ik daarvoor dit jaar uit de automaat heb gehaald :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door STF »

MdJ schreef:Tram's vriendin toevallig? :lol:
Zijn toekomstige vriendin wellicht... Hij heeft een heel plan van aanpak; zo gaat hij komende zondag bij de moeder van dat meisje de was strijken en de afwas doen, zodat die vrouw hem een ideale schoonzoon vindt. :lol:
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Ronald »

Bee schreef:De kaartautomaat van Diemen Zuid heeft sinds kort een derde snelkeuze bij de Belgische bestemmingen. Stond er eerst alleen Antwerpen en Turnhout, nu staat ook Essen erbij. Dat komt vast door de vijf of zes kaartjes die ik daarvoor dit jaar uit de automaat heb gehaald :lol:
Alleen die Turnhout vind ik niet zo logisch eigenlijk (of dat is van iemand die ieder weekend naar zijn Vlaamse familie reist natuurlijk :) )
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door STF »

Vanmiddag waren htm_tram en ik in Vianden aan het rondrijden, we dachten even naar berg-station van de stoeltjeslift te rijden met de auto, dus even op de landkaart gekeken welk weggetje je dan in moet want er staan natuurlijk geen grote wegwijzers naar toe, ze willen tenslotte de toeristen in de stoeltjeslift zien te krijgen.
Goed, als we bij dat parkeerplaatsje dat asfaltweggetje het bos in volgen, zijn we er binnen een paar minuten. Zo gezegd, zo gedaan. Echter werd het pad al vrij snel een stuk smaller, waardoor de auto er eigenlijk nauwelijks meer overheen paste. Tevens veranderde het asfalt onderhand in een grindpad vol grote gaten, ook werden de bochten steeds scherper. Nou ja, laten we toch maar doorijden zei ik tegen htm_tram, want anders moeten we het hele stuk achteruit terug, bij het berg-station kun je vast wel keren. Nou je raad het al; keren was daar met een bestelbus absoluut onmogelijk, een kleine personenauto red het ternauwernood. Het weggetje liep niet dood, maar om de hoek van het berg-station werd het een echt bospad vol modderpoelen e.d. wat volgens de kaart ook steeds dieper het bos in ging.
Tja dan maar een paar kilometer achteruitrijden naar de bewoonde wereld. Opzich heus wel te doen, met wat geduld en behendigheid, maar het nadeel van langdurig achteruitrijden is dat de ventilatie/kachel zelfs op de ventilatiestand als een kachel begint te functioneren, de motor krijgt natuurlijk vrij weinig koeling door het ontbreken van rijwind dus gooit de overtollige warmte de cabine in.

Duim omhoog voor het prachtige uitzicht:
Afbeelding

Afbeelding

Filmpje:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=awinwtWzfVI[/youtube]
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Ardan »

Oh ja, die plek ken ik wel :D
Daar zit een survivalbos, zijn we een paar jaar geleden met kamp nog geweest. De weg staat inderdaad totaal niet bewegwijzerd, toen ook al niet (2007), dus hebben we de auto's beneden laten staan en zijn naar boven gaan lopen. Eenmaal boven zagen we toch een parkeerplaats. We zeiden nog tegen elkaar 'Laat de chauffeurs dit maar niet zien, die springen uit hun vel!' Het was nogal een behoorlijke klim die niet iedereen even goed beviel zeg maar..
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Fles »

hmm, toch maar even geen hobbyrondje vandaag. Het revalideren is nog niet helemaal klaar :X
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door hauptbahnhof »

Om hier nou een reclamefilmpje van te maken (die overigens wel hartstikke leuk is....):

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OCd3iDBAIcg[/youtube]
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Suus »

Ik heb mijn oude smartphone via internet aan zo'n recycledienst verkocht, ze beloven dat ik er nog 75 euro voor krijg. Ben benieuwd :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Caspar »

Ik heb toch aardig wat gezien in mijn leven, maar een paard op een station is voor mij toch nieuw.

Een paar weken geleden met Dexter gespot in Kroatië:
Afbeelding
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Karl »

Bee schreef:Ik heb mijn oude smartphone via internet aan zo'n recycledienst verkocht, ze beloven dat ik er nog 75 euro voor krijg. Ben benieuwd :Y
Mag ik vragen aan welk bedrijf? Ik heb nog een koelkast in de aanbieding.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Suus »

GSMloket.nl
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Ronald »

Mmm, is de mobiele weergave van deze site gewijzigd of ligt het aan mijn toestel?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Geert »

Nee, daar zijn door webguy inderdaad wat updates aan uitgevoerd.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door htm_tram »

Caspar schreef:Ik heb toch aardig wat gezien in mijn leven, maar een paard op een station is voor mij toch nieuw.

Een paar weken geleden met Dexter gespot in Kroatië:
Afbeelding
Dat lijkt me nog redelijk normaal. Ik heb al eens een paard in de nachtbus gehad. Lijkt me nog een stukje interessanter ;) :lol:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Caspar »

Pics or it did't happen. :lol:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 38 gasten