Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Freek »

Via de twitteraccount van Breng zijn er meer foto's verspreid van zowel Arnhemse als Nijmeegse buurtbussen. Alle buurtbussen worden inderdaad 1 op 1 vervangen. Zie daarvoor www.twitter.com/brengov
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Dafdriver »

Michael 1988 schreef:De MAN's worden waarschijnlijk in Turkije gebouwd, gezien daar veel MAN's die in Nederland dienst doen/deden ook al eerder waren gebouwd. Maar dat weet ik niet zeker.
Made in Polska! Afgelopen week kwam ik op de Duitse A2 diverse nieuwe gasbussen tegen die onderweg waren naar Nederland.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Z2N »

Freek schreef:Via de twitteraccount van Breng zijn er meer foto's verspreid van zowel Arnhemse als Nijmeegse buurtbussen. Alle buurtbussen worden inderdaad 1 op 1 vervangen. Zie daarvoor http://www.twitter.com/brengov
Mooie bussen! :pos:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door rovin1995 »

Daniel schreef:Met roze dak 5, dat staat eronder :P Als er niet al te grote wijzigingen in het buurtbusnet zitten zullen de bestaande buurtbusjes wel minstens 1 op 1 vervangen worden lijkt me...
Ja 5 voor buurtbusvereniging "rijk van Nijmegen" niet lijn 35 vergeten waar nu ook 2 busjes met roze dak rijden. En dan nog lijn 64, 65 en de extra ritten Doesburg-Dieren op lijn 26 waar met een blauw dak gereden wordt.

Lijn 26(dieren-doesburg),35,64 en 65 worden door taxibedrijven gereden.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Freek »

En in de Brengnieuws (geen idee waar die verkrijgbaar is) las ik een nieuwtje over reisinfo schermen in de bus, die kunnen door se regionale verkeersleiding ook voorzien worden met actuele verstoringen.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Michael 1988 »

rovin1995 schreef:
Daniel schreef:Met roze dak 5, dat staat eronder :P Als er niet al te grote wijzigingen in het buurtbusnet zitten zullen de bestaande buurtbusjes wel minstens 1 op 1 vervangen worden lijkt me...
Ja 5 voor buurtbusvereniging "rijk van Nijmegen" niet lijn 35 vergeten waar nu ook 2 busjes met roze dak rijden. En dan nog lijn 64, 65 en de extra ritten Doesburg-Dieren op lijn 26 waar met een blauw dak gereden wordt.

Lijn 26(dieren-doesburg),35,64 en 65 worden door taxibedrijven gereden.
Als ik zo kijk, moeten het er 10 zijn. Klopt dit?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door fogeltje »

Freek schreef:En in de Brengnieuws (geen idee waar die verkrijgbaar is) las ik een nieuwtje over reisinfo schermen in de bus, die kunnen door se regionale verkeersleiding ook voorzien worden met actuele verstoringen.
Zijn dat die papieren boekjes die vaak in de bus te vinden te vinden zijn?

En dan moeten die schermen wel fatsoenlijk werken. Ik heb donderdag en vrijdag geen hangende schermen in de Citaro's gezien...omdat ze gewoon helemaal niet werkten in de bussen waar ik in zat :')
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door fogeltje »

Ik heb vanmorgen van een chauffeur opgevangen dat lijn 99 geheel teruggaat naar Hermes/Breng. Als dat waar is, dan is dat weer mooi klote, want dan worden alle problemen van grensoverschrijdende lijnen weer eens afgewenteld op de reiziger. Brabantse reizigers kunnen dan namelijk met hun kortingsproduct NIET meer op deze lijn, die voor de helft op Brabants gebied rijdt, terecht. Nu kun je het in principe nog uitzoeken, heb je Daluren Oost, pak je een Brenger, heb je Daluren NB, dan pak je een bus van Arriva.

De kosten worden door dit geintje flink verhoogd. Niet alleen geeft Daluren Oost maar 20% korting, ook is dan een tweede persoonlijke chipkaart vereist, met alle overstapperikelen en dubbel opstaptarief die erbij komt. Ik heb eens zitten rekenen voor een rit Heyendaal - CS - Uden - Beek en Donk. Dat is nu:
1,12 Heyendaal NS - CS (geen korting; dubbel opstaptarief weegt niet op tegen de ritprijs van 0,89 met DO)
2,43 CS - Uden (overstap, 40% korting)
1,66 Uden - Beek en Donk (overstap, 40% korting)
Dat is samen 5,21.

Met de huidige tarieven zou dat worden:
0,89 Heyendaal NS - CS (20% korting)
3,24 CS - Uden (overstap, 20% korting)
2,16 Uden - Beek en Donk (dubbel opstaptarief!, 40% korting; vol tarief doorreizen en dus een overstap zou een ritprijs van 2,78 geven)

Samen is dat 6,29, ruim een euro meer en een verhoging van 20% op dit traject. Voor een rit CS - Uden is dit nu 2,93 (met opstaptarief en 40% korting). Dat zou met 20% korting en opstaptarief 3,90 worden, dat is zelfs een verhoging van 33%!

Nu is de huidige situatie natuurlijk ook niet helemaal eerlijk omdat je tussen Grave en Nijmegen met DNB bij Arriva ook 40% korting krijgt terwijl dit "niet mag" (en andersom met DO 20% in Brabant wat "niet mag). Maar 20% op de gehele lijn is nog altijd een enorme verslechtering tegenover 40% Uden - Grave, 20% Grave - Nijmegen en GEEN dubbel opstaptarief (maar voor beide problemen doen ze geen moeite om het op te lossen, waarom ook, reiziger betaalt toch wel, alleen maar gratis extra inkomsten). Ik mag hopen dat men de reiziger tegemoet gaat komen (eisen dat Connexxion zijn systeem op orde krijgt zodat kortingen goed verwerkt worden en anders de reiziger in de tussentijd gewoon compenseert, ik vul hier graag elke dag wel een formuliertje voor in of wil zelfs wekelijks per e-mail ofzo een overzicht sturen van wat ik teveel betaald heb).

Nog een rekensommetje voor alleen het Brabantse gedeelte: een rit Grave - Uden is nu 2,96 vol tarief. Met DNB is dit 1,78. Met DO is dit 2,37. Gaat een reiziger, die DNB heeft maar geen tweede persoonlijke OVC wil aanschaffen voor DO nu vol tarief reizen, dan is dit een verhoging van 66% van de ritprijs! Schaft hij DO dan heeft hij, buiten het moeten aanschaffen van een nieuwe OVC en potentieel dubbel opstaptarief, als je bijvoorbeeld uit de 152 komt, nog altijd een verhoging van 25%. Dit is gewoonweg schandalig.

En je kunt lijn 99 ook geen uitloper noemen, die lijn rijdt ruwweg de helft van de rit in Brabant en vormt tevens de enige verbinding tussen Uden en Grave en vormt voor Zeeland het enige openbaar vervoersmiddel. De lijn knippen in Grave is ook geen optie, daarmee wordt de reiziger nog meer gedupeerd, want ik zie missende overstappen alweer gebeuren. Ook zou dat het dubbel opstaptarief met meerdere kortingen niet oplossen. Maar ja, de klant staat aan laatste plaats.
"Een touringcar is geen bus"
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door jwalk1 »

ik heb dat onlangs ook vernomen, ik vind het ook ellendig want niet alleen kost het veel meer, maar we krijgen dus ook MAN lions city op lijn 99, ik had graag gezien dat arriva het overnam dat blijf lijn 99 nog mooi gevuld met de arriva amba's, maar helaas, sowieso vind ik de ov-chip op lijn 99 een ramp, als je iets vraagt over de kortingsproducten op ov-chip (wat geldigheid betreft), dan kijken zowel Breng Chauffeurs, Arriva chauffeurs en Oad chauffeurs je aan alsof je chinees praat, ze hebben zelf geen idee, ik vind absoluut niet de schuld van de chauffeus aangezien ik van veel chauffeurs hoor dat zelfs de directe geen idee heeft. dat is erg jammer, en de klant is er ook geen fan van.

ik denk wel de Oad amba's echt op zijn, je ziet veel dat ze nog telkens worden gerepareerd, maar eigenlijk is de koek gewoon op voor die bussen, ze zijn oud en versleten. M.u.v. de 8429, die vind ik er nog best redelijk uitzien en hij rijdt ook nog lekker.

laten we genieten van de Brabant korting en de amba's nu het nog kan! *bus*
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door fogeltje »

Het SRE zal er het geld niet voor hebben, maar als het deze situatie wordt, dan zou ik graag de 121 weer naar Grave zien doorrijden en de knip in 121/99 daar neerleggen (A) (maar geen knip in Uden en Grave)
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door fogeltje »

Ik heb eens zitten uitrekenen wat het voor mij zou moeten kosten als alle kortingen correct verwerkt worden (Heyendaal - CS - Grave 20%, Grave - B&D 40%) en geen dubbelopstaptarief berekent wordt: dan kom ik uit op 5,20, een cent minder als wat ik nu betaal in de voor Arriva "oneerlijke" situatie (40% korting op Nm - Uden, maar wel de volle mep op Heyendaal - CS, inclusief het volle opstaptarief). Met dubbel opstaptarief zou ik op 5,70 zitten voor de rit vanaf Nijmegen (dubbel betalen bij Hermes als DO over zou gaan op DNB en anders in Uden bji Hermes/Ehv, maar 40% korting), nog altijd goedkoper dan de 6,29.

Het eerlijkste voor alle partijen zou zijn als de reiziger achteraf geld kan terugvragen wat hij teveel betaald. Dus reiziger legt een bepaald traject af waar bepaalde kortingen op van toepassing zijn. De reiziger heeft al deze kortingen (al dan niet op twee of meer kaarten). Wegens technische gebreken van de vervoerder (dus buiten zijn eigen schuld om) betaald hij x,xx. De rit had met alle kortingen en zonder dubbel opstaptarief y,yy moeten kosten. Reiziger kan dit achteraf per totaalrit declareren en krijgt het verschil terug. Eventueel kan de reiziger dat per week doen en met een speciaal formulier of e-mail draft zodat de klantenservice niet per rit een formulier te verwerken krijgt. Zolang het allemaal binnen Connexxion blijft moet dit al helemaal geen probleem zijn, dan kunnen ze niet gaan zeggen "maar u betaalde dat dubbel opstaptarief bij Arriva, dus moet u daar zijn".

Maar dat zullen ze niet doen, want dat kost ze extra tijd en moeite. Het zou wel een stok achter de deur zetten om de zooi dan ook eens technisch goed op te lossen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door fogeltje »

Over de bussen, de bussen van OAD zijn dan volgens mij ook best op leeftijd. Een Amba van tien jaar is al lang over zijn uiterste houdbaarheidsdatum heen. Ik weet niet oud die beestjes van OAD zijn, maar ik dacht 2004/2005? Dan zijn ze ook al 7/8 oud, de gemiddelde Amba is gewoon op. De oude Hermes 17xx bussen die nog in het KAN rijden laten dat ook goed zien, die zijn zelfs van 2003 volgens mij.

Wat de soort bussen betreft, ik vind een Amba helemaal niet erg om in te zetten, MAN en Mercedes vind ik als reiziger meestal net wat minder comfortabel en lelijk, maar als Arriva de lijn met dat soort meuk ging rijden, dan hoor je mij geen nee zeggen.
"Een touringcar is geen bus"
Trolley0144
Berichten: 64
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 19:14

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Trolley0144 »

weet iemand of er al MAN aardgasbussen in Nederland zijn en wanneer komen ze naar Arnhem toe.
wanneer komt de aangepaste hess trolley weer terug.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door MdJ »

Trolley0144 schreef:wanneer komen de MAN aardgasbussen naar Nederland weet iemand dat.
en in welk land worden ze gebouwd.
Trolley0144 schreef:hoelang duurt het voor de Hess Trolley weer terug komt uit Zwitserland en komt hij dan gelijk in de Breng huisstijl terug of doen ze dat hier in Nederland.
Trolley0144 schreef:weet iemand of er al MAN aardgasbussen in Nederland zijn en wanneer komen ze naar Arnhem toe.
wanneer komt de aangepaste hess trolley weer terug.
etc x 20.
Wellicht is er geen antwoord omdat het antwoord niet bekend is?
Bij twijfel: gebruik beton.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Freek »

Vandaag mocht ik de Brengtrein bezichtigen; voor de liefhebbers 2 foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Freek op di 02 okt 2012, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door fogeltje »

AccessDeniedAccess denied
"Een touringcar is geen bus"
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Freek »

Bij mij deden ze het wel. Nu wel zichtbaar, bij zijn ze alleen niet scherp terwijl de foto dat wel is.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Suus »

Er zijn miniaturen van 150x150 pixels gelinkt die door het forum worden uitvergroot.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Daniel »

Dat uitvergroten gebeurd doordat SMALLIMG-tags gebruikt zijn. Die passen de breedte altijd naar 600 pixels aan, waardoor kleinere plaatjes dus juist uitvergroot worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Meltrain »

Ik vind die stoelbekleding mooi. :D
Is weer iets totaal anders dan het (redelijk saaie) blauw van Arriva of het rood van Veolia. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Freek »

Stoelbekleding wordt nog aangepast. De hoofdsteun wordt van leer waar de tekst Brengdirect ingeweven is. Hiervoor is gekozen in verband met hygiene. De rest van de kleding wordt ook nog aangepast, de kleur overgang klopt niet. Nu wordt zit er grote kleur verschillen is, die bovendien niet kloppen (van donkerroze naar licht roze naar donkerblauw naar lichtblauw). Dat is alles een fout van Stadler. Het kan wel zijn dat er nog 'verkeerde' stellen in dienst komen vanaf 9 december.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door koekje »

Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door fogeltje »

Zit er wel fris uit eigenlijk, had ik niet verwacht :)

De infoschermen in de Citaro's hangen nog steeds overigens.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door fogeltje »

Iedereen die prijs heeft, bekijk je spamfolders, er zou nu zomaar een mailtje in kunnen staan *bus*

Ik had het bijna ongelezen weggegooid, een mailtje met alleen als onderwerp "Gefeliciteerd!" is in 99% van de gevallen spam :') Maar er stonden geen tiepvaudten in onderwerp of afzender, dus had ik toch maar even gekeken.
"Een touringcar is geen bus"
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door koekje »

MdJ schreef:
Trolley0144 schreef:wanneer komen de MAN aardgasbussen naar Nederland weet iemand dat.
en in welk land worden ze gebouwd.
Trolley0144 schreef:hoelang duurt het voor de Hess Trolley weer terug komt uit Zwitserland en komt hij dan gelijk in de Breng huisstijl terug of doen ze dat hier in Nederland.
Trolley0144 schreef:weet iemand of er al MAN aardgasbussen in Nederland zijn en wanneer komen ze naar Arnhem toe.
wanneer komt de aangepaste hess trolley weer terug.
etc x 20.
Wellicht is er geen antwoord omdat het antwoord niet bekend is?
Gebruiker Trolley0144 kan nu los gaan, de eerste MAN's zijn gearriveerd in Arnhem.

Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten