Mag ik even kwijt #117

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Geert »

Waarom krijgt Fyra eigen reserveringsplicht? Ik had liever gehad dat het optioneel werd, zoals in Duitsland.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Ardan »

Ik zie nu al het krantenartikel voor me in de Spits van 17 maart 2013: 'NS met stomheid geslagen over tegenvallend reizigersaantal Fyra' :')
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Suus »

Het schijnt dat alle reizigers die de grens over gaan een zitplaats moeten hebben. Veiligheidsreden lijkt mij niet echt een goed argument, er rijden in Duitsland treinen 300 km/u waar reizigers ook wel eens moeten staan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Klaasje »

100 % zitplaatsgarantie. Dat is alleen 100 % controleerbaar en maakbaar met een reserveringsplicht. Zelf ben ik ook meer voorstander van het Duitse systeem.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door webguy »

Er komt een oplossing voor het kopen van kaartjes en/of reserveringen, deels omdat de NS kaartautomaten er met de komst van de OVC uit gaan of beperkter worden.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Ronald »

Bee schreef:Het schijnt dat alle reizigers die de grens over gaan een zitplaats moeten hebben. Veiligheidsreden lijkt mij niet echt een goed argument, er rijden in Duitsland treinen 300 km/u waar reizigers ook wel eens moeten staan.
Bij de ICE doen ze er ook wel eens moeilijk over. Een keer een half uur in Arnhem gestaan omdat men niet wilde vertrekken omdat er meer reizigers dan zitplaatsen waren...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Geert »

Waarom mag een trein die de grens over gaat geen staanplaatsen hebben en een binnenlandse trein wel? Is dat NL/EU-wetgeving of heeft NS dat zelf bedacht?
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Klaasje »

Staat in de concessie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Fles »

Klaasje schreef:Staat in de concessie.
En dat is natuurlijk belangrijker dan reizigers :pos: Tuurlijk laat je die lekker barsten met hun duffe toeslagkaartje. Regels zijn regels niewaar.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Klaasje »

Het nare is dat er is gedacht aan de reiziger, "Die moet kunnen zitten" maar dat men niet heeft nagedacht voor de consequenties voor een bedrijf dat gewoon winst moet maken. Deze twee zaken zorgen er samen voor dat de reiziger verwordt tot een soort kop van jut. Dat klopt.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Geert »

Klaasje schreef:Staat in de concessie.
Hmm, interessant. Wat is de reden daarvoor? Zitplaatsgarantie? Het levert namelijk wel een hoop inflexibiliteit op voor een reiziger, je bent vanaf december gebonden aan een specifieke trein :(
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Justin »

Afgelopen nacht voor het eerst in mn nieuwe bed in m'n nieuwe huis geslapen. Was best lekker. Doch reizen naar werk blijft een bitch :(.

Iemand zin om met mij zondag wat te regelen voor gordijnen e.d. :')?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door webguy »

Maar die zitplaatseis voor grensoverschreidend verkeer zal toch niet uit de lucht komen vallen? Als dat voor de ICE ook geldt...
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Daantje »

In de Benelux waren er toch vaak genoeg staanplaatsen als ie de grens over gaat, waarom mag dat dan wel?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Thom91 »

Snelheid..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Suus »

Dat is natuurlijk onzin, op de verschillende SFS's in Duitsland komen ook regelmatig staanplaatsen voor.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Dagren »

Als ik met de trein van Deventer naar Almelo ging, zag ik altijd genoeg mensen staan. Dat was ook een trein die de grens over ging.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door hauptbahnhof »

Alleen is de Fyra een nieuwe concessie toch? :roll:
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Klaasje »

Het is een concessie van voor de PSO-verordening.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Michael »

Na het wekenlang uitgesteld te hebben, heb ik nou eindelijk mijn kamer opgeruimd. Was hard nodig :mrgreen:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door STF »

In Luxemburg is het uit oogpunt van veiligheid (maar ook een beetje vanwege het comfort) niet toegestaan om dagelijks bij dezelfde rit van een buslijn staande reizigers aan boord te hebben, dan is de capaciteit simpelweg te laag. Maar als op maandag, woensdag, donderdag, zaterdag en zondag iedereen kan zitten en op dinsdag en vrijdag er een paar staande reizigers bij zijn, mag het weer wel.

Vorige week vroeg een buschauffeuse aan htm_tram of hij zijn gordel wel om had (van mij weet ze wel dat ik die altijd om heb), want we begonnen aan het begin van de avond aan een traject door de bossen, echt zo'n tijd waarop je nog weleens een noodstop moet maken voor een overstekend hert, vos, etc.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door ODRAIL »

Gisteravond naar een concert van Guus Meeuwis geweest. Het was erg mooi gezellig.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Daantje »

Guus Meeuwis is leuk live :) Ik ben ook twee keer geweest :) Nu ga ik begin november naar Owl City in Gent *O* Erg veel zin in :)

Vandaag op de fiets op pad ondanks de regen dus me vanmorgen naar in m'n regenpak gehesen, was zeker geen overbodige luxe. M'n abonnement met stad/streeksupplement is gisteren verlopen dus nu alleen een los sterabonnement in Delft. In Rotterdam moet ik fietsen (of betalen). Is nog ff wennen dat ik nu echt in en uit moet checken. Vanavond fietste ik naar huis na het sporten en toen stond de politie te controleren op verlichting. Stond daarvoor te twijfelen of het wel nodig was maar toch gedaan dus daar was ik wel blij mee. Het was ook donkerder dan ik dacht eigenlijk.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Geert »

Ik heb vandaag maar lekker de bus gepakt ipv de fiets. Wat een regen vanmorgen :?
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #117

Bericht door Justin »

Nou anders ik wel :\. Wordt er effe niet beter op denk ik...

Zo, m'n backpack is ook ingepakt voor komend weekend, denk dat ik alleen nog mn printer echt over moet laten brengen, maar ben zo goed als geïnstalleerd in het nieuwe huis. Kom er alleen achter dat ik verhoudingsgewijs best wel erg weinig spullen heb vergeleken met m'n partner :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten