Mag ik even kwijt #117

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Caspar »

Ik stond gisteren voor de kaartautomaat even wat te proberen. Een enkele reis naar Brussel tegen vol tarief vanaf hier kwam ik op 47,20€ uit op dit moment. Als ik een datum kies op eind december kom ik op dat zelfde bedrag uit. Mag je met dat kaartje dan ook in de nieuwe Fyra naar Brussel vanaf Amsterdam? Of is dat kaartje dan alleen geldig in de stoptrein?
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Cookie »

Denk niet dat kaartje geldig is voor de Fyra, zelfs op een internationaal treinkaartje Gronau (gr) - Gronau staat namelijk "Niet geldig in Thalys / Fyra Amst-Brussel" .
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Justin »

Oeps, telefoonrekening binnen... 210 euro exclusief BTW... Iets te veel gebeld op vakantie... vooral met een niet echt hulpzame Rabobank Interhelp was kostbaar, met 7 minuten wachttijd! Maar ja, dat moest ook wel voor m'n moeder.

En heen en weer bellen met familie in buitenland :'). Pfoei.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Michael »

Ardan schreef:Ik kan hem niet vinden op Feestboek..
(een aantal anderen van hier wel gevonden trouwens :mrgreen: )
Ook van mijn kant Check
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door deadlock »

Justin schreef:Oeps, telefoonrekening binnen... 210 euro exclusief BTW... Iets te veel gebeld op vakantie... vooral met een niet echt hulpzame Rabobank Interhelp was kostbaar, met 7 minuten wachttijd! Maar ja, dat moest ook wel voor m'n moeder.

En heen en weer bellen met familie in buitenland :'). Pfoei.
:D

Ik kreeg er een van €1200,- na een vakantie in Denemarken :')
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door TheKnitter »

Caspar schreef:Ik stond gisteren voor de kaartautomaat even wat te proberen. Een enkele reis naar Brussel tegen vol tarief vanaf hier kwam ik op 47,20€ uit op dit moment. Als ik een datum kies op eind december kom ik op dat zelfde bedrag uit. Mag je met dat kaartje dan ook in de nieuwe Fyra naar Brussel vanaf Amsterdam? Of is dat kaartje dan alleen geldig in de stoptrein?
Nee. Met dat kaartje mag je dan alleen met de boemeltrein. Voor V250 gelden andere tarieven.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Caspar »

deadlock schreef:Ik kreeg er een van €1200,- na een vakantie in Denemarken :')
Blijft er dan nog wel tijd over om vakantie te vieren, als je zoveel (tijd) met de telefoon bezig bent? :lol:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Vinny »

Caspar schreef:Ik stond gisteren voor de kaartautomaat even wat te proberen. Een enkele reis naar Brussel tegen vol tarief vanaf hier kwam ik op 47,20€ uit op dit moment. Als ik een datum kies op eind december kom ik op dat zelfde bedrag uit. Mag je met dat kaartje dan ook in de nieuwe Fyra naar Brussel vanaf Amsterdam? Of is dat kaartje dan alleen geldig in de stoptrein?
Dat is een heel interessante vraag. Als de IC Brabant-België in december zonder vervanging wordt geschrapt denk ik dat de CIV regels voorschrijven dat NS-HIspeed vervoersplicht heeft over de HSL. Dit zou je dan voor de rechter kunnen aanvechten ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Karl »

Waarom schrijft de CIV dat dan voor en niet de vervangende treinen via Rsd?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Suus »

Op het ticket dat Caspar uit de kaartautomaat zou halen zal staan dat het niet geldig is in de Fyra, dat is sinds deze week aan buitenlandse treinkaartjes uit de automaat toegevoegd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door TheKnitter »

Iemand die hier toevallig een fraaie fotostek tussen Trammuseum Brussel en Tervuren weet voor enkele PCC's aanstaande zaterdag? Heb wel wat op Google Maps gezien, maar nog niet iets wat mij echt overweldigde.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Caspar »

Wanneer kan je dan wél uit de automaat een kaartje halen wat voor Fyra naar België geldig is?
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door TheKnitter »

Caspar schreef:Wanneer kan je dan wél uit de automaat een kaartje halen wat voor Fyra naar België geldig is?
De Stoptrein vanaf Roosendaal blijft dat kaartje wel geldig. Voor de Fyra moet je, net als de Thalys, je ticket eerder kopen. Anders gaan boemelen :Y
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door tsov »

TheKnitter schreef:Iemand die hier toevallig een fraaie fotostek tussen Trammuseum Brussel en Tervuren weet voor enkele PCC's aanstaande zaterdag? Heb wel wat op Google Maps gezien, maar nog niet iets wat mij echt overweldigde.
Ik vind dat stuk door het bos, net voor Tervuren altijd wel mooi! Bij de haltes met mooie namen, zoals Duivenschieting :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door MdJ »

MdJ schreef:Ik haat de wiskunde waar ik morgen 2 tentemens over heb. (Matlab en "primitieve3 van meerdere variabelen", "raakvlakken" en dat soort genieuzel)
Beide tentamens gingen zo goed, dat we eigenhandig de "De Bok is Los-borrel" hebben omgezet in een " Tentamen wiskundeC-Frustratieborrel" hebben omgezet.
Bij twijfel: gebruik beton.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Caspar »

TheKnitter schreef:
Caspar schreef:Wanneer kan je dan wél uit de automaat een kaartje halen wat voor Fyra naar België geldig is?
De Stoptrein vanaf Roosendaal blijft dat kaartje wel geldig. Voor de Fyra moet je, net als de Thalys, je ticket eerder kopen. Anders gaan boemelen :Y
Eerder kopen? Ik stond bij wijze van spreke nu al bij de kaartautomaat voor een reis over ruim 2 maanden. Je moet mijn vraag wel lezen...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Daniel »

Je hebt trostomaten, vleestomaten en... jawel, ronde tomaten :mrgreen: Beetje overbodig om dat er ook nog bij te zetten nietwaar, de eerste vierkante tomaat moet ik nog aantreffen...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door TheKnitter »

@Caspar -> Online kopen bedoel ik dan :P
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Ronald »

Caspar schreef:Wanneer kan je dan wél uit de automaat een kaartje halen wat voor Fyra naar België geldig is?
Niet denk ik. Hetzelfde als je nu naar Parijs wilt: een Thalys-kaartje krijg je ook niet uit de automaat.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Geert »

Beter zet NS Hispeed wat krachten in werking om dergelijke kaartjes vanaf december ook via de automaat te verkopen. Waarom kun je trouwens niet een "gewoon" CIV-ticket kopen en een toeslag om toch met Fyra te mogen? Of mag dat ook straks?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Vinny »

Nee, want waarom zou je het makkelijk maken als je de reizigers toch wil wegpesten... :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Ronald »

Geert schreef:Beter zet NS Hispeed wat krachten in werking om dergelijke kaartjes vanaf december ook via de automaat te verkopen. Waarom kun je trouwens niet een "gewoon" CIV-ticket kopen en een toeslag om toch met Fyra te mogen? Of mag dat ook straks?
Fyra krijgt toch reserveringsplicht? Dat zal ook de reden zijn dat er geen Thalys-kaartjes bij de automaat te koop zijn.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Vinny »

Je kunt in het buitenland treinreserveringen gewoon uit de automaat kloppen. Dat dat in Nederland niet kan is gewoon schandalig in het kwadraat. :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Ronald »

We zijn dat hier niet zo gewend, zeker niet voor binnenlandse reizen (A)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Vinny »

Wij zijn dat niet gewend omdat het simpelweg niet kan..., in plaats daarvan moet je een duur telefoonnummer bellen, 20.000 keer op F5 drukken op een niet werkende internetsite of 3 uur in de rij staan voor de balie "internationaal". :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 38 gasten