OVer Missers in de Reisinformatie #23

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Milco »

Welke sprinter?
- Naar Rhenen
- Naar Breukelen
- Naar Weesp - Hoofddorp
- Naar Gouda - Den Haag Centraal
- Naar Amersfoort - Zwolle
- Naar Veenendaal Centrum (spits)
- Naar Amsterdam Centraal - Uitgeest (spits)

"De sprinter" klinkt een beetje raar voor Utrecht Centraal...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door wouter15 »

Milco1995 schreef:Welke sprinter?
- Naar Rhenen
- Naar Breukelen
- Naar Weesp - Hoofddorp
- Naar Gouda - Den Haag Centraal
- Naar Amersfoort - Zwolle
- Naar Veenendaal Centrum (spits)
- Naar Amsterdam Centraal - Uitgeest (spits)

"De sprinter" klinkt een beetje raar voor Utrecht Centraal...
Oeps! Ik bedoelde die naar Woerden - Goude - Zoetermeer - Voorburg - Den Haag Centraal
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door reisthijs »

Daniel schreef:Wijzigingsbladen staan redelijk vast, die worden niet ineens een week eerder doorgevoerd als de infra dat reeds toelaat. Maar het kan goed dat het perron in de bijsturing al gebruikt wordt in de komende week en dan pas per 7 oktober weer planmatig gebruikt wordt.
Dit lijkt me duidelijk een geval van bijsturing omdat de sporen 18b en 19b vandaag buiten gebruik waren (er werd vanmiddag gewerkt aan de aansluiting van deze sporen op de twee nieuwe sporen richting Lunetten).

Het heeft duidelijk niets met het komende wijzigingsblad te maken want daarin is het juist de bedoeling dat 14 en 15 weer op de 'normale' manier gebruikt gaan worden en dus vooral niet voor sprinters richting Geldermalsen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door reisthijs »

Nu zie ik ineens dat er vanavond werkzaamheden zijn, vanaf 21:00 geen treinen meer tussen Den Bosch en Utrecht... -o-

Ja, ik wist dat er dit weekend werkzaamheden waren maar niet dat het NU al begon. Ik had gewoon verwacht straks met de trein naar huis te kunnen.
Waarom werd dit niet vanmiddag omgeroepen op het station? (Zoals vroeger normaal was...)

De reisplanner snapt er ook weer eens niets van, die geeft om 20:53 de laatste trein van Houten naar Utrecht, en dan vanaf 22:00 elk kwartier een bus. In dat gat er tussen zal toch hoop ik ook wel iets rijden?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Thom91 »

reisthijs schreef:Nu zie ik ineens dat er vanavond werkzaamheden zijn, vanaf 21:00 geen treinen meer tussen Den Bosch en Utrecht... -o-

Ja, ik wist dat er dit weekend werkzaamheden waren maar niet dat het NU al begon. Ik had gewoon verwacht straks met de trein naar huis te kunnen.
Waarom werd dit niet vanmiddag omgeroepen op het station? (Zoals vroeger normaal was...)

De reisplanner snapt er ook weer eens niets van, die geeft om 20:53 de laatste trein van Houten naar Utrecht, en dan vanaf 22:00 elk kwartier een bus. In dat gat er tussen zal toch hoop ik ook wel iets rijden?
Is laat ingelegd..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Suus »

Leuk trouwens die staking in België, maar een hoop forensen zullen er niet blij van worden, want op 3 oktober zal de gehele serie s9200 niet rijden, dus als je van Roosendaal naar Rotterdam moet heb je slechts 1 IC en een sprinter per uur -o-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Michael »

Daniel schreef:Verder heeft men wat problemen met het spellen van dat landje ten zuiden van ons. De ARGOS borden hebben het over "Staking Belgie" en "geen treinen in Belgë". Bij de tweede poging dus wel het trema gevonden maar dan juist de i vergeten :P
In Breda stond het vanavond precies hetzelfde op het ARGOS bord.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Daniel »

wouter15 schreef:Het probleem was volgens mij meer dat ze het niet eens hadden over spoor 15b maar gewoon over spoor 15. Lijkt me nogal irritant als je haast hebt je je komt bij 15a uit en je moet nog helemaal naar 15b hollen.
Op 15a kon je nieteens uitkomen, die toegangen waren nog afgesloten. Je kon dus alleen via de hal het vertrekspoor van die Sprinters bereiken.
En tja, op zich ziet het er best komisch uit hoor, zo'n werktrein naast een TBP die de Sprinter naar Tiel aankondigt. Reden van dit alles was trouwens dat men al bezig was met de werkzaamheden die vanaf 21.00 uur vanavond volledig zijn begonnen: doordat men bezig was aan de bovenleiding op de tijdelijke slinger die het spoor maakt van de bestaande sporen naar de nieuwe t.h.v. OZ waren spoor 18b en 19b vanmiddag al niet meer te bereiken vanuit het zuiden/oosten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Leuk trouwens die staking in België, maar een hoop forensen zullen er niet blij van worden, want op 3 oktober zal de gehele serie s9200 niet rijden, dus als je van Roosendaal naar Rotterdam moet heb je slechts 1 IC en een sprinter per uur -o-
De fameuze zin: grâce une gréve en Belgique ce train ne roule qu' en Roosendaal, zit natuurlijk niet voorgeprogrammeerd in de TBP... ;(
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Daan »

Cookie schreef:Gaan ze in Meppel een noodperron bij spoor 6 bouwen tijdens de werkzaamheden bij Zwolle, of is dit een fout?
Ik kwam net langs Meppel, en zo te zien is men inderdaad een noodperron aan het bouwen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Daniel »

In Dordrecht waren in de hybrides massaal de TFT schermen (en daarmee de halteaankondiging) uitgevallen. Maakt verder niet veel uit, de overige info erop is doorgaans niet leesbaar door de kleine letters i.c.m. het vooral achterin aanwezig zijn van ztplaatsen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Fles »

in Veenendaal ( ja sorry :') ) is een omleiding van de busroutes gaande. Sinds 11 september en duurt tot 29 november. Maar de omroep aan boord is er niet op aangepast blijkbaar.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Daniel »

Het was een tijd geleden dat ik voor het laatst de t581 had, maar de bug zit nog altijd in OBIS voor die trein... Hoewel overal in de reisinfo keurig staat dat het drietje uit Rotterdam naar Leeuwarden gaat, houdt OBIS stug vol dat het niet verder dan Zwolle rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Daniel »

Tuffy was vanmorgen in Amersfoort nogal enthousiast aan het melden dat de t2818 vandaag van spoor 6 vertrok. Eeehm, dat doet ´ie al minstens 3 jaar ofzo elke doordeweekse dag :roll:
Wellicht was het zinvoller geweest als de daadwerkelijke afwijking was omgeroepen, namelijk dat de trein van spoor 6a vertrok.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door TheKnitter »

De DRIS'en(?) op Rotterdam Blaak bij de metro waren wat van slag. Ik kwam om 5:58 het perron op ri. Marconiplein, en er stond:
C De Akkers 4 min
B Schiedam Centrum 4 min
B Schiedam Centrum 4 min

Dat zou wel erg gezellig worden, en heb ook maar 1 metro gezien, namelijk lijn C die daar hoort te rijden.
Op Beurs stond er gewoon netjes:
C De Akkers 1 min
B Schiedam Centrum 3 min
B Schiedam Centrum 9 min (ofzoiets)
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door hauptbahnhof »

Volgens 9292 kan ik as vrijdag gewoon met "stadsbus" 11 vanaf de Ceintuurbaan/Van Woustraat reizen naar de Waalstraat.

Voor degenen die het niet weten/snappen: TRAM 11 heeft vorige maand 5 dagen gereden als aanvulling op tram 4 tijdens IBC in de RAI.

Na verdere reisadviezen te hebben bekeken merk ik dat ook de dienstregeling van Tram 4 niet klopt. Die rijdt om de 5 minuten aanstaande vrijdag. :roll:
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door wouter15 »

Vanochtend kwam ik op station Woerden en kwam juist kwam de sprinter naar Uitgeest eraan. Alleen zag ik wel iets vreemds op het bordje van de trein. Er stond "Woerden Uitgeest" En toen hij weg ging stond er "Amsterdam Centraal Uitgeest" Is dit bij sommige treintypes zo of klopt dit gewoonweg niet?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Daniel »

Zowel SLT (alleen op de zijdisplays) als SGMm tonen ook via-stations op hun koersdisplays. Bij SLT is dat dan nog een echte via, bij SGMm meer het eerstvolgende station. Tenminste, ik zie de s5800 in Amersfoort altijd binnenkomen met op de displays...

Code: Selecteer alles

Amersfoort
      Amsterdam Centraal
...en dan weer vertrekken met...

Code: Selecteer alles

Baarn
      Amsterdam Centraal
erop.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door TheKnitter »

Bij de s5100 en s5000 staat er altijd op SLT:
"Den Haag Centraal
via Rotterdam Centraal"
of in omgekeerde richting te Den Haag:
"Roosendaal
via Rotterdam Centraal"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Daniel »

Nog een foto van afgelopen zondag. Kennelijk wordt de 69xxxx-serie door die dingen als Sprinter herkend ofzo...
Afbeelding

Op 11A melden dat deze trein van 11A vertrekt is wellicht ook wat overbodig trouwens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Vinny »

Als die normaal van een ander spoor vertrekt dan zie ik alleen een oplossing als "deze trein vertrekt vanaf dit spoor". Ik vind het niet onduidelijk en het is correct...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Vinny »

Hooguit moet je een soort tooltje inbouwen dat het systeem herkent dat hij dezelfde trein twee keer aankondigt ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Daniel »

Dat laatste zou inderdaad wel een zinvolle toevoeging zijn in dit soort gevallen, want er lijkt hier simpelweg sprake geweest te zijn van een spoorwijziging van heel 11 naar 11A (veel verwarring zal het niet gegeven hebben, d'r stond niks op 11B)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Karl »

TheKnitter schreef:Bij de s5100 en s5000 staat er altijd op SLT:
"Den Haag Centraal
via Rotterdam Centraal"
of in omgekeerde richting te Den Haag:
"Roosendaal
via Rotterdam Centraal"
Ik meen ook via Den Haag HS gezien te hebben, dat wordt/werd (?) getoond vanaf Rotterdam Centraal richting Den Haag C.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Geert »

Klopt.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten