Je weet toch dat dat niet kan, de voorste stellen gaan toch slechts tot Deventer en de achterste (Dus die tegen stationshal aan) tot Enschede. De trein maakt toch kop te Utrecht en combineert daar ook met Rotterdamse deel ;)Wubbo schreef:Reiziger pesten op Den Haag Centraal: 3 ICM-viertjes langs het perron zetten, en alleen de voorste als IC naar Enschede laten gaan. Ja, ik weet ook dat het logistiek handig kan zijn, maar al je reizigers 200 meter laten lopen (plus de omweg die je standaard maakt door de Haagse bouwput) is niet handig. Gelukkig was ik ruim op tijd...
OVer je reiservaringen in oktober 2012
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Laatst gewijzigd door Thom91 op di 02 okt 2012, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Komt wel goed schatje.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Die zijn al maanden buiten dienst. Betreffende bussen komen ook in het Gooi op de 121 :).Bee schreef:De snoepautomaten in de bussen van Connexxion Amstelland zijn buiten dienst omdat de chocolade wegsmolt. Er worden nu koelingen ingebouwd.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8694
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Worden die snoepautomaten eigenlijk weleens gebruikt of hangen ze meer voor Jan met de korte achternaam in de bussen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Koeling inbouwen? Tijdens het rijden kun je die met de accu voeden maar hoe doen ze dat op het eindpunt of in de stalling?
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Gister voor het eerst in een opgepimpte DD-AR gezeten. Warm afgewerkte trein. Enige minpunt vind ik de hoge op en uitstap.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Het Gvc heeft altijd* een deel voor Es. Het kan zijn dat het deel an de treinstellen dat aan de Gd-zijde staat ook een gedeelte heeft dat tot Dv gaat.Thom91 schreef:Je weet toch dat dat niet kan, de voorste stellen gaan toch slechts tot Deventer en de achterste (Dus die tegen stationshal aan) tot Deventer. De trein maakt toch kop te Utrecht en combineert daar ook met Rotterdamse deel ;)Wubbo schreef:Reiziger pesten op Den Haag Centraal: 3 ICM-viertjes langs het perron zetten, en alleen de voorste als IC naar Enschede laten gaan. Ja, ik weet ook dat het logistiek handig kan zijn, maar al je reizigers 200 meter laten lopen (plus de omweg die je standaard maakt door de Haagse bouwput) is niet handig. Gelukkig was ik ruim op tijd...
Je kunt ook de 8 bakken die aan de Gd-zijde staan na aankomst afrangeren. Scheelt wellicht 1 minuut (kering 15 minuten, dus ook 15 minuten is het spoor leeg om daarna naar de Bkh te gaan)
Bij twijfel: gebruik beton.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Lijn 99 ri Uden krijgt in Grave bij de kazerne de oproep te wachten op het busstation, 2 haltes terug, op lijn 9. Vraagt de CVL "kun je nog terug?" :') dat doen we maar niet, want anders mist Fogeltje in Uden de aansluiting.
"Een touringcar is geen bus"
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Lees dat nog eens even goed, ThomThom91 schreef:Je weet toch dat dat niet kan, de voorste stellen gaan toch slechts tot Deventer en de achterste (Dus die tegen stationshal aan) tot Deventer.
Ik doe ook maar wat
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Maar daar gaat het heul niet om..MdJ schreef:Het Gvc heeft altijd* een deel voor Es. Het kan zijn dat het deel an de treinstellen dat aan de Gd-zijde staat ook een gedeelte heeft dat tot Dv gaat.Thom91 schreef:Je weet toch dat dat niet kan, de voorste stellen gaan toch slechts tot Deventer en de achterste (Dus die tegen stationshal aan) tot Enschede. De trein maakt toch kop te Utrecht en combineert daar ook met Rotterdamse deel ;)Wubbo schreef:Reiziger pesten op Den Haag Centraal: 3 ICM-viertjes langs het perron zetten, en alleen de voorste als IC naar Enschede laten gaan. Ja, ik weet ook dat het logistiek handig kan zijn, maar al je reizigers 200 meter laten lopen (plus de omweg die je standaard maakt door de Haagse bouwput) is niet handig. Gelukkig was ik ruim op tijd...
Je kunt ook de 8 bakken die aan de Gd-zijde staan na aankomst afrangeren. Scheelt wellicht 1 minuut (kering 15 minuten, dus ook 15 minuten is het spoor leeg om daarna naar de Bkh te gaan)
wat?Ardan schreef:Lees dat nog eens even goed, ThomThom91 schreef:Je weet toch dat dat niet kan, de voorste stellen gaan toch slechts tot Deventer en de achterste (Dus die tegen stationshal aan) tot Enschede.
Komt wel goed schatje.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Vandaag hadden we een machinist die volgens mij wel eel ongeduldigw was. We stonden zoals gebruiken met de sprinter Den Haag CS - Utrecht CS te wachten voor een rood sein bij Utrecht CS. Dat was zoals ik zelf dacht bij spoor 9. Toen we door konden rijden kwamen we alleen niet op spoor 9 maar op spoor 12b. Even geduld kon blijkbaar ook niet. Maar volgens mij was er iets met de IC richting Enschede want die stond wel erg lang stil op spoor 9.
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Euh, hoezo is de machinist ongeduldig? Denk jij dat de machinist zelf een spoortje kiest ofzo? Het is geen tram ofzo hoor
-
- Berichten: 766
- Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
- Locatie: Zwijndrecht
OVer je reiservaringen in oktober 2012
Het was vandaag weer eens een enorme bende in het verkeer op de Spinozaweg in Rotterdam. Vanuit de 190 die ik had vanaf Zuidplein naar IJsselmonde ben ik op halte Spinozaweg uitgestapt en met tram verder gegaan vanaf halte Molenlaan(of was 't Molenvliet?). Ik was zeker 10 minuten eerder dan de bus op Lombardijen. Het verkeer stond rond 16:15/16:20 eventjes muurvast
Kon ik toch nog de trein van 16:39 naar Zwd hebben. Anders had ik dat niet gehaald.
Kon ik toch nog de trein van 16:39 naar Zwd hebben. Anders had ik dat niet gehaald.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Vanmorgen 07:50 weer een defect aan GVB-M51 Amstelveen Westwijk op Station Amsterdam Zuid, hierdoor was ik weer bijna te laat op school. Voorlopig maar even geen metro meer voor mij :N en die enkele stellen ben ik ook zo zat (haringtonnen)
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Dat weet ik ook wel :) Alleen we gingen zo plots naar een ander spoor toe. Daarom leek het zo dat de machinist zo ongeduldig washauptbahnhof schreef:Euh, hoezo is de machinist ongeduldig? Denk jij dat de machinist zelf een spoortje kiest ofzo? Het is geen tram ofzo hoor
-
- Berichten: 766
- Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
- Locatie: Zwijndrecht
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Als de TRDL jou niet naar 9 kan sturen, dan kijkt hij of het mogelijk is om jou elders te plaatsen. En ja, dat kan "plots" zijn.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Wat een discussie over 8 bakken doorlopen op Den Haag Centraal. Om de discussie even de juiste kant op te krijgen: de 8 bakken aan het juk werden de s1900 van 06.23 uur, ik had de trein van 06.08 uur. En nogmaals: ik weet dat het handig kan zijn om het hele zootje maar in een keer neer te zetten (scheelt je een rangeerritje) maar fijn voor de reizigers is het zeker niet.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Even een vraagje: zijn sommige zinnen van Tuffy opnieuw ingesproken? Ik stond vanmiddag op mijn trein te wachten in Zaandam en merkte dat de intonatie van sommige zinnen/woorden wat anders is.
Daarnaast is het altijd fijn om te zien dat NS en Prorail weten waar hun treinen vandaag vertrekken. De s2100 van 23:28 uit Leiden richting Amsterdam stond aangekondigd op spoor 5b. Dus kwam hij lekker op 6 binnen en ging halverwege het perron door het wisseltje naar 5a. Even reizigertje pesten?
Daarnaast gaat de verbouwing van perron 7 op Amsterdam Sloterdijk nog niet helemaal af. Bij de trap naar de centrale hal staat al meer dan een week een soort afzetting. Geen idee wat ze daar nog aan het uitspoken zijn.
Daarnaast is het altijd fijn om te zien dat NS en Prorail weten waar hun treinen vandaag vertrekken. De s2100 van 23:28 uit Leiden richting Amsterdam stond aangekondigd op spoor 5b. Dus kwam hij lekker op 6 binnen en ging halverwege het perron door het wisseltje naar 5a. Even reizigertje pesten?
Daarnaast gaat de verbouwing van perron 7 op Amsterdam Sloterdijk nog niet helemaal af. Bij de trap naar de centrale hal staat al meer dan een week een soort afzetting. Geen idee wat ze daar nog aan het uitspoken zijn.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Vanmorgen/vanmiddag was er een Fyra uitgevallen vanuit Breda richting Amsterdam; maar in het pad reed wel een testrein (zo'n gedrocht op wielen). Dat ziet er wel een beetje triest uit voor de reizigers, moet je met een andere HRN-trein mee, terwijl er wel een trein rijdt. -o-
Vanmiddag was er in Amsterdam een tram ontspoord op het Leidsplein, er kwam een autootje die ook op de rails kan rijden (naam even kwijt) en die sleepte vervolgens de tram weg de Leidsestraat in.
Vanmiddag was er in Amsterdam een tram ontspoord op het Leidsplein, er kwam een autootje die ook op de rails kan rijden (naam even kwijt) en die sleepte vervolgens de tram weg de Leidsestraat in.
Het is een spectrum.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Takelwagen?
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Vandaag was ook weer zo'n voorbeeld van "reiziger plagen". Reden we met GVU buslijn 7 richting Overvvecht riep de chauffeur "Reizigers voor bushalte Oudennoord en Nijenoord moeten hier uitstappen en de rest lopen" En dat dan wel in de stromende regen. Maar de bus stopte wel gewoon op die haltes. Dus volgens mij klopte er iets niet.
-
- Berichten: 766
- Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
- Locatie: Zwijndrecht
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
De s5100 van 17:31 uit Rtd ri. Rsd was uitgevallen door "een defecte trein", stond eerst met +20 aangekondigd.
De s5000 van 17:45 uit Rtd ri. Zlw kwam wel, maar met +5. Gewoon s5100 opheffen en door laten gaan als s5000 ?...
De trein reed met 10 bakjes SLT, en dat was maar goed ook. In Rtd werd op het perron zelfs omgeroepen:
"Dames en heren, de Sprinter van 17 uur 45 is erg druk. Reizigers naar Rotterdam Blaak kunnen gebruik maken van de InterCity die vertrekt van spoor 6 om 17 uur 50. De Sprinter die op spoor 7 binnenkomt stopt NIET op Rotterdam Blaak."
In de trein: geen omroep. Er werd keurig gestopt op Rtb. Daar stonden hordes aan mensen die mee wilde, maar de trein was al driedubbel aantal haringen in een tonnetje, dus veel achterblijvers. Te Rtz hetzelfde, weer achterblijvers. Op Rlb kwam er enigzins ruimte, maar nog overvol. Vanaf Brd liep de trein leeg, en op Zwd helemaal. Echt typisch, je weet precies waar het leegloopt en niet.
Oja, verder waren even alle s5000'en eruit geknikkerd en reed alleen de s5100 nog.
De s5000 van 17:45 uit Rtd ri. Zlw kwam wel, maar met +5. Gewoon s5100 opheffen en door laten gaan als s5000 ?...
De trein reed met 10 bakjes SLT, en dat was maar goed ook. In Rtd werd op het perron zelfs omgeroepen:
"Dames en heren, de Sprinter van 17 uur 45 is erg druk. Reizigers naar Rotterdam Blaak kunnen gebruik maken van de InterCity die vertrekt van spoor 6 om 17 uur 50. De Sprinter die op spoor 7 binnenkomt stopt NIET op Rotterdam Blaak."
In de trein: geen omroep. Er werd keurig gestopt op Rtb. Daar stonden hordes aan mensen die mee wilde, maar de trein was al driedubbel aantal haringen in een tonnetje, dus veel achterblijvers. Te Rtz hetzelfde, weer achterblijvers. Op Rlb kwam er enigzins ruimte, maar nog overvol. Vanaf Brd liep de trein leeg, en op Zwd helemaal. Echt typisch, je weet precies waar het leegloopt en niet.
Oja, verder waren even alle s5000'en eruit geknikkerd en reed alleen de s5100 nog.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Vanmiddag stond slechts een GTW van Arriva bij de wasinstalatie te Rtd, terwijl ik er tot op heden altijd twee of meerdere gezien heb. Ik kon echter niet zien wat er in de wasinstalatie stond.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Zat vanochtend in lijn 86 ri. Schiedam Centrum. In Den Haag kwam die met +8 aan, op Schiedam met +3 incl. beetje file, dus niet slecht. Op Maasland stapte alleen nog 12 mensen in die allen moesten staan, terwijl net ervoor de rkvv Westlandia-toruingcar langs Maasland was geweest en tegelijkertijd de 226 aan kwam die zat tottaal niet vol volgens mij. Maar blijkbaar staan mensen liever in een bomvolle en benauwde bus in plaats van zitten.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Ik vraag mij soms echt af wat voor wazige mensen verantwoordelijk zijn voor de stationsinrichting van sommige Amsterdamse stations...
Het halletje van de metro op Amsterdam Sloterdijk heeft hele mooie tegels. Die zijn vooral erg glad als het heeft geregend... Jongens, is het echt zo moeilijk om over dit soort kleine details na te denken?
Overigens reed er van alles rondom Zaandam vanochtend rond 10:00 rond met vertraging. Mijn s4000 van 10:00 richting Amsterdam had ook een lichte vertraging en was erg druk, het leek wel spits!
Het halletje van de metro op Amsterdam Sloterdijk heeft hele mooie tegels. Die zijn vooral erg glad als het heeft geregend... Jongens, is het echt zo moeilijk om over dit soort kleine details na te denken?
Overigens reed er van alles rondom Zaandam vanochtend rond 10:00 rond met vertraging. Mijn s4000 van 10:00 richting Amsterdam had ook een lichte vertraging en was erg druk, het leek wel spits!
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 766
- Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
- Locatie: Zwijndrecht
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
te Zwd: De eerste Sprinters ri. Rtd vertrekken bijna alle dagen in de ochtend van een ander spoor als gewoonlijk. Dit geeft het leuke effect dat je de ene dag op spoor 1, 2 of 3 moet staan. Enkel op zondag is dat niet het geval. Spoor 3 is een veelgebruikt spoor.
Ook al is het nog zo vroeg, NS weet bijna nooit zonder vertraging te rijden: Als de SPR uit Rtd ri. Ddr ev van 5:32 niet op tijd is, is bijna altijd de SPR van 5:41 ri. Rtd de klos. Vertraging en/of een spoorwijziging(vaak beide...). Maar zelfs wanneer dat niet het geval is, presteert de SPR ri. Rtd het nog voorelkaar te krijgen om in Rlb al +2 of +3 te hebben. Zo ook vanochtend. Zwd: Netjes op tijd. Brd: op tijd. Rlb: +2, Rtz: +3, Rtb: +3 ...
Ook al is het nog zo vroeg, NS weet bijna nooit zonder vertraging te rijden: Als de SPR uit Rtd ri. Ddr ev van 5:32 niet op tijd is, is bijna altijd de SPR van 5:41 ri. Rtd de klos. Vertraging en/of een spoorwijziging(vaak beide...). Maar zelfs wanneer dat niet het geval is, presteert de SPR ri. Rtd het nog voorelkaar te krijgen om in Rlb al +2 of +3 te hebben. Zo ook vanochtend. Zwd: Netjes op tijd. Brd: op tijd. Rlb: +2, Rtz: +3, Rtb: +3 ...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten