Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
-
- Berichten: 3923
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
19 trams per uur extra laten omrijden via de Dam lijkt me ook niet echt handig nee. :Xhauptbahnhof schreef:Trams vanuit de Paleisstraat kunnen niet zonder meer richting Damrak. En vooral voor een lijn die in de ochtendspits hoogfrequent rijdt is dit niet echt handig.
En dat is situatie 2012. Ging de frequentie vanaf 2013 niet nog verder omhoog? Staat met iets van bij. Tram 26 inkorten tot PTA gaat 'm ook niet worden lijkt mij. Je hebt niks om die mensen mee op te vangen waarvan het gros toch echt naar CS zal willen.
-
- Berichten: 3923
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Een paar jaar lang pendelbus 326 dan maar laten rijden naar IJburg?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Nee gewoon de taxirank opheffen en alle trams naar de uitgang IJzijde laten rijden.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Haha en dan alleen van die buurtbusjes. We zullen ze krijgen daarzo in Almere-West! De trams die aan de oostzijde stoppen hoeven maar een jaartje weg, tram 1,2,5,13 en 17 zijn vijf jaar zuur. Grote kans dat tram 5 helemaal niet meer terug komt, want in 2020 wordt de "nieuwe" Amstelveenlijn in gebruik genomen.JWM schreef:Een paar jaar lang pendelbus 326 dan maar laten rijden naar IJburg?
Hoe wil je dat doen in combinatie met afbouw van het busstation, bijbehorende IJhal en Michiel de Ruijter-autotunnel?JeffreyMeijer schreef:Nee gewoon de taxirank opheffen en alle trams naar de uitgang IJzijde laten rijden.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
De eerste Amsterdamse 11G (trapkar) met nieuwe deuren is vandaag in dienst gekomen op lijn 5 (dienstwagen 5-16, bron: Yahoo Groups GVBA). Het betreft wagen 907 die sinds april in de remise Lekstraat stond voor inbouw wat niet zonder slag of stoot is gegaan. De deuren zijn van het type dat ook in de Combino's zit, als ik vanmiddag tijd heb zal ik proberen een foto te schieten.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Hey nice, thnx voor de update. Ben benieuwd.FLJ schreef:De eerste Amsterdamse 11G (trapkar) met nieuwe deuren is vandaag in dienst gekomen op lijn 5 (dienstwagen 5-16, bron: Yahoo Groups GVBA). Het betreft wagen 907 die sinds april in de remise Lekstraat stond voor inbouw wat niet zonder slag of stoot is gegaan. De deuren zijn van het type dat ook in de Combino's zit, als ik vanmiddag tijd heb zal ik proberen een foto te schieten.
PS Hebben ze meer aan die tram gefixed trouwens? Ik snap niet hoe het mogelijk is dat die BN-bakken hier zoveel herrie maken. De Haagse GTL is echt fluisterstil binnen ter vergelijking. Zou mooi zijn als daar iets aan gedaan is.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Ik vraag me af of dat waar is. De Lonely Planet en de Rough Guide hadden vroeger een perfecte uitleg van de strippenkaart [en dat ding werd vroeger ook altijd geacht onbegrijpelijk te zijn voor buitenlanders]
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
@R-flow gewoon een viaduct boven de tunnel aanleggen en laten eindigen op t plein voor de IJzijde misschien?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Er is een tunnel voor het eindpunt van lijn 26 aangelegd. Toen zou nog met tweerichtingmaterieel gereden worden. Maar daar komt nu een chocoladefabriek te staan... :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Je rijdt dan dwars door de nieuwe vertrekhal heen van het Centraal Station waar ze mee aan de slag willen.JeffreyMeijer schreef:@R-flow gewoon een viaduct boven de tunnel aanleggen en laten eindigen op t plein voor de IJzijde misschien?
Is die niet aangelegd in het geval dat tram 26 tot metro omgebouwd zou worden?Vinny schreef:Er is een tunnel voor het eindpunt van lijn 26 aangelegd. Toen zou nog met tweerichtingmaterieel gereden worden. Maar daar komt nu een chocoladefabriek te staan... :')
Maar grappig dat je daar over begint trouwens want ik heb dus altijd in m'n kop gehad dat tram 26 de tweede lijn zou worden in Amsterdam die tweerichtingtrams kreeg. Was erg verbaasd toen dat niet het geval bleek te zijn. Ik kan me niet meer herinneren hoe ik aan dat idee ben gekomen eigenlijk. :?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Een metro was te duur omdat ALLE kruisingen ongelijkvloers maken te veel geld kostte. En dus werden er trams besteld... :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Er zou een metro komen omdat IJburg in de planning velen malen groter zou worden, dat ging niet door dus voldeed een tram.Vinny schreef:Een metro was te duur omdat ALLE kruisingen ongelijkvloers maken te veel geld kostte. En dus werden er trams besteld... :')
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Een tram die elke 4 minuten rijdt en uitpuilt ja :N
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Waar dus geen ruimte voor is op het stationseiland. Er had gewoon tweerichtingsmaterieel moeten komen, en er hadden veel meer ongelijkvloerse kruisingen moeten zijn. Of er nou een zilvermeeuw of een combino rijdt boeit mij eerlijk gezegd helemaal niets, en dat zal denk ik voor de meeste reizigers ook gelden...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 3923
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
IJburg is de enige Vinexwijk in Nederland waar het openbaar vervoer een marktaandeel heeft dat verder alleen in centrum-stedelijke gebieden gehaald wordt. Eigenlijk... is daar uitgekomen waar linkse verkeerskundigen al jaren lang natte dromen van krijgen. Alleen heeft men eventjes vergeten dat het openbaar vervoer ook een grenswaarde in zijn capaciteit kent... :YArdan schreef:Een tram die elke 4 minuten rijdt en uitpuilt ja :N
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Trams kunnen ook langer dan ±30 meter besteld worden, maar dat is iets waar ze pas dit jaar achter zijn gekomen hier... :YArdan schreef:Een tram die elke 4 minuten rijdt en uitpuilt ja :N
Dat voor IJburg dezelfde Cobino's qua lengte zijn besteld als voor de rest van de stad zal ik werkelijk waar nooit begrijpen. Maar ben blij dat ze met de nieuwe Amstelveenlijn eindelijk het licht hebben gezien. Beter laat dan nooit. Wellicht gaat tegen 2017-18 het licht nog iets feller schijnen en bestellen ze gelijk paar extra van die 40-45 meter lange trams voor de 26.
Laatst gewijzigd door R-Flow op wo 03 okt 2012, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3923
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Iets wat nog steeds geen realiteit is. Tramlijn 26 is wanneer geopend, 2005? We zijn inmiddels *op vingers tel* zeven jaar verder… Je zou denken dat dat genoeg tijd is geweest om het plan de campagne op te stellen en indien nodig zo in te zetten, maar nee.hauptbahnhof schreef:Toen hadden ze ook gewoon in hun achterhoofd dat lijn 26 gekoppeld ging rijden...
Ik zal het verhaal nog sterker maken: in de huidige plannen voor het nieuwe stationseiland, dat in 2020 af moet zijn, zijn ze serieus nog aan het bakkeleien of ze überhaupt rekening moeten houden met trams van lijn 26 in dubbelbedrijf. Dat verzin je toch niet?
Laatst gewijzigd door R-Flow op wo 03 okt 2012, 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Het houdt op een gegeven moment ook op, er zijn dan wel veel Combino's maar op een gegeven moment zijn ze op hé. Lijn 66 geeft nu al de nodige verlichting.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Dan kom je toch terug op het feit dat het op z'n minst curieus te noemen is dat ze standaard 29 meter lange Combino's besteld hebben voor tram 26? Daar komt boven op dat de ontwikkeling van IJburg nog tegen valt t.o.v. de prognoses ook. Hadden ze nog ergens een optie open staan voor meer trams? Nee.Bee schreef:Het houdt op een gegeven moment ook op, er zijn dan wel veel Combino's maar op een gegeven moment zijn ze op hé. Lijn 66 geeft nu al de nodige verlichting.
Zit die 66 eigenlijk vol in de spits? De keren dat ik 'm heb gezien was ie namelijk vrijwel leeg. Nou moet ik eerlijk toegeven dat ik niet heel erg vaak Almere-West aandoe…
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Lijn 66 is in ieder geval een dusdanig succes dat de lijn binnen een jaar van een halfuursdienst naar een kwartierdienst ging en deel is gaan uitmaken van het hoofdnet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3923
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 99 gasten