OVer je reiservaringen in oktober 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Thom91 »

Wubbo schreef:Reiziger pesten op Den Haag Centraal: 3 ICM-viertjes langs het perron zetten, en alleen de voorste als IC naar Enschede laten gaan. Ja, ik weet ook dat het logistiek handig kan zijn, maar al je reizigers 200 meter laten lopen (plus de omweg die je standaard maakt door de Haagse bouwput) is niet handig. Gelukkig was ik ruim op tijd...
Je weet toch dat dat niet kan, de voorste stellen gaan toch slechts tot Deventer en de achterste (Dus die tegen stationshal aan) tot Enschede. De trein maakt toch kop te Utrecht en combineert daar ook met Rotterdamse deel ;)
Laatst gewijzigd door Thom91 op di 02 okt 2012, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Komt wel goed schatje.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Jurre »

Bee schreef:De snoepautomaten in de bussen van Connexxion Amstelland zijn buiten dienst omdat de chocolade wegsmolt. Er worden nu koelingen ingebouwd.
Die zijn al maanden buiten dienst. Betreffende bussen komen ook in het Gooi op de 121 :).
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8604
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Milco »

Worden die snoepautomaten eigenlijk weleens gebruikt of hangen ze meer voor Jan met de korte achternaam in de bussen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door STF »

Koeling inbouwen? Tijdens het rijden kun je die met de accu voeden maar hoe doen ze dat op het eindpunt of in de stalling?
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Jef400 »

Gister voor het eerst in een opgepimpte DD-AR gezeten. Warm afgewerkte trein. Enige minpunt vind ik de hoge op en uitstap.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door MdJ »

Thom91 schreef:
Wubbo schreef:Reiziger pesten op Den Haag Centraal: 3 ICM-viertjes langs het perron zetten, en alleen de voorste als IC naar Enschede laten gaan. Ja, ik weet ook dat het logistiek handig kan zijn, maar al je reizigers 200 meter laten lopen (plus de omweg die je standaard maakt door de Haagse bouwput) is niet handig. Gelukkig was ik ruim op tijd...
Je weet toch dat dat niet kan, de voorste stellen gaan toch slechts tot Deventer en de achterste (Dus die tegen stationshal aan) tot Deventer. De trein maakt toch kop te Utrecht en combineert daar ook met Rotterdamse deel ;)
Het Gvc heeft altijd* een deel voor Es. Het kan zijn dat het deel an de treinstellen dat aan de Gd-zijde staat ook een gedeelte heeft dat tot Dv gaat.
Je kunt ook de 8 bakken die aan de Gd-zijde staan na aankomst afrangeren. Scheelt wellicht 1 minuut (kering 15 minuten, dus ook 15 minuten is het spoor leeg om daarna naar de Bkh te gaan)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door fogeltje »

Lijn 99 ri Uden krijgt in Grave bij de kazerne de oproep te wachten op het busstation, 2 haltes terug, op lijn 9. Vraagt de CVL "kun je nog terug?" :') dat doen we maar niet, want anders mist Fogeltje in Uden de aansluiting.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Ardan »

Thom91 schreef:Je weet toch dat dat niet kan, de voorste stellen gaan toch slechts tot Deventer en de achterste (Dus die tegen stationshal aan) tot Deventer.
Lees dat nog eens even goed, Thom :mrgreen:
Ik doe ook maar wat
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Thom91 »

MdJ schreef:
Thom91 schreef:
Wubbo schreef:Reiziger pesten op Den Haag Centraal: 3 ICM-viertjes langs het perron zetten, en alleen de voorste als IC naar Enschede laten gaan. Ja, ik weet ook dat het logistiek handig kan zijn, maar al je reizigers 200 meter laten lopen (plus de omweg die je standaard maakt door de Haagse bouwput) is niet handig. Gelukkig was ik ruim op tijd...
Je weet toch dat dat niet kan, de voorste stellen gaan toch slechts tot Deventer en de achterste (Dus die tegen stationshal aan) tot Enschede. De trein maakt toch kop te Utrecht en combineert daar ook met Rotterdamse deel ;)
Het Gvc heeft altijd* een deel voor Es. Het kan zijn dat het deel an de treinstellen dat aan de Gd-zijde staat ook een gedeelte heeft dat tot Dv gaat.
Je kunt ook de 8 bakken die aan de Gd-zijde staan na aankomst afrangeren. Scheelt wellicht 1 minuut (kering 15 minuten, dus ook 15 minuten is het spoor leeg om daarna naar de Bkh te gaan)
Maar daar gaat het heul niet om..
Ardan schreef:
Thom91 schreef:Je weet toch dat dat niet kan, de voorste stellen gaan toch slechts tot Deventer en de achterste (Dus die tegen stationshal aan) tot Enschede.
Lees dat nog eens even goed, Thom :mrgreen:
wat? :mrgreen:
Komt wel goed schatje.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door wouter15 »

Vandaag hadden we een machinist die volgens mij wel eel ongeduldigw was. We stonden zoals gebruiken met de sprinter Den Haag CS - Utrecht CS te wachten voor een rood sein bij Utrecht CS. Dat was zoals ik zelf dacht bij spoor 9. Toen we door konden rijden kwamen we alleen niet op spoor 9 maar op spoor 12b. Even geduld kon blijkbaar ook niet. Maar volgens mij was er iets met de IC richting Enschede want die stond wel erg lang stil op spoor 9.
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Euh, hoezo is de machinist ongeduldig? Denk jij dat de machinist zelf een spoortje kiest ofzo? Het is geen tram ofzo hoor :lol:
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door TheKnitter »

Het was vandaag weer eens een enorme bende in het verkeer op de Spinozaweg in Rotterdam. Vanuit de 190 die ik had vanaf Zuidplein naar IJsselmonde ben ik op halte Spinozaweg uitgestapt en met tram verder gegaan vanaf halte Molenlaan(of was 't Molenvliet?). Ik was zeker 10 minuten eerder dan de bus op Lombardijen. Het verkeer stond rond 16:15/16:20 eventjes muurvast :lol:
Kon ik toch nog de trein van 16:39 naar Zwd hebben. Anders had ik dat niet gehaald.
OVAMS
Berichten: 56
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 22:52
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door OVAMS »

Vanmorgen 07:50 weer een defect aan GVB-M51 Amstelveen Westwijk op Station Amsterdam Zuid, hierdoor was ik weer bijna te laat op school. Voorlopig maar even geen metro meer voor mij :N en die enkele stellen ben ik ook zo zat (haringtonnen) :evil:
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door wouter15 »

hauptbahnhof schreef:Euh, hoezo is de machinist ongeduldig? Denk jij dat de machinist zelf een spoortje kiest ofzo? Het is geen tram ofzo hoor :lol:
Dat weet ik ook wel :) Alleen we gingen zo plots naar een ander spoor toe. Daarom leek het zo dat de machinist zo ongeduldig was
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door TheKnitter »

Als de TRDL jou niet naar 9 kan sturen, dan kijkt hij of het mogelijk is om jou elders te plaatsen. En ja, dat kan "plots" zijn.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Wubbo »

Wat een discussie over 8 bakken doorlopen op Den Haag Centraal. Om de discussie even de juiste kant op te krijgen: de 8 bakken aan het juk werden de s1900 van 06.23 uur, ik had de trein van 06.08 uur. En nogmaals: ik weet dat het handig kan zijn om het hele zootje maar in een keer neer te zetten (scheelt je een rangeerritje) maar fijn voor de reizigers is het zeker niet.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door VIRM »

Even een vraagje: zijn sommige zinnen van Tuffy opnieuw ingesproken? Ik stond vanmiddag op mijn trein te wachten in Zaandam en merkte dat de intonatie van sommige zinnen/woorden wat anders is.

Daarnaast is het altijd fijn om te zien dat NS en Prorail weten waar hun treinen vandaag vertrekken. De s2100 van 23:28 uit Leiden richting Amsterdam stond aangekondigd op spoor 5b. Dus kwam hij lekker op 6 binnen en ging halverwege het perron door het wisseltje naar 5a. Even reizigertje pesten?

Daarnaast gaat de verbouwing van perron 7 op Amsterdam Sloterdijk nog niet helemaal af. Bij de trap naar de centrale hal staat al meer dan een week een soort afzetting. Geen idee wat ze daar nog aan het uitspoken zijn.
Beul van de blindegeleidelijn
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Karl »

Vanmorgen/vanmiddag was er een Fyra uitgevallen vanuit Breda richting Amsterdam; maar in het pad reed wel een testrein (zo'n gedrocht op wielen). Dat ziet er wel een beetje triest uit voor de reizigers, moet je met een andere HRN-trein mee, terwijl er wel een trein rijdt. -o-

Vanmiddag was er in Amsterdam een tram ontspoord op het Leidsplein, er kwam een autootje die ook op de rails kan rijden (naam even kwijt) en die sleepte vervolgens de tram weg de Leidsestraat in.
Het is een spectrum.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door M57 »

Takelwagen? :p
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door wouter15 »

Vandaag was ook weer zo'n voorbeeld van "reiziger plagen". Reden we met GVU buslijn 7 richting Overvvecht riep de chauffeur "Reizigers voor bushalte Oudennoord en Nijenoord moeten hier uitstappen en de rest lopen" En dat dan wel in de stromende regen. Maar de bus stopte wel gewoon op die haltes. Dus volgens mij klopte er iets niet.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door TheKnitter »

De s5100 van 17:31 uit Rtd ri. Rsd was uitgevallen door "een defecte trein", stond eerst met +20 aangekondigd.
De s5000 van 17:45 uit Rtd ri. Zlw kwam wel, maar met +5. Gewoon s5100 opheffen en door laten gaan als s5000 ?...
De trein reed met 10 bakjes SLT, en dat was maar goed ook. In Rtd werd op het perron zelfs omgeroepen:
"Dames en heren, de Sprinter van 17 uur 45 is erg druk. Reizigers naar Rotterdam Blaak kunnen gebruik maken van de InterCity die vertrekt van spoor 6 om 17 uur 50. De Sprinter die op spoor 7 binnenkomt stopt NIET op Rotterdam Blaak."
In de trein: geen omroep. Er werd keurig gestopt op Rtb. Daar stonden hordes aan mensen die mee wilde, maar de trein was al driedubbel aantal haringen in een tonnetje, dus veel achterblijvers. Te Rtz hetzelfde, weer achterblijvers. Op Rlb kwam er enigzins ruimte, maar nog overvol. Vanaf Brd liep de trein leeg, en op Zwd helemaal. Echt typisch, je weet precies waar het leegloopt en niet.

Oja, verder waren even alle s5000'en eruit geknikkerd en reed alleen de s5100 nog.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door ODRAIL »

Vanmiddag stond slechts een GTW van Arriva bij de wasinstalatie te Rtd, terwijl ik er tot op heden altijd twee of meerdere gezien heb. Ik kon echter niet zien wat er in de wasinstalatie stond.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Edwin »

Zat vanochtend in lijn 86 ri. Schiedam Centrum. In Den Haag kwam die met +8 aan, op Schiedam met +3 incl. beetje file, dus niet slecht. Op Maasland stapte alleen nog 12 mensen in die allen moesten staan, terwijl net ervoor de rkvv Westlandia-toruingcar langs Maasland was geweest en tegelijkertijd de 226 aan kwam die zat tottaal niet vol volgens mij. Maar blijkbaar staan mensen liever in een bomvolle en benauwde bus in plaats van zitten.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door VIRM »

Ik vraag mij soms echt af wat voor wazige mensen verantwoordelijk zijn voor de stationsinrichting van sommige Amsterdamse stations...
Het halletje van de metro op Amsterdam Sloterdijk heeft hele mooie tegels. Die zijn vooral erg glad als het heeft geregend... Jongens, is het echt zo moeilijk om over dit soort kleine details na te denken?

Overigens reed er van alles rondom Zaandam vanochtend rond 10:00 rond met vertraging. Mijn s4000 van 10:00 richting Amsterdam had ook een lichte vertraging en was erg druk, het leek wel spits!
Beul van de blindegeleidelijn
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door TheKnitter »

te Zwd: De eerste Sprinters ri. Rtd vertrekken bijna alle dagen in de ochtend van een ander spoor als gewoonlijk. Dit geeft het leuke effect dat je de ene dag op spoor 1, 2 of 3 moet staan. Enkel op zondag is dat niet het geval. Spoor 3 is een veelgebruikt spoor.
Ook al is het nog zo vroeg, NS weet bijna nooit zonder vertraging te rijden: Als de SPR uit Rtd ri. Ddr ev van 5:32 niet op tijd is, is bijna altijd de SPR van 5:41 ri. Rtd de klos. Vertraging en/of een spoorwijziging(vaak beide...). Maar zelfs wanneer dat niet het geval is, presteert de SPR ri. Rtd het nog voorelkaar te krijgen om in Rlb al +2 of +3 te hebben. Zo ook vanochtend. Zwd: Netjes op tijd. Brd: op tijd. Rlb: +2, Rtz: +3, Rtb: +3 ...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten