Drgl 2013: Speedy Gonzaleskwaliteiten vereist in Heerlen
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Drgl 2013: Speedy Gonzaleskwaliteiten vereist in Heerlen
Drgl 2013: Speedy Gonzaleskwaliteiten vereist in Heerlen
Geplaatst op: maandag 1 oktober 2012 19:27
Laatst bijgewerkt: maandag 1 oktober 2012 19:29
Inwoners van Kerkrade en omstreken die met de trein naar de Randstad willen reizen moeten ervoor zorgen dat hun conditie vanaf 9 december a.s. op peil is. Reizigers uit Kerkrade, Chèvremont, Eygelshoven en Landgraaf hebben met ingang van de nieuwe dienstregeling in Heerlen namelijk slechts één minuut de tijd hebben om vanaf het aankomstspoor 4 hun intercity naar Eindhoven en verder, welke van spoor 5 vertrekt, te halen.
Intercityreizigers uit Schiphol, Utrecht, Den Bosch en Eindhoven zullen voor wat betreft hun aansluitende treinen in de richtingen Kerkrade en Voerendaal helemaal niet blij zijn. Zij moeten als er geen vertragingen op het spoor zijn in Heerlen resp. 26 en 29 minuten wachten.
Lees verder | Dossier Dienstregeling 2013 | Meer nieuws over Dienstregeling 2013
Geplaatst op: maandag 1 oktober 2012 19:27
Laatst bijgewerkt: maandag 1 oktober 2012 19:29
Inwoners van Kerkrade en omstreken die met de trein naar de Randstad willen reizen moeten ervoor zorgen dat hun conditie vanaf 9 december a.s. op peil is. Reizigers uit Kerkrade, Chèvremont, Eygelshoven en Landgraaf hebben met ingang van de nieuwe dienstregeling in Heerlen namelijk slechts één minuut de tijd hebben om vanaf het aankomstspoor 4 hun intercity naar Eindhoven en verder, welke van spoor 5 vertrekt, te halen.
Intercityreizigers uit Schiphol, Utrecht, Den Bosch en Eindhoven zullen voor wat betreft hun aansluitende treinen in de richtingen Kerkrade en Voerendaal helemaal niet blij zijn. Zij moeten als er geen vertragingen op het spoor zijn in Heerlen resp. 26 en 29 minuten wachten.
Lees verder | Dossier Dienstregeling 2013 | Meer nieuws over Dienstregeling 2013
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8681
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Drgl 2013: Speedy Gonzaleskwaliteiten vereist in Heerlen
Dat zijn echte aanfluitingen... Kunnen ze die tijden van de Veolia-treinen niet ietsjes verschuiven?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Drgl 2013: Speedy Gonzaleskwaliteiten vereist in Heerlen
De rit Heerlen-Kerkrade v.v. kan niet veel sneller. Keertijd in Kerkrade is ook maar 3 minuten. Misschien kan de aansluiting in een richting beter, beide zal lastig worden.
Re: Drgl 2013: Speedy Gonzaleskwaliteiten vereist in Heerlen
[fantasiemode]Kunnen ze in Chevremont niet een extra keerspoor aanleggen?[/fantasie]
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Drgl 2013: Speedy Gonzaleskwaliteiten vereist in Heerlen
Keerspoor? Je bedoelt een passeerspoor neem ik aan?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Drgl 2013: Speedy Gonzaleskwaliteiten vereist in Heerlen
Als bijvoorbeeld de tijden in beide richtingen met ongeveer 10 á 15 minuten verschoven zouden worden heb je al veel betere aansluitingen. Nog niet ideaal misschien maar beter dan wat hier voorgesteld wordt. Dan is alleen nog de vraag hoe je in Maastricht uitkomt.Ronald schreef:De rit Heerlen-Kerkrade v.v. kan niet veel sneller. Keertijd in Kerkrade is ook maar 3 minuten. Misschien kan de aansluiting in een richting beter, beide zal lastig worden.
Ik mis in het verhaal nog wel het alternatief: vanaf Heerlen met de Sprinter naar Sittard en daar overstappen op de IC richting Eindhoven.
Bij langer keren in Kerkrade heb je nog een ander probleem dan de (on)mogelijkheden van de infra: dan is er waarschijnlijk meer materieel nodig, en dat heeft Veolia niet.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Drgl 2013: Speedy Gonzaleskwaliteiten vereist in Heerlen
Dat staat er gewoon in als je op "Lees verder" klikt hoor. Maar ook dan waren de aansluitingen niet helemaal optimaal als ik het goed herinner, met name op de terugweg ri. Kerkrade.reisthijs schreef:Ik mis in het verhaal nog wel het alternatief: vanaf Heerlen met de Sprinter naar Sittard en daar overstappen op de IC richting Eindhoven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Drgl 2013: Speedy Gonzaleskwaliteiten vereist in Heerlen
Gaat de sprinter Sittard-Heerlen trouwens elk half uur rijden? Als dat niet zo is, is dat ook niet altijd een bruikbaar alternatief.
Re: Drgl 2013: Speedy Gonzaleskwaliteiten vereist in Heerlen
Juist ja :XDaniel schreef:Keerspoor? Je bedoelt een passeerspoor neem ik aan?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Drgl 2013: Speedy Gonzaleskwaliteiten vereist in Heerlen
Volgens mij pas per ingang van dienstregeling 2015.Ronald schreef:Gaat de sprinter Sittard-Heerlen trouwens elk half uur rijden? Als dat niet zo is, is dat ook niet altijd een bruikbaar alternatief.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Drgl 2013: Speedy Gonzaleskwaliteiten vereist in Heerlen
In Heerlen is Spoor 5 de overzijde van spoor 4... Ik denk dat Veolia van dat feit uitgaat...
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Drgl 2013: Speedy Gonzaleskwaliteiten vereist in Heerlen
NS heeft een keer (in een reactie op een LOCOV-advies) aangegeven dat de frequentie al in dienstregeling 2013 een groter deel van de dag 2x/u zou kunnen worden. Juist vanwege die aansluiting op de Veoliatreinen.Meltrain schreef:Volgens mij pas per ingang van dienstregeling 2015.Ronald schreef:Gaat de sprinter Sittard-Heerlen trouwens elk half uur rijden? Als dat niet zo is, is dat ook niet altijd een bruikbaar alternatief.
Ik heb alleen niet meer gehoord of dat nu ook echt door gaat.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Drgl 2013: Speedy Gonzaleskwaliteiten vereist in Heerlen
Ik kan het niet checken op de NS-site. Het valt me op dat sommige nieuwsbronnen al hele detailinformatie hebben over de dienstregeling, terwijl de 'gewone reiziger' dit nog niet kan inzien.
Inhoudelijk: De dienstregeling ligt al vast en het heeft dus geen zin om hier over te discussiëren. Opvallend is wel dat Veolia blij was met de dienstregeling(uitbreiding). Ik vraag me dan af: Was dat niet ietwat kortzichtig.
En op termijn kan er misschien een oplossing gevonden in de trend van: Ochtend- en middagdienstregeling a la Zutphen - Winterswijk of sluiting van station De Kissel. Als dat meer lucht geeft (net een of twee minuten meer), dan zijn de voordelen denk ik groter dan de nadelen. Sorry voor reizigers van Heerlen De Kissel.
Inhoudelijk: De dienstregeling ligt al vast en het heeft dus geen zin om hier over te discussiëren. Opvallend is wel dat Veolia blij was met de dienstregeling(uitbreiding). Ik vraag me dan af: Was dat niet ietwat kortzichtig.
En op termijn kan er misschien een oplossing gevonden in de trend van: Ochtend- en middagdienstregeling a la Zutphen - Winterswijk of sluiting van station De Kissel. Als dat meer lucht geeft (net een of twee minuten meer), dan zijn de voordelen denk ik groter dan de nadelen. Sorry voor reizigers van Heerlen De Kissel.
Re: Drgl 2013: Speedy Gonzaleskwaliteiten vereist in Heerlen
Wat ik in de nieuwe dienstregeling zie is dat de 1 minuut verdubbeld is naar 2 minuten overstaptijd. Aankomst is xx:12 en xx:42 en vertrek naar Eindhoven is xx:14 en xx:44. Dus men hoeft iets minder snel te zijn als er geen vertraging is. Hopelijk wordt er een gegarandeerde overstap aangeboden.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: Drgl 2013: Speedy Gonzaleskwaliteiten vereist in Heerlen
Dan kan je meer zien dan ik. ns.nl geeft namelijk niks. Hoe dan ook: Kan je niet een ochtend- en middagdienst invoeren, die een paar minuten verschoven is, i.i.g. over het traject Heerlen - Kerkrade? 's Ochtends aansluiting richting Eindhoven en 's middags omgekeerd. Een gegarandeerde aansluiting lijkt me lastig. NS wacht zelden op andere treinen, zeker als het een andere vervoerder is.
Re: Drgl 2013: Speedy Gonzaleskwaliteiten vereist in Heerlen
Wat was er ook alweer mis met een cross-platformoverstap?
Re: Drgl 2013: Speedy Gonzaleskwaliteiten vereist in Heerlen
Niks, het punt is echter dat die maar in één richting gegeven kan worden. Er is voor gekozen om die tegen op de relatie Sittard - Kerkrade v.v. De Veoliatreinen kruisen elkaar in Heerlen dus overstappen richting Hoensboek haal je net niet (de situatie is al verbeterd ten opzichte van het krantenartikel). Al was het volgens mij voor veel stations al sneller om via Maastricht te reizen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten