Suggesties en opmerkingen over de mobiele site

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Suggesties en opmerkingen over de mobiele site

Bericht door Thom91 »

Heeft de mobiele site een update gehad dan wel een make-over?
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door webguy »

Klopt, we gaan een aantal dingen aanpakken om de mobiele site iets te streamlinen, versimpelen en meer te laten lijken qua ontwerp op de desktop-versie. Als er nog opmerkingen zijn hoor ik het wel per PB.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Fles »

webguy schreef:Klopt, we gaan een aantal dingen aanpakken om de mobiele site iets te streamlinen, versimpelen en meer te laten lijken qua ontwerp op de desktop-versie. Als er nog opmerkingen zijn hoor ik het wel per PB.
Oh cool, ik zal eens gaan testen. hopelijk zijn die dubbele letters nu ook verleden tijd :X

edit: dit soort geklooi dus.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Fles op ma 01 okt 2012, 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door webguy »

Fles schreef:Oh cool, ik zal eens gaan testen. hopelijk zijn die dubbele letters nu ook verleden tijd :X

edit: dit soort geklooi dus.
Is dat Android 3 standaard browser? Ik kan ook geen berichtje tikken in Android 4 met Chrome als Browser - op het moment dat het scherm moet "opschuiven" omdat de regel te lang wordt loopt 'ie vast. Ik zal eens gaan kijken...
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Thom91 »

webguy schreef:
Fles schreef:Oh cool, ik zal eens gaan testen. hopelijk zijn die dubbele letters nu ook verleden tijd :X

edit: dit soort geklooi dus.
Is dat Android 3 standaard browser? Ik kan ook geen berichtje tikken in Android 4 met Chrome als Browser - op het moment dat het scherm moet "opschuiven" omdat de regel te lang wordt loopt 'ie vast. Ik zal eens gaan kijken...
Dat werkt hier wel, je kan toch gewoon je scherm meeschuiven? Dat werkt hier wel..

[smallimg]http://farm9.staticflickr.com/8178/8042512278_a11cc9a408_b.jpg[/smallimg]

Dat witte tussen de koppen vind ik er mobiel niet uit zien, ik zou het een een licht kleurtje geven. Het springt er mobiel echt heel erg uit..
Heb je trouwens nog een plaatje van de oude lay-out? Kunnen we het vergelijken :P
Laatst gewijzigd door Thom91 op ma 01 okt 2012, 19:13, 3 keer totaal gewijzigd.
Komt wel goed schatje.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Ronald »

@nieuwe layout voor mobiel: Ik vond de vermelding van het tijdstip van de laatste post op de startpagina wel handig...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Suus »

@Thom91: Maar de stukjes tussen de forums zijn ook helemaal niet wit maar grijs...

Afbeelding

Dat menu met Leden en UCP kan ook wel op een regel geloof ik...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door TheKnitter »

webguy schreef:Klopt, we gaan een aantal dingen aanpakken om de mobiele site iets te streamlinen, versimpelen en meer te laten lijken qua ontwerp op de desktop-versie. Als er nog opmerkingen zijn hoor ik het wel per PB.
Is het dan ook mogelijk om Tapatalk te activeren (=gratis te activeren). Zou ik een goede extra vinden, gezien ik het voor nog een paar fora gebruik. Simpel overzicht enzoo.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Thom91 »

Wat raar bee, zal dat aan de browser liggen? Ik werk in google chrome op android 4.0.4.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Suus »

Thom91 schreef:Wat raar bee, zal dat aan de browser liggen? Ik werk in google chrome op android 4.0.4.
Geen idee, ik heb iig de gewone Safari-browser op de iPhone (Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 6_0 like Mac OS X) AppleWebKit/536.26 (KHTML, like Gecko) Version/6.0 Mobile/10A403 Safari/8536.25)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Suggesties en opmerkingen over de mobiele site

Bericht door Daantje »

Wat in mijn ogen de beste optie zou zijn is het weghalen van de omschrijving onder de titels van de subfora. Desnoods nog wel even de provincies vermelden bij Noord/Zuid/Oost/West NL. Ook vind ik het niet interessant om te weten hoeveel posts in hoeveel topics er zijn, dat mag wat mij betreft ook weg (zowel onder de titels van de subfora als onder de topictitels). De leesbaarheid van individuele berichten in een topic is al sterk verbeterd vind ik.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door webguy »

Bee schreef:
Thom91 schreef:Wat raar bee, zal dat aan de browser liggen? Ik werk in google chrome op android 4.0.4.
Geen idee, ik heb iig de gewone Safari-browser op de iPhone (Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 6_0 like Mac OS X) AppleWebKit/536.26 (KHTML, like Gecko) Version/6.0 Mobile/10A403 Safari/8536.25)
Even cache legen - de stylesheet is aangepast. Misschien "cookies en data" clearen onder settings...
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Suggesties en opmerkingen over de mobiele site

Bericht door Thom91 »

Blijft wit, alhoewel ik niet weet of dat de bedoeling is...
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Suggesties en opmerkingen over de mobiele site

Bericht door Suus »

Bij mij is het ook wit geworden, ik vind het eerlijk gezegd een achteruitgang:
Afbeelding

Ik zag dat het menu met Leden en UCP nu op een regel staat, maar die punt moet toch echt tussen Leden en UPC, in plaats van voor Leden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Suus »

webguy schreef:
Bee schreef:
Thom91 schreef:Wat raar bee, zal dat aan de browser liggen? Ik werk in google chrome op android 4.0.4.
Geen idee, ik heb iig de gewone Safari-browser op de iPhone (Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 6_0 like Mac OS X) AppleWebKit/536.26 (KHTML, like Gecko) Version/6.0 Mobile/10A403 Safari/8536.25)
Even cache legen - de stylesheet is aangepast. Misschien "cookies en data" clearen onder settings...
Voor andere mensen die dit zoeken op de iPhone, dat zit hier: Instellingen > Safari > Wis cookies en gegevens
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Suggesties en opmerkingen over de mobiele site

Bericht door webguy »

Waarom is wit een achteruitgang? Het is niet perfect, maar ik vond het grijs nogal veel aandacht trekken. Wit maakt het duidelijker dat het de achtergrond is. Misschien moet het iets meer creme dan fel wit woeden.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Fles »

webguy schreef:
Fles schreef:Oh cool, ik zal eens gaan testen. hopelijk zijn die dubbele letters nu ook verleden tijd :X

edit: dit soort geklooi dus.
Is dat Android 3 standaard browser? Ik kan ook geen berichtje tikken in Android 4 met Chrome als Browser - op het moment dat het scherm moet "opschuiven" omdat de regel te lang wordt loopt 'ie vast. Ik zal eens gaan kijken...
Ja. V3.2 XWKJ5 om precis te zijn :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Suggesties en opmerkingen over de mobiele site

Bericht door Suus »

webguy schreef:Waarom is wit een achteruitgang? Het is niet perfect, maar ik vond het grijs nogal veel aandacht trekken. Wit maakt het duidelijker dat het de achtergrond is. Misschien moet het iets meer creme dan fel wit woeden.
Ik vind juist dat die witte vlakken heel veel aandacht trekken, grijs trok het naar de achtergrond :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Suggesties en opmerkingen over de mobiele site

Bericht door Thom91 »

Je ziet het heel erg op goede schermen, het wit is echt heel heel sterk. Eerste keer dat ik zag schrok ik er van. Misschien dat je het kan zien bij verschil tussen mijn plaatje en die van bee.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Suggesties en opmerkingen over de mobiele site

Bericht door Vinny »

Het is wennen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Suggesties en opmerkingen over de mobiele site

Bericht door Fles »

Wat mij betreft kan het nogveeeeel efficiënter. Kijk bijvoorbeeld eens naar de mobiele layout van Fok, alleen maar nuttigheid bij elkaar *O*
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Suggesties en opmerkingen over de mobiele site

Bericht door webguy »

Dit was tot nu toe een uurtje werk - vooral het schrappen van linkjes en knoppen :) Er komt meer...
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Suggesties en opmerkingen over de mobiele site

Bericht door Thom91 »

Fles schreef:Wat mij betreft kan het nogveeeeel efficiënter. Kijk bijvoorbeeld eens naar de mobiele layout van Fok, alleen maar nuttigheid bij elkaar *O*
Daar kleven ook haken en ogen aan, deze hoeft niet zo uitgekleed omdat hoeveelheid posts veel lager ligt.
Komt wel goed schatje.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Suggesties en opmerkingen over de mobiele site

Bericht door Fles »

Onzin. Dat betekentniet dat je ruimte 'over hebt' voor onuttige en onzinnige clutter. Overzichtelijkheid gaat het om. Ik hoef niet op een overzicht van subfora te zien in welk topic door wie wanneer voor het laatst gepost is, in een mobiele versie waarin de ruimte beperkt is.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Suggesties en opmerkingen over de mobiele site

Bericht door Fles »

Onzin. Dat betekentniet dat je ruimte 'over hebt' voor onuttige en onzinnige clutter. Overzichtelijkheid gaat het om. Ik hoef niet op een overzicht van subfora te zien in welk topic door wie wanneer voor het laatst gepost is, in een mobiele versie waarin de ruimte beperkt is.

Kloteknop, reageer dan ook :neg:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten